Pienen karvaisen eläimen fossiili antaa taas uutta tietoa.
http://yle.fi/uutiset/espanjasta_loytyi_muinaisjyrsijan_fossiili__olipa_sopo_sanoo_tutkija/8389103
Samalla se antaa palstan kreationisteille tilaisuuden uusiin kommervenkkeihin. Erehtymättömät tunnistajat osaavat varmaan saman tien sanoa että eihän tuo mikään sukupuuttoon kuollut ole vaan ihan selvä sejase, hehe.
Varhainen ja karvainen
16
221
Vastaukset
Noh, missä Jyrtsi viipyy? :-)
- Möttöskän-Ilkeä-eno
Haaaa! "otuksesta on tallella niin sisäelinten kudoksia" Siis on löytynyt vielä verta tihkuvia sisäelimiä ja muka 125 miljoonan vuoden takainen jyrsijä! Korkeintaan vedenpaisumuksessa hukkunut!
Miksi uutisessa sanotaan elukkaa jyrsijäksi, mutta kuitenkin kerrotaan, että ravintona on olleet hyönteiset? Piikikäs?
Joku siilin/päästäisen tapainen pikemmin kai.- iygiygi
Se kuulu noihin kaikkien nykynisäkkäiden kantamuotojen sukulaisiin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Eutriconodonta
- Jyrimorgen
Tuohan oli niin hyvin säilynyt että eikös sen vatsan sisällöstä näe että mitä fossiiliparka on syönyt, salaattia vai kärpäsiä.
- SöinHänet
Nyt on kyllä ihmeteltävä missä JC:n kommentti viipyy. "Jumala oli luonut tämänkin lajin täsmälleen lajinsa mukaiseksi ja miljoonista vuosista puhuminen on turhaa evoilua." Onko hän piiloutunut nuolemaan haavojaan sen taannoisen Mikä kauriista on kauriimpi kuin muut -episodin jälkeen?
Kreationisteilta ei tunnu heruvan vastauksia. Olisimme kovasti halunneet kuulla heidän selittävän millä tavoin juuri tämä eläin todistaa Jumalan ihmeellisestä luomisvoimasta ja millä tavoin sen sukupuutto todistaa ... niin, mistä? Jumalan oikustako kun tuli luoneeksi eläimen joka ei sitten ottanutkaan pysyäkseen elossa?
Karjalanpaistissamme on tänä viikonloppuna villisikaa, metsäsikaa ja piikkisikaa ja jouluksi tilasimme partasian kinkun kaukaisesta Batavian kaupungista.- IlkimyksenTyöhevonen
Seuraavaksi varmaan maasikaa ja vesisikaa? :-)
- JC__
"...millä tavoin juuri tämä eläin todistaa Jumalan ihmeellisestä luomisvoimasta ja millä tavoin sen sukupuutto todistaa ... niin, mistä?"
Tuskinpa tuo eläin sen enempää todistaa Jumalan luomistyöstä kuin mikään muukaan laji. Joka ainoa luotu laji on ainutlaatuinen, lajityypillinen ja tarkalleen lajinsa mukainen.
Kyseisen lajin kokema sukupuutto kertoo siitä, että sille tarkoitettu elinaika tuli täydeksi. Se väistyessään antoi tilaa muille lajeille ja erityisesti ihmiselle, jonka tehtäväksi annettiin nousta muun luomakunnan vallitsijaksi. Tietenkään pieni jyrsijä ei ollut ihmiselle este, mutta esim. hirmuliskot sitä varmasti olivat - ja siksi niiden oli välttämättä hävittävä.
Ilmeisen evolutionistiset ajoitukset löydölle jätän omaan arvoonsa. En ala edes arvaamaan sitä, hävisikö laji jo ennen vedenpaisumusta vaiko vasta sen jälkeen. Emme voi tietää kaikkea tarkalleen eikä meidän tarvitsekaan tietää. Tärkeintä on ymmärtää perusteet ja suuruusluokat oikein, silloin ei koskaan sorru älyttömyyksiin.
Mitään uutta tietoa en usko kyseisen löydöksen meille tarjoavan, siis muuta kuin siihen itseensä liittyvää. Ymmärtääkseni se on kiinnostavaa vain heille harvoille, joiden harrastuksiin muinaisten pikkujyrsijöiden tutkimus kuuluu. - rdurduy
JC__ kirjoitti:
"...millä tavoin juuri tämä eläin todistaa Jumalan ihmeellisestä luomisvoimasta ja millä tavoin sen sukupuutto todistaa ... niin, mistä?"
Tuskinpa tuo eläin sen enempää todistaa Jumalan luomistyöstä kuin mikään muukaan laji. Joka ainoa luotu laji on ainutlaatuinen, lajityypillinen ja tarkalleen lajinsa mukainen.
Kyseisen lajin kokema sukupuutto kertoo siitä, että sille tarkoitettu elinaika tuli täydeksi. Se väistyessään antoi tilaa muille lajeille ja erityisesti ihmiselle, jonka tehtäväksi annettiin nousta muun luomakunnan vallitsijaksi. Tietenkään pieni jyrsijä ei ollut ihmiselle este, mutta esim. hirmuliskot sitä varmasti olivat - ja siksi niiden oli välttämättä hävittävä.
Ilmeisen evolutionistiset ajoitukset löydölle jätän omaan arvoonsa. En ala edes arvaamaan sitä, hävisikö laji jo ennen vedenpaisumusta vaiko vasta sen jälkeen. Emme voi tietää kaikkea tarkalleen eikä meidän tarvitsekaan tietää. Tärkeintä on ymmärtää perusteet ja suuruusluokat oikein, silloin ei koskaan sorru älyttömyyksiin.
Mitään uutta tietoa en usko kyseisen löydöksen meille tarjoavan, siis muuta kuin siihen itseensä liittyvää. Ymmärtääkseni se on kiinnostavaa vain heille harvoille, joiden harrastuksiin muinaisten pikkujyrsijöiden tutkimus kuuluu.Ei se ollut jyrsijä vaan kuulu sukupuuttoon kuolleeseen Triconodonta lahkoon.
- IlkimyksenAnopinEno
JC__ kirjoitti:
"...millä tavoin juuri tämä eläin todistaa Jumalan ihmeellisestä luomisvoimasta ja millä tavoin sen sukupuutto todistaa ... niin, mistä?"
Tuskinpa tuo eläin sen enempää todistaa Jumalan luomistyöstä kuin mikään muukaan laji. Joka ainoa luotu laji on ainutlaatuinen, lajityypillinen ja tarkalleen lajinsa mukainen.
Kyseisen lajin kokema sukupuutto kertoo siitä, että sille tarkoitettu elinaika tuli täydeksi. Se väistyessään antoi tilaa muille lajeille ja erityisesti ihmiselle, jonka tehtäväksi annettiin nousta muun luomakunnan vallitsijaksi. Tietenkään pieni jyrsijä ei ollut ihmiselle este, mutta esim. hirmuliskot sitä varmasti olivat - ja siksi niiden oli välttämättä hävittävä.
Ilmeisen evolutionistiset ajoitukset löydölle jätän omaan arvoonsa. En ala edes arvaamaan sitä, hävisikö laji jo ennen vedenpaisumusta vaiko vasta sen jälkeen. Emme voi tietää kaikkea tarkalleen eikä meidän tarvitsekaan tietää. Tärkeintä on ymmärtää perusteet ja suuruusluokat oikein, silloin ei koskaan sorru älyttömyyksiin.
Mitään uutta tietoa en usko kyseisen löydöksen meille tarjoavan, siis muuta kuin siihen itseensä liittyvää. Ymmärtääkseni se on kiinnostavaa vain heille harvoille, joiden harrastuksiin muinaisten pikkujyrsijöiden tutkimus kuuluu."Se väistyessään antoi tilaa muille lajeille ja erityisesti ihmiselle, jonka tehtäväksi annettiin nousta muun luomakunnan vallitsijaksi. Tietenkään pieni jyrsijä ei ollut ihmiselle este, mutta esim. hirmuliskot sitä varmasti olivat - ja siksi niiden oli välttämättä hävittävä."
Tuosta saa nyt sen käsityksen, että paratiisissa ei ollutkaan täydellistä. Siellä maleksi hirmuliskoja ja kaikenlaisia pienempiä, jotka ihminen vasta vähitellen syrjäytti. Eikö ihminen ollutkaan ylivertainen heti alkajaisiksi?
"Tärkeintä on ymmärtää perusteet ja suuruusluokat oikein, silloin ei koskaan sorru älyttömyyksiin."
Ja lehmä lentää. - JC__
Ei tässä kannata palata pohtimaan sitä, kuinka hirmuliskot elivät paratiisin oloissa. Paratiisin olot olivat paratiisilliset, epäilemättä niin lähellä täydellistä kuin on voinut olla.
Ongelma hirmuliskoista epäilemättä tuli vasta syntiinlankeemuksen jälkeen, jolloin ne osoittivat petomaisen luonteensa. Luulisi olevan jokaiselle tyrannisauruksen luurankoa katsovalle olevan selvää, ettei ihminen voinut elää ja pärjätä sellaisen pedon kanssa.
Älä Ilkimys yhtään väheksy terveeseen järkeen pohjaavaa maailmankatsomusta. Kaikella on selityksensä, eikä kannata uskoa sattumanvaraisuuksiin ja ideologisesti värittyneisiin teoretisointeihin. - IlkimyksenAnopinEno
JC__ kirjoitti:
Ei tässä kannata palata pohtimaan sitä, kuinka hirmuliskot elivät paratiisin oloissa. Paratiisin olot olivat paratiisilliset, epäilemättä niin lähellä täydellistä kuin on voinut olla.
Ongelma hirmuliskoista epäilemättä tuli vasta syntiinlankeemuksen jälkeen, jolloin ne osoittivat petomaisen luonteensa. Luulisi olevan jokaiselle tyrannisauruksen luurankoa katsovalle olevan selvää, ettei ihminen voinut elää ja pärjätä sellaisen pedon kanssa.
Älä Ilkimys yhtään väheksy terveeseen järkeen pohjaavaa maailmankatsomusta. Kaikella on selityksensä, eikä kannata uskoa sattumanvaraisuuksiin ja ideologisesti värittyneisiin teoretisointeihin."Älä Ilkimys yhtään väheksy terveeseen järkeen pohjaavaa maailmankatsomusta."
Itse Ilkimyksestä en tiedä, mutta minulla on huomattavasti terveempi järki kuin sinulla. - tieteenharrastaja
IlkimyksenTyöhevonen kirjoitti:
Seuraavaksi varmaan maasikaa ja vesisikaa? :-)
Betoniporsasta voisi kokeilla.
tieteenharrastaja kirjoitti:
Betoniporsasta voisi kokeilla.
Jälkiruoaksi munkkipossu ja iltalukemiseksi Pahkasika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116958- 125906
- 78694
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282694Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483
