Varhainen ja karvainen

16

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noh, missä Jyrtsi viipyy? :-)

    • Möttöskän-Ilkeä-eno

      Haaaa! "otuksesta on tallella niin sisäelinten kudoksia" Siis on löytynyt vielä verta tihkuvia sisäelimiä ja muka 125 miljoonan vuoden takainen jyrsijä! Korkeintaan vedenpaisumuksessa hukkunut!

    • Miksi uutisessa sanotaan elukkaa jyrsijäksi, mutta kuitenkin kerrotaan, että ravintona on olleet hyönteiset? Piikikäs?
      Joku siilin/päästäisen tapainen pikemmin kai.

      • Höytneissöyjä on liian vaikea sana kirjoittaa. :-)


      • iygiygi

    • Jyrimorgen

      Tuohan oli niin hyvin säilynyt että eikös sen vatsan sisällöstä näe että mitä fossiiliparka on syönyt, salaattia vai kärpäsiä.

    • SöinHänet

      Nyt on kyllä ihmeteltävä missä JC:n kommentti viipyy. "Jumala oli luonut tämänkin lajin täsmälleen lajinsa mukaiseksi ja miljoonista vuosista puhuminen on turhaa evoilua." Onko hän piiloutunut nuolemaan haavojaan sen taannoisen Mikä kauriista on kauriimpi kuin muut -episodin jälkeen?

    • Kreationisteilta ei tunnu heruvan vastauksia. Olisimme kovasti halunneet kuulla heidän selittävän millä tavoin juuri tämä eläin todistaa Jumalan ihmeellisestä luomisvoimasta ja millä tavoin sen sukupuutto todistaa ... niin, mistä? Jumalan oikustako kun tuli luoneeksi eläimen joka ei sitten ottanutkaan pysyäkseen elossa?

      Karjalanpaistissamme on tänä viikonloppuna villisikaa, metsäsikaa ja piikkisikaa ja jouluksi tilasimme partasian kinkun kaukaisesta Batavian kaupungista.

      • IlkimyksenTyöhevonen

        Seuraavaksi varmaan maasikaa ja vesisikaa? :-)


      • JC__

        "...millä tavoin juuri tämä eläin todistaa Jumalan ihmeellisestä luomisvoimasta ja millä tavoin sen sukupuutto todistaa ... niin, mistä?"

        Tuskinpa tuo eläin sen enempää todistaa Jumalan luomistyöstä kuin mikään muukaan laji. Joka ainoa luotu laji on ainutlaatuinen, lajityypillinen ja tarkalleen lajinsa mukainen.

        Kyseisen lajin kokema sukupuutto kertoo siitä, että sille tarkoitettu elinaika tuli täydeksi. Se väistyessään antoi tilaa muille lajeille ja erityisesti ihmiselle, jonka tehtäväksi annettiin nousta muun luomakunnan vallitsijaksi. Tietenkään pieni jyrsijä ei ollut ihmiselle este, mutta esim. hirmuliskot sitä varmasti olivat - ja siksi niiden oli välttämättä hävittävä.

        Ilmeisen evolutionistiset ajoitukset löydölle jätän omaan arvoonsa. En ala edes arvaamaan sitä, hävisikö laji jo ennen vedenpaisumusta vaiko vasta sen jälkeen. Emme voi tietää kaikkea tarkalleen eikä meidän tarvitsekaan tietää. Tärkeintä on ymmärtää perusteet ja suuruusluokat oikein, silloin ei koskaan sorru älyttömyyksiin.

        Mitään uutta tietoa en usko kyseisen löydöksen meille tarjoavan, siis muuta kuin siihen itseensä liittyvää. Ymmärtääkseni se on kiinnostavaa vain heille harvoille, joiden harrastuksiin muinaisten pikkujyrsijöiden tutkimus kuuluu.


      • rdurduy
        JC__ kirjoitti:

        "...millä tavoin juuri tämä eläin todistaa Jumalan ihmeellisestä luomisvoimasta ja millä tavoin sen sukupuutto todistaa ... niin, mistä?"

        Tuskinpa tuo eläin sen enempää todistaa Jumalan luomistyöstä kuin mikään muukaan laji. Joka ainoa luotu laji on ainutlaatuinen, lajityypillinen ja tarkalleen lajinsa mukainen.

        Kyseisen lajin kokema sukupuutto kertoo siitä, että sille tarkoitettu elinaika tuli täydeksi. Se väistyessään antoi tilaa muille lajeille ja erityisesti ihmiselle, jonka tehtäväksi annettiin nousta muun luomakunnan vallitsijaksi. Tietenkään pieni jyrsijä ei ollut ihmiselle este, mutta esim. hirmuliskot sitä varmasti olivat - ja siksi niiden oli välttämättä hävittävä.

        Ilmeisen evolutionistiset ajoitukset löydölle jätän omaan arvoonsa. En ala edes arvaamaan sitä, hävisikö laji jo ennen vedenpaisumusta vaiko vasta sen jälkeen. Emme voi tietää kaikkea tarkalleen eikä meidän tarvitsekaan tietää. Tärkeintä on ymmärtää perusteet ja suuruusluokat oikein, silloin ei koskaan sorru älyttömyyksiin.

        Mitään uutta tietoa en usko kyseisen löydöksen meille tarjoavan, siis muuta kuin siihen itseensä liittyvää. Ymmärtääkseni se on kiinnostavaa vain heille harvoille, joiden harrastuksiin muinaisten pikkujyrsijöiden tutkimus kuuluu.

        Ei se ollut jyrsijä vaan kuulu sukupuuttoon kuolleeseen Triconodonta lahkoon.


      • IlkimyksenAnopinEno
        JC__ kirjoitti:

        "...millä tavoin juuri tämä eläin todistaa Jumalan ihmeellisestä luomisvoimasta ja millä tavoin sen sukupuutto todistaa ... niin, mistä?"

        Tuskinpa tuo eläin sen enempää todistaa Jumalan luomistyöstä kuin mikään muukaan laji. Joka ainoa luotu laji on ainutlaatuinen, lajityypillinen ja tarkalleen lajinsa mukainen.

        Kyseisen lajin kokema sukupuutto kertoo siitä, että sille tarkoitettu elinaika tuli täydeksi. Se väistyessään antoi tilaa muille lajeille ja erityisesti ihmiselle, jonka tehtäväksi annettiin nousta muun luomakunnan vallitsijaksi. Tietenkään pieni jyrsijä ei ollut ihmiselle este, mutta esim. hirmuliskot sitä varmasti olivat - ja siksi niiden oli välttämättä hävittävä.

        Ilmeisen evolutionistiset ajoitukset löydölle jätän omaan arvoonsa. En ala edes arvaamaan sitä, hävisikö laji jo ennen vedenpaisumusta vaiko vasta sen jälkeen. Emme voi tietää kaikkea tarkalleen eikä meidän tarvitsekaan tietää. Tärkeintä on ymmärtää perusteet ja suuruusluokat oikein, silloin ei koskaan sorru älyttömyyksiin.

        Mitään uutta tietoa en usko kyseisen löydöksen meille tarjoavan, siis muuta kuin siihen itseensä liittyvää. Ymmärtääkseni se on kiinnostavaa vain heille harvoille, joiden harrastuksiin muinaisten pikkujyrsijöiden tutkimus kuuluu.

        "Se väistyessään antoi tilaa muille lajeille ja erityisesti ihmiselle, jonka tehtäväksi annettiin nousta muun luomakunnan vallitsijaksi. Tietenkään pieni jyrsijä ei ollut ihmiselle este, mutta esim. hirmuliskot sitä varmasti olivat - ja siksi niiden oli välttämättä hävittävä."

        Tuosta saa nyt sen käsityksen, että paratiisissa ei ollutkaan täydellistä. Siellä maleksi hirmuliskoja ja kaikenlaisia pienempiä, jotka ihminen vasta vähitellen syrjäytti. Eikö ihminen ollutkaan ylivertainen heti alkajaisiksi?

        "Tärkeintä on ymmärtää perusteet ja suuruusluokat oikein, silloin ei koskaan sorru älyttömyyksiin."

        Ja lehmä lentää.


      • JC__

        Ei tässä kannata palata pohtimaan sitä, kuinka hirmuliskot elivät paratiisin oloissa. Paratiisin olot olivat paratiisilliset, epäilemättä niin lähellä täydellistä kuin on voinut olla.

        Ongelma hirmuliskoista epäilemättä tuli vasta syntiinlankeemuksen jälkeen, jolloin ne osoittivat petomaisen luonteensa. Luulisi olevan jokaiselle tyrannisauruksen luurankoa katsovalle olevan selvää, ettei ihminen voinut elää ja pärjätä sellaisen pedon kanssa.

        Älä Ilkimys yhtään väheksy terveeseen järkeen pohjaavaa maailmankatsomusta. Kaikella on selityksensä, eikä kannata uskoa sattumanvaraisuuksiin ja ideologisesti värittyneisiin teoretisointeihin.


      • IlkimyksenAnopinEno
        JC__ kirjoitti:

        Ei tässä kannata palata pohtimaan sitä, kuinka hirmuliskot elivät paratiisin oloissa. Paratiisin olot olivat paratiisilliset, epäilemättä niin lähellä täydellistä kuin on voinut olla.

        Ongelma hirmuliskoista epäilemättä tuli vasta syntiinlankeemuksen jälkeen, jolloin ne osoittivat petomaisen luonteensa. Luulisi olevan jokaiselle tyrannisauruksen luurankoa katsovalle olevan selvää, ettei ihminen voinut elää ja pärjätä sellaisen pedon kanssa.

        Älä Ilkimys yhtään väheksy terveeseen järkeen pohjaavaa maailmankatsomusta. Kaikella on selityksensä, eikä kannata uskoa sattumanvaraisuuksiin ja ideologisesti värittyneisiin teoretisointeihin.

        "Älä Ilkimys yhtään väheksy terveeseen järkeen pohjaavaa maailmankatsomusta."

        Itse Ilkimyksestä en tiedä, mutta minulla on huomattavasti terveempi järki kuin sinulla.


      • tieteenharrastaja
        IlkimyksenTyöhevonen kirjoitti:

        Seuraavaksi varmaan maasikaa ja vesisikaa? :-)

        Betoniporsasta voisi kokeilla.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Betoniporsasta voisi kokeilla.

        Jälkiruoaksi munkkipossu ja iltalukemiseksi Pahkasika.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe