Ateismi on tietämättömyyttä

lapset_herätkää

Sitten kun te saatte tietää Jumalan , sitten te ette enää ole ateisteja. Se tilanne on vastassa ennemmin tai myöhemmin, jotkut odottaa kuoleman porteille, jotkut sitäkin kauemmas, mutta lopulta totuus selviää myös teille, ja te saatte tietää että Jumala on olemassa.

109

873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä sanot ihmiselle, joka on joskus tullut uskoon ja oppinut tuntemaan Jumalaa toistakymmentä vuotta ja luopunut sitten uskonnostaan? Itseäni en tosin määrittele ateistiksi, mutta ero on lähinnä periaatteellinen.
      Voin sanoa Leinon sanoin: "Mä tiedän, kyllä tulee kuolema..." En kuitenkaan pelkää ajatusta kuyolemasta yhtään enempää kuin uskossa ollessanikaan. Kuoleminen on asia, josta minua vähäpätöisemmätkin ovat suoriutuneet.

      • 984635

        Olet oppinut tuntemaan Jumalaa ja sen jälkeen luopunut uskonnosta?Erittäin epätodellinen yhtälö, josko miettisit mitä kirjoitat. Sinä et ole oppinut tuntemaan Jumalaa koskaan, uskonnosta voit tietää yhtä ja toista ja samoin uskovaisista.


      • Kalju_Pitkätukka

        No true scotsman!


      • Ymmärtäkää_erot

        Ei se ole no true scotsman fallacy. Kyse on nimittäin eri asioista, ja kaiken lisäksi aivan eri kaliiberin asioista, puhutaanko uskonnoista ja uskontojen mukaan uskomisesta VAI puhutaanko Jumalan tuntemisesta.

        Eri asioita. On eri asia uskoa uskontoa ja uskonnon kertomuksia, kuin saada todellinen ja varma havainto itse Jumalasta.

        Numeronikki kirjoitti ihan asiaa.


      • Tynnyrissäkö-kasvoit

        Heikko argumentti. Mistä sinä tiedät, mitä toinen on tuntenut ja mitä ei? Ainoan Oikean Jumalan Ainoita Oikeita Seuraajia on Suomessakin useissa eri lahkoissa tuomitsemassa toisiaan helvetin tuleen.
        Ja sitten te lahopäät väitätte, että juuri teillä on "todellinen ja varma havainto Jumalasta". Juuri sen pöljempää väitettä ei enää voi edes esittää. Kaikki tosiasiat ovat tuollaisia väitteitä vastaan.
        Lapsellista typeryyttä.


      • kris-tit-ty
        Tynnyrissäkö-kasvoit kirjoitti:

        Heikko argumentti. Mistä sinä tiedät, mitä toinen on tuntenut ja mitä ei? Ainoan Oikean Jumalan Ainoita Oikeita Seuraajia on Suomessakin useissa eri lahkoissa tuomitsemassa toisiaan helvetin tuleen.
        Ja sitten te lahopäät väitätte, että juuri teillä on "todellinen ja varma havainto Jumalasta". Juuri sen pöljempää väitettä ei enää voi edes esittää. Kaikki tosiasiat ovat tuollaisia väitteitä vastaan.
        Lapsellista typeryyttä.

        Ei suinkaan lapsellista typeryyttä. On eri asia uskoa uskontojen väittämiin kuin tietää sydämessään Jumala todeksi (tai miten tämän nyt sanoisi; sille ei ole täsmällisiä sanoja).

        Tämä on se asia, josta olen kirjoittanut täällä teille ateisteille muutamia kertoja jotakin, mutta se on ollut sinänsä turhaa, koska ette ole selvästikään ymmärtäneet siitä mitään. Itse olette kärkkäästi ojentamassa niitä, jotka pitävät ateismia "uskontona", tiettyjen uskomusten järjestelmänä (jollaisena se voi myös ilmetä). Riennätte sanomaan, että ateismi ei ole muuta kuin uskon puuttumista jumaliin. Kysymys on periaatteessa ihan samasta asiasta kuin uskossa Jumalaan, mutta käänteisesti tietenkin. Usko on tai sitä ei ole. Uskonnolliset ja ateistiset uskomukset ovat sitten asia erikseen, ja niitä on usein uskon/uskon puuttumisen päällä.

        En lähde arvioimaan, kuka on aito uskova/ateisti, ja kuka uskoo vain oppimaansa uskonnolliseen/ateistiseen uskomusjärjestelmään, koska en näe ihmisten sydämiin. Se, että uskoo johonkin uskomusjärjestelmään, ei kerro vielä mitään siitä, onko sen pohjalla aito kokemusperäinen "tieto" vai ei.

        Itse uskon kristinuskon Jumalaan, koska olen kokenut Kristuksen todeksi, mutta ajattelen, että Jumala voi ilmaista itsensä ihmisille myös lukemattomilla muilla tavoilla kuin kristinuskon kautta. Uskonnot ovat ihmisiä varten, apuneuvoja ja teitä Pyhän yhteyteen. Mutta siis, monoteisti olen, uskon yhteen Jumalaan.


      • ToinenKristitty
        kris-tit-ty kirjoitti:

        Ei suinkaan lapsellista typeryyttä. On eri asia uskoa uskontojen väittämiin kuin tietää sydämessään Jumala todeksi (tai miten tämän nyt sanoisi; sille ei ole täsmällisiä sanoja).

        Tämä on se asia, josta olen kirjoittanut täällä teille ateisteille muutamia kertoja jotakin, mutta se on ollut sinänsä turhaa, koska ette ole selvästikään ymmärtäneet siitä mitään. Itse olette kärkkäästi ojentamassa niitä, jotka pitävät ateismia "uskontona", tiettyjen uskomusten järjestelmänä (jollaisena se voi myös ilmetä). Riennätte sanomaan, että ateismi ei ole muuta kuin uskon puuttumista jumaliin. Kysymys on periaatteessa ihan samasta asiasta kuin uskossa Jumalaan, mutta käänteisesti tietenkin. Usko on tai sitä ei ole. Uskonnolliset ja ateistiset uskomukset ovat sitten asia erikseen, ja niitä on usein uskon/uskon puuttumisen päällä.

        En lähde arvioimaan, kuka on aito uskova/ateisti, ja kuka uskoo vain oppimaansa uskonnolliseen/ateistiseen uskomusjärjestelmään, koska en näe ihmisten sydämiin. Se, että uskoo johonkin uskomusjärjestelmään, ei kerro vielä mitään siitä, onko sen pohjalla aito kokemusperäinen "tieto" vai ei.

        Itse uskon kristinuskon Jumalaan, koska olen kokenut Kristuksen todeksi, mutta ajattelen, että Jumala voi ilmaista itsensä ihmisille myös lukemattomilla muilla tavoilla kuin kristinuskon kautta. Uskonnot ovat ihmisiä varten, apuneuvoja ja teitä Pyhän yhteyteen. Mutta siis, monoteisti olen, uskon yhteen Jumalaan.

        ##Uskonnot ovat ihmisiä varten, apuneuvoja ja teitä Pyhän yhteyteen. Mutta siis, monoteisti olen, uskon yhteen Jumalaan.##

        On vain yksi oikea usko ja se on kristinusko, muut ovat "osakristillisyyttä", jotkut ei sinnepäinkään.
        Jumala ei ole kiinnostunut tällaisista uskonnoista, jumalalla on tarkat kriteerit, mitkä uskomustavat Hän hyväksyy.
        Kun puhutaan "uskonnoista" se on väärin, oikein on se että puhutaan uskosta, koska uskoja ei voi olla useita Jumalan näkökulmasta katsottuna


      • Anonyymi
        984635 kirjoitti:

        Olet oppinut tuntemaan Jumalaa ja sen jälkeen luopunut uskonnosta?Erittäin epätodellinen yhtälö, josko miettisit mitä kirjoitat. Sinä et ole oppinut tuntemaan Jumalaa koskaan, uskonnosta voit tietää yhtä ja toista ja samoin uskovaisista.

        Onko jumalan tunteminen siis lopullinen sekoaminen, ei toiveita parantumisesta?


      • Anonyymi
        Ymmärtäkää_erot kirjoitti:

        Ei se ole no true scotsman fallacy. Kyse on nimittäin eri asioista, ja kaiken lisäksi aivan eri kaliiberin asioista, puhutaanko uskonnoista ja uskontojen mukaan uskomisesta VAI puhutaanko Jumalan tuntemisesta.

        Eri asioita. On eri asia uskoa uskontoa ja uskonnon kertomuksia, kuin saada todellinen ja varma havainto itse Jumalasta.

        Numeronikki kirjoitti ihan asiaa.

        ”On eri asia uskoa uskontoa ja uskonnon kertomuksia, kuin saada todellinen ja varma havainto itse Jumalasta. ”

        Kenelläkään ei ole todellista varmaa havaintoa Jumalasta.

        Apostoli Paavali kertoi nähneensä valoa ja kaatuneensa maahan. Kesken tämän ilmeisen epileptisen kohtauksen hän kuuli Jeesuksen puhetta. Kukaan muu kuin Paavali itse tuskin kutsuisi tuotakaan ”todelliseksi varmaksi havainnoksi”. Paavali väitti muidenkin kuulleen puheen, mutta tämä jää hänen oman kertomuksensa varaan, ja uskonnollisena johtajana hän ei ole kovinkaan luotettava lähde. Ihmisen muistikin tekee tepposia.


    • JuusoJumalaton

      Sitten kun saan tietää Jumalan, minkä niistä tuhansista Jumalista saan tietää? Voiko tätä mitenkään ennustaa etukäteen?

      • JumalaOnRakkaus

        Ei ole kuin yksi Jumala.


      • epikuroseikirj
        JumalaOnRakkaus kirjoitti:

        Ei ole kuin yksi Jumala.

        On siis enemmän kuin Euro lottopotti kun lapsi saa syntyä valtiossa, jossa on se ainoa ja oikea Jumala. Lutteri taisi valita maansa oikein.

        Kuinka on mahdollista uskomus joka muuttuu kun ylittää tietyn valtion rajan.
        Seuraavan sopimuksen salainen lisäpöytäkirja määrittää myös oikean jumalan.
        Schengenin sopimus säätelee ihmisten liikkuvuutta rajojen yli sopijamaiden välillä


      • kköklöklölölölö
        epikuroseikirj kirjoitti:

        On siis enemmän kuin Euro lottopotti kun lapsi saa syntyä valtiossa, jossa on se ainoa ja oikea Jumala. Lutteri taisi valita maansa oikein.

        Kuinka on mahdollista uskomus joka muuttuu kun ylittää tietyn valtion rajan.
        Seuraavan sopimuksen salainen lisäpöytäkirja määrittää myös oikean jumalan.
        Schengenin sopimus säätelee ihmisten liikkuvuutta rajojen yli sopijamaiden välillä

        Ei oikea valtio riitä vielä mihinkään. Pitää syntyä myös juuri oikeaan seurakuntaan (perheeseen) löytääkseen oikean Jumalan. Pelkästään lestadiolaiset ovat olemassaoloaikanaan jakautuneet yli 30 eri alalahkoon, joista kaikki ovat mielestään ainoita oikeita Jumalan palvelijoita. Kun mukaan ottaa suurien kirkkokuntien erimielisyydet ja siihen päälle ne kymmenet lahkot, joilla kaikilla on "Oikea Usko", vaaditaan kohta enemmän kuin lottovoitto, jotta löytää juuri sen Oikean Jumalan.


    • fda

      Mikä niistä jumalista sitten on olemassa? Islamissa on varmaan eniten siihen omaan tulkintaansa oikeasti uskovia, eikä se ole silti kuin häviävän pieni porukka tämän pallon väestöstä sekään. Kristinusko on tulossa alas kuin se kuningas, jonka kohtaa VT:ssä uunot ite lusiveerukseksi luulivat.

      • fda

        Ongelmani on ATEISTEILLE tyypillinen suuripäisyys! Harvinaisen isopää se on minullakin, ja kun äiskäni ei saanut minua revastaan ulos synnytyksessään, riensi enoni joka oli jonkinlainen maaseppä apuun synnytykseeni!

        Eno veti minut somalian mustaan viidakkoon jonkinlaisilla pajapihdeillä, siinä touhussa sain vakavat vammat kallooni, jotka eivät parane koskaan, eli olen lopun ikääni täysi vajakki! Ja on minulla rupinen kuppakin!

        uskotteko että vitu ttaa tämä ainainen vajakkina olo ???


      • fda kirjoitti:

        Ongelmani on ATEISTEILLE tyypillinen suuripäisyys! Harvinaisen isopää se on minullakin, ja kun äiskäni ei saanut minua revastaan ulos synnytyksessään, riensi enoni joka oli jonkinlainen maaseppä apuun synnytykseeni!

        Eno veti minut somalian mustaan viidakkoon jonkinlaisilla pajapihdeillä, siinä touhussa sain vakavat vammat kallooni, jotka eivät parane koskaan, eli olen lopun ikääni täysi vajakki! Ja on minulla rupinen kuppakin!

        uskotteko että vitu ttaa tämä ainainen vajakkina olo ???

        Nikkivaras palstalla on kuin jätkän räkä piikkilangassa. Yhtä hyödyllinen.


      • uskon.ton
        agnoskepo kirjoitti:

        Nikkivaras palstalla on kuin jätkän räkä piikkilangassa. Yhtä hyödyllinen.

        PalliHiki auttaa. Haistele hikisiä kiveksiäsi.


      • uskon.ton
        uskon.ton kirjoitti:

        PalliHiki auttaa. Haistele hikisiä kiveksiäsi.

        Ei AUTA vaan AUTTAA vain ATEISTINEN JANKUTUS: JANK JANK JANK
        SEKÄ DINGO: SINÄ JA MINÄ LIIKENNEVALOISSA!


      • fda
        fda kirjoitti:

        Ongelmani on ATEISTEILLE tyypillinen suuripäisyys! Harvinaisen isopää se on minullakin, ja kun äiskäni ei saanut minua revastaan ulos synnytyksessään, riensi enoni joka oli jonkinlainen maaseppä apuun synnytykseeni!

        Eno veti minut somalian mustaan viidakkoon jonkinlaisilla pajapihdeillä, siinä touhussa sain vakavat vammat kallooni, jotka eivät parane koskaan, eli olen lopun ikääni täysi vajakki! Ja on minulla rupinen kuppakin!

        uskotteko että vitu ttaa tämä ainainen vajakkina olo ???

        Et ole kovin ovela nikkivaras, se täytyy sanoa. Taidat vastata noista pallihiki sun muista jutuistakin. Hetken luulin, että tuossa on useampi sekopää trollaamassa mutta sehän oletkin vain sinä. Kuvitteletko saavasi Jumalaltasi taivaspisteitä valheista ja törkeilystä?


      • Ruuttana
        fda kirjoitti:

        Et ole kovin ovela nikkivaras, se täytyy sanoa. Taidat vastata noista pallihiki sun muista jutuistakin. Hetken luulin, että tuossa on useampi sekopää trollaamassa mutta sehän oletkin vain sinä. Kuvitteletko saavasi Jumalaltasi taivaspisteitä valheista ja törkeilystä?

        Kyllä pallihiki on teidän ikioma klonkku- otus. Riitelee itsensä kanssa, mutta on enemmän kallellaan ateistien suuntaan.


      • fda
        Ruuttana kirjoitti:

        Kyllä pallihiki on teidän ikioma klonkku- otus. Riitelee itsensä kanssa, mutta on enemmän kallellaan ateistien suuntaan.

        Trolli on omiensa otus. Sinä ajattelet, että se on ateisti ja minä ajattelen että se on teisti sen perusteella mitä se kirjoitti aikaisemmin oikeutuksekseen sotkea tätä palstaa: hänen mielestään joku ateisti trollasi kirkko kuulolla palstaa, joten hän tuli tänne mekastamaan. Liekö se kirkko kuulolla sotkija edes tältä palstalta ollenkaan...


    • "Sitten kun te saatte tietää Jumalan , sitten te ette enää ole ateisteja."

      Ja sitten meistä tulee samanlaisia idiootteja kuin Mark5. Kukapa sellaista tahtoisi?

      Jumala saa kyllä ottaa yhteyttä jos haluaa.

    • "Ateismi on tietämättömyyttä". On järkevämpää ja ennen kaikkea perustellumpaa olla agnostinen ateisti kuin gnostinen teisti. Kukaan ei ole vielä koskaan esittänyt pienintäkään todistusta Jumalan olemassa olosta, jolla olisi jotain todistusarvoa.

    • allahu-akbar

      Onko tästä porukasta joku mielisairaalasta vapautunut? Toivottavasti ei!
      Allah on suuri eikä muita Jumalia ole, ne on pään viirausta.

    • Reddington

      Mahtaa sinua ottaa aivoon kun viimein tajuat että ateistit ovat oikeassa ja sitä jumalaa ei olekaan...

      • kjhgftyui

        Jumala on ja on aina ollut olemassa.

        Oma asiasi jos elät tulevaisuutesi valheessa


      • Reddington
        kjhgftyui kirjoitti:

        Jumala on ja on aina ollut olemassa.

        Oma asiasi jos elät tulevaisuutesi valheessa

        Kun ei ole. Enkä muuten aio ryhtyä uskovaiseksi, joten en sitten elä elämääni valheessa....


    • näin.on.näppylät

      "Ateismi on tietämättömyyttä"

      Täysin päätön mielipide. Ateismi on tietoisuutta jumalien sepitteellisyydestä.

    • vm41

      Aloittaja on ihan oikeassa sanoessaan ettemme tiedä jumalan oloa, eikä sitä tiedä kukaan muukaan.
      Tiedämme kyllä, että on olemassa kansanryhmiä, jotka uskovat luulevansa olevan tietoisia jonkin jumalan olemassaolon.
      Luulo ei kuitenkaan ole tietoa, vaikka kuinka uskoisi luulevansa.
      Joidenkin ihmisten aivojen kapasiteetti ei tosiaankaan vain yllä tajuamaan noin yksinkertaista asiaa.
      On näköjään evoluution edistyessä käynyt sillain, että jotkut saavat ensin luulotaudin, toiset saavat "uskomattoman" ymmärryksen taidon.
      Emme tosiaan tiedä luulemaanne jumalaa olemassa olevaksi, siksi emme vaivaa päätämme moisilla asioilla.

    • Kalju_Pitkätukka

      Totta, kun saan tietää Jumalan olevan olemassa, en ole enää ateisti.

      Mutta toistaiseksi tällaista tietoa ei ole, tähän mennessä tietooni saamat faktat viittaavat Jumalan olevan taruolento.

      Olen uskonut Jumalaan, mutta vähitellen tuo usko haihtui, en näe enää mitään syytä pitää Jumalaa muuna kuin mielikuvitusolentona.

      • ArvostakaaElämää

        Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija


    • Olen riittävän fiksu pärjätäkseni ilman jumalolentoa. Olen myös sinun käsityskyvylle yliluonnollisen älykäs joten voit korottaa minut jumalaksi.

      Minä en ole uskomus vaan todellinen.

      • UUUUUUUUaaaaaaa

        ateisti elää ihan ikiomassa kuvitteellisessa maailmassa, ettei Jumalaa ole olemassakaan.
        Olette tosi typeriä loiseläjiä


      • Reddington
        UUUUUUUUaaaaaaa kirjoitti:

        ateisti elää ihan ikiomassa kuvitteellisessa maailmassa, ettei Jumalaa ole olemassakaan.
        Olette tosi typeriä loiseläjiä

        Lopettaisit sen huumeiden käytön...


    • en_jää_odottamaan

      Aion elää tässä ja nyt, ei mitään tulevaa tuonpuoleista ole kuitenkaan olemassa muuta kuin hörhöjen mielikuvituksessa.

      • ArvostakaaElämää

        1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        Hpr 1:1 - 2


    • EiNiinMitään

      Mikään ei estä kaikkivaltiasta tulemasta esille ja esittäytymään todella vakuuttavasti kaikelle kansalle. Kaikkivaltiaalla kun on kaikki mahdolliset keinot käytettävissään.

      Mikään ei myöskään estä uskovaa esittämästä vakuuttavia todisteita jumalansa olemassaolosta kaikille ihmisille. Pitäisihän niin mahtavasta olennosta löytyä helposti roppakaupalla vakuuttavia todisteita.

      Kumpaakaan edellä mainitusta ei vaan koskaan tapahdu. Joten eipä ole yhtään mitään mitä pitäisi tietääkään. Mikä ainainen ei-yhtään-mitään on kylläkin omalla tavallaan todella vakuuttavaa.

    • Anonyymi

      Ymmärrys ja sen puute on eri asia kuin tietämättömyys. Tietoa on kyllä tarjolla mutta sen sulattamisessa on se vaikeus. Tämä kolahtaa juuri näihin pikkusieluisiin vajakki riemuidiootti ateisteihin jotka eivät saa edes kengän nauhoja kiinni. Tämä kultapossukerho ja vajakkilauma on täynnä tomppeleita ja teoreettikoja vailla ymmärrystä. Anemia voi koskettaa myös pollaa ja täällä falskaa kunnolla kun lukee ateisti vajakkien kirjoituksia.

      • Anonyymi

        "täällä falskaa kunnolla"
        On tuo nähty ajat sitten.
        Mutta koita kestää,pyri vaikka terapiaan...


    • Anonyymi

      Mitä tapahtuisi jos tulisi ilmestys. Ateismi jähmettyisi.
      Kunnia Tina Turnerin muistolle. Ateismi on saatanan puolella.

      • Anonyymi

        Täällä on vajakki ateisteja pilvin pimein. Täysin Polla tyhjä. Hakeutukaa hoitoon.


    • Anonyymi

      Osa ateisteista kuvaa tilannettaan ikään kuin puutoksena, jumaluskon puutoksena.
      Mutta toteavat samaan hengenvetoon, että ei muuta. Eli rakentava keskustelu siitä miksi puutostila on olemassa, mitä se merkitsee ja miten sitä voitaisiin hoitaa, ei pääse käymään.
      Toisaalta on myös niin, että toisin kuin esim. palsta-ateistit esittävät, on jokaisella oikeus olla omalla tavallaan ateismissa. Ja siksi on myös jokaisella oikeus olla tilaneissa niin kuin itse haluaa. Ihmisillä on itsemääräämisoikeus. Ja em. tapa ilmaista henkilökohtaisen ateisminsa kokemusta on yksi osa sitä ateismin monimuotoisuutta, joka tekee ilmiöstä ihmimiä kiinnostavan.
      Toisaalta on taas samaan hengenvetoon todettava, että ateismi on toisin kuin palsta-ateistit esittävät, ihmisten keksimänä asiana aivan samanlainen kuin mikä muu tahansa uskomus. Ja sitä, sen perusteita ja toteuttamistapoja on myös mahdollista ja tulee kritisoita, aivan kuin mitä tahansa muuta aatetta. Ateismi ei ole niin pyhä asia, että se on kritiikin ulkopuolella.
      Mutta näissä kritiikin keinoissa on huomioita, että toimitaan toisin kuin palsta-ateismissa, jossa ihmisiä verrataan eritteisiin, pidetään esillä joukkotuhontaa, kiihotetaan kansanryhmää vastaan jne. Oikea tiedottaminen, asiallinen keskustelu ja skenaarioiden esilletuominen on paras tapa käydä oikeaa ateismikeskustelua.

    • Anonyymi

      Ateismin teorioilla ja ihmisten hengellisyydellä on vissi ero olemassa. Hengellisyys ei kosketa ateismia.
      Mutta suurinta osaa ihmiskuntaa hengellisyys on läsnä päivittäin. Kuulemme radiosta ja telkkarista ja lähimmäisistäsi saman totuuden. Sekä luonnosta. Rakkaus on läsnäoleva voima joka ylläpitää elämää. Meillä on myös tarinan kertojia ihmisen muodossa. Joka on ihme. Tulkaa kaikki lapsenomaiseksi.

      • Taidat olla trolli. Kommentissasi on selvä ristiriita. Osaat kirjoittaa auttavasti, mutta sisältö on käsittämätöntä sotkua.


      • Anonyymi

        Hieman sovellettuna,
        Juutalais papin opetuksia;
        miten kerron pienelle lapselle
        mikä ja missä on sielu?

        Ota jokin sähkövehje, esim leivänpaahdin.
        Näytät lapselle, että paahtimessa on johto
        ja seinässä on pistorasia.
        Paahdin toimii kun johto on kiinni,
        mutta kun se irrotetaan,
        paahdin ei enää toimi.

        Nykymaailmassa lapset oppivat hyvinkin pienenä,
        että melkein kaikki toimii sähköllä.

        TARINA MENEE NÄIN:
        Leivänpaahdin kysyy sähköltä: ”Minne sinä
        menet kun johto on irti pistokkeesta?”
        Sähkö vastaa: ”En minä mene minnekään.
        Olen täällä. Sinä vain et ole minuun yhteydessä.”

        Sielu ei ole kehossa, mutta sen täytyy saada
        yhteys kehoon ”johtimen” kautta kuten
        paahdin sähköön.
        Tarvitaan kolmas tekijä; Isä, Poika + Pyhä Henki.

        Lopuksi jälleen yksi runo iloksenne.
        Se on niin älytön, ettei tekoäly voisi samaa keksiä:
        ” Sieluton keho on kuin
        leivänpaahdin vailla sähköjohtoa.”


    • ”Ateismi on tietämättömyyttä”

      Mutta ilman vakuuttavia todisteita teismi on patologista deluusiota eli mielisairautta 😆

    • Anonyymi

      Teoreetikot eivät ymmärrä hengellisyydestä yhtään mitään. He ovat kaavoihin kangistuneita. Minä olen itse hengellinen ja entinen teoreetikko koodari.

      • Teoreetikko ymmärtää hengellisyyden oikein hyvin. Hengellisyys on subjektiivisen ja tietämättömän mielen käsitys todellisuudesta. Tietämätön ihminen pitää tajunnan tilojen vaihteluita hengellisyytenä eikä ymmärrä, että todellisuudessa ne ovat esimerkiksi unia, valveunia, hallusinaatioita, mielisiarauksia, tajuntaan vaikuttavia kemikaaleja, tunteita yms.


      • Anonyymi
        Jumalanvaltakunta kirjoitti:

        Teoreetikko ymmärtää hengellisyyden oikein hyvin. Hengellisyys on subjektiivisen ja tietämättömän mielen käsitys todellisuudesta. Tietämätön ihminen pitää tajunnan tilojen vaihteluita hengellisyytenä eikä ymmärrä, että todellisuudessa ne ovat esimerkiksi unia, valveunia, hallusinaatioita, mielisiarauksia, tajuntaan vaikuttavia kemikaaleja, tunteita yms.

        Osan ateistien mielestä tai ainakin palstalle kirjoittavan mielestä ateismi ei ole mitään muuta kuin puutos, joka kohdistuu jumaliin uskomiseen. Kun taas toisien ateistien mielestä kaikki on ateismia, kärpänen, puu ja kivi. Tätä ei kuitenkaan pidä hämmästyä, koska kyseessä on monenlaiset erilaiset yksilöateismit, jotka tuovat esille kirjoittajien omaa ateistista aatetta ja monimuotoisuutta. Saman jatkuessa tietenkin läpi koko ateistisen kentän.
        Looginen kysymys kivi ja kärpäsateistin kohdalla tietenkin on esille tuomasi tietoisuuden käsite. Ja se, onko ateismissa olevan tiedostettava asiantila, että voi olla ateismissa vai voiko ateismissa olla tiedostamatta tilaa? Eli pitääkö olla jumaluus tietoisuus vai riittääkö se, että sitä ei ole? Ja kuinka kärpäs tai kivi ateistilta on tämä todettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osan ateistien mielestä tai ainakin palstalle kirjoittavan mielestä ateismi ei ole mitään muuta kuin puutos, joka kohdistuu jumaliin uskomiseen. Kun taas toisien ateistien mielestä kaikki on ateismia, kärpänen, puu ja kivi. Tätä ei kuitenkaan pidä hämmästyä, koska kyseessä on monenlaiset erilaiset yksilöateismit, jotka tuovat esille kirjoittajien omaa ateistista aatetta ja monimuotoisuutta. Saman jatkuessa tietenkin läpi koko ateistisen kentän.
        Looginen kysymys kivi ja kärpäsateistin kohdalla tietenkin on esille tuomasi tietoisuuden käsite. Ja se, onko ateismissa olevan tiedostettava asiantila, että voi olla ateismissa vai voiko ateismissa olla tiedostamatta tilaa? Eli pitääkö olla jumaluus tietoisuus vai riittääkö se, että sitä ei ole? Ja kuinka kärpäs tai kivi ateistilta on tämä todettu?

        Jumalan jalkojen juuressa matelevina kuulutte todennäköisesti käärmeisiin lajina.
        Virsikirjasta huomasin matelunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan jalkojen juuressa matelevina kuulutte todennäköisesti käärmeisiin lajina.
        Virsikirjasta huomasin matelunne.

        Täsmälleen noin.
        Virret ovat pikkulapsen oveluudella kyhättyjä veisuja,joissa vähätellään ja mitätöidään itseä,ja kehutaan ja ylistetään päästä varpaisiin täysin ylivoimaista entiteettiä,joka ei kehuja tarvitse.
        Uskis puskis toivoo,että Wuorijumalansa pysyisi täten hyvällä tuulella...


    • Anonyymi

      Helppoa se teikäläisten on.
      Kuoltuanne ette tekään ole mitään.
      Ette voi pettyä.

    • Anonyymi

      Ateistien tulisi kunnioittaen suhtautua Jumalan Sanaan. Kyllä kun ikää karttuu tulette huomaamaan jos vain jaksatte. Tutkikaa ja lukekaa ja koetelkaa Henki voi avata kaikki lukot. Rukoilkaa omasta puolestanne. Kiittäkää kun saatte ja saavutatte. Parjaus on taakse jäänyttä ja saatte rauhan sydämeenne. Se on ollut sitä hihhulismia ja väärintekoa. Kaikki paha väistyy ja muututte kun otatte Jeesuksen Kristuksen vastaan.

    • Anonyymi

      Muurahaisilla on tietoisuus olemassa koska yhteisöllisyys ja Avunanto ovat arkipäivää. Ketjussa kannetaan evästä pesään...tiedetään myös itse Jumalan läsnäolo pesässä keossa kotona. Ymmärrän sanoo ateisti. Avovaimoni kasvattaa kukkia. Nyt puhkesi uusi kukka jossa on 8 juuri geometrisen tarkasti samanlaista kukkaa. Voiko tämä olla sattumaa. Vai onkohan kaikki luotu näin. Tätä kauneutta on vaikea kuvailla jonkun teorian kautta todeksi Ateismi on täysin turhaa teoriaa. Jopa kukat voivat avata lukot. Jos vain tutkii

    • Anonyymi

      Ateistit ovat kaikki myös Jumalan lapsia. Vaikka ovat tietysti tietämättä totuutta. Kaikenlainen pilkka estää pääsyn ja päätyy kauas pois hengestä. Ateismi on matala energistä pilkkaa ja halveksuntaa josta tulisi nousta ylös ja pystyasentoon.

      • Anonyymi

        Jumala on ihmisten keksimä akuankka. Sellainen ei tee sinustakaan ikuista.


    • Anonyymi

      Ymmärrys puute on pahuutta vasta sitte kun aloita vihalla Pyhää vastaan. Sitte olet loukussa etkä pääse lähemmäksi Jumalaa. Kaikki viha karkoitta pois sinut. Meillä on monta uskontoa jotka auttavat sinua lähemmäksi. Mene heidän mukaansa. Kaikki johtavat Jumalaan kaikki uskonnot.

    • Anonyymi

      Uskosta luopuneet eivät ole koskaan olleet uskossa he ovat lähestyessä hylänneet kaiken. Jumala armahda heitä valoon ja kirkkauteen.

    • Anonyymi

      Ateismi on Jumalan pilkka. Ei uskomaton vaan pilkka kaikkia uskovaisten elämä. Jumala armahda heitä.

      • Anonyymi

        Ei Jumala mitään pilkasta välitä, koska on olematon. Samasta syystä sellainen ei pysty ketään armahtamaan. Armahda sinä itsesi taikauskosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala mitään pilkasta välitä, koska on olematon. Samasta syystä sellainen ei pysty ketään armahtamaan. Armahda sinä itsesi taikauskosta.

        No meillä on parempaa tietoa Jumalan ja Pyhän Hengen pilkasta kuin yhdelläkään ateistilla.


    • Anonyymi

      Jumalan olemassaolo on mysteeri.
      Sen tiedämme että hänellä on sijaisia ja enkeleitä lukematon määrä. Monet esiintyy Jumalana. Jeesuksen Kristuksen esiintyminen Jumalana on mielestäni perusteltua.

      Vilpitön usko on kuitenkin vaikea jopa häneen kun on epäily sydämessä että kaikki ovat sijaisia.
      Puuttuu perusta joka kertoisi varmuuden onko oikeaa Jumalaa olemassa. Taidamme joutua pitämään sijaisia hänenä itsenään kaikissa olosuhteissa.

      Kuka edes saarnaa häntä? Mikä kirja edes kertoisi hänestä? Jehovasta, Jeesuksesta, Allahista,Krishnasta saarnataan ja on kirjoja, mutta oikeasta Jumalasta ei kerrassaan mitään ole olemassa.

      Vähä vähältä uskonnot kehittyvät kohden parempaa näkökulmaa mutta yksin Poika tuntee Isän. Ei kukaan muu. Sen sanan tähden Kristus Jumalan sijaisena on uskottavimmasta päästä.

    • Anonyymi

      Lapsellista uskovien jargonia: jos et usko niin jumala tulee ja vie hel..ttiin. Sillä kysymyshän on vain uskosta, joka ei kuitenkaan muuta todellisuutta vaan vääristää sitä. Kun tajuaa uskomisen hötön, tietää, että ateismi on ainoa tapa elää.

    • Anonyymi

      Lihan käytön ero ateismissa te olette hölmöjä

    • Anonyymi

      Taivaassa papit odottavat jo hihhuleita haarat mannaa valuen.

    • Anonyymi

      Näin käy,jos vähänkään totuus kiinnostaa,!

    • Anonyymi

      Kyllä, tietämättömyyttä!
      Toiseksi, tietämättömyys jatkuu, koska uskotaan huuhaaseen!

    • Anonyymi

      Ateismi uskoo sattumaan, - uskoa sekin!

      • Anonyymi

        Koska ateisti ei usko Jumalaan, hän on sitten lähtöisin apinasta
        Siltä pohjalta ymmärtää täysin ateistien yksinkertaisuuden


    • Anonyymi

      Ateistit on eksytetty uskomaan muuta kuin totuuden Raamatun sanaa!
      Lahkot toimii samalla kaavalla!

      • Anonyymi

        Taas tuota päätöntä jargonia! Itsekin tiedät, että Raamattu on puppua!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuota päätöntä jargonia! Itsekin tiedät, että Raamattu on puppua!!!

        Teoriasi mukaan silloin on tiedekkin!

        Tiede kumminkin osoittaa Raamatun kirjoitukset paikkansapitäviksi, siltä osin kuin se on mahdollista.

        Toisin sanoen puhutkin itse puppua...ei muuta pää pussiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teoriasi mukaan silloin on tiedekkin!

        Tiede kumminkin osoittaa Raamatun kirjoitukset paikkansapitäviksi, siltä osin kuin se on mahdollista.

        Toisin sanoen puhutkin itse puppua...ei muuta pää pussiin!

        Tiede todellakin todistaa joitakin Raamatun jakeita paikkansapitäviksi, yskikin siihen riittäisi , että Raamatun sana on totta joka sana!


    • Anonyymi

      Tahallista tietämättömyyttä, jonka takana on jokumuu syy

    • Anonyymi

      Jumalattomuudesta pääsee eroon tulemalla uskoon, yksinkertaista!

    • Anonyymi

      Ateistit ovat herkkäuskoista porukkaa, se on paljon helpompaa kuin uskominen

    • Anonyymi

      Juuri näin, tietämättömyyttä ja toisten perässä juoksemista, jotka suosii jumalattomuutta!

    • Anonyymi

      Sen kun näkis. Onhan tuota yhen epävarman huhun perässä ihmiskunta jo suanna kylliksi ootellahii.

      • Anonyymi

        Jumala on olemassa, puhuu ateisti sitten mitä hyvänsä tyhmyyksissään!
        Ateismi on todista muuta kuin todella suurta tyhmyyttä!


    • Anonyymi

      Uskonto on tosiasiain tunnustamisen vastakohta, heikoille lurjuksille.

    • Suurin osa uskovaisistakin on tietämättömiä jumalien suhteen. Harva osaa nimetä yli 10 jumalaa. He ovat siis tietämättömiä ateisteja. Ateismihan on laajimmassa merkityksessä vain jumaluskon olemattomuutta.

      • Anonyymi

        Kaikki luojasta kertovat uskonnot ovat ihmisten yrityksiä ymmärtää sitä, miksi, miten ja mitä varten maailma on syntynyt. Jumalan tuomiot ovat toivo oikeudenmukaisuudesta, jota ei tämän elämän aikana aina nähdä. Jokainen saa kuoleman jälkeen ansionsa mukaan.


    • Anonyymi

      "Sitten kun te saatte tietää Jumalan , sitten te ette enää ole ateisteja."

      Hölynpölyä. Kun saa tietää Jumalan olemassaolon, siitähän se ateismi vasta alkaakin, kun ei tarvitse enää uskoa Jumalaan.

    • Anonyymi

      Tiedän montakin jumalaa, mutten usko yhdenkään niistä olevan oikeasti olemassa.

    • Tiedän että mitään jumalia ei ole olemassa.
      Itseni ei tarvitse kieltää sellaista minkä olemassa oloa
      ei ole todistettu.
      Uskonnot perustuvat kuoleman jälkeiseen elämään.
      Eli siis kuoleman pelkoon.
      En käsitä miten kukaa voi haavella elävänsä ikuisuudessa missä
      miljardi vuotta on 1 sekunnin tuhannes-osa planeetta maan ajassa?

      Mutta ilmoitan näin etukäteen että se ei ole mahdollista.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Uskovat vain lohduttavat itseään kuoleman jälkeisellä elämällä, ettei heidän tarvitse kuóleman pelossaan käsitellä asiaa. Sillä jos kuollaan, kuollaan ihan oikeasti ja varmasti meistä jokainen.


    • Anonyymi

      Uskomisen päätös pitää tehdä heti, toinen jalka haudassa ei enää riitä uskoon tulemiseen, se on liian myöhäistä......ei mitään järkeä, ensin jauhaa paskaa 7 0 v, ja sitten viimeisellä viikolla paukahtaa uskoon......ei kelpaa Jumalalle!

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3672
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1338
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe