Noniin. Tässä sitä istutaan 17 vuotiaana tietokoneen ääressä ja vihdoin ja vitun viimein tälle idiootille tuli se todellisuuden muuri vastaan. AD-HD:ta en ole itselleni suostunut myöntämään, koska siitä ois saanu sitten kuulla koulussa kavereilta ja saanu tuijottelua kaikkialla (VITUN AD-HD :-DDD). Tai niin mä ainaki kuvittelin. Koko ikäni on kaikki astetta itseäni viisaammat henkilöt asiasta huomauttaneet, mutta jonkin ihmeen kaupalla olen sen aina sivuuttanut. Oireethan eivät ole mitään pahinta luokkaa, mutta ei sielä koulussa oo tullu mitään tehtyä 10 vuoteen. Mutsi kirjaimellisesti pakotti lukioon ja viikkohan siinä meni, kun ei jaksa opettajaa 15 minuuttia kauemmin kuunnella. Tyhmä en näin älykkyysosamäärällisesti ainakaan ole, mutta jo on saatana, kun 17 vuotta oon vaan pitänyt jalkoja pöydällä ja viikko sitten vasta havahduin: ehkä siitä elämästä ei ihan näin helpolla pääsekään. Testeissä en ole ikinä käynyt, sitäkin joskus vanha peruskoulun rehtori ehdotti. Kaikkihan sen nyt on saatana aina tienny.
Joo. Nyt ollaan sitten siinä tilanteessa, että koulu ei kiinnosta, ajatukset masentaa, tulevaisuus on sumun peitossa ja yhtään en edes tiedä, että mikä kiinnostaisi.
Sen lisäksi en tiedä yhtään, että miksi avaudun jossain niinkin typerällä sivustolla kuin Suomi-vitun-24, mutta joo. Jos sitä vaikka vetäs ittensä hirteen.
Sekopäisintä on myöntää se vasta nyt
9
124
Vastaukset
- Addnainen
Musta on vähän harmillista, että ihmistet keskustelee suomi-vitun-24:ssä näistä, kun on myös Suomen adhd-aikuisten foorumi. Siellä on pääosin aika hyvää porukkaa.
Noita adhd-testejähän on netissä kans. Esim. http://karkia.me/adhd/ Testit näyttää vähän suuntaa siitä, voisiko jotain olla. Jos on, niin kannattaa hakeutua lääkäriin ja tutkimuksiin, niin on mahdollista saada jotain apuja ihan virallista kautta.
Jos ei halua diagnoosia, niin voi silti hakeutua vaikka vain vertaistuen ääreen, niin saattaa saada hyviä neuvoja tämän vaivan kanssa elämiseen ja ainakin tavata muita, joilla on samanlaisia vaikeuksia elämässä. Vertaistukiryhmiä on kaikissa vähänkin isommissa kaupungeissa ja myös siellä adhd-aikuisten foorumilla saa ihan hyvää ja anonyymiä vertaistukea. Mie seuraan tätä suolikaksnelostakin, koska täälläkin tapahtuu keskustelua kaiken sen adhd-on-valhetta-ja-lääketehtaiden-salaliitto-spämmäyksen ohella.- LifeIsAbitch
Yritin tota linkkiä avata, mutta ei jostain syystä toimi.
Kiitti kuitenkin - fgfdhfhgfh
mä taas hakeuduin tänne koska näköjään myös harrastan noita stimulointipelejä (jotenkin luen sen että tahatonta trollausta) annoin itelleni luvan kokeilla netissä mitä haluan ja hirvee takkuaminen ja vänkääminen tuli kun yritin kertoo omaa mielipidettäni asiassa jossa mua nyt ei niin paljon kiinnosta.. eli ehkä tälle sivustolle adhd-ihmiset päätyy jonkun stimulointipelin kautta että aivot saa ärsykettä.. Hitsi kun tuli huono omatunto kun tajusin tän vaikka aina miettinyt että koskaan en ala isäni kaltaiseksi.. eli ehkä täällä trollaavatkin haluais vaan apua mutta eivät kehtaa hakea apua :/ nykyään kun tuo adhd on kuulemma nuorten parissa kirosana kun homoksi ei voi enää sanoa, se on vissiin enempi siistiä..
- luseruser
Et sä ole vielä menettänyt yhtään mitään. Sulla on kaikki auki ja elämä edessä. Hommaat lääkityksen kuntoon niin keskittymiskykysi tekee sinulle tepposet, ja huomaat ykskaks sellaisten asioiden kiinnostavan, jotka eivät ole sinua aikaisemmin kiinnostanut, koska ethän ole jaksanut keskittyä. Ei kannata missään nimessä jäädä murehtimaan diagnoosia tai muiden suhtautumista asiaan, sillä sinulla on nyt koko elämä pelissä, ja painotan vielä sanaa NYT!
Saattaa olla, että kirjoitukseni tuntuu tyhjänpäiväiseltä saarnalta, mutta tiedän todella mistä ja kuinka tärkeästä asiasta kirjoitan. Minä nimittäin olen jo vanha ukonkäppänä, mutta olisin voinut 17-vuotiaana kirjoittaa tuon saman tekstin jonka sinä kirjoitit, mutta tietysti siihen aikaan sijoitettuna. Näen tekstissäsi tietynlaisen välinpitämättömyyden, mutta myös huolestuneisuuden. Minä valitsin tuon välinpitämättömyyden, jolla peitin ne ongelmat joihin minun olisi pitänyt hakea apua.
Minulta valui koko elämä käsistä kun ote lipesi. Siinä tuli lopulta pari vankilakeikkaa, enkä saanut enää ikinä elämästä kiinni. Vasta nelikymppisenä sain sitten ADHD-diagnoosin, jonka olisin voinut saada jo 17-vuotiaana nimellä MBD.
Nyt viisikymppisenä napsin Concertaa ja voisin aloittaa tarinan näin, että tässä sitä istutaan seitsemättätoista vuotta tietokoneella ja tuntuu siltä kuin aika olisi pysähtynyt.- TekstinKirjoittaja
Huhhuh mikä teksti. Tää pisti sanattomaks, huomaa että osaat pukea sanat asioiksi. Kiitos tästä tekstistä. Nyt mä hoidan tän asian kuntoon. Kiitos.
- helminpoikuli
Hieno teksti fiksu mies!
- kiusaajasi.pentti
ADHD:n aiheuttaa neurobiologinen aivojen välittäjäaineiden toimintahäiriö. Sinä ruisleipää syönyt trolli taas olet mitä luultavammin ollut koulukiusattu nahjus, ja haet sille hyvitystä vielä vanhoilla päivilläsikin.
- ADD_Claus_is_coming
ADHD on keksitty juttu. Sinisilmäiset hölmöt on helppo saada uskomaan vaikka joulupukkiin, jos niikseen on tarve.
- Herra-huu
Sinisilmäiset hölmöt uskoo myös tietävänsä kaiken toisten ihmisten elämästä ja heidän ongelmiensa todellisuudesta? Onkohan mennyt vähän kusi päähän, kun luulet tuntevasi ihmisen neurologian paremmin kuin neurologit?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446