Nälkäkurkiainen missä olet?

Mahakas

Nälkäkurkiainen hohoi! Ei ole kuulunut mitään sinusta pitkään aikaan? Missäs olet. Kerro kuulumisia!

12

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkkkärikurkkismoi

Jouduin maalle TYP hommiin sikatilalle.

Tää on kivaa ouuhaa ja näkee mist ne kinkkusiibut oikeesti tulee.
      En ole ehtinyt kurjautua ku on töissä niin mukavaa.

• Nälkäkurkiainenn

Menin röihin

• Olen Suomessa. Kirjoitin tänään raportin ateriakokonaisuuksien pääkohdista. Teemoina ateriakokonaisuuksissa ovat olleet Välimeri ja Lähi-Itä, sellaista fuusiokeittiötä.

• Mahakas

Hienoa että sulla henki pihisee. Olitko muuten ulkomailla kun ei pitkään aikaa kuulunu mitään? Onkos töitä sulla paljon ja kiirettä sen vuoksi? Minä se eläkkeellä syön hyvin ja mahaa kasvatan hehheh.

• Mahakas kirjoitti:

Hienoa että sulla henki pihisee. Olitko muuten ulkomailla kun ei pitkään aikaa kuulunu mitään? Onkos töitä sulla paljon ja kiirettä sen vuoksi? Minä se eläkkeellä syön hyvin ja mahaa kasvatan hehheh.

Jonkin verran on tullut tehtyä töitä. Sellaista 40- 80h/vk.
        Mutta eihän invalidi täysi ihminen ole. Sellaista 90% tasoa terve. Osat on toiminu muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Mutta kivut oli kovat. Ja sitten vähäiset harrastukset yms. vie aikaa. Jos olisi saanut kuntoutus ohjelman vuosia sitten, niin olisi tiennyt mitä tehdä. Se piti sitten opetella ite, kuten kaikki.
        Mutta nyt tietää miten kuntouttaa itseään tai toista siten, että voi palata taas kohta kuntopolulle. Keuhkot pitäisi vielä saada kondikseen.

• Mahakas
        Nälkäkurkiainen kirjoitti:

Jonkin verran on tullut tehtyä töitä. Sellaista 40- 80h/vk.
        Mutta eihän invalidi täysi ihminen ole. Sellaista 90% tasoa terve. Osat on toiminu muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Mutta kivut oli kovat. Ja sitten vähäiset harrastukset yms. vie aikaa. Jos olisi saanut kuntoutus ohjelman vuosia sitten, niin olisi tiennyt mitä tehdä. Se piti sitten opetella ite, kuten kaikki.
        Mutta nyt tietää miten kuntouttaa itseään tai toista siten, että voi palata taas kohta kuntopolulle. Keuhkot pitäisi vielä saada kondikseen.

No kovasti Nälkäkurkiainen tekkee töitä jo 80 tuntii viikossa painaa. Ei kai työ ole raskasta raksatyötä tai muuta sellaista jos kuntosi heikko? Tulee pian noutajavaikka. Onko sulla keuhkot kipeät, et kai tupakkaa polttele ?

• nurmoonjaakoo

Nkurjelle tulee melko varmasti noutaja lautalla alle 5 vuoden noutamahan.

Sitte mennähän jotta pallit flataa.

• Alunperin n-kurkiainen oli toimistorotta tekniikassa. Mutta sitten se loppu ja alkoi kenttätöiden jakso aina muutaman vuoden tai hetken pätkissä. Keukoissa on vuodenajasta johtuva tuntematon tulehdus ja iltaisin aina mukava kuume.
      On meitä muitakin, jotka on tehneet saman ratkaisun. Ja siirtyneet kentälle. Monella on ongelmana, että ei osaa täyttää sosiaalipapereita, koska ihmiset ei tiedä niiden logiikkaa. Ja kun apua ei saa, niin ihmiset roikkuu leivässä kiinni rampoina.
      Menneessä ei voi elää, eikä siitä voi paljoa edes hyötyä. Matalapalkka ja tarkka elintarvikekuri on päivän sanat.
      Kunto on suht hyvä, mutta sairaudet hoitamatta.

• Mahakas

No minkäslaista kenttätyötä teet? Onko maataloustyätä kyseessä? Jos olet tekniikan osaaja niin helppohan se on hakea tukia netistä tai eläkettä. Minäkin osasin vaikka oon entinen rekkakuski!!

• Tunnen monia, joilla ongelmana on juuri se, että he eivät osaa täyttää papereita. Ja itsekin kuulun siihen ryhmään.
        Toisaalta tiedän ihmisiä, jotka sen osaavat. Sekä sellaisia, joilla on ns. perusnippu lippusia ja lappusia aina tallessa. Ja he antavat niitä kaikille viranomaisille, että ottavat niistä sen minkä tarvitsevat.
        En uskalla enää ottaa sitä riskiä, että jäisin tulottomaksi. Siksi teen jotakin.

• Sairaslomalle.Heti

Nälkäkurkiainen heippa ! Menepäs lääkäriin pian jos sulla iltaisin aina kuumetta. Ja keuhkoissa ongelmaa ym. Kyllä terveys on työtä tärkeämpää! Älä tee sairaana raskasta ulkotyötä, menet vaan entistä sairaampaan kuntoon. Sairaslomaa saisit lääkärintodistuksella ja se on ehkä ensimmäistä päivää lukuunottamatta palkallinen.

• Olen käynyt lääkärissä. Mutta koska hoitosuunnitelman on tekemättä, olen tehnyt sen itse. Se ei ollut helppoa, koska sairaana pitää ensin liikkua vähän pulssia nostaen, että pääsee normaaliin menoon mukaan. Ja kaikki ohjeistukset ovat jotain trendi toimintoja.
        Ja jos ongelma on ollut vuosia, niin se ohitetaan terveydenhuollossa sillä, että kyseessä ei ole akuutti asia. Vaikka totuus on, että itse kyllä haluaisin jonkinlaisen lopullisen ratkaisun tilanteeseen, joka ei parane itsestään.
        Sairaloma ei auta, jos on kulumaa ja nivelissä vikaa. Niiden kanssa on vain osattava toimia. Ja joskus saa sitten lääkettä, joka vie kivun pois. Mutta lääkäri usein toteaa, että en minä nyt määrää. Ja selittää, että joku apteekin peruslääke auttaa, vaikka ero on huima. Ja kyseessä ei ole edes kolmiolääke.
        Sairausloma olisi sama kuin fudut.
        Myös nykyisen työsuojelun taso varsinkin raksoilla on liirun laarumia esim. teollisuusympäristöön verrattuna. Ei osata ennakkotarkastaa remontoitavia kohteita erilaisten aineiden varalle jne. Mennään esim. homeeseen, jota ei olla kirjattu. Ja ollaan "urheita".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      16
      3461
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      20
      2336
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      1965
    4. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1881
    5. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1848
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1582
    7. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      29
      1450
    8. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      36
      1417
    9. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1394
    10. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1334
    Aihe