elämä pilalla

tulehtunut

minua aikaisemmin kiusattiin vapaakirkossa ja nyt olen onnellisesti poissa siitä surakunnasta. siitä on jo vuosia. he laittoivat miun elämäni pilalle, mutta en luopumut kumminkaan uskosta. se kiusaaminen meni ihan ulkonäönkin haukkumiseksi ja muuta. kiitos, että jumala auttoi.

10

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapahtuikouvolassa

      Minunkin elämäni pilasivat kouvolan ahdinkadun vapaakirkossa,juoruin valhein,panetteluin.
      Olen alkanut siitä toipumaan,ja uskossa olen kyllä vielä,mutta mihinkään kirkkoon en tahdo enään mennä.
      Jopa pastorin Ari Männistön saivat käännettyä valhein minua vastaan,siitä näkee ettei olisi kannattanut niin luottavainen olla,sillä luulin häntä ystäväksi.

      Inkeroisten helluntaikirkossa minua kohdeltiin hyvin,ja ihmiset oli siellä ystävällisiä.
      Muutin vaan asumaan toisaalle kaus keskisuomeen,ja ei täällä missä nyt asun ole ainuttakaan kirkkoa,joten tarkoin harkittu oli asuinkuntani.

    • Näkökulmaa1

      Suomen kirkkokunnat revitään kappaleiksi. Uskovat lähtevät ulos niistä ja menevät pieniin ryhmiin alkuseurakunnan mallin mukaan.

      ”Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.” Johanneksen ilmestys 18:4-5.

      Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut:
      ”minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani”.
      Sentähden
      ”Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias”. 2.Kor. 6:14-18

    • jari-pekka--65

      Jos tästä ajasta jossa elämme, etsii jotain hyvää, niin toisaalta uskovan on nyt helppo valita, sillä nyt on se aika, jolloin on näkyvä se, kuka seuraa Herraa ja kuka ei seuraa.

      Se kontrasti tulee päivä päivältä yhä voimakkaammaksi ja selkeämmäksi. Niin kuin yksi veli sanoi, että ns harmaa aulue poistuu ja on oleva vain musta ja valkoinen.

      Uskonnollisuuskin näyttää todelliset karvansa, niin kuin sanotaan.

      • EksytystäkinOn

        Eksytystä kuitenkin on uuskarismaattisuuden muodossa...kuten David Herzogin opetus ja torontolaisuus, joista ainakin vimeksi mainittu vaikuttaa joissain Vapaakirkonkin seurakunnissa.


      • jari-pekka--65
        EksytystäkinOn kirjoitti:

        Eksytystä kuitenkin on uuskarismaattisuuden muodossa...kuten David Herzogin opetus ja torontolaisuus, joista ainakin vimeksi mainittu vaikuttaa joissain Vapaakirkonkin seurakunnissa.

        Herzogit torontot ja vapaaseurakunnat kannattaa unohtaa ja siirtää katse Kristukseen, sillä seurakunnalla ei ole muuta perustusta, kuin Jeesus Kristus ja hänen tunnustamisensa.


      • Paetkaasieltäkristityt

        Harmaa alue jää sinne ihmiskäsin rakennettuihin rakennelmiin,sinne he jäävät,ja sinne he hukkuvat.


      • jari-pekka--65
        Paetkaasieltäkristityt kirjoitti:

        Harmaa alue jää sinne ihmiskäsin rakennettuihin rakennelmiin,sinne he jäävät,ja sinne he hukkuvat.

        Toivottavasti ei kukaan jäisi, mutta pahaa pelkään että jää. Uskonnollisuus on kuin syvällä selkäytimessä. Ja tälläiselle ihmiselle ei kannata alkaa mitään kovin Hengellistä puhumaan, kun hän ei kykene ottamaan sitä vastaan. Perustus ei ole kunnossa. Ensin pitää perustuksen olla kunnossa, ennenkuin aletaan rakentamaan.


    • TalonTapa

      Sama juttu. Eräs vapaakirkon pulleaposkinen hengellinen johtaja ja suunnannäyttäjä kävi kateuksissaan rajusti kimppuun. Vuosia sitä kesti, perhe meni ja paljon rahaa, mutta nyt oon kaukana tuosta kultista.

      • Talontapakyllä

        Niin on talon tapa, mutta kukaan ei puutu näihin. Pettyneet lähtee pois ja sama meno jatkuu. Leijonat raatelee lampaat.


    • Lapsestaaikuiseksi

      Ei vapaakirkko sovi itsenäiselle ajattelijalle, koska se on niin lapsellista jokeltamista loppupeleissä. Olen entinen vapislainen, nykyinen ortodoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      368
      3491
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2499
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      126
      1775
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1270
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1127
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      49
      1117
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      161
      1085
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1053
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      904
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      836
    Aihe