Mersu C ja E. Toivoton melu

Exmersuilija

Miksi mersu on jättänyt äänieristyksen uudessa C-sarjassa ja E-sarjassa niin tavattoman heikoksi? Ero kilpailijoihin on niin iso että varmaan moni on lisäkseni vaihtanut autoa sen vuoksi. Ennen luotin että mersu varmasti tekee sen parhaan tuotteen. Kun hyppäät uusin koppaseen E-sarjaan niin rengas ja moottorimelu(diesel) on kamala ja häiritsevä. Myös uuden C-sarjan rengas ja moottorimelua moitittiin TM testissä. Vaihdoin V60 D5 225hv 470nm R-Design volvoon lopulta ja miksi tässä autossa ei ole rengasmelua tai moottorimelua??? Auto oli E-sarjan kanssa samaa hintaluokkaa eli n.60 tonnia mutta volvo kaikinpuolin edellä paitsi E-sarjassa paremmat tilat. Toki nykyinen E-sarja on teknisesti vanhentunut ja uusi tulee muutaman kuukauden kuluttua...josko siihen olisi saatu nykyaikainen äänieristys? Volvo muuttui kun se ruotsalaistui 2014 alkupuolella, kiinalainen rahoitus ajoi valmistuksen ruotsiin ja osa valmistetaan myös belgiassa. Esim oma D5 tehdään torslandan tehtaalla ruotsissa.

13

2344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meluton_toivo

      "Vulva traktor", paras traktor. -Onko se volvo vieläkin semmoinen työkonemainen kulkine?

    • takavetomies

      Kun katsot Mersun konepellin alle ja tutkailet moottorin ja vaihteiston suuntaa, ymmärrät, miksi moottorimelua on vaikeampi saada vaimennettua. Moottorin ollessa pitkittäin, tulee moottori pakosta lähelle rintapeltiä ja vaihteisto "ohjaamon puolelle". Tällöin äänieristykselle jää vähemmän tilaa.

      Mutta autot ovat edelleen takavetoisia. Volvo ei ole autoja valmistanut 940 ja 960 jälkeen...valitettavasti

      • Volvoniesnytten

        Volvo ei valmistanut autoja päinvastoin ennen vuotta 2013-2014 kun valmistus ja suunnittelu siirtyi ruotsalaisten käsiin. Sitä ennen oli laatu mitä lie fordia jne. Edes turha verrata uuden volvon 2 litraista ruotsalaismoottoria mersuun. Volvon tärinättömyys ja melutaso saa mersumiehen luulemaan ajavansa 10 vuotta vanhalla autolla. Mä olen siirtynyt E220cdi>S60 D5 2.0 225hv ja voin sanoa että nyt on auto kyseessä. Mersu ei ole enää mersu vaan traktori.


      • takavetomies

        "Volvon tärinättömyys ja melutaso saa mersumiehen luulemaan ajavansa 10 vuotta vanhalla autolla."

        Ai siis kun ajaa Volvolla, niin luulee ajavansa 10-vuotta vanhalla autolla?

        Yks asia mikä on varma, on että sulla ei ole ollut E220 CDI, eikä sulla ole S60 D5. Ihminen jolla on varaa uuteen Volvoon, ei roiku suoli24 palstoilla vouhottamassa vaan nauttii ajostaan...:) Tai sitten Volvo ei ollutkaan niin hyvä, kun tuli ikävä Mersu-palstalle...


      • NNnNnnhh

        Mulla on ollu tänävuona xc60 D4 2014..911 carrera vm2000..slk 350 2005..mb 220cdi 2013..520d farmari m-sport vm2013..ja nyt sain elokuus tilaamani V60 D5 R-designin jolle tuli hintaa se kuuskybää. Ja tosiaan mulla on ollu ihan omissa nimis nää autot..oon vaa vaihellu useesti ihan huviksee..nyt ootan uutta V90 tuloa. En voi sille mitää jos sul ei ole rahaa. Nii mä olen alta 30v:) ja ei ole koulutusta..


      • Pikkupojun_juttuja
        NNnNnnhh kirjoitti:

        Mulla on ollu tänävuona xc60 D4 2014..911 carrera vm2000..slk 350 2005..mb 220cdi 2013..520d farmari m-sport vm2013..ja nyt sain elokuus tilaamani V60 D5 R-designin jolle tuli hintaa se kuuskybää. Ja tosiaan mulla on ollu ihan omissa nimis nää autot..oon vaa vaihellu useesti ihan huviksee..nyt ootan uutta V90 tuloa. En voi sille mitää jos sul ei ole rahaa. Nii mä olen alta 30v:) ja ei ole koulutusta..

        Kyllä me kaikki nyt varmasti uskomme sinua.


    • Leirinvaihtaja

      Vaihdoin kesällä VW Golf Variantin (TSI-bensa, vm. 2008) uuteen M-B C 180 T A -farkkumersuun (S205, bensa). Yksi ratkaiseva vastine kalliimmalle hinnalle on melutason vähäisyys: nyt autossa pystyy maantieajossakin keskustelemaan normaalilla puheäänellä ja radion kuuntelu on aivan eri tavalla nautittavaa.

      Rengasmelu riippunee aika vahvasti rengastuksesta. Minulla on autooni 225/50 R 17 -kesärenkaat (Hankook) ja 205/60 R 16 -kitkarenkaat (Continental). Jälkimmäiset vaihdoin alle pari päivää sitten. Äänimaailma muuttui ehkä vieläkin miellyttävämmäksi.

      Pari viikkoa sitten teetin autoon ruostesuojauksen (Finikor). Sekin tuntui osaltaan edesauttavan meluttomuutta hiukan. Tilalle sain lievän hajuhaitan, toivottavasti ohimenevän.

      Koeajoin keväällä samoihin aikoihin Mersun vaihtoehtona myös Volvo V60:n T3-bensamoottorilla. En havainnut keväänkarhealla asfaltilla mitenkään oleellista melutasoeroa kummankaan auton hyväksi.

    • Pelleily_seis

      Aika huono provo. Kun oikeasti omistaa E-Mersun, niin tietää, että moottorista tai vaihteistosta ei kuullu mitään autoon sisälle. Edes diisselistä. Ainoa häiritsevä melunlähde on matalaprofiilirenkaat yhdistettynä huonoon asfalttiin. Ja sekin on vähäistä moniin muihin autoihin verrattuna.Uudella asfaltilla sisään ei kujuu mitään ylimääräistä.

    • antti

      Melu tulee renkaista ,väärä koko, laita 205/55/16 c ja e mallit ,kokemusta on 5 mersu menossa. Nimi merkki Mersu on laadukas ja hyvä auto. T.Antti.

      • exW205

        "Mersu on laadukas ja hyvä auto" Saanen olla hieman erimieltä.


    • Lähes 10 vuoden kokemus (W211) E-sarjalaisesta, mutta en ole huomannut mitään
      ylimääräistä melua. Automaattikin vaihtaa niin huomaamattomasti, ettei vaihtoa
      huomaa kuin kierroslukumittarin lukeman pudotuksesta.
      Kun joskus huolloista tai maalaamoista saa jonkin halvemman sijaisauton, eron
      todella huomaa.
      Kaikki hälyäänet tulevat jo kaupunkinopeuksilla lävitse, en juurikaan ole testannut
      melua moottoritienopeuksilla. Hyvään ja kookkaaseen tottuu hämmästyttävän
      nopeasti.

      • Sijaisauto_maalaamosta

        Niinpä niin. Maalaamostapa hyvinkin. Siellä maalaamossahan sitä Mersua usein näkee jo muutaman vuoden ikäisenä.


      • Kfkfkfkfkfkfkf

        No vittu. Lue aloitus uudestaan. Tässä oli kyse Mersun vertaamisesta kilpailijoihinsa, eikä johonkin Kia Rioon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1595
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1302
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      877
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      805
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      701
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      674
    Aihe