Luotettavimmat ja vähävikaisimmat automerkit:
1. Lexus (–)
2. Toyota (–)
3. Audi ( 2)
4. Mazda (–1)
5. Subaru ( 2)
6. Kia ( 4)
7. Buick (–1)
8. Honda (–4)
9. Hyundai ( 4)
10. Mini
Top10ssä 5/10 japanilaisia mutta vain 2/10 eurooppalaisia. Kaksoisvoitto menee myös japaniin.
Jopa korealaiset Kia ja Hyundaí päihitää muut eurooppalaiset paitsi Audin.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/laaja-tutkimus-tama-on-kaikkein-luotettavin-auto/EzS7XneJ
Eurooppalainen vs japanilainen auto
9
325
Vastaukset
- 2462464233
Ajan itse mazdalla mutta silti harmittaa eurooppalaisten huono menestys, myynti laskee ja euroopan talous ajautuu entistä suurempiin vaikeuksiin. Kyllä eurooppalaisten pitäisi ehdottomasti mennä nopeasti opintomatkalle Aasian oppimaan kuinka kestäviä autoja tehdään.
- TerollePähkinöitäOnnea
Ihanaa, taas tilastoja. No onneksi jokaiselle löytyy mieleinen kunhan hieman etsii.
Jenkkilässä taitaa autokanta ja olosuhteetkin olla hieman toiset kuin meillä.- MersullaTaivaaseen
Samansuuntaiset on tiedot myös Suomen katsastuskonttoreilta. Ei siellä paljoa eurooppalaiset juhli. Eikä ainakaa saksalaiset "laatumerkit" kuten Mersu ja Bmw. Suomen katsastustilastoihin ei jenkki-ilmastostakaan saada apua Mwrdumiesten ahdinkoon. No kyllä Mersu-ja Bemarimi3het aina keksivät syyt millä oma merkki saadaa ainakin omassa päässä näyttämään muita paremmalta vaikka todellisuus on ihan toista. Jotkut vaan suostuvat maksamaan kuvitellusta paremmuudesta ja laadusta ekstraa. Halvemmalla saisi tosin suorituskykyisemmän, taloudellisemman ja kestävämmänkin auton mutta ei kelpaa. Tähti on oltava.
- näinsemenee
Vale, emävale, tilasto.
- Tilasto.vs.Mersumies
Niin onhan se selvää että jos mersumies väittää että mersu on paras ja vähävikainen niin se on sitä vaikka katsastustilastot muuta väittää. Mersumies ei voi olla väärässä. Ei vaan voi. Katsastuskonttoreillahan on pirusti syitä vääristellä katsastustilastoja eikö vaan?
- Japsitparhaita
Joidenkin on vain vaikea hyväksyä Japanilaisten autojen paremmuus. Tuo iso Consumer Reports tutkimus löytyy ihan googlaamalla.
Autokanta selviää tutkimuksessa. Buickin kun ottaa tuosta 10 parhaan joukosta pois, niin edelleen ne japsit jyllää. Ja kyllä ne Toyotat ym. merkit on ihan samoja autoja niin siellä kuin täälläkin.- kuinkaTyhmiäRiittää
Jenkkiläinen asiakaskyselyn tulos, sekö kertoo kuinka asiat oikeasti on. Tuskin juurikaan kukaan esim. Mesen jenkkiläinen omista viitsii vastailla noihin kyselyihin. Taas Toyotan omistajat joille auton hankinta on iso asia jaksaa vastailla luvatun palkinnon toivossa vastailla.
Euroopasta löytyy ihan päinvastaisia tuloksia ja aina joku onneton alkaa elvistellä, vaikka noilla ei ole merkitystä kenenkään oman auton suhteen. - SullaTaitaaOllaMersu
kuinkaTyhmiäRiittää kirjoitti:
Jenkkiläinen asiakaskyselyn tulos, sekö kertoo kuinka asiat oikeasti on. Tuskin juurikaan kukaan esim. Mesen jenkkiläinen omista viitsii vastailla noihin kyselyihin. Taas Toyotan omistajat joille auton hankinta on iso asia jaksaa vastailla luvatun palkinnon toivossa vastailla.
Euroopasta löytyy ihan päinvastaisia tuloksia ja aina joku onneton alkaa elvistellä, vaikka noilla ei ole merkitystä kenenkään oman auton suhteen.Laitatko niitä päinvastaisia tuloksia näkyville tai linkkejä niihin? Ja mitä mieltä olet siitä kun saksalaiseen automerkkiin sairaalloisesti rakastuneet ylistävät omaa merkkiään eivätkä voi ymmärtää muuta merkkejä niin onko heidän mielipiteensä saksalaisten autojen parrmmuudesta absoluuttinen totuus? Saksalainen on siis muita parempi jos saksalaisen auton omistaja niin sanoo?
- SitkeääEpäluuloa
Suomalaisissa elää sitkeässä kuvitelma japanilaisten autojen huonoudesta edelleen. Kaikki perustuu 60 ja 70-lukujen vaihteeseen jolloin japanista alkoi virrata Toyotaa ja Datsunia suuremmissa määrin maahamme. Eihän ne silloin vielä ollutkaan europpalaisten tasolla laadullisesti suomalaiset kun olivat Popedaan ja Mosseihin tottuneet, jossain määrin myös amerikkalaisiin autoihin karsastivat kovasti japanilaisia. Jo 90-luvulla alkoi ero eurooppalaisein autoihin olla häviävän pieni ja on pienentynyt kokoajan. Korealaiset vielä tänäpäivänä pakottavat japanilaisia entistä enemmän panostamaan laatuun koska korealaiset rynnivät kovasti markinoille. Kun tekniikassa kaikki suuri ja menestynyt tekniikkka on nykyään jo aasiassa niin miksi autoteollisuus siellä ei ohittaisi muita? On tietysti selvää että vaikka 100000 Euroa saksalaisesta autostaan maksava saa laatua ( muten sekin autoissa määritellään? ) enemmän kuin 15000 Euroa vaikka Kiasta maksava mutta kuten eräs tuttavani 15 auton taksiyrittäjä 40 vuoden kokemuksella sanoi että turhaa on maksaa 20000 Euroa enemmän siitä että saa autoonsa tähden keulalle kun samalla rahalla saa tehokkaamma, varustellumman, taloudellisemman ja kestävämmän auton taksiliikenteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110