Näky "Unohdetut".

7sinettisormus

Shalom, rakkaat ystäväni!

Tänään kun heräsin, olin rukouksessa, niin kuin kaikkina aamuina. Siinä rukoillessani samalla näin näkyä, joka hämmensi minua; näin pitkän tarjottimen ja sen toisessa päässä oli muutama leipä pala, ehkä 5 viipaletta, sitten noiden leipien jälkeen, kuvan oikeaan suuntaan näytettiin, siinä tarjottimella olevia, pystyyn asetettuja, läpinäkyviä, muovirasian kansia ja niitä oli kertynyt siihen tarjottimelle jo paljon, ehkä kymmeniä, ja ne olivat siinä kuin arkistossa, seuraavaksi näin tarjottimen oikealla kulmalla, pienen punaisen, tyhjän lääke kipon ja se oli kaikista lähinnä seuraavaksi näytettävää, eli vuoteessa olevaa ihmistä, tuo lääke kippo, oli lähinnä tuon ihmisen sydäntä. Oliko hän kotonaan vuoteessa oleva, tai sairaalassa tai laitoksessa, en tiedä, mutta siinä oli hänen elämänsä, tuo joka päiväinen lääkekippo, kerätyt kannet (ehkä ruokajakelu)? Viimeisenä ja kauimpana olivat nuo tuoreet, muutamat leipäviipaleet, kuin armopalat?

Tämä näky herätti minussa hämmennystä; tarkoittiko Herra tämän näyksi? Mutta kuinka totta tämä tänään onkaan, kuinka paljon on noita vanhuksia ja vuoteilleen sidottuja, jotka eivät enää muuta näe kuin noita lähetettyjä tyhjiä rasioita ja lähinnä tuo lääkekippo, mitä se kertoo meistä? Itse näen työssäni näitä vanhuksia miltei päivittäin ja kuinka moni heistä on unohdettu, ei näy missäänomaisia, ei läheistä ystävää, tässä meillä olisi korjauksen paikka, muistammeko enää tuota käskyä: Kunnioita isääsi ja äitiäsi ..."

Tässä tähän hetkeen mietittävää meille...

Herran Rauhaa teille.

Herra, Jeesus Kristus, avaa meidän sokeat silmät tähänkin asiaan, noihin vuoteisiinsa unohdettuihin...


36. "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"

37. Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.

39. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.

40. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

Matt.22.

39

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7sinettisormus

      Franciscus Assisilaisen rukous

      Vapahtaja, tee minusta rauhasi välikappale,

      niin että sinne, missä on vihaa,

      toisin rakkauden,

      missä loukkausta, toisin anteeksiannon,

      missä epäsopua, toisin yksimielisyyden,

      missä erehdystä, osoittaisin totuuden,

      missä epäilystä, auttaisin uskoon,

      missä epätoivoa, nostaisin luottamukseen,

      missä pimeyttä, loisin sinun valoasi,

      missä surua, virittäisin ilon ja lohdutuksen.

      Niin että, oi Mestari, en yrittäisi niin paljon

      etsiä lohdutusta kuin lohduttaa muita,

      hakea ymmärtämystä kuin ymmärtää toisia,

      pyytää rakkautta kuin rakastaa muita,

      sillä antaessaan saa,

      kadottaessaan löytää,

      unohtaessaan saa anteeksi,

      kuollessaan nousee iankaikkiseen elämään.

      • Siunaten

        Juuri aikaamme kuvaava näky oli sinulla, sinetti.


      • 7sinettisormus

        Herra haluaa nostaa nämä "unohdetut", mieliimme, mitä voimme tehdä heidän hyväkseen? Ne ovat niinkin pieniä asioita, kuin läsnäolo, ei maksa paljoa. Vähän aika sitten oli surullinen tapaus, jossa vanha mies kuoli pois ja häntä ei ollut käynyt katsomassa kukaan moneen vuoteen ja kuolinvuotellaan hän pelkäsi, sillä hän oli aivan yksin ... tätäkö me haluamme läheisillimme?


      • 7sinettisormus

      • Siunaten

        Mielenmuutos kansassa ja sen julistajia tarvitaan.
        On jo mennyt liian pitkälle opetus, että jokainen pitää huolen itsestään eli narsistinen näkemys keskuudessamme.


      • 7sinettisormus

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 25
        1. "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
        2. Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
        3. Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
        4. Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
        5. Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
        6. Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
        7. Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
        8. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
        9. Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
        10. Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
        11. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
        12. Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
        13. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.
        14. Sillä tapahtuu, niinkuin tapahtui, kun mies matkusti muille maille: hän kutsui palvelijansa ja uskoi heille omaisuutensa;
        15. yhdelle hän antoi viisi leiviskää, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, kullekin hänen kykynsä mukaan, ja lähti muille maille.
        16. Se, joka oli saanut viisi leiviskää, meni kohta ja asioitsi niillä ja voitti toiset viisi leiviskää.
        17. Samoin kaksi leiviskää saanut voitti toiset kaksi.
        18. Mutta yhden leiviskän saanut meni pois ja kaivoi kuopan maahan ja kätki siihen herransa rahan.
        19. Pitkän ajan kuluttua näiden palvelijain herra palasi ja ryhtyi tilintekoon heidän kanssansa.
        20. Silloin tuli se, joka oli saanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää ja sanoi: 'Herra, viisi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset viisi leiviskää minä olen voittanut'.
        21. Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
        22. Myös se, joka oli saanut kaksi leiviskää, tuli ja sanoi: 'Herra, kaksi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset kaksi leiviskää minä olen voittanut'.
        23. Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
        24. Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
        25. Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
        26. Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
        27. Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
        28. Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
        29. Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        30. Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'
        31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        jatkuu ...


      • 7sinettisormus

        42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
        46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."


      • 435

        453453


      • 455
        7sinettisormus kirjoitti:

        Herra haluaa nostaa nämä "unohdetut", mieliimme, mitä voimme tehdä heidän hyväkseen? Ne ovat niinkin pieniä asioita, kuin läsnäolo, ei maksa paljoa. Vähän aika sitten oli surullinen tapaus, jossa vanha mies kuoli pois ja häntä ei ollut käynyt katsomassa kukaan moneen vuoteen ja kuolinvuotellaan hän pelkäsi, sillä hän oli aivan yksin ... tätäkö me haluamme läheisillimme?

        546


      • 453

        4352


      • 435545
        Siunaten kirjoitti:

        Juuri aikaamme kuvaava näky oli sinulla, sinetti.

        435


      • 5342
        Siunaten kirjoitti:

        Mielenmuutos kansassa ja sen julistajia tarvitaan.
        On jo mennyt liian pitkälle opetus, että jokainen pitää huolen itsestään eli narsistinen näkemys keskuudessamme.

        3425


      • 435453
        7sinettisormus kirjoitti:

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 25
        1. "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
        2. Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
        3. Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
        4. Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
        5. Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
        6. Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
        7. Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
        8. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
        9. Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
        10. Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
        11. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
        12. Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
        13. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.
        14. Sillä tapahtuu, niinkuin tapahtui, kun mies matkusti muille maille: hän kutsui palvelijansa ja uskoi heille omaisuutensa;
        15. yhdelle hän antoi viisi leiviskää, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, kullekin hänen kykynsä mukaan, ja lähti muille maille.
        16. Se, joka oli saanut viisi leiviskää, meni kohta ja asioitsi niillä ja voitti toiset viisi leiviskää.
        17. Samoin kaksi leiviskää saanut voitti toiset kaksi.
        18. Mutta yhden leiviskän saanut meni pois ja kaivoi kuopan maahan ja kätki siihen herransa rahan.
        19. Pitkän ajan kuluttua näiden palvelijain herra palasi ja ryhtyi tilintekoon heidän kanssansa.
        20. Silloin tuli se, joka oli saanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää ja sanoi: 'Herra, viisi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset viisi leiviskää minä olen voittanut'.
        21. Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
        22. Myös se, joka oli saanut kaksi leiviskää, tuli ja sanoi: 'Herra, kaksi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset kaksi leiviskää minä olen voittanut'.
        23. Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
        24. Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
        25. Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
        26. Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
        27. Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
        28. Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
        29. Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        30. Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'
        31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        jatkuu ...

        5443


      • 223434

    • 7sinettisormus

      Evankeliumi Matteuksen mukaan 5
      1. Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
      2. Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:
      3. "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
      4. Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
      5. Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
      6. Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
      7. Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
      8. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
      9. Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
      10. Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
      11. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
      12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
      13. Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
      14. Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
      15. eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
      16. Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
      17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
      18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
      19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
      20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
      21. Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
      22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
      23. Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
      24. niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
      25. Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
      26. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
      27. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
      28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
      29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
      30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
      31. On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
      32. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
      33. Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
      34. Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
      35. älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
      36. äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
      37. vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
      38. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
      39. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
      40. ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
      41. ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
      42. Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
      jatkuu ....

      • 7sinettisormus

        43. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        47. Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."


      • Kiitos näystäsi, mutta minulle sen sanoma jäi aukeamatta.

        Ehkä se oli juuri sinulle, sihen työhösi liittyvää ??


      • 7sinettisormus

        ... minusta tässä oli hyvin selkeä sanoma. Monella meillä on varmasti joku lähimmäinen, joka on hyvin yksin, ja monesti siellä vuoteen omana, eivätkä pääse sieltä mihinkään. Hän voi olla kotona, sairaalassa tai laitoksessa. Hänellä ei kuitenkaan ole ketään, jolta hän saisi RAKKAUTTA, siis lähimmäisen RAKKAUTTA, jota Herra on meille antanut sydämiimme, jokainen uskova kyllä tuntee sen sydämmessään ja se on tarkoitettu jaettavaksi. Pelkkä läheisyys jo on hyvä asia yksinäiselle, ja varmasti sitä parasta. Oli hyvin kuvaavaa tämän päivän yksinäiselle, nuo tyhjät rasiat, joissa yleensä toimitetaan eri palveluita ja tietysti ykkösenä nuo lääkkeet, niillä rauhoitetaan moni mummo ja pappa hiljaisiksi ... Mutta kaikki muu lämpö ja rakkaus jää saamatta, heidät on unohdettu ja viimeistään silloin heidät taas muistetaan, kun mahdollista omaisuutta jaetaan.
        Ymmärrän että Herra haluaa avata tätä yleismaailmallisesti, sillä tämä on aika yleistä meidän ajassamme. Yksinäisiä on hyvin paljon, eikä kaikki ole vuoteissaan, mutteivat vaan muuten pääse lähtemään, liikkuminen voi olla hyvin heikkoa ja joillakin ei vain enää uskallus riitä lähteä mihinkään. Olen nähnyt myös tällaisia ja voi sitä iloa, kun joku lähestyy heitä aidosti välittäen ...


      • 7sinettisormus

        ... ja mikä parasta, voimme samalla jakaa sitä Hengellistä ravintoa ....


      • Amenamen1

        Amen.


    • 7sinettisormus

      "Yksinäiset esiin

      Jeesus huomasi pieneläjän, yksinäisen lesken temppelin väenpaljoudessa. Meiltä toivotaan samaa valppautta. Yksinäisyys on tämän päivän onnellisuuden ja elämän sisällön syöjä.

      Unohdetut vanhukset eivät kerro hyvää yhteiskuntamme tilasta. Elämää kunnioittava kulttuuri ja yhteiskunta ei jätä vanhuksiaan heitteille vaan tarjoaa heille arvokasta ja aktiivista vanhuutta. Mutta he eivät kerro hyvää myöskään meistä itsestämme. On toki käytännön esteitä pitää yhteyttä omiin läheisiin - omiahan he ovat enemmän kuin yhteiskunnan loppuun saakka. Mutta voi olla myös välinpitämättömyyttä.

      Monet ikätoverit näyttävät esimerkkiä käydessään tapaamassa ikääntyneitä tuttaviaan ja joskus vähän tuntemattomampiakin. Silloin myös saaja auttaa antajaa. Aktiivinen ikääntyminen on osallisuutta kanssakäymiseen ja huolenpitoon. Se on tärkeää myös itsemme tähden.

      Suuren myötätunnon arvoisia ovat myös ne omaishoitajat, jotka hyvin uhrautuvasti, voimiensa rajoillakin hoitavat puolisoaan, vanhusta, sairasta tai vammaista. Se on aktiivista ikääntymistä olosuhteiden pakosta. Moni haluaa tehdä sitä myös itsensä tähden, oman ihmisyytensä vaatimuksesta. Jos sen merkitystä ei näin oivaltaisi, olisi se entistä raskaampaa. Mutta joka tapauksessa asia ei ole vain heidän. Se, kuten kaikkien ikääntyneitä hoivaavien rankka työ on yhteinen asiamme. "

    • 7sinettisormus

      "Suomi on täynnä yksinäisiä vanhuksia. Papin työssä heitä tapaa niin laitoksissa kuin kodeissa. Moni vanhus on kertonut minulle, että seurakunnan työntekijä on se ainoa henkilö, joka heitä käy katsomassa, ja se ainoa syntymäpäivävieras, joka käy kylässä 80-vuotispäivänä. Yksinäisyys on käsin kosketeltavaa. Samalla kun juodaan kahvit, pyyhitään pölyt ja viedään kotipalvelun tuomat, päiviä tiskipöydällä seisoneet, homehtuneet ruoka-annokset roskikseen. Omaishoitajana toimiva vanhus kertoo, että hän tunnistaa kerrostalonsa vieressä kasvavan lähipuun oksilla vierailevat linnut äänestä. Hän ei ole päässyt kodistaan lähiruokakauppaa pidemmälle viimeisen kuuden vuoden aikana.

      Meistä kuka tahansa voi tarjota apuaan vanhusten ulkoiluttamiseen ja arjen pieniin askareisiin. Tekemistä riittää! Ja vanhukset ovat sitä paitsi ihania. Heillä on sellaista elämänviisautta, mitä ei opi mistään muualta!"

      • yksinäinen11

        Surullista, se että on niin paljon yksinäisiä ihmisiä joista kukaan ei välitä. Välillä saa lehdistä lukea, ettei hautajaisissa ollut yhtään saattajaa. Minulle tuli itku, se riipaisi syvältä. Olen perheeni ja suvun hylkiö. Kukaan ei välitä tai soita kuulumisia se tuntuu pahalle. Jeesus ei hylkää koskaan.


      • yksinäinen11

        Sain Jumalalta heti lohdutuksen laulusta. Jumala ei hylkää sua koskaan. Siinä on lohduttavat sanat


      • 7sinettisormus

        Juuri niin, olet todistus siitä, kuinka meillä on monenlaisia yksinäisiä. Välinpitämättömyys kukoistaa maailmassa, mutta siinä on RUMA kukinta. Toivottavasti, sinä yksinäinen11" voit hakeutua johonkin seurakunnan piiriin, tosin tiedän ettei sekään ole aina mahdollista. Myös seurakunnan diakonialle voi soittaa ja puhua näistä asioista, ehkä sitä kautta löytyy joku vapaaehtoinen "ystävä"? Mutta se on ihana lohdutuksemme, että jos vain itse annamme, niin Jeesus on elämässämme aina, Hän ei todellakaan hylkää meitä koskaan. Sinä olet myös minulle rakas, sinä yksinäinen", sillä minulla on Jeesus sydämessä ja myös Häneltä saama rakkaus ja sitä haluan teille jakaa, myös sinulle yksinäinen. Älä koskaan päästä Herran otteesta irti, se on tärkeintä meille ihmisille. Herran rauhaa ja siuausta sinulle, Herra, tuo joku ihminen tämänkin yksinäisen elämään, sinä tiedät ja tunnet hänet ja tiedät, mikä juuri hänelle on parasta.
        Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
        Aamen.


      • 7sinettisormus

        PSALMIT 23
        1. Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

        2. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
        3. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
        4. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
        5. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
        6. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.


    • 7sinettisormus

      Me kyllä huollamme hienoja autojamme ja traktoreitamme ja pidämme huolta siitä mikä on meille tuottavaa, mutta nämä yksinäiset ihmiset me unohdamme, ja ehkä sitten muistamme, kun viimein koittaa perinnönjako, jos tältä "unohdetulta" jotain sattuu jäämään .... tämä tuntuu olevan meille vaikea asia ...

      • 7sinettisormus

        35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;

        36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?

        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?

        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'


    • 7sinettisormus

      Köyhän rukous

      Monet sanovat: "Kunpa saisimme osaksemme menestystä!
      Herra, käännä meihin kasvojesi valo."
      Mutta sinä annat sydämeeni suuremman ilon
      kuin kukaan saa viinin ja viljan runsaudesta.
      Rauhassa menen levolle ja nukahdan.
      Sinä, Herra, sinä yksin olet minun suojani,
      minä saan elää turvassa.
      Ps. 4:7-9

    • taakseenjättääsenedest

      "mistä rakkaus alkaa, sitä tiedä ei, outo voima yhteen kun ihmiset vei, he tunsivat ihmeen ja uskoivat sen, tää rakkaus on ihmeellinen. Koulutiellä aikanaan, kun näin puhuttiin, nähnyt ei vain kumpikaan päiviin tuleviin . Jokainen sen aavista, se milloin rakastuu ja rakkaus kun syttyy pois häipyy KAIKKI MUU..uu..."
      Maalliset iskelmät tulkitsivat rakkautta -60-luvulla. Näin kauniisti Mannolan Pirkko lauloi tuolloin.
      https://www.youtube.com/watch?v=i7iW8URjSbU

      Ja rakkaus sai lisärakkauden, eli kuten lapseni uskontokirjassa; "lapsi on lisäsiunaus avioliitolle."

      Niin, mitä on rakkaus? Opetuksissaan Petri Välimäki, kuten monet muutkin sielunhoitajat, opettaa erilaisista rakkauden muodoista.

      -60-70-lukujen feministit käyttivät suunnattomasti energiaansa todistaakseen ainakin Suomen kansalle, että ei ole mitään erityistä äidinrakkautta olemassa. Se piti saada ymmärrettäväksi jokaiselle äidille, että lasta voi kokenut hoitaja hoitaa pitkät päivät jopa paremmin, kuin lapsen oma äiti. Näillä eväillä aloitettiin maan kattava ansiotyövelvoite nuorille äideille: äitiysloma (= eli äidin sairausloma) 1 kk ennen lapsen syntymää ja 2 kk lapsen syntymän jälkeen. Se katsottiin riittävän äidin kuntoutumiseen takaisin työkuntoiseksi.
      Merkittävää tässä tasa-arvosysteemi- ja naisten ansiotyöhönpakoittaminen-kulttuurissa oli tasa-arvoistaa koko kansan naiset ja kaikki lapset myös samaan muottiin. Eli ei mitään eroa siinä, oliko lapsi yövalvoja, allerginen ym. Ei mitään eroa perheissä, oliko lapsia 1 vai 7. Sitten yhteisverotus vielä kokonaan pois. Ja Suomi hehkutti maailmalle olevansa nyt tasa-arvoinen, kun lähes kaikki vastasyntyneiden äiditkin saatiin patistettua tehtaiden nauhatyöhön tai erilaisiin lähinnä apulaistöihin minimipalkalla. Samaan aikaan lisäksi abortinsaannin helpottamiseksi laki. Minimoitiin syntyvyys.

      Tämä ylläoleva on pohjustus ketjun aiheelle.
      Tuohon aikaan oli yleisönosastoissa luettavissa järkyttävääkin kirjoitusta maamme muutoksen nopeuden ja ihmismielten harhauttamisen vuoksi.
      Järkyttävintä oli vastasyntyneen äitinä lukea katkeraa kirjoittelua varsinkin abortinsaannin medioinnista ja tarjoamisesta, ns. normaaliuttamisesta.
      Erityisesti näissä kirjoituksissa pohdittiin sitä, mihin kylmä järkeistäminen johtaa ja mitä vaikuttaa lapseen tämän eroittaminen ELINTÄRKEÄSTÄ (psyyke) äidinrakkaudesta. Kirjoitettiin, että entä, kun te vanhempi polvi, kun itse olette heikkoja, missä on rakkaus, missä läheisyys ja aito huolenpito. Ennenkakkea, missä ovat poistetut lapsenlapset silloin vuoteenne luota. Kylmyyden iskostaminen tapahtui monen äidin katkeroitumisen kautta koko perheeseen, joillekin jopa avioeroon saakka. Tuli kovuus isään, kovuus äitiin ja lapselle rakkaudeton kasvatus.

      Suuret äkkinäiset ja perheeseen rakkaudettomuutta aiheuttavat muutospäätökset vaikuttavat monien sukupolvien päähän. Pirkko Mannolan laulu kuuluu vielä kainoon aikaan ennenkun pornosaasta vapautetun oluen kera tuli ryöppynä "ovista ja ikkunoista". Julkista juopottelua on kieltolain kumoamisen jälkeen aina ollut ja joillekin sekin pääsi isännöimään, mutta mitä teki vapautettu pornosaasta? Nyt sen näemme ja oikein pappia tarvittais sitä siunaamaan.

      "Minä kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, mutta teen laupeuden TUHANSILLE, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.".

      "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä",
      " Luuk. 17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä. "
      "Matt. 18:10 Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa. ".

      • 7sinettisormus

        Tässä vastauksessasi on niin paljon totta, valitettavan paljon ja tänään vauhti vain kiihtyy. On ns. pisnes äitejä, joilla ei ole paljoakaan aikaa lapsilleen, kuin myös isiä. He voivat olla viikkotolkullakin poissa kotoa. Samoin yhäyltyvä tuottavuuden tavoittelu, jonka vuoksi moni tavallinenkin perhe joutuu esim. vuorotyön kierteeseen, se on vain pakko, jos leipänsä tahtoo tienata. Yhteiskuntaa ei tunnu kiinnostavan se, miten PERHE voi. Valitettavaa, mutta totta. Tosin, ei tämä silti koko totuus ole, kyllä monissa perheissä sitä rakkauttakin löytyy, ei voi siis täysin yleistää. Ja etenkin meidän uskovien pitäisi ymmärtää myös anteeksianto ja se ettei tuomita, niin monet perheen ulkopuoliset asiat ovat ajaneet perheet tähän ahdinkoon, ja lopulta, siellä köyden toisessa päässä, ovat nuo "unohdetut".

        "... anna meidän jokapäiväinen leipämme ja anna meidän syntimme antteksi, äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta ...."


    • taakseenjättääsenedes

      Kiitos sinetti. Oikein kirjoitat; asiat eivät ole yksiselitteisiä. Totuus on se, että, kun herpaannutaan uskosta Jumalaan, kun lähdetään juoksemaan maailman tuulien perässä, niin synti saa täyden vallan. Loppuseurauksena saasta. ".. syystään ihmiset kärsivät, suuresta syystään..". Jeesus tuli antamaan Tien Totuuden ja Elämän täällä maanpäällä ja sitten iankaikkisesti. "Ennemmin tulee totella Jumalaa, kuin ihmistä". Mihin opettaa koulumme , mihin opettaa päiväkoti äideistä eroitettuja lapsia? Usko Toivo Rakkaus, näillä eväillä pitäisi jokaisen opettajan tehdä työtään. Mutta lasta EI SAA missään vaiheessa ja minkään opiskelun vuoksi eroittaa vanhempiensa rakkaudesta.
      Psykologit ovat kautta aikojen tietäneet opettaa, miten vanhemmat voivat asteittain korvata itsesä ulkopuolisen hoivassakin. Lapsi ei sitä tarvitse, mutta nimenomaan kylmässä maassamme ovat esiäitimme näyttäneet esimerkkiä naisten työvelvoitteissa. Eihän harvaanasuttu maa olisi ilman tätä selvinnyt. Mutta oma järjenkäyttö oli sallittu jokaisella perheellä jo torppariaikanakin. Omat vanhukset on itse hoidettu, vaikka miten ahtaissa nurkissakin. Ja siksi omaiset olikin kullanarvoisia. Nyt suuret ok-talotkin tyhjillään ja lämpiminä pitkät päiväsydämet.

      Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan. Jos ei ole rakkautta, kaikki on turhaa.''

      Kyllä kulttuurimuutoksemme takana oli salattua pyrkimystä muuttaa maamme ateistiseksi. Jäjenkäyttöön ei tässä pyrkimyksessä kuulu Jumalan rakkaus.
      Kaikenlaisten kotien rakentamisissa ajateltiin, että nämä uudet rakennukset ja hoitojärjestelmät päiväkodeista, kouluihin, ns. työlaitoksiin ja sitten vanhainkoteihin ovat kestävät ja riittävät ja omaiset, jos niitä on, on sama asia kuin ventovieraat. Yhä enemmän nuoria jää vapaaehtoisesti nyt lapsettomiksi. Nyt ollaan tilanteessa, ettei vanhainkoteihin riitä hoitajia ja päiväkoteihin ei riitä lapsia. Työpaikkarakennukset tyhjenee työttömyydessä.
      Ollaan tilanteessa, missä yli keski-ikäisillä on omat voimat lopussa, lapset kaukana ja oma vanhus vanhainkodissa. Näitä ovat kaupungit täynnään.

      Kun järjestelmät rakennetaan Jumalan johdossa. ne pitää ja vahvistuu. "Jos Jumala ei huonetta rakenna, turhaan sen rakentajat vaivaa näkevät".

      • 7sinettisormus

        Aamen.
        Niin totta puhut, niin valitettavan totta, ja mihin tämä lopulta meidät johtaa, ennustukset käy tässäkin hyvin toteen, että kaikkein lähimmät alkavat lopulta vihata toisiaan, isä poikaansa ja toisin päin.
        " "Jos Jumala ei huonetta rakenna, turhaan sen rakentajat vaivaa näkevät". On niin osuva sananpaikka.


      • 7sinettisormus

        ... ja tässä se lopputulos:

        Evankeliumi Markuksen mukaan 13
        1. Ja kun hän meni ulos pyhäköstä, sanoi eräs hänen opetuslapsistaan hänelle: "Opettaja, katso, millaiset kivet ja millaiset rakennukset!"
        2. Jeesus vastasi hänelle: "Sinä näet nämä suuret rakennukset. Niistä ei ole jäävä kiveä kiven päälle maahan jaottamatta."
        3. Ja kun hän istui Öljymäellä, vastapäätä pyhäkköä, kysyivät Pietari ja Jaakob ja Johannes ja Andreas häneltä eriksensä:
        4. "Sano meille: milloin tämä tapahtuu, ja mikä on merkki siitä, että kaikki tämä alkaa lopullisesti toteutua?"
        5. Niin Jeesus rupesi puhumaan heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        6. Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
        7. Ja kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu.
        8. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua.
        9. Mutta pitäkää te vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille.
        10. Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille.
        11. Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä, mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki.
        12. Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
        13. Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14. Mutta kun näette hävityksen kauhistuksen seisovan siinä, missä ei tulisi - joka tämän lukee, se tarkatkoon - silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        15. joka on katolla, älköön astuko alas älköönkä menkö sisään noutamaan mitään huoneestansa;
        16. ja joka on mennyt pellolle, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        17. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        18. Mutta rukoilkaa, ettei se tapahtuisi talvella.
        19. Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.
        20. Ja ellei Herra lyhentäisi niitä päiviä, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden, jotka hän on valinnut, hän on lyhentänyt ne päivät.
        21. Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.
        22. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.
        23. Mutta olkaa te varuillanne. Minä olen edeltä sanonut teille kaikki.
        24. Mutta niinä päivinä, sen ahdistuksen jälkeen, aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa,
        25. ja tähdet putoilevat taivaalta, ja voimat, jotka taivaissa ovat, järkkyvät.
        26. Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        27. Ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valittunsa neljältä ilmalta, maan äärestä hamaan taivaan ääreen.
        28. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: Kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        29. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        30. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.
        31. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
        32. Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.
        33. Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.
        34. On niinkuin muille maille matkustaneen miehen: kun hän jätti talonsa ja antoi palvelijoilleen vallan, kullekin oman tehtävänsä, käski hän myös ovenvartijan valvoa.
        35. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,
        36. ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta.
        37. Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."


    • 7sinettisormus

      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 6
      1. Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?
      2. Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?
      3. Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?
      4. Jos teillä siis on maallisia asioita ratkaistavina, nekö te asetatte tuomareiksi, jotka ovat halveksittuja seurakunnassa?
      5. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. Eikö teidän joukossanne sitten ole yhtäkään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välin?
      6. Vaan veli käy oikeutta veljen kanssa, vieläpä uskottomain edessä!
      7. Teille on jo yleensä vaurioksi, että käräjöitte keskenänne. Miksi ette ennemmin salli tehdä vääryyttä itsellenne? Miksi ette ennemmin anna riistää omaanne?
      8. Sen sijaan te itse teette vääryyttä ja riistätte toisen omaa, vieläpä veljien.
      9. Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
      10. eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
      11. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.
      12. Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.
      13. Ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten; ja Jumala on tekevä lopun niin toisesta kuin toisestakin. Mutta ruumis ei ole haureutta varten, vaan Herraa varten, ja Herra ruumista varten;
      14. ja Jumala, joka herätti kuolleista Herran, on herättävä meidätkin voimallansa.
      15. Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!
      16. Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".
      17. Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.
      18. Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
      19. Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
      20. Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.

      • 7sinettisormus

        Tämä jae on hyvin pysäyttävä, jota jokaisen on syytä miettiä:
        "15. Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!"


      • taakseenjättääsenedest

        On niin selkeää sanaa, että pitäisi mennä joka kauppakeskukseenkin huutamaan ruuhka-aikana molemmat Sanapaikat. - Älkää uskoko eksyttäjiä !. On liian usein sielläkin nähtävissä lasten itku ja hammasten kiristys sekä vanhempansa romahduksen partaalla.

        Oleellista olisi Suomessakin, kuten varmaan jo muissakin maissa, lisätä koulujen opetukseen erityisesti kristinuskon opetusta. Ja jättää pois monet monituiset opetukset, joissa kasvatetaan lapsen mieli erilleen kristinuskosta. Pahimmillaan uskoton opettaja voi opettaa uskontoa niin, että lapselle jää pysyvä vastenmielisyys avata Raamattua. Sana on lapsille ja nuorille elämä ja yltäkylläisyys. Herkässä iässään he oppisivat oikean opettajan opetuksessa Raamatun Sanasta totuudellisen elämän suunnan, ilon ja riemun. Ilo Herrassa on väkevyytemme. Suurin voimavaramme.

        Ensimmäiseksi pitäisi jokaiselle kasvuikäisen vanhemmalle antaa totuuden opetusta. Markkinavoimakulttuurimuutoksen alkuaikoina kaikki yhteiskunnan sektorit ja palvelulaitokset saatettiin kuin yhteissopimuksesta vaikenemaan uskon asioista. Lisäksi samoin opettajakunnan kuului olla tieteisjärkeviä opetussuunnitelman mukaisesti. Siis myös heille tehtiin opetuksen muutos ammattiinsa. Ja omituisesti onnistuttiin harhauttamaan luterilainen kirkkokunakin.
        Kansa uskoi nopeasti, jotta kristinusko on jokaisen oma asia eli tabu ja siksi ei saanut esim. työpaikalla HÄIRITÄ ihmisten mielenrauhaa ottamalla puheeksi avoimesti uskonasiat.
        Ilmoista sekä pikkujuoruista oli lupa keskustella. Kautta aikain eri instanssien johtajat ovat olleet myös arvojohtajia.
        Pelkäsivätkö Suomen vallanpitäjät arvovaltansa tippuvan, kuten konsanaan Jeesuksen aikana, että hänen pelättiin ottavan kuninkaalta kruunu?


    • Lienemme.kaikki.meistä

      ikäänkuin lampaita ilman paimenta, toki monilla kykyä enempään kuin vanhuksilla, ja yhteiskunnassamme tapana antaa vanhempiemme asua omillaan tai laitoksissa tai muissa yhteisöissä, mihin ei varaa monillakaan.

      Tietenkään ei Jumala ole ketään hyljännyt missään, ja voi vaikuttaa hyvää, kun anoo ja tahtoo ihminen omalta puoleltaan hyvää vastaanottaa, näin on ollut Eenokilla ja Aabrahamilla ja Iisakilla ja Jaakobilla ja pyhillä, jotka Israelin Herraa avukseen ovat pyytäneet ja kiittäneet ja kunnioittaneet, ja tietysti Jumala tahtoo hyvän evankeliumium leviämistä kaikille, ja myös vanhuksille, jotka voivat kokea ettei heitä tarvitse yhteiskunta eikä perheensäjäsenet, joilla oma elämä kellä missäkin, ja näin Suomessa vuonna 2015.

    • Hienoa.Suomessa

      kun on Paavalin ja Pietarin ja Johanneksen ja muiden Herran Jeesuksen pyhien kaltaisia hyväntekijöitä Isästä Jumalasta ja Totuuden Hengestä, sillä tätä tarvitsemme varmuudella, ja öljyn astioissamme ihan joka päivä.

      Myös profeettoja ja profetian armolahjaa palavasti käyttäviä eri seurakunnissa tarvitaan, eikä heidän halvesijoitaan eikä muitakaan huonoa edistäviä Jeesukseen uskovien keskuudessa, ja autuaat anovat ja saavat, ja ne, jotka eivät ano vaan omaansa etsivät ja heidän seuraajansa, saavat sitten itseään viihdyttää kuten tahtovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe