Miten ymmärrät sananvapauden? Miten sitä pyrit itse käyttämään.
Nyt on sananvapausviikko
100
231
Vastaukset
- nuormieli
Sananvapaus on juuri sita et voi tuoda oman mielipiteensa julki, ilman jalkiseuseuraamuksia, sananvapaus ei kuitenkaan anna lupaa loukata, mollata, nimitella eika yllyttaa kansalaisia kiellettyihin asioihin kuten rikoksiin, laittomuuksiin ei laittomiin lakkoihin ynm. vastaavaa.
- ent.siivoojaparka
Loukata?
Ainahan toisten mielipiteistä joku loukkaantuu, mutta omapahan on probleemansa. - eppu2
Myöskin tietojen vastaanottaminen luetaan kuuluvan sananvapauden piiriin.
Juurikin noin, että sitä säädellän lailla. - eppu2
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Loukata?
Ainahan toisten mielipiteistä joku loukkaantuu, mutta omapahan on probleemansa.Kunnianloukkauksesta voi päätyä raastupaan, se on eri asia, miten oikeus minkäkin asian katsoo.
- ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Kunnianloukkauksesta voi päätyä raastupaan, se on eri asia, miten oikeus minkäkin asian katsoo.
Läheskään kaikessa loukkaantumisessa ei ole kyse kunnianloukkauksesta.
Kunnianloukkausta on sellainen, jos esimerkiksi joku julistaa totuutena ilman päteviä todisteita sellaista, että vaikka jonkun puolueen eduskuntamiehet ovat järestään rikollisia. Silloin tietää nimiä mainitsematta kenestä on kysymys ja sellaisesta saattaa olla haittaa heidän uralleen.
Jos sitten tällaisella palstalla joku nimetön nikki loukkaantuu jonkun toisen nimettömän nikin kirjoittamasta, niin kenen kunniaa siinä on loukattu? Ei kenenkään. - eppu2
Läheskään kaikessa loukkaantumisessa ei ole kyse kunnianloukkauksesta.
Kunnianloukkausta on sellainen, jos esimerkiksi joku julistaa totuutena ilman päteviä todisteita sellaista, että vaikka jonkun puolueen eduskuntamiehet ovat järestään rikollisia. Silloin tietää nimiä mainitsematta kenestä on kysymys ja sellaisesta saattaa olla haittaa heidän uralleen.
Jos sitten tällaisella palstalla joku nimetön nikki loukkaantuu jonkun toisen nimettömän nikin kirjoittamasta, niin kenen kunniaa siinä on loukattu? Ei kenenkään.En ajatellutkaan tätä jokapäiväistä keskinäistä jupinaa.
Ajattelin sananvapauden vastuun ylittävää rajaa, sellaista mikä täyttää tutkintaan ottamisen kriteerit. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
En ajatellutkaan tätä jokapäiväistä keskinäistä jupinaa.
Ajattelin sananvapauden vastuun ylittävää rajaa, sellaista mikä täyttää tutkintaan ottamisen kriteerit.Sen nyt tietää kai jokainen, missä ne rajat menee. Saa olla aika vakavaa, mikä katsotaan sellaiseksi kunnianloukkaukseksi, että se yleensäkään otetaan käsiteltäväksi oikeudessa. Oikeuslaitoksella on tähdellisempääkin tekemistä.
Ajattelin lähinnä tuota "sananvapaus ei kuitenkaan anna lupaa loukata, mollata, nimitellä..."
Kyllä se antaa luvan tuohon kaikkeen ja melko pitkällekin. - eppu2
Sen nyt tietää kai jokainen, missä ne rajat menee. Saa olla aika vakavaa, mikä katsotaan sellaiseksi kunnianloukkaukseksi, että se yleensäkään otetaan käsiteltäväksi oikeudessa. Oikeuslaitoksella on tähdellisempääkin tekemistä.
Ajattelin lähinnä tuota "sananvapaus ei kuitenkaan anna lupaa loukata, mollata, nimitellä..."
Kyllä se antaa luvan tuohon kaikkeen ja melko pitkällekin.Kieltämättä raja on venuva, kai sen vaan itse pitää asettaa.
Joillekin on liikaa se, mille toinen vaan nauraa. Aikaisemmin oli paikallislehdissä tuon tuostakin, pyydän anteeksi perättömiä puheitani..Kunnianloukkaus syyte olis tullu kalliiksi,näin pidettiin korkeaa moraalia yllä..Liekkö "hörhöt" vieneet ajan paneutua juoruajien kurittamisee..
- bessie-
Mielestäni sananvapaus on perustavan laatuinen ihmisoikeus, ellei sitä ole niin ei ole juuri mitään.
En mitenkään tietoisesti "pyri" käyttämään sananvapauttani?
Jos haluan tuoda mielipiteeni julki niin sen myös teen, en ole koskaan tainnut ajatella sanomisiani sananvapauden kannalta.- eppu2
Meille on sananvapaus niin itsestään selvää, että sitä ei tosiaankaan tule arjessa ajatelleeksi.
- bessie-
eppu2 kirjoitti:
Meille on sananvapaus niin itsestään selvää, että sitä ei tosiaankaan tule arjessa ajatelleeksi.
Näinhän se on, mutta silti meidän pitäisi joskus pohtia sananvapautta ja sen toteutumista yhteiskunnassamme. Sananvapauden käyttämättä jättäminen voi olla suurempi ongelma kuin se, että siihen vedoten toimitaan väärin. Toivoisin esim. verorahoilla toimivan YLEN pohtivan näitä asioita.
- eppu2
bessie- kirjoitti:
Näinhän se on, mutta silti meidän pitäisi joskus pohtia sananvapautta ja sen toteutumista yhteiskunnassamme. Sananvapauden käyttämättä jättäminen voi olla suurempi ongelma kuin se, että siihen vedoten toimitaan väärin. Toivoisin esim. verorahoilla toimivan YLEN pohtivan näitä asioita.
Totta tuokin. Mieleeni johtui hiljan lukemani juttu, että poliisillekin olisi annettu ohjeet, ettei saa kertoa rikoksen tekijän kansallisuutta.
- ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Totta tuokin. Mieleeni johtui hiljan lukemani juttu, että poliisillekin olisi annettu ohjeet, ettei saa kertoa rikoksen tekijän kansallisuutta.
Riippuen siitä, minkä maalainen on. Ruotsissa saa näköjään julkaista nimen ja kuvankin, jos epäilty on ruotsalainen, muuten ei saa ilmoittaa kansalaisuuttakaan.
On se siitä hyvä, että jos ei mainita rikollisen nimeä, niin silloin tietää asialla olleen maahanmuuttajan.
Ruotsi on ihmeellinen maa. - Korppis1
Riippuen siitä, minkä maalainen on. Ruotsissa saa näköjään julkaista nimen ja kuvankin, jos epäilty on ruotsalainen, muuten ei saa ilmoittaa kansalaisuuttakaan.
On se siitä hyvä, että jos ei mainita rikollisen nimeä, niin silloin tietää asialla olleen maahanmuuttajan.
Ruotsi on ihmeellinen maa.Hyvä pointti ja sitten vielä jos ei mainita kansalaisuutta lehdessä, mutta on kuva rikoksen tekijästä huppu silmillä ja kädet paljaana. Käsien väristä voi päätellä mihin väriskaalaan rikoksen tekijä kuulu.
Yksi hyvä esimerkki oli raiskaajasta uhrin ottama kuva. Tarkka kuva maastopyörästä ja mustista käsistä ohjaustangossa ; ) - kirjansa.lukenut
Näin sananvapauden viikon kunniaksi: Missä lehdessä, radioasemalla, TV-ohjelmassa tätä uutista Helsingistanin kalifaatista esitettiin?
NELJÄ videota: http://mvlehti.net/2015/10/26/islamistit-marssii-helsingissa-video/
Eikä yhtään poliisia vahtimassa. Eikä yhtään suomaalaista edes näkyvissä.
Poliisi on tyhjentänyt alueen maan asukkaista ja antanut näille ulkonaliikkumiskiellon tuolle alueelle. Muuta selitystä on vaikea keksiä. Ja sisäministeriöltä tullut kaikelle valejuutalaisomisteiselle medialle uutiskielto. Helsingstanin kalifaatti on toteutunut! Pian alkaa irtopäitä pyöriä koko Suomaassa. Maahan on tullut jo riittävä määrä sotilaita kaikilta komentotasoilta: http://mvlehti.net/2015/10/26/kuru-tornion-jarjestelykeskuksessa-kuhisee-prikaatikenraaleja-ja-etalamauttimia/
Jos kansa ei HETI ryhdy aseelliseen vastarintaan, on tämä maa menetetty iäksi. Vaikka myöhäistä se taitaa olla jo. Tätä on valmisteltu jo kauan. Puolustusvoimat ja poliisi on jo vuosia sitten miehitetty vihollisen miehillä. Ei niitä kenraaleja vaihdeltu ilman tätä tarkoitusta. Enää ihmetyttää vain se, että uskovatko nämä maanpetturit kaikille heille riittävän korkeita vakansseja tulevassa uudessa sionistisessa maailmanjärjestyksessä. Tulevat huomaamaan olleensa vain hyödyllisiä idiootteja. Valejuutalaisille kasaareille ne vakanssit on jo jaettu.
Vertailun vuoksi sama "juhla" alkulähteellä oikeasti: http://mvlehti.net/2015/10/26/shiiamuslimit-juhlivat-eilen-profeetta-muhammedin-lapsen-lapsen-husayn-kuolemaa/
Tuo Helsingistanin Kalifaatin näytös oli sitä hämäystä ja valehtelua, mitä Qoraani käskee vääräuskoisille koirille esittää ennen teloitusta.
Saa jakaa muillekin palstoille.
- k-kk
Teoriassa sitä voi huurella mitä vaan minne vaan,käytännössä harva meistä on niin omillaan et voi täysin ilman rajoittimia ajatuksiaan toitottaa.
Köyhät on niin sidoksissa toisiin ihmisiin et on ne ja niitten ajatukset otettava huomioon.
Arjessa on melkosta varjonyrkeilyä kun koittaa tulla toimeen ja saara asiansa toimitettua- eppu2
Oma moraali on kai se, joka niitä rajoittimia laittaa.
- k-kk
eppu2 kirjoitti:
Oma moraali on kai se, joka niitä rajoittimia laittaa.
Lähinnä sellasta tilannetta tarkotin missä on kaks ihmistä eri mielipiteillä ja toinen haluaa toiselta jotain.
Ei se pyytäjä mee ekana esittämään vastakkaista ajatustaan sille antajalle vois jäärä tavara saamatta - eppu2
k-kk kirjoitti:
Lähinnä sellasta tilannetta tarkotin missä on kaks ihmistä eri mielipiteillä ja toinen haluaa toiselta jotain.
Ei se pyytäjä mee ekana esittämään vastakkaista ajatustaan sille antajalle vois jäärä tavara saamattaSiis, tarkoitat, että aina ei parane sanoa mitä ajattelee, saavuttaakseen päämääränsä.
Kun ikää tulee, niin on oppinut, että kun olisi eniten sanomista, niin silloin on paras olla hiljaa.
Käytän tässä omaa sananvapauttani.
Minua riepoo, kun tällaisten epänormaalien väkivallanteoista ja muusta vahingonteoista sanotaan, että ne on iskuja, niin kun tuo Ruotsin viime juttu.- eppu2
Tuo on tuttua, että joskus vaan ajattelee, antaa olla, vaikka sanottavaa olisikin.
Tuli tuosta mieleeni, kun sanot ´´käytän tässä omaa sananvapauttani´´, että jotkut tahot ovat sulkeneet kommentointipalstojaan ja on kuulunut ääniä, että se on sananvapauden suitsimista. - bessie-
Olen täysin päinvastaisella kannalla. Silloin kun on eniten sanomista, se pitää ehdottomasti sanoa. Mitä hiljaa olemalla saavutetaan, ei mitään.
- eppu2
bessie- kirjoitti:
Olen täysin päinvastaisella kannalla. Silloin kun on eniten sanomista, se pitää ehdottomasti sanoa. Mitä hiljaa olemalla saavutetaan, ei mitään.
Eikä joskus kuitenkin harkinta kaksikin kertaa kannata.
- bessie-
eppu2 kirjoitti:
Eikä joskus kuitenkin harkinta kaksikin kertaa kannata.
No, joskus ja joskus, 'joskus' on poikkeus, mutta ajattelen että yleensä "eniten sanomista" tulee siitä ettei oikeus, kohtuus, tasapuolisuus, tehty sopimus jne., ole toteutunut sovitulla tavalla. Ellei tahosta jota asia koskee ole sanojaksi, niin mielestäni sitä suuremmalla syyllä minun pitää se tehdä.
bessie- kirjoitti:
Hiljaa olemalla ei ainakaan saavuteta itselleen haittaa.
Kyllä minä ainakin mietin, ennenkuin sanon jotain, että onko siitä sanomisesta minulle hyötyä. Yleensä vastaus on, ei. Sitten seuraa, onko siitä haittaa, jos vastaus on kyllä. En näe suurtakaan järkeä alkaa julistamaan mitään, vaikka olisi kuinka oikeassa.- bessie-
k-kotton kirjoitti:
Hiljaa olemalla ei ainakaan saavuteta itselleen haittaa.
Kyllä minä ainakin mietin, ennenkuin sanon jotain, että onko siitä sanomisesta minulle hyötyä. Yleensä vastaus on, ei. Sitten seuraa, onko siitä haittaa, jos vastaus on kyllä. En näe suurtakaan järkeä alkaa julistamaan mitään, vaikka olisi kuinka oikeassa.Mahtaakohan asia ihan noin mennä? Kyllä hiljaa olemalla voi aiheuttaa haittaa, sekä itselle että myös muille.
Meidän yhteiskunnassamme saa "julistaa", eikä oikeassa oleminenkaan ole kiellettyä, ei liioin jonkun julistuksen sanoman tai jonkun "vaikka kuinka oikeassa olemisen" kyseenalaistaminen.
- Vapaasanainen
No hemmetti, tulipa tehtyä reklamaatio oikealla viikolla.
Sananvapaus tarkoittaa sitä, että saan sanoa ääneen miltä minusta tuntuu ja miten näen ja koen elämän ja maailman. Omiin mielipiteisiin on oikeus ja vapaus esittää ne tarpeen tullen.
Mutta muistaa pitää, että oikeus ja vapaus sisältävät aina vastuun, velvollisuuden oikeudenmukaisuuteen ja kehittyneen suhteellisuudentajun.- eppu2
Kumpa ihmiset laajemmin tajuaisivat tuon, että oikeus ja vapaus / vastuu ja velvollisuus.
Usein saa sen kuvan, että huudetaan vaan oikeuksien perään ja velvollisuudet unohdetaan - Ylläri-ylläri-monelle
Nii-in, asian tajuaminen ja sisäistäminen vaatii - aikuistumista.
- teatterijatotuus
Sananvapaudesta.
Suomessa on ollut jo useita kuukausia ankara sensuuri mediassa. Yksi erityisesti Suomen ja Ruotsin tapahtumiin keskittynyt vaihtoehtomedia on http://mvlehti.net/ ja toinen, nykyään pääasiassa Ukrainan ja Syyrian seudun asioista raportoiva http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=4&id
Valejuutalaisten, siis kasaarien, asioista kirjoittaa vapaimmin http://magneettimedia.com/ ja muista maailman asioista sieltä täältä http://nwohavaintoja.blogspot.fi/ joista viimeksimainittu on ollut laittomassa pakkohoidossa Suomessa väärinajattelijana. Ainakin tuossa viimeisessä on joskus selvää huuhaatakin, ehkä sitä edellisessäkin ja syynä saattanee olla se, että sitten kaikki laskettaisiin huuhaaksi, vaikka totta niissä on enemmän kuin ns valtamedioissa. Kaksi viimeksimainittua yleensä julkaisevat muualla maailmassa julkaistuja uutisia suomennettuina (linkit alkuperäisiin poikkeuksetta mukana). Energia-alalta ja varsinkin ydinenergian alata amerikaksi linkistä http://enenews.com/
Kaksi ensiksimainittua uutislähdettä toimii ulkomailla, minne Suomen sensuurin on vaikeampi päästä käsiksi. Jotain näistä kyllä joku tuhoaa; eivät näy minulla kokonaan.
Surkealla tasolla on Suomen sananvapaus ja sen kiristäminen ja kriminalisointi etenee uskomatonta vauhtia. Samalla valtio on ilmoittanut kouluttavansa 200 nettitrollia pilaamaan keskustelupalstat ja keräämään tiedot väärinajattelijoista. Minä esimerkiksi jo melkein kaksi vuotta sitten sain peitellyn uhkauksen nettikirjoittelustani, kun en ollut kaikista asioista samaa mieltä virallisten valheitten kanssa.
Ymmärtääkseni Ruotsissakaan ei sananvapautta enää juuri ole esim. Saksasta nyt puhumattakaan.
http://uutismaailma.com/unkarin-rajoilta-loydettyjen-puhelimien-sisaltoa-k18/- eppu2
Tuosta ankarasta sensuurista en osaa sanoa, en ole nähnyt siitä todisteita.
Tuosta MV-lehdestä ja Magneettimediasta ollaan montaa mieltä. Itse olen pari kertaa vilkaissut niistä jotakin.
Kertoisitko, missä valtio on ilmoittanut kouluttavansa 200 nettitrollia pilaamaan keskustelupalstat. - kylmätotuus
Esitän omat kokemukseni Magneettimediasta ja varsinkin heidän "uutisoinnistaan" lääketieteestä, vaikkei minulta nyt mitään kysyttykään.
MV:n sivuutan kokonaan, koska se ei ole edes kommentoinnin arvoinenkaan.
Magneettimedia levittää täysin valheellista tietoa esim. syöpähoidoista ja on siksi vaarallinen.
Käykääpä tutustumassa tähän porukkaan suomi24/ keskustelut/ vaihtoehtohoidot sivulla!
Siellä on muutama tai luultavammin yksi henkilö, joka kirjoittaa usealla nimimerkillä näistä syöpähoidoista.
He (hän) käyvät sotaa kiivaasti lääketieteellisiä syöpähoitoja vastaan tarjoten hoidoksi ruokasoodaa, joka kaikki syövät varmasti parantaa.
Linkkinä väitteille on poikkeuksetta Magneettimedia ja sen takaa löytyvä jenkkiläis poppoo.
Mielenkiintoisia lukuhetkiä! - eppu2
kylmätotuus kirjoitti:
Esitän omat kokemukseni Magneettimediasta ja varsinkin heidän "uutisoinnistaan" lääketieteestä, vaikkei minulta nyt mitään kysyttykään.
MV:n sivuutan kokonaan, koska se ei ole edes kommentoinnin arvoinenkaan.
Magneettimedia levittää täysin valheellista tietoa esim. syöpähoidoista ja on siksi vaarallinen.
Käykääpä tutustumassa tähän porukkaan suomi24/ keskustelut/ vaihtoehtohoidot sivulla!
Siellä on muutama tai luultavammin yksi henkilö, joka kirjoittaa usealla nimimerkillä näistä syöpähoidoista.
He (hän) käyvät sotaa kiivaasti lääketieteellisiä syöpähoitoja vastaan tarjoten hoidoksi ruokasoodaa, joka kaikki syövät varmasti parantaa.
Linkkinä väitteille on poikkeuksetta Magneettimedia ja sen takaa löytyvä jenkkiläis poppoo.
Mielenkiintoisia lukuhetkiä!Joka levyllä on kaksi puolta.
Sananvapaus tuottaa myös valheellista viestintää.
Viime viikolla silmiini osui artikkeli, joka kertoi huijaussivustoissta. MV-lehti oli ´´feikkisivustoja´´ otsikon alla ja magneettimedia ´´salaliittoja ja propagandaa.´´
Itse en ole näihin tutustunut, että omaa näkemystä minulla ei ole.
- PUPPU.mutinaa.vapaus
Ei suomessakaan saati Somessa ole täydellistä sananvapautta enää. Sensuuri karsii vähänkin ärhäkämmät ja henkilöihin kohdistuvat puheet, vaikka ne eivät olisikaan varsinaisia loukkauksia tai haukkuja.
- eppu2
Kyllähän sitä karsitaan.
Onko se hyvä vai paha. Se voi olla hyväkin, usein mielenkiintoinenkin keskustelu tyrehtyy siihen, että häiriköt pilaavat sen.
Jos ainoa tarkoitus on ajaa törkyä toisten niskaan, sen saakin karsia, minun mielestäni. - sensuuritoimii
eppu2 kirjoitti:
Kyllähän sitä karsitaan.
Onko se hyvä vai paha. Se voi olla hyväkin, usein mielenkiintoinenkin keskustelu tyrehtyy siihen, että häiriköt pilaavat sen.
Jos ainoa tarkoitus on ajaa törkyä toisten niskaan, sen saakin karsia, minun mielestäni.Minusta nyt kun on enemmän huomattu vihakirjoituksia ,että myös kirjoittajat kirjoittaa asiallisemmin .
Niitä törkykirjoituksia kun ei juurikaan näy . Eikä sensuuri ihan jokapaikkaan rupaeakkaan . Taitaa olla vaikea ammatti sekin .
- kylmätotuus
Minulle sananvapaus tarkoittaa sitä, että minulla on oikeus ilmaista mielipiteeni kaikista asioista.
Saan kirjoittaa tai puhua vapaasti yhteiskunnallisista ilmiöistä, uskonnoista ja kaikista asioista mitkä eteeni tulevat, riippumatta siitä, miten erimieltä olevat kommentteihini suhtautuvat.
Käytän oikeuttani hyvinkin "hanakasti" kaikissa tilanteissa, joissa se on tarpeellista.
En allekirjoita sanontaa, että vaikeneminen on kultaa. Minusta vaikeneminen keskusteluissa, joilla on todellista merkitystä, on pelkuruutta. Tietysti on myös asioita, joihin ei kannata "korvaansa lotkauttaa".
Sananvapaus ei tarkoita sitä, että minulla olisi oikeus yksittäisen ihmisen persoonaan kohdistuvaan "halveeraamiseen". Hänen mielipiteitään voin kuitenkin vapaasti arvostella ja kyseenalaistaa.
Sananvapauteen liittyy myös vastuu sanomisistaan.
Siihen kuuluu myös se, että on vastavuoroisesti itse siedettävä "toisinajattelijoiden" mielipiteet.
Keskustelutaito ei ole suomalaisten vahvoja puolia.
Turhan usein nousemme takajaloillemme ja keskustelu kääntyykin henkilökohtaiseksi parjaamiseksi. Mitenkä se nyt menikään, se sitaatti, jota usein yritetään tyrkyttää Voltairen sanomaksi,vaikka ei se kai ole sitä siitä että olen eri mieltä mutta menen vaikka giljotiinille puolustaakseni sinun oikeuttasi olla väärässä...
sanavapaus on yksi perusoikeuksiamme, mutta siihen liittyy raskas vastuun taakka.
Eri mieltä saa olla ja keskustelupalstoille eriävät mielipiteet tuovat jännitettä ja dynamiikaa; riippuu sitten miten itseänsä ilmaisee ja miten kantaa vastuun kirjoituksistaan, miten pitkälle kaikki tämä on rakentavaa ja missä kohtaa se muuttuu tuhoisaksi.
Jokaisella on oikeus olla eri mieltä minun kanssani, mutta nimitellä anonyymiteetin suojassa minua trolliksi, agitaattoriksi jne. on sitä itseään: trollaamista nimettömänä ja sananvapauden härskiä väärinkäyttöä.
Kylmätotuus on oikeassa (ainakin siinä) että keskustelukulttuuri ei näytä olevan vanhvimpia puoliamme.
Valitettavaa että ylläpito ei ole katsonut aiheelliseksi siivota palstaa trolleista.- eppu2
Itsensä ilmaiseminen ainakaan täällä palstalla ei ole kovin helppoa. Vaikka kuinka kuvittelee, että asia, jonka kerron, on selvä, kun pläkki, jo tulee välillä mitä ihmeellimpiä tulkintoja.
Tuosta nimittelystä en minääkään pidä. Se ei ole mitään asiasta ja asiallista keskustelua. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Itsensä ilmaiseminen ainakaan täällä palstalla ei ole kovin helppoa. Vaikka kuinka kuvittelee, että asia, jonka kerron, on selvä, kun pläkki, jo tulee välillä mitä ihmeellimpiä tulkintoja.
Tuosta nimittelystä en minääkään pidä. Se ei ole mitään asiasta ja asiallista keskustelua.Mutta ajatteles, jos ne vastauskommentit eivät olekaan aina tulkintoja sinun kirjoittamastasi, vaan toinen on asiasta eri mieltä ja ilmaisee sen.
Minulle sinun kanssasi on käynyt niin useammankin kerran, että kun ilmaisen oman mielipiteeni johonkin väittämääsi, niin kirjoitat perään, että; en minä noin tarkoittanut vaan ajatukseni kulkevat eri ratoja.
Aivan kuin olisit odottanut, että toinen kirjoittaisi myönnellen saman kuin sinä (koska olet oikeassa) mutta eri sanoin, niinkuin täällä näkyy joillakin tapana olevan, tyyliin; niinhän se on...
=DW=:llä näkyy vähän samanlaisia oireita, että; kuka noin kirjoitti, en minä noin kirjoittanut ... - eppu2
Mutta ajatteles, jos ne vastauskommentit eivät olekaan aina tulkintoja sinun kirjoittamastasi, vaan toinen on asiasta eri mieltä ja ilmaisee sen.
Minulle sinun kanssasi on käynyt niin useammankin kerran, että kun ilmaisen oman mielipiteeni johonkin väittämääsi, niin kirjoitat perään, että; en minä noin tarkoittanut vaan ajatukseni kulkevat eri ratoja.
Aivan kuin olisit odottanut, että toinen kirjoittaisi myönnellen saman kuin sinä (koska olet oikeassa) mutta eri sanoin, niinkuin täällä näkyy joillakin tapana olevan, tyyliin; niinhän se on...
=DW=:llä näkyy vähän samanlaisia oireita, että; kuka noin kirjoitti, en minä noin kirjoittanut ...Erimielisyys olisi hyvä ilmaista omin sanoin, eikä toisen ilmaisua kääntelemällä.
Joskus vaan on niin, ettei sitä ymmärryksen siltaa saavuteta ja sitä yrittämällä painutaan vaan ´´syvemmälle suohon.´´
Vai ihanko Sinä väität, etten ymmärrä suomenkieltä. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Erimielisyys olisi hyvä ilmaista omin sanoin, eikä toisen ilmaisua kääntelemällä.
Joskus vaan on niin, ettei sitä ymmärryksen siltaa saavuteta ja sitä yrittämällä painutaan vaan ´´syvemmälle suohon.´´
Vai ihanko Sinä väität, etten ymmärrä suomenkieltä.No nyt kyllä vähän näyttää niinkuin et ymmärtäisi suomenkieltä niinkään paljon kuin minä. Tai sitten aloit muuten vain kirjoittamaan mietteitäsi ihan eri asiasta. Miksi, sitä en tiedä.
Olisiko sinulla jotain kommentoitavaa siihen mitä minä kirjoitin?
En todellakaan kirjoittanut erimielisyydestä vaan eri mieltä olemisesta, omista mielipiteistä.
Synonyymit erimielisyydelle ovat: riita, tora, skisma... En minä mistään sellaisesta kirjoittanut, jos luet uudestaan kommenttini yrittäen myös ymmärtää sen. Mielestäni kirjoitin ihan omin sanoin (ilman mitään kopsattuja aforismejäkään). - eppu2
No nyt kyllä vähän näyttää niinkuin et ymmärtäisi suomenkieltä niinkään paljon kuin minä. Tai sitten aloit muuten vain kirjoittamaan mietteitäsi ihan eri asiasta. Miksi, sitä en tiedä.
Olisiko sinulla jotain kommentoitavaa siihen mitä minä kirjoitin?
En todellakaan kirjoittanut erimielisyydestä vaan eri mieltä olemisesta, omista mielipiteistä.
Synonyymit erimielisyydelle ovat: riita, tora, skisma... En minä mistään sellaisesta kirjoittanut, jos luet uudestaan kommenttini yrittäen myös ymmärtää sen. Mielestäni kirjoitin ihan omin sanoin (ilman mitään kopsattuja aforismejäkään).Sinä varmaan ymmärsit mitä tarkoitin, kun käytin ´´erimielisyys´´ sanaa.
´´Omin sanoin, ´´ viittasin aikaisempaan, mistä muuan väärinkäsitys syntyi.
´´Aivan, kuin olisit odottanut, että, että toinen kirjoittaisi myönnellen,´´ pelkkää luuloa. "Paloma.se.co"
Selailen tässä kommentteja, jotka ovat kirjoitetut sillä aikaa kun.
"Valitettavaa että ylläpito ei ole katsonut aiheelliseksi siivota palstaa
trolleista"
Tämä on aina kiva lause, lausetta on käytetty jo monta vuotta.
Minkälainen trolli luulet olevasi toisten silmissä?
Voisitko katsoa olevasi toisinaan poistettava :)
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Selailen tässä kommentteja, jotka ovat kirjoitetut sillä aikaa kun.
"Valitettavaa että ylläpito ei ole katsonut aiheelliseksi siivota palstaa
trolleista"
Tämä on aina kiva lause, lausetta on käytetty jo monta vuotta.
Minkälainen trolli luulet olevasi toisten silmissä?
Voisitko katsoa olevasi toisinaan poistettava :)
H.Minä en ole koskaan trollannut.
Vaikka mielipiteeni eivät ole aina kaikkien mieleen niin niitä ei ole kirjoitettu ärsyttämään ketään, pahoittamaan kenenkään mieltä, sytyttämään mitään sotia. Joskus kirjoitan leikillisesti tai puolittain leikillisesti vakavistakin asioista, mutta en koskaan tarkoituksellisesti aloita mitään nettitaisteluja, enkä fleimaa muita. (Miten sanotaan "flame" suomeksi tässä yhteydessä?)
Tarkoitan aina mitä sanon asiallisissa kommenteissani (ei huumori/tai/ja satiirissa). En tietoisesti koskaan valehtele, vaikka epätarkkuuksia (joita siivojareppana suurennuslasin lanssa etsii ja tulee ilkkuen perässä) aina löytää, koska kirjoitannopeasti ja en aina mieti kauhean tarkkaan mitä sanon.
Mikään tämä ei tee minusta trollia. Minun kirjoituksissani ei ole koskaan mitään poistettavaa. Ne vähäiset asiavirheet jne. mitä niissä esiintyy saavat olla koska ne asettavat minut samalle lähtöviivalle muunihmiskunnan kanssa ;)
Entä sinä? Miten itse trollaat?Paloma.se.co kirjoitti:
Minä en ole koskaan trollannut.
Vaikka mielipiteeni eivät ole aina kaikkien mieleen niin niitä ei ole kirjoitettu ärsyttämään ketään, pahoittamaan kenenkään mieltä, sytyttämään mitään sotia. Joskus kirjoitan leikillisesti tai puolittain leikillisesti vakavistakin asioista, mutta en koskaan tarkoituksellisesti aloita mitään nettitaisteluja, enkä fleimaa muita. (Miten sanotaan "flame" suomeksi tässä yhteydessä?)
Tarkoitan aina mitä sanon asiallisissa kommenteissani (ei huumori/tai/ja satiirissa). En tietoisesti koskaan valehtele, vaikka epätarkkuuksia (joita siivojareppana suurennuslasin lanssa etsii ja tulee ilkkuen perässä) aina löytää, koska kirjoitannopeasti ja en aina mieti kauhean tarkkaan mitä sanon.
Mikään tämä ei tee minusta trollia. Minun kirjoituksissani ei ole koskaan mitään poistettavaa. Ne vähäiset asiavirheet jne. mitä niissä esiintyy saavat olla koska ne asettavat minut samalle lähtöviivalle muunihmiskunnan kanssa ;)
Entä sinä? Miten itse trollaat?"Paloma.se.co"
Mieli-pide, joka ei kaikille sovi on aina trolli.
On se sitten minun tahi sinun.
Kumpikaan meistä, emme pysty kirjoittamaan ilman että kirjaimemme saavat aikaan tunteita.
Joten rakas...
Älä selitä, moiti, valita.
Omapahan on syysi.
H.- Minävanha
Paloma.se.co kirjoitti:
Entä sinä? Miten itse trollaat?Niin Trollit tekee jonkun asian eteen Palkallista työtö , Ja niitä ei juurikaan sananvapaus koske -- Ovat juonisti asettaneet sanansa niin , että sitä ei hullumpi huomaa , ja pysuyy useinkin omiensa jouloissa -- joukko vaan karttuu ja siinä on se Trollin päämäärä -- se että Ttolli olisikin se taho juuri niin Taho --joka on oikeessa . Hitleri osas senkin tempun .
Levitti kansan huomaamatta oman päämääränsä lolluunasti --kunnes kuoli- Omaan hulluuteensa
U,M hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Mieli-pide, joka ei kaikille sovi on aina trolli.
On se sitten minun tahi sinun.
Kumpikaan meistä, emme pysty kirjoittamaan ilman että kirjaimemme saavat aikaan tunteita.
Joten rakas...
Älä selitä, moiti, valita.
Omapahan on syysi.
H.Edelleenkin,
trollaaminen ei ole koskaan tahatonta. Trollin ainoa tarkoitus on saada aikaan riitaa ja epäsopua foorumeilla ja siten saada ne tuhottua.
Olla erilainen, ajatella eri tavalla, ilmaista itseään massasta poikkeavalla tavalla, herättää se sitten tunteita tai ei, ei ole trollaamista.- eppu2
Paloma.se.co kirjoitti:
Edelleenkin,
trollaaminen ei ole koskaan tahatonta. Trollin ainoa tarkoitus on saada aikaan riitaa ja epäsopua foorumeilla ja siten saada ne tuhottua.
Olla erilainen, ajatella eri tavalla, ilmaista itseään massasta poikkeavalla tavalla, herättää se sitten tunteita tai ei, ei ole trollaamista.Tosi on, että kaikille ei ole helppoa vastaanottaa omasta kannasta paljon pokkeavia mielipiteitä.
Se lienee vähän niinkuin sanotaan. ´´Kun sanat loppuvat, sitten lyödään.´´
Sanaa trolli käytetään samanlailla lyömäaseena, kuin sanaa rasisti. - Korppis1
Paloma.se.co kirjoitti:
Entä sinä? Miten itse trollaat?Mielestäni sinä trollaat eli tahallisesti ärsytät. Häiriköit poistattamalla viestejä, niitä, jotka eivät sinua miellytä.
(infosota), levität propagandaa viher-vasemmistolaisilla aatteillasi. Olet kirjoittanut, että poliittisia puolueita pitäisi lopettaa niiden ajaman aatteen vuoksi.
Trolli "tietää ja ymmärtää", sekottaa pakkaa faktoilla, jotka trolli lukee mediasta.
Muut eivät ylety samalle tasolle. Korppis1 kirjoitti:
Mielestäni sinä trollaat eli tahallisesti ärsytät. Häiriköit poistattamalla viestejä, niitä, jotka eivät sinua miellytä.
(infosota), levität propagandaa viher-vasemmistolaisilla aatteillasi. Olet kirjoittanut, että poliittisia puolueita pitäisi lopettaa niiden ajaman aatteen vuoksi.
Trolli "tietää ja ymmärtää", sekottaa pakkaa faktoilla, jotka trolli lukee mediasta.
Muut eivät ylety samalle tasolle.Älä viitsi. korppis1, tiedät hyvin itsekin että se ei ole niin. Minä en ole IKINÄ häiriköinyt enkä poistattanut viestejä, paitsi joitakin missä on kielenkäyttö ollut tosi laoukkaavaa. Asiasiällön vuoksi en ole koskaan tehnyt ilmoitusta ylläpidolle.
Minulla ei ole mitään "sotaa" menossa. Olen edelleenkin sitä mieltä, että ruotsidemokraattien propagandasota maahnmuuttajia vastaan ja vihan lietsonta ja rikoksiin yllyttämienen on lainvastaista ja siitä pitäisi tulla seurauksia nassukoillemme. Mutta ei hätää, puolue on hajoamassa sisäisiin ristiriitoihinsa.
Ei sinun kanssasi eri mieltä oleminen ole häiriköintiä tai trollaamista Yritä nyt ruhdistäytä.- hyihyi
Paloma.se.co kirjoitti:
Entä sinä? Miten itse trollaat?...joita siivoojaparka suurennuslasin kanssa etsii
Taas yksi Paloman ilkeys tuossa.
En tunne siivoojaa, mutta palstan ilkeät ihmiset saa puolestani listiä - ent.siivoojaparka
hyihyi kirjoitti:
...joita siivoojaparka suurennuslasin kanssa etsii
En tunne siivoojaa, mutta palstan ilkeät ihmiset saa puolestani listiäNo tarkalleenhan siinä luki näin:
"(joita siivojareppana suurennuslasin lanssa etsii ja tulee ilkkuen perässä)." En tiedä, mikä vainoharha hänellä tällä kertaa on päällä, mutta tuosta lauseesta (ja muutenkin) tulee mieleen lasteni leikkikouluopettaja, joka laittoi lapset kirjoittamaan sivun täydeltä poulukka puolukan kuvan alle. Likkani kirjoitti sivun täyteen puolukka, mutta joutui suttaamaan kaikki pois ja korjaamaan sen poulukaksi, koska leikkikoulun opettajathan ne on aina oikeassa. Paloma.se.co kirjoitti:
Älä viitsi. korppis1, tiedät hyvin itsekin että se ei ole niin. Minä en ole IKINÄ häiriköinyt enkä poistattanut viestejä, paitsi joitakin missä on kielenkäyttö ollut tosi laoukkaavaa. Asiasiällön vuoksi en ole koskaan tehnyt ilmoitusta ylläpidolle.
Minulla ei ole mitään "sotaa" menossa. Olen edelleenkin sitä mieltä, että ruotsidemokraattien propagandasota maahnmuuttajia vastaan ja vihan lietsonta ja rikoksiin yllyttämienen on lainvastaista ja siitä pitäisi tulla seurauksia nassukoillemme. Mutta ei hätää, puolue on hajoamassa sisäisiin ristiriitoihinsa.
Ei sinun kanssasi eri mieltä oleminen ole häiriköintiä tai trollaamista Yritä nyt ruhdistäytä.Ruhdistäytä?
Söimme tänään jättikatkarapuja Zandvoordin aurinkoisella meren rannalla. Ihania.ent.siivoojaparka kirjoitti:
No tarkalleenhan siinä luki näin:
"(joita siivojareppana suurennuslasin lanssa etsii ja tulee ilkkuen perässä)." En tiedä, mikä vainoharha hänellä tällä kertaa on päällä, mutta tuosta lauseesta (ja muutenkin) tulee mieleen lasteni leikkikouluopettaja, joka laittoi lapset kirjoittamaan sivun täydeltä poulukka puolukan kuvan alle. Likkani kirjoitti sivun täyteen puolukka, mutta joutui suttaamaan kaikki pois ja korjaamaan sen poulukaksi, koska leikkikoulun opettajathan ne on aina oikeassa.Tartu sinä vain edelleen lillukanvarsiin, eli kirjoitusvirheisiin, joita helposti tulee kun yrittää vastata viesteihin samalla kun neljä alle kymmenvuotiasta pikkupoikaa leikkii bay bladeseillä tuolisi ympärillä.
Asenteesi kouluun, opettajiin ja kasvatusalan ammattilaisiin paistaa läpi.
Melkein papit ovat minulle samassa kategoriassa kuin melkein lääkärit, melkein taiteilijat, melkein diplomi-insinöörit. Eli epäonnistuneita entisiä opiskelijoita, nykyisin nettitrolleja.hyihyi kirjoitti:
...joita siivoojaparka suurennuslasin kanssa etsii
En tunne siivoojaa, mutta palstan ilkeät ihmiset saa puolestani listiäStalkkaajani löysi taas uuden lillukanvarren johon takertua?
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Tartu sinä vain edelleen lillukanvarsiin, eli kirjoitusvirheisiin, joita helposti tulee kun yrittää vastata viesteihin samalla kun neljä alle kymmenvuotiasta pikkupoikaa leikkii bay bladeseillä tuolisi ympärillä.
Asenteesi kouluun, opettajiin ja kasvatusalan ammattilaisiin paistaa läpi.
Melkein papit ovat minulle samassa kategoriassa kuin melkein lääkärit, melkein taiteilijat, melkein diplomi-insinöörit. Eli epäonnistuneita entisiä opiskelijoita, nykyisin nettitrolleja.""""Asenteesi kouluun, opettajiin ja kasvatusalan ammattilaisiin paistaa läpi."""""
Olisi ollut oikeammin kirjoittaa sinulta "melkein opettajiin". Niillehän minä tässä... - Korppis1
""""Asenteesi kouluun, opettajiin ja kasvatusalan ammattilaisiin paistaa läpi."""""
Olisi ollut oikeammin kirjoittaa sinulta "melkein opettajiin". Niillehän minä tässä...Hän kirjoitti opettaneensa suomen kieltä suomalaisille esikoululaisille. Siis melkein opettaja, tosin hän tietää lasten käytöksestä enempi kuin mieheni, joka on orthopedagogie eli yliopistotason pedagogian maisteri. Hän on tehnyt elämäntyönsä erityiskoulussa mm. valinnut psykologitiimin kanssa lapset, jotka soveltuvat normaalikouluun tai jotka tarvitsevat erityiskoulua. Hänen työhön on kuulunut mm. eri aineiden opetteminen ja koulun johtaminen.
Korppis1 kirjoitti:
Hän kirjoitti opettaneensa suomen kieltä suomalaisille esikoululaisille. Siis melkein opettaja, tosin hän tietää lasten käytöksestä enempi kuin mieheni, joka on orthopedagogie eli yliopistotason pedagogian maisteri. Hän on tehnyt elämäntyönsä erityiskoulussa mm. valinnut psykologitiimin kanssa lapset, jotka soveltuvat normaalikouluun tai jotka tarvitsevat erityiskoulua. Hänen työhön on kuulunut mm. eri aineiden opetteminen ja koulun johtaminen.
En ole opettanut suomenkieltä suomenkieliselle esikoululaisille. Olen ollut luokanopettajana suomenkielisellä esikoululuokalla, joka onkin sitten aivan eri asia. Minulla on pedagogin tutkinto varhaiskasvatuksesta. Olen tehnyt elämäntyöni lapsiryhmissä missä on aina ollut erittäin korkea prosentti maahanmuuttajia. Olen omistanut koulun johtanut koulua, ollut esikoululuokan johtajaopettjaja USA:ssa ja Kolumbiassa. Koska tämä ei ole mikään kilpailu siitä kuka pissaa pitemmälle voin vain todeta että miesystäväsi on korkeasti koulutettu, pätevä erityisopettaja jolla on pitkä elämäntyö takanaan. Hän tietää varmasti paljon, paljon enemmän erityisopetuksesta, josta minulla taas on vain perustiedot. Mutta onko hänellä enemmän kokemusta etnisten vähemmistöjen lapsista ja heidän perheistään laajemmalta maantieteelliseltä alueelta kuin minulla, en ole aivan varma. Harvalla on.
Tämä keskustelu saa minun puolestani päättyä tähän.- Korppis1
Paloma.se.co kirjoitti:
En ole opettanut suomenkieltä suomenkieliselle esikoululaisille. Olen ollut luokanopettajana suomenkielisellä esikoululuokalla, joka onkin sitten aivan eri asia. Minulla on pedagogin tutkinto varhaiskasvatuksesta. Olen tehnyt elämäntyöni lapsiryhmissä missä on aina ollut erittäin korkea prosentti maahanmuuttajia. Olen omistanut koulun johtanut koulua, ollut esikoululuokan johtajaopettjaja USA:ssa ja Kolumbiassa. Koska tämä ei ole mikään kilpailu siitä kuka pissaa pitemmälle voin vain todeta että miesystäväsi on korkeasti koulutettu, pätevä erityisopettaja jolla on pitkä elämäntyö takanaan. Hän tietää varmasti paljon, paljon enemmän erityisopetuksesta, josta minulla taas on vain perustiedot. Mutta onko hänellä enemmän kokemusta etnisten vähemmistöjen lapsista ja heidän perheistään laajemmalta maantieteelliseltä alueelta kuin minulla, en ole aivan varma. Harvalla on.
Tämä keskustelu saa minun puolestani päättyä tähän.Kyllä hänellä on noin 40 -vuoden kokemus eri etnisistä ryhmistä sekä ongelmista, joita etnisesti eri taustaiset lapset kokevat yrittäessään sulautua kodin ja koulun välisten ristiriitojen sekaan. Se ei ole lapselle helppoa. Koulussa länsimainen käyttäytymisen kulttuuri ja kotona uskonnosta johtuvat erilaiset elämän arvot.
- Korppis1
Korppis1 kirjoitti:
Kyllä hänellä on noin 40 -vuoden kokemus eri etnisistä ryhmistä sekä ongelmista, joita etnisesti eri taustaiset lapset kokevat yrittäessään sulautua kodin ja koulun välisten ristiriitojen sekaan. Se ei ole lapselle helppoa. Koulussa länsimainen käyttäytymisen kulttuuri ja kotona uskonnosta johtuvat erilaiset elämän arvot.
PS. Hollanti on monikulttuurinen maa.
- hyihyi
Paloma.se.co kirjoitti:
Stalkkaajani löysi taas uuden lillukanvarren johon takertua?
Jos minua pidät stalkkaajanasi niin erehdyt pahemman kerran. En ole tippaakaan sinusta kiinnostunut, huomasin vain epäjohdonmukaiset kirjoituksesi
- demokratuuria
Omituista, miten tällä sananvapauden viikolla on tältäkin palstalta pitkät pätkät keskustelua poistunut viimeisen vuorokauden aikana. Tai ei oikeastaan omituista, vaan maan tapa näin suomaassa. Jos asia ei miellytö sensuroijaa, se poistetaan.
- Enlöytänytpoistettuja
Eihän ketjussa ollut yhtäkään ylläpidon poistamaa. Poistettujen kohdallehan jää aina merkki, rivi tekstiä että on poistettu. - Tarttee kirjootella miellyttäviä juttuja jos haluaa pysyä mukana.
- eppu2
Enlöytänytpoistettuja kirjoitti:
Eihän ketjussa ollut yhtäkään ylläpidon poistamaa. Poistettujen kohdallehan jää aina merkki, rivi tekstiä että on poistettu. - Tarttee kirjootella miellyttäviä juttuja jos haluaa pysyä mukana.
En minäkään huomannut mitään poistetun.
Yle sensijaan on sensuroinut dokumenttia.
www.iltalehti.fi/uutiset/2015101620524704_uu.shtml - Eikökukaanvoimitään
Semmoista eli tuommoista se justiinsa on tämä hienosti kiertämällä esittämisen kulttuuri. Oikeista asioista ei saa sanoa eikä puhua eikä asioitten oikeita laitoja selvittää, rehellisesti. Olipa kyse isoista ympyröistä tai vähän pienemmistä, esim. työpaikoilla.
Miksi se on aina se 'isompi' jonka pillin mukaan kaikkien on tanssittava ja pompittava? Silloinkin kun se 'iso' on väärässä tai ei ota huomioon mitään muuta kuin oman etunsa? - eppu2
Eikökukaanvoimitään kirjoitti:
Semmoista eli tuommoista se justiinsa on tämä hienosti kiertämällä esittämisen kulttuuri. Oikeista asioista ei saa sanoa eikä puhua eikä asioitten oikeita laitoja selvittää, rehellisesti. Olipa kyse isoista ympyröistä tai vähän pienemmistä, esim. työpaikoilla.
Miksi se on aina se 'isompi' jonka pillin mukaan kaikkien on tanssittava ja pompittava? Silloinkin kun se 'iso' on väärässä tai ei ota huomioon mitään muuta kuin oman etunsa?Juupaniin, Kelahan se tässä älähti. Tietää varmaan hyvin, nämä epäoikeuden mukaiset päätökset. Pitäähän ne yrittää julkisuudelta piilottaa.
- silmälaput.pois.jo
Eikökukaanvoimitään kirjoitti:
Miksi se on aina se 'isompi' jonka pillin mukaan kaikkien on tanssittava ja pompittava? Silloinkin kun se 'iso' on väärässä tai ei ota huomioon mitään muuta kuin oman etunsa?Tässäpä lisätietoja: http://nwohavaintoja.blogspot.fi/2015/10/suomalainen-bloggari-kidnapattiin.html ja tässä tarkemmin: http://www.juhamolari.blogspot.fr/2015/10/25102810-tyrmassa.html
Lue huolella äläkä möläyttele ennekuin olet ymmärtänyt ja sisäistänyt lukemasi.
Näitä esimerkkejä löytyy paljonkin. Ihan Suomesta.
Minuakin on jo varoitettu netissä ja tekaistulla ulosotolla; poliisi ei tutki rikoksia koska se liittyy itse näihin. Sama juttu tuolla Vehkalalla ja muilla.
- att2
Suomalainen ei ole ihminen vaan haamu jota toiset heiluttaa satoja vuosia.
Tänään samoin Suomalainen on tavallaan apina---niin Ruotsalainenkin EU Aatu joka ohjaa siitä kuinka apinat lisääntyvät. - katstroffin-merkit-on-jo
Jokaisen pitää saada sanoa totuus,
" liika on liikaa maahan muutossa ja kansaivelluksessa "
tostuus asiasta on,
ihmisiä kuolee laumoittain , tulee ihmiskunnan suurin katasrooffi sitten kakstuhatta vuoden jälkeen,- vanhamuari
Nyt Media on Tollin asemassa -- nämä ressukat katselee omista Kännyköistään --kuina osalla maapallossa ihmiset pärjää . Ilman sotia -- Kukanyt lähtee henkensä edestä sotimaan tahoa jota ei edes tiedä mikä se on -- Henki pois jos et lähde sotimaan --se on nukykyajan södankäyntiä - Täälä pohjolassa varsinkin ollaan saatu olla rauhassa -- ja senvuoksi ne joilla on luuloteltu kuinka täälä kaikki saa avustuksia -- niinkun saakin -- ainakin tiettyyn rajaan saakka -
U.M - Swedustanissa.45v.sitten
Mites muuten siellä Swedustanin Kalifaatissa nuo sananvapaudet jakselee? Saako asioista olla enempää kuin yhtä mieltä? Työasioissahan ei ole saanut olla kuin yhtä mieltä siitä asti kun ammattiliitot saivat myötämääräämisoikeuden. Eli Swedustanin kalifaatissa ammattiliitot saavat määrätä saman asian kuin työnantaja.
Linkissä ote ruåtsin muuttumisesta Swedustanin kalifaatiksi: https://www.youtube.com/watch?v=eQ6VI_bc1j4 - att2
Ruotsissa viimeisessä työ- paikassa kirjoitin nimeni paperiin, työpaikasta ja sen asioita ei puhuta ulkopuolisille---valtion salaisuuksia.
En availe yotubea, vain minun musiikille. - Swedustanissa.45v.sitten
Niin. Teillähän siellä Swedustanin kalifaatissa onkin se salailun kultti.
Minä olin viimeiset vuosikymmenet töissä täällä Inflandian kalifaatissa laitoksessa, jonne harvat pääsevät - edes käymään. En allekirjoittanut mitään salailusopimusta, ei sitä kyllä tyrkytettykään. Siellä tapahtui sellaista ja sen luokan rikollisia tekoja, ettei vielä kukaan ole uskonut, kun olen kertonut. Ei noilla allekirjoituksilla muutenkaan mitään virkaa ole, joku kuitenkin vuotaa. Ja ei taida olla laeissakaan sallittua.
- ö-Öö
Kirjoitanpa minäkin.
Mä oikeesti miettin, kirjoitanko, vaiko enkö kirjoita. Jonkinlainen sananvapausdilemma siis nytkin. Katson, aihetta kirjoittaa, siis kirjoitan.
Sananvapaus on mielestäni perusoikeus. Ja samalla perusvelvollisuus. Sekä luonnollisesti oikeus, mikä asettaa myös velvollisuuksia. noin periatteessa ihmisellä on tavallaan pakote käyttää sananvapauttaan koska se on olemasa. Samalla myös vastuu sanomisistaan.
Erilaisia foorumeita, missä lausua mielipiteensä. Tällainen huuhaanettifoorumi, miss kirjoitetaan anonyymisti, aivan eri asia, kuin vaikkapa telkkari, tahi oikeussali. Tiedetään, tiedetään, meitsiäkin vastaan paljon kettuilua vaikkapa täällä, mutta myös livessä. En ole ollut oikeudessa kunnianloukkauksista, mutta sellaistakin on uhkailtu.
Sinällään joku kirjoitti ylempänä totta, jo ei puhu paskaa, ei syyllisty kunnianloukkaukseen. Vaan, siitä huolimatta voi syyllistyä solvaamieen. Heh, meitsi solvaa potunviljelijöitä, lestaateja, loispummieläkeläisiä minkä kerkiää. Ei ole tullut syytettä kunnianloukkauksesta, vaikka sillä on uhkailtukin.......
Kuitenkin, sananvapaus on ihan eri asia, kuin kunnian loukkaaminen tai solvaus.
Se on perusoikeus, joka kuuluua kaikille, jokaiselle. Sitä nyt voi käyttää melko monella tavalla, mutta sitä voi käyttää ja pitääkin käyttää. Suomi kuitenkin on demokratia,, sen perusasiaaan kuuluu sananvapaus, sen realistinen toteuttaminen aivan lähtökohtaisesti. Joka käy sananvapautta vastaan, hän ei kuulu tähän yhteiskuntaan.
Öf, minä näin kirjoitin ja tämä on mun mielipide. Jos joku erimieltä, muutakoot Pohjois-Koreaan.UGH.
=DW=- eppu2
Olin siinä vähän muualla käymässä, etten ole tännekään ehtinyt muutamaan päivään.
Onhan se sananvapaus perusoikeus, se on ihan perustuslaissa määritelty, niinkuin varmaan tiedätkin.
- att2
Luulen sanan vapaus on paljon vähentynyt ja sen aiheuttajia ei ole montaa näin 2015.
- att2
Kyllä kukaan tavallaan ei ole puskasta, tekniikka näkee kaikki jos on pohjaa tutkia asiaa---niin ei täällä koskaan aivan varmaa. (pohjaa---rahaa).
- rehellisyyttä-päättäjät-
herätkää, kansalaiset ON jo heränneet näkemään suuren huijauksen !
---
Vaikuttaa siltä,,,
suomi 24:ssä ei ole sanaa vapaa,,,,
on epäoikeudenmukasta hyväksyä vain myönteiset rikkaitten touhut hyväksyvät ja kehuvat tekstit,
kansan riistosta ei saa puhua,
outoa touhua vapaan suomen taholta,
olemmeko jo venäläisiä,
tähän asti on suomalainen luullu olevansa vapaassa suomessa,
sanoa reilusti mielipiteensä asiasta kuin asiasta,
nyt karsitaan ne jos uskaltaa arvostella veronmaksajien riistoa johtajiston taholta,
kuten hirmu suurina palkkoina, palkioina optioin ja mikä kamalinta miljoonien eurojen erorahoja,
jotka toistuua aina samoille johtajille 2- 4 vuoden välein,
kun h y vä johtaja saa a i n a potkut määrätyn ajan kuluttua ,
( hyvä veli toiminalta )
ja siirtyy seuraavaan valtion yhtiöön johtajaksi, josta taas muutaman vuoden kuluttua h y v ä t ystävät kaverit antaa hänelle potkut ja jälleen miljoonien erorahat,
näin suomen muutamat johtajat voroin toisilleen kähmii valtavat omaisuudet omaan taskuunsa veronmaksajien kustannuksella,
herätys suomen-mies, meitä huijataan, nyt on tehtävä asialle jotain,- eppu2
Jostain tiedotusvälineestä kuulin, että maailman maissa , on viime vuosina sananvapautta kavennettu.
- Käsittämätöntäkusetusta
Niinpä kuule. Käsittämätön juttu että Turkki koettaa säätää itseään EU:iin mutta sen diktaattorijohtaja sulkee tv-kanavan joka uskaltaa arvostella häntä ja toimiaan.
Miten näitä seniileitä setiä ei saada pois häärimästä niistä maista, joista ihmisten on sitten pakko lähteä niitä dillejä karkuun? - pelottaako-totuus-
eppu2 kirjoitti:
Jostain tiedotusvälineestä kuulin, että maailman maissa , on viime vuosina sananvapautta kavennettu.
Pelottaako totuus,
pelottaako että joku rehellinen politikko oikeesti alkaa vaatimaan rehelisyyttä kaikeen johtamiseen valtion yhtiöissä,
pelottaako että kohta johtajille ei enää miljoonia jaetakkaa,
ku rehellisyys saa vallan politiikassa,
tämä onki suuri aiheelinen pelko nykyään " lailisteulla rikollisuudella " suomessa,
sen h y v i n huomaa median hysteerisestä suhtautumisesta ja manipulaatiosta kohdistuen erikoisesti perussuomalisiin ja Soiniin,
-media etsii perussuomalaisista vikoja ja virheitä vaikka niitä ei okeesti olekkaa,
kaiken huippu, Tynkkystä edelleen media hyödyntää ja mainostaa JOTTA saisi edes jonkinlaisen särön perussuomalisten riviin,
MUTTA EI ONNISTU ,, EI IKINÄ ONNISTU,,, - eppu2
pelottaako-totuus- kirjoitti:
Pelottaako totuus,
pelottaako että joku rehellinen politikko oikeesti alkaa vaatimaan rehelisyyttä kaikeen johtamiseen valtion yhtiöissä,
pelottaako että kohta johtajille ei enää miljoonia jaetakkaa,
ku rehellisyys saa vallan politiikassa,
tämä onki suuri aiheelinen pelko nykyään " lailisteulla rikollisuudella " suomessa,
sen h y v i n huomaa median hysteerisestä suhtautumisesta ja manipulaatiosta kohdistuen erikoisesti perussuomalisiin ja Soiniin,
-media etsii perussuomalaisista vikoja ja virheitä vaikka niitä ei okeesti olekkaa,
kaiken huippu, Tynkkystä edelleen media hyödyntää ja mainostaa JOTTA saisi edes jonkinlaisen särön perussuomalisten riviin,
MUTTA EI ONNISTU ,, EI IKINÄ ONNISTU,,,Tuota ajattelin, että, kun kokoomuslainen nuorisopoliitikko teki murhan, se sivuutettiin muutamalla maininnalla.
Entä, jos kysymyksessä olisi ollut perussuomalainen. Viikkotolkulla sitä vatkattaisiin.
Minä itse en kuulu mihinkään puolueeseen, olen ns. liikkuva äänestäjä, mutten voi olla näkemättä tätä touhua.
No, eikös se YLEn pääjohtaja ole kokoomuslainen.
Onhan sillä Vapaavuorellakin muistaakseni kolme rikostuomiota. Kyllä niitä löytyy yhtä lailla muistakin puolueista kaikenlaista, perussuomalaisia vaan mollataan.
Toivoisi, että julkiset tiedoitusvälineet pysyisivät tasapuolisuudessa. - Repesintaas
He-he-heee ... "Rehellinen politikko"? Et voi olla tosissasi. Tai jos olet niin realistinen käsityskyky on vieras käsite. Ha-ha-haaa ... Anteexi.
- törkeetä-medialta
eppu2 kirjoitti:
Tuota ajattelin, että, kun kokoomuslainen nuorisopoliitikko teki murhan, se sivuutettiin muutamalla maininnalla.
Entä, jos kysymyksessä olisi ollut perussuomalainen. Viikkotolkulla sitä vatkattaisiin.
Minä itse en kuulu mihinkään puolueeseen, olen ns. liikkuva äänestäjä, mutten voi olla näkemättä tätä touhua.
Onhan sillä Vapaavuorellakin muistaakseni kolme rikostuomiota. Kyllä niitä löytyy yhtä lailla muistakin puolueista kaikenlaista, perussuomalaisia vaan mollataan.
Toivoisi, että julkiset tiedoitusvälineet pysyisivät tasapuolisuudessa.Täysin samaa mieltä,
pysyisi media totuudessa,
kohtelisi kaikki saman arvoisesti,
lopettaisi yksin perussuomalaisten pommitamisen, mollaamisen,
medina touhut jo ärsyttää mekosesti, eppu2 kirjoitti:
Tuota ajattelin, että, kun kokoomuslainen nuorisopoliitikko teki murhan, se sivuutettiin muutamalla maininnalla.
Toivoisi, että julkiset tiedoitusvälineet pysyisivät tasapuolisuudessa.On se media kohdellut Perus Suomalaisia joskus silkkihansikkain.
Ne sai sen äänivyöryn kyllä katteettomilla lupauksilla, nimittäin Kreikan ja Portugalin tukipaketeissa. Nyt vaan piti Perussuomalaisten hyväksyä uusi paketti Kreikalle.
On siellä sadunkertojia ollut Toni Halmeesta alkaen, Eikä media niihin ole kiinnittänyt huomiota.
Tämä nykyinen Tynkkys-kohu on täysin ylimitoitettua median taholta.
Ei poliitikot sen kummempia ole, kun muutkaan.Iltapäivälehdet mässäilee, jos ne jotain tekee.- eppu2
k-kotton kirjoitti:
On se media kohdellut Perus Suomalaisia joskus silkkihansikkain.
Ne sai sen äänivyöryn kyllä katteettomilla lupauksilla, nimittäin Kreikan ja Portugalin tukipaketeissa. Nyt vaan piti Perussuomalaisten hyväksyä uusi paketti Kreikalle.
On siellä sadunkertojia ollut Toni Halmeesta alkaen, Eikä media niihin ole kiinnittänyt huomiota.
Tämä nykyinen Tynkkys-kohu on täysin ylimitoitettua median taholta.
Ei poliitikot sen kummempia ole, kun muutkaan.Iltapäivälehdet mässäilee, jos ne jotain tekee.Tuota noin. Kyllä sitä perussuomalaisten takinkääntöä on mediassa hehkutettu.
Ei se nuttu niin ojennuksessa ole ollut keskustallakaan. Siitä ei vain puhuta.
Eikös se Kreikan paketti ollut jo edellisen hallituksen sopima, ettei siihen uutta rahaa laitettu?
Kyllähän Halmeesta oli paljonkin juttua aikoinaan.
Jos hallitusvastuussa olisi vain yksi puolue, silloin se lupausen täyttäminen olisi helpompaa, kun ei tarvitsisi tehdä komprimisseja.
Mitäs sitten, jos siellä olisi se toinen vaihtoehto.
Rajat olisivat levällään ja Ville ja Paavo kädet ojossa Torniossa. eppu2 kirjoitti:
Tuota noin. Kyllä sitä perussuomalaisten takinkääntöä on mediassa hehkutettu.
Eikös se Kreikan paketti ollut jo edellisen hallituksen sopima, ettei siihen uutta rahaa laitettu?
Jos hallitusvastuussa olisi vain yksi puolue, silloin se lupausen täyttäminen olisi helpompaa, kun ei tarvitsisi tehdä komprimisseja.
Rajat olisivat levällään ja Ville ja Paavo kädet ojossa Torniossa."eppu2"
Miksi mennä tekemään hallitukseen kammottavia kompromissejä?
Useimmiten suuri kannatus toimii parhaiten oppositiossa.
Epä-kohtia on aina parasta osoittaa opposiosta.
Koska sitä kuuntelevat ne pettyneimmät.
Hallitusta he vain ajattelemattomasti haukkuvat.
Soini teki suuren virheen, koska hän ei tuota painottanut kannattajilleen.
Soini hätäili myös ministeriksi.
Jopa täysin väärään ministeriöön ahneuksissaan.
Minun mielestäni:
Minut pitää valita Soinin tilalle,
Kansalais-aloite asiasta olkaa hyvä.
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Miksi mennä tekemään hallitukseen kammottavia kompromissejä?
Useimmiten suuri kannatus toimii parhaiten oppositiossa.
Epä-kohtia on aina parasta osoittaa opposiosta.
Koska sitä kuuntelevat ne pettyneimmät.
Hallitusta he vain ajattelemattomasti haukkuvat.
Soini teki suuren virheen, koska hän ei tuota painottanut kannattajilleen.
Soini hätäili myös ministeriksi.
Jopa täysin väärään ministeriöön ahneuksissaan.
Minun mielestäni:
Minut pitää valita Soinin tilalle,
Kansalais-aloite asiasta olkaa hyvä.
H.No Soini kohdalla ei ollut hyvä sekään, että jäi oppositioon, eikä sekään, että meni hallitukseen. Aina on väärin päin.
Jos joku tuon Villen ja Paavon räksytyksiä kuuntelee, niin siitä vaan, minun korvani eivät niitä kestä.
Ans katsoo, käykö ensi kerralla niin, etten seuraavissa vaaleissa äänestä ollenkaan. - bessie-
eppu2 kirjoitti:
Rajat olisivat levällään ja Ville ja Paavo kädet ojossa Torniossa.Kyllä puolueita ja puolueiden yksittäisiä edustajia kaiken kaikkiaan kohdellaan aika tasapuolisesti. Perussuomalaisia ehkä jopa hieman 'hienotunteisemmin' kuin muita.
Kun perussuomalaiset olivat oppositiossa, niin Soinihan se räksytti ja sutkautteli mennen tullen muiden puolueiden takinkäännöstä ja vaikka mistä, mutta nyt ei pystytä ruikuttamatta ottamaan vastaan huomattavasti asiallisempaa arvostelua.
Tuo, että kompromisseja joudutaan monipuoluejärjestelmässä ja demokratiassa aina tekemään, on ollut kaikkien tiedossa AINA. Perussuomalaisille se tuntuu olevan aivan uusi viisaus, ja sitä he nyt häpeilemättä jankuttavat kiemurrellen samassa itsestäänselvyydessä sekä vastauksena kysymyksiin että seliseliselittelynä. Jopa kokeneille politiikan asiantuntijoille, herranjestas.
Rajat eivät olisi yhtään enempää levällään ilman perussuomalaisia. Tehostettu rajavalvonta olisi alkanut myös ilman perussuomalaisia, ja yhdenkään turvapaikanhakijan maahan tulemista he eivät ole pystyneet estämään.
Tämä on niin suuri asia, että kaikki mahdolliset tahot ja asiantuntemus on sen hoitamisessa käytettävä ja niin tehdäänkin.
Saattaa olla, että perussuomalaisille on luvattu ja annettu mahdollisuus saada tästä pari sulkaa omiin hattuihinsa vai omenien ja melonien pipojako heillä oli, ei sen kummempaa. - eppu2
bessie- kirjoitti:
Kyllä puolueita ja puolueiden yksittäisiä edustajia kaiken kaikkiaan kohdellaan aika tasapuolisesti. Perussuomalaisia ehkä jopa hieman 'hienotunteisemmin' kuin muita.
Kun perussuomalaiset olivat oppositiossa, niin Soinihan se räksytti ja sutkautteli mennen tullen muiden puolueiden takinkäännöstä ja vaikka mistä, mutta nyt ei pystytä ruikuttamatta ottamaan vastaan huomattavasti asiallisempaa arvostelua.
Tuo, että kompromisseja joudutaan monipuoluejärjestelmässä ja demokratiassa aina tekemään, on ollut kaikkien tiedossa AINA. Perussuomalaisille se tuntuu olevan aivan uusi viisaus, ja sitä he nyt häpeilemättä jankuttavat kiemurrellen samassa itsestäänselvyydessä sekä vastauksena kysymyksiin että seliseliselittelynä. Jopa kokeneille politiikan asiantuntijoille, herranjestas.
Rajat eivät olisi yhtään enempää levällään ilman perussuomalaisia. Tehostettu rajavalvonta olisi alkanut myös ilman perussuomalaisia, ja yhdenkään turvapaikanhakijan maahan tulemista he eivät ole pystyneet estämään.
Tämä on niin suuri asia, että kaikki mahdolliset tahot ja asiantuntemus on sen hoitamisessa käytettävä ja niin tehdäänkin.
Saattaa olla, että perussuomalaisille on luvattu ja annettu mahdollisuus saada tästä pari sulkaa omiin hattuihinsa vai omenien ja melonien pipojako heillä oli, ei sen kummempaa.´´Kaikki mahdolliset tahot ja asiantuntemus on sen hoitamisessa käytettävä ja niin tehdäänkin´´ miksi sitten vain Soinia syytetään, kun tekijöitä on monia.
Irakin palautussopimus jäi aikaisemmin puolitiehen, jota Soini nyt hoitaa kuntoon.
Ulkoministeriö on myös laittanut Facebookiin videon, jossa kuulemma kehoitetaan Irakilaisia harkitsemaan Suomeen lähtöä, jos uusien säännösten mukaan, todennäköisesti tulevat palautetuksi. - bessie-
eppu2 kirjoitti:
´´Kaikki mahdolliset tahot ja asiantuntemus on sen hoitamisessa käytettävä ja niin tehdäänkin´´ miksi sitten vain Soinia syytetään, kun tekijöitä on monia.
Irakin palautussopimus jäi aikaisemmin puolitiehen, jota Soini nyt hoitaa kuntoon.
Ulkoministeriö on myös laittanut Facebookiin videon, jossa kuulemma kehoitetaan Irakilaisia harkitsemaan Suomeen lähtöä, jos uusien säännösten mukaan, todennäköisesti tulevat palautetuksi.Mistä Soinia tai puoluettaan syytetään, siis turvapaikan hakijoista puheen ollen?
Palautussopimus on sopimus, ja sopimuksen tekemiseen tarvitaan vähintään 2 osapuolta. Vähän hankala on Soininkin saada kuntoon sellaisia asioita, joissa toisen osapuolen halukkuus neuvotteluun on (ja on ollut jo ennen Soinia) vähän niin ja näin, hallinto korruptoitunut ja heikko, ja tilanteetkin muuttuvat.
Tietenkin palautussopimus olisi hyvä olla olemassa, mutta ei se ole mikään oikotie onneen eikä käytännössä ratkaise juuri mitään. Sehän esim. ei estä ketään lähtemästä maasta.
Jopa kiireellisempää voisi olla neuvotella jonkun toisen maan kanssa jo voimassa oleva palautussopimus järkevämmäksi, esim. niin, että saisi 50 hengen sijasta palauttaa kerralla ison lentokoneellisen.
Yksi suuri syy Suomen vetovoimaan irakilaisten turvapaikan ja 'turvapaikan' hakijoiden keskuudessa on Irakin televisiossa näytetty, Suomea ja suomalaista yhteiskuntaa ja hyvinvointivaltiota ylistävä ohjelma. Näytetty mikä näytetty, tehtyä ei saa tekemättömäksi.
Jos minulla olisi valtuudet, niin rupeaisin neuvottelemaan myös Venäjän kanssa edullisista ja samalla tasokkaista rautatiekuljetuksista Turkkiin tai jonnekin. - eppu2
bessie- kirjoitti:
Mistä Soinia tai puoluettaan syytetään, siis turvapaikan hakijoista puheen ollen?
Palautussopimus on sopimus, ja sopimuksen tekemiseen tarvitaan vähintään 2 osapuolta. Vähän hankala on Soininkin saada kuntoon sellaisia asioita, joissa toisen osapuolen halukkuus neuvotteluun on (ja on ollut jo ennen Soinia) vähän niin ja näin, hallinto korruptoitunut ja heikko, ja tilanteetkin muuttuvat.
Tietenkin palautussopimus olisi hyvä olla olemassa, mutta ei se ole mikään oikotie onneen eikä käytännössä ratkaise juuri mitään. Sehän esim. ei estä ketään lähtemästä maasta.
Jopa kiireellisempää voisi olla neuvotella jonkun toisen maan kanssa jo voimassa oleva palautussopimus järkevämmäksi, esim. niin, että saisi 50 hengen sijasta palauttaa kerralla ison lentokoneellisen.
Yksi suuri syy Suomen vetovoimaan irakilaisten turvapaikan ja 'turvapaikan' hakijoiden keskuudessa on Irakin televisiossa näytetty, Suomea ja suomalaista yhteiskuntaa ja hyvinvointivaltiota ylistävä ohjelma. Näytetty mikä näytetty, tehtyä ei saa tekemättömäksi.
Jos minulla olisi valtuudet, niin rupeaisin neuvottelemaan myös Venäjän kanssa edullisista ja samalla tasokkaista rautatiekuljetuksista Turkkiin tai jonnekin.Uutisoitiin, että Irakilaisministeri oli kovin myötämielinen sopimukselle.
eppu2 kirjoitti:
Rajat olisivat levällään ja Ville ja Paavo kädet ojossa Torniossa.Et kai joutunu puolustuskannalle.
Kukaan poliitikko ei uskalla sanoa sitä totuutta, että Suomi joutuu ottamaan huomioon muut Euroopan maat, erityisesti Saksan.
Joka sen sanoo, alkaa mediassa vimmattu myllytys, että isämme taisteli jne. poliitikko on sen jälkeen entinen poliitikko.
Kaikki puolueet on näihin tukipaketteihin kätensä joutuneet pistämään.
Nyt vaan on Perusuomalaisten vuoro.
Keskustan mainitsit, Eikös Keskustan kannatus pudonnut 10 % Kreikan ja Portugalin paketien ansiosta.
Silloin tutut intosi, että Soini valtaan, niin rahanjako etelä-euroopan maille loppuu.
Väärin nämä paketit olivat, mutta ajattelin, että niinköhän käynee.
Näitä jullistajia on joka puolueessa, ja jostain syystä jotkut julistukset menee mediassa kritiikittömästi läpi.- bessie-
eppu2 kirjoitti:
Uutisoitiin, että Irakilaisministeri oli kovin myötämielinen sopimukselle.
Sekään ei ole mitään uutta, mutta antaahan se taas kerran jonkinlaisen lupauksen asioiden edistymisestä. Käytännössä sopimuksella - vaikka se saataisiinkin aikaiseksi - ei ole juurikaan merkitystä, ellei mm. Irakista tulla myös saamaan paperittomille pakkopalautettaville papereita jotka mahdollistavat palautuksen.
Toivottavasti Päivi Räsänen ehti saada omaa lainsäädäntöämme sellaiseksi, että 'väkisin' maahan jääville ei enää automaattisesti myönnetä oleskelulupaa.
Varmasti Soini tekee kovasti töitä, mutta sama se on näissä maahanmuutto- ja turvapaikka-asioissa kuin Kreikan pakettienkin kanssa, edellisetkin hallitukset ja ministerit ovat laittaneet asioita alulle ja tehneet töitä. - eppu2
k-kotton kirjoitti:
Et kai joutunu puolustuskannalle.
Kukaan poliitikko ei uskalla sanoa sitä totuutta, että Suomi joutuu ottamaan huomioon muut Euroopan maat, erityisesti Saksan.
Joka sen sanoo, alkaa mediassa vimmattu myllytys, että isämme taisteli jne. poliitikko on sen jälkeen entinen poliitikko.
Kaikki puolueet on näihin tukipaketteihin kätensä joutuneet pistämään.
Nyt vaan on Perusuomalaisten vuoro.
Keskustan mainitsit, Eikös Keskustan kannatus pudonnut 10 % Kreikan ja Portugalin paketien ansiosta.
Silloin tutut intosi, että Soini valtaan, niin rahanjako etelä-euroopan maille loppuu.
Väärin nämä paketit olivat, mutta ajattelin, että niinköhän käynee.
Näitä jullistajia on joka puolueessa, ja jostain syystä jotkut julistukset menee mediassa kritiikittömästi läpi.Kyllä se vaan totuus on, että niin ollaan naimisissa eu:n kanssa.
Juu ei yllätyksenä tullut tämä viimeisen paketin myöntö, en tiedä sitten uskoiko joku oikeasti, että yksi Timo meidät siitä irroittaa.
- valppautta-kansalaiset-
Onko kukaan herillä,
älä nuku onnesi ohi,
kohta olet sinäki kerjäläinen täällä politiikalla, - nyt-tai-ei-koskaa
sana on vapaa, käyttäkää sitä,,
- tunnustanpois
Itsekseen tuotokset ovat lähinnä soopaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611189- 42891
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että332664- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116626- 51618
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 93600
- 75576
- 56564