Kellään kokemusta voxran käytöstä??

aikuisADHD

Onko kellään tietoa tai kokemuksia Voxran käytöstä ADHD:n hoitoon? Minkälaisia negatiivisia vaikutuksia sillä on terveyteen?

Lääkäri määräsi minulle ADHD:n hoitoon Voxraa. Ensiksi kokeiltiin kuukausi Voxra 150mg mikä ei tehonnut. Nyt olen käyttänyt vajaan viikon Voxra 300mg ja herra jumala tämä tehoaa melkeimpä mihin vaan. ADHD oireet ovat vähentyneet ja sosiaalinen ahdistuneisuuskin on lähestulkoon kadonnut(aikaisemmin se esiintyi lievänä).

Olen lopettanut tupakoinnin 1,5 vuotta sitten, en enään saa niitä tupakanhimoja joita tupakanlopettanut normaalisti saa (tämä alkoi jo 150mg käytöllä).

Lisäksi minä olen aina väsynyt päivisin ja herääminen on aamuisin vaikeaa. Nykyään yö unet ovat minulla vähentyneet mutta, en tunne väsymystä päivisin lainkaan, mikä on hulestuttavaa koska nukun nyt vain 5-6 tuntia per yö(ennen nukun 8 tuntia) joka on mielestäni vähän.

Tämän lisäksi minulla on jatkuvaste semmoinen olo nkuin olisin lievästi pilvessä, mikä on mielestäni mukavaa :D

Mitä haittavaikutuksia tällä Voxralla on? On aika uskomaton tuote jos tämä saa minun produktiivisuuden ja aktiivisuuden nousemaan, parantaa keskittymiskykyä, poistaa sosiaalisen ahdistuneisuuden ja tupakan himon, piristää paremmin kuin kahvi ja kirsikkana kakun päälle tunnet jatkuvasti olevasi lievästi pilvesä ilman, että toimintakyky alenisi.

Liian hyvä ollakseen totta. Mitä haitta vaikutuksia Voxralla on muuta kuin että yö unet vähenee(mikä sekin voi olla positiivinen asia, kun on päivisin sitten enemmä aikaa)?

Onko mitään vakavia terveyshaittoja vai onko tämä puhdas lottovoitto?

5

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Addnainen

      Voxra on ihan hyvä lääke, jos siitä ei tule haittavaikutuksia. Kannattaa kuulostella omaa kehoaan ja sen tuntemuksia, sillä haittavaikutukset ovat hyvin yksilöllisiä.
      Minulla lääke toimi pari viikkoa oikein moitteettomasti, mutta sitten alkoi voimakas pahoinvointi aina lääkkeenoton jälkeen. Monesti meinas laatta lentää... :/
      Sain Voxrasta myös pahaa ihottumaa, joka oli sitten viimeinen niitti siihen arkkuun ja lopetin lääkkeen käytön.
      Adhd-oireisiin se kyllä auttoi aikansa ihan hyvin. Keskittymiskyky pysyi yllä, ärsyyntymiskynnys laski mukavasti. Seksihalut oli ihan pilvissä.

      Lääkkeem vaikutus tasaantuu jossain vaiheessa ja siinä vaiheessa viimeistään saattaa alkaa ilmenemään haittojakin. Jos ne haittavaikutukset ovat sietämättömiä, älä jatka lääkkeen käyttöä.

    • adderi

      Minulle määrättiin Voxraa ADD:n takia. Ei käynyt minulle. Ärsyynnyin erittäin herkästi ja haastoin riitaa ihmisten kanssa, kaikinpuolin olin agressiivisempi hyvässä kuin pahassa. Lähinnä siinä pahassa. Lopulta minusta tuli myös hetkittäin vainoharhainen; mm. luulin että kotonani on joku muu vaikka olin aivan yksin, ja olin varma että kyseinen henkilö piileskeli jossain aikoen tappaa minut.. Tämän yhteydessä koin myös visuaalisia poikkeavuuksia näkökentässäni, en kuitenkaan varsinaisesti nähnyt hallusinaatioita. Kannattaa lukea siitä pakkauksessa olevasta listasta mitä mahdollisia haittavaikutuksia voi tulla, vaikutukset toki täysin yksilökohtaisia.

      • jyjjyjyt

        Huumeet on laittomia, mutta lääkärit märäävät niitä keskittymään. Tekopyhyyttä?


      • addnimimerkki

        Ei ole tekopyhää, koska kun lääkäri määrää esimerkiksi morfiinia niin se ei ole huume vaan lääkeaine. Jos ostaa saman aineen kadulta on kyseessä huumausaine. Huumausaine on kategoria lainsäädännössä eli yhteinen sopimus, mikään kemiallinen tai fysiologinen tosiasia ei erota niitä niin sanotuista päihteistä eli alkoholista, nikotiinista tai monista lääkeaineista.

        Huumeiden käyttäjät käyttävät usein samoja aineita, mutta käyttötapa ja annokset ovat huomattavasti suurempia. Aineet ovat epäpuhtaita ja käyttäjien elämänhallinta alunperinkin heikkoa. Annoksia nostetaan oman tuntuman mukaan, jotta saataisiin huumeeva vaikutus aikaiseksi, jolloin haitat ja riskit suhteessa haettuihin hyötyihin kasvavat nopeasti. Tämän vuoksi näiden samojen aineiden käyttö on lääketieteellisen kontekstin ulkopuolella haitallisempaa.

        Voxralla ei ole juuri viihdekäyttöarvoa.


    • daya87

      Sain näistä lääkkeistä muutaman epileptinen kohtauksen jonka seurauksena menetin lapseni yms. Eli jos sulla on yhtään taipumusta epileptisen kohtauksiin niin jätä lääke pois!!-=

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe