Suomen viennin kannalta seitsemästä merkittävästä

tuotteesta

Voisiko Ankdam kerto mitä niistä valmistetaan Ahvenanmaalla ja rannikolla. Olet antanut ymmärtää näiden ahkerien valtiaskansalaisten elättävän meidät kateelliset mongooli pölkkypäät.

16

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedoksi

      Suurin osa Suomen rannikosta on suomenkielistä tai suomenkielisenemmistöistä!

      Vaikka suurtahot valheellisesti kielikartoissaan esittävät koko rannikon surualueeksi. Ja vielä aivan leveällä marginaalilla sisällyttäen täysin suomenkielisiä alueita mukaan.

      • maalahdeltahankoon

        Rasittavia kalastajakyliä ne kaikki on, kasakkaveren takia vaativat aina enemmän kuin ansaitsisivat.


      • kartus

        En ole koskaan nähnyt sellaista karttaa joka eisttäisi että koko rannikko on ruotsinkielinen. Kun kartan näkee niin se näyttää niitä alueita missä pääosa ruotsinkielisistä asuu eli Kokkolasta -Kriistaan, Turusta-Kemiönsaareen Ja Raaseporista-Pyhtään. Sen lisäksi muualla asuu noin 20.000 ruotsinkielistä.


      • Tiedoksi
        kartus kirjoitti:

        En ole koskaan nähnyt sellaista karttaa joka eisttäisi että koko rannikko on ruotsinkielinen. Kun kartan näkee niin se näyttää niitä alueita missä pääosa ruotsinkielisistä asuu eli Kokkolasta -Kriistaan, Turusta-Kemiönsaareen Ja Raaseporista-Pyhtään. Sen lisäksi muualla asuu noin 20.000 ruotsinkielistä.

        Minäpä olen nähnyt kielikartan joka kuvasi Kokkolasta Kotkaan koko rannikon "Svenskfinlandiksi". Se vyöhyke oli peräti 50 kilometrin levyinen.
        Oli Vantaa ja muita lähes täysin tai täysin ei-ruotsinkielisiä alueita mukana.


      • onneniin
        Tiedoksi kirjoitti:

        Minäpä olen nähnyt kielikartan joka kuvasi Kokkolasta Kotkaan koko rannikon "Svenskfinlandiksi". Se vyöhyke oli peräti 50 kilometrin levyinen.
        Oli Vantaa ja muita lähes täysin tai täysin ei-ruotsinkielisiä alueita mukana.

        Sitä se suuruudenhulluus tahtoo teettää, armenialaiset ovat vastaavanlainen porukka entisessä itäblokissa.


      • Tiedoksi kirjoitti:

        Minäpä olen nähnyt kielikartan joka kuvasi Kokkolasta Kotkaan koko rannikon "Svenskfinlandiksi". Se vyöhyke oli peräti 50 kilometrin levyinen.
        Oli Vantaa ja muita lähes täysin tai täysin ei-ruotsinkielisiä alueita mukana.

        Olet varmaan nähnyt unta, eiku tais olla peräti painajainen!


    • huomautus

      Surut keskittyvät vain kuppaamaan, ei tuottamaan mitään maalle.

    • Tuskin siellä Ahvenanmaalla mitään hirmu merkittäviä vientiartikkeleita valmistetaan mutta ahvenanmaalaiset vievät aluksillaan niitä muiden vientituotteita tuonne maailmalle.

      Enkä minä myöskään ole mitään sellaista väittänyt että ahvenanmaalaiset meidät mantereen asukkaat elättäisi, sen sijaan olen varmaankin todennut että he kyllä elättävät itse itsensä.

      Yrittelijästä porukkaa ovat, sopii ottaa mallia!

      • eivätviepthb

        Kauppalaivoista ahventen osuus on marginaalinen, ja ne laivatkin on rakennettu valtion monta kertaa pelastamien telakoiden toimesta joissa työläisinä ovat Viikkarin tapaan lähinnä virolaiset ja muu entinen itäblokin porukka.


      • eivätviepthb kirjoitti:

        Kauppalaivoista ahventen osuus on marginaalinen, ja ne laivatkin on rakennettu valtion monta kertaa pelastamien telakoiden toimesta joissa työläisinä ovat Viikkarin tapaan lähinnä virolaiset ja muu entinen itäblokin porukka.

        Etkö arvoisa Ankdam ole jo oppinut, että me emme täällä Ahvenanmaalla tee mitään, tuota mitään ja jos vahingossa jotain saamme aikaan, se on taatusti ansaittu mantereella saaduilla mahtavilla tuilla :)
        Ei se, että meillä on yrittäjiä suhteessa enemmän kuin missään muualla Suomessa ja työttömyys on alhaisin koko maassa, mitään todista! Tai se että olemme yksi vauraimmista alueista Suomessa. Nettifenno tietää aina paremmin! Eller hur?


      • M.O.T.


      • jahyväniin
        ahvennainen kirjoitti:

        M.O.T.

        Totuus koskee narsistia. Putinilla on aina välillä samanlaisia oireita kun huomaa ettei se bensa-asema ja romuraudan tuottaja olekaan maailmannapa.


      • ahvennainen kirjoitti:

        Etkö arvoisa Ankdam ole jo oppinut, että me emme täällä Ahvenanmaalla tee mitään, tuota mitään ja jos vahingossa jotain saamme aikaan, se on taatusti ansaittu mantereella saaduilla mahtavilla tuilla :)
        Ei se, että meillä on yrittäjiä suhteessa enemmän kuin missään muualla Suomessa ja työttömyys on alhaisin koko maassa, mitään todista! Tai se että olemme yksi vauraimmista alueista Suomessa. Nettifenno tietää aina paremmin! Eller hur?

        Niin se taitaa olla.
        Kyllä netti fenno tietää!! :-P


      • b9923hbexboldtwcpbp
        Ankdam kirjoitti:

        Niin se taitaa olla.
        Kyllä netti fenno tietää!! :-P

        Ainakin paremmin kuin sinä vanha mielipuoli. Oikeastaan tulonsiirrot alkoivat jo 'suomenmielisen' Waldenin huijattua ihan suomenkielistenkin omistamia tehtaita 'yhteisöprojektiin'. Hurri pettää aina!


    • JämptiOnNäin

      Muumeja tuotetaan venks-vinlandin rannikkoalueilla aina Hangosta Petsamoon, ja niitä myydään hyvällä katteella jopa Japania myöten! Lisäksi muumit ovat niin arvokkaita vientituotteita, että eräskin höppänä ministerimme perusteli jopa pakkoruotsia sillä, että ilman emme pystyisi perehtymään Muumeihin alkukielellä!

    • annannannamulmulmämämä

      Kunhan Ankdam muistat, että loinen kuolee usein ilman isäntäänsä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe