Suomen viennin kannalta seitsemästä merkittävästä

tuotteesta

Voisiko Ankdam kerto mitä niistä valmistetaan Ahvenanmaalla ja rannikolla. Olet antanut ymmärtää näiden ahkerien valtiaskansalaisten elättävän meidät kateelliset mongooli pölkkypäät.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedoksi

      Suurin osa Suomen rannikosta on suomenkielistä tai suomenkielisenemmistöistä!

      Vaikka suurtahot valheellisesti kielikartoissaan esittävät koko rannikon surualueeksi. Ja vielä aivan leveällä marginaalilla sisällyttäen täysin suomenkielisiä alueita mukaan.

      • maalahdeltahankoon

        Rasittavia kalastajakyliä ne kaikki on, kasakkaveren takia vaativat aina enemmän kuin ansaitsisivat.


      • kartus

        En ole koskaan nähnyt sellaista karttaa joka eisttäisi että koko rannikko on ruotsinkielinen. Kun kartan näkee niin se näyttää niitä alueita missä pääosa ruotsinkielisistä asuu eli Kokkolasta -Kriistaan, Turusta-Kemiönsaareen Ja Raaseporista-Pyhtään. Sen lisäksi muualla asuu noin 20.000 ruotsinkielistä.


      • Tiedoksi
        kartus kirjoitti:

        En ole koskaan nähnyt sellaista karttaa joka eisttäisi että koko rannikko on ruotsinkielinen. Kun kartan näkee niin se näyttää niitä alueita missä pääosa ruotsinkielisistä asuu eli Kokkolasta -Kriistaan, Turusta-Kemiönsaareen Ja Raaseporista-Pyhtään. Sen lisäksi muualla asuu noin 20.000 ruotsinkielistä.

        Minäpä olen nähnyt kielikartan joka kuvasi Kokkolasta Kotkaan koko rannikon "Svenskfinlandiksi". Se vyöhyke oli peräti 50 kilometrin levyinen.
        Oli Vantaa ja muita lähes täysin tai täysin ei-ruotsinkielisiä alueita mukana.


      • onneniin
        Tiedoksi kirjoitti:

        Minäpä olen nähnyt kielikartan joka kuvasi Kokkolasta Kotkaan koko rannikon "Svenskfinlandiksi". Se vyöhyke oli peräti 50 kilometrin levyinen.
        Oli Vantaa ja muita lähes täysin tai täysin ei-ruotsinkielisiä alueita mukana.

        Sitä se suuruudenhulluus tahtoo teettää, armenialaiset ovat vastaavanlainen porukka entisessä itäblokissa.


      • Tiedoksi kirjoitti:

        Minäpä olen nähnyt kielikartan joka kuvasi Kokkolasta Kotkaan koko rannikon "Svenskfinlandiksi". Se vyöhyke oli peräti 50 kilometrin levyinen.
        Oli Vantaa ja muita lähes täysin tai täysin ei-ruotsinkielisiä alueita mukana.

        Olet varmaan nähnyt unta, eiku tais olla peräti painajainen!


    • huomautus

      Surut keskittyvät vain kuppaamaan, ei tuottamaan mitään maalle.

    • Tuskin siellä Ahvenanmaalla mitään hirmu merkittäviä vientiartikkeleita valmistetaan mutta ahvenanmaalaiset vievät aluksillaan niitä muiden vientituotteita tuonne maailmalle.

      Enkä minä myöskään ole mitään sellaista väittänyt että ahvenanmaalaiset meidät mantereen asukkaat elättäisi, sen sijaan olen varmaankin todennut että he kyllä elättävät itse itsensä.

      Yrittelijästä porukkaa ovat, sopii ottaa mallia!

      • eivätviepthb

        Kauppalaivoista ahventen osuus on marginaalinen, ja ne laivatkin on rakennettu valtion monta kertaa pelastamien telakoiden toimesta joissa työläisinä ovat Viikkarin tapaan lähinnä virolaiset ja muu entinen itäblokin porukka.


      • eivätviepthb kirjoitti:

        Kauppalaivoista ahventen osuus on marginaalinen, ja ne laivatkin on rakennettu valtion monta kertaa pelastamien telakoiden toimesta joissa työläisinä ovat Viikkarin tapaan lähinnä virolaiset ja muu entinen itäblokin porukka.

        Etkö arvoisa Ankdam ole jo oppinut, että me emme täällä Ahvenanmaalla tee mitään, tuota mitään ja jos vahingossa jotain saamme aikaan, se on taatusti ansaittu mantereella saaduilla mahtavilla tuilla :)
        Ei se, että meillä on yrittäjiä suhteessa enemmän kuin missään muualla Suomessa ja työttömyys on alhaisin koko maassa, mitään todista! Tai se että olemme yksi vauraimmista alueista Suomessa. Nettifenno tietää aina paremmin! Eller hur?


      • M.O.T.


      • jahyväniin
        ahvennainen kirjoitti:

        M.O.T.

        Totuus koskee narsistia. Putinilla on aina välillä samanlaisia oireita kun huomaa ettei se bensa-asema ja romuraudan tuottaja olekaan maailmannapa.


      • ahvennainen kirjoitti:

        Etkö arvoisa Ankdam ole jo oppinut, että me emme täällä Ahvenanmaalla tee mitään, tuota mitään ja jos vahingossa jotain saamme aikaan, se on taatusti ansaittu mantereella saaduilla mahtavilla tuilla :)
        Ei se, että meillä on yrittäjiä suhteessa enemmän kuin missään muualla Suomessa ja työttömyys on alhaisin koko maassa, mitään todista! Tai se että olemme yksi vauraimmista alueista Suomessa. Nettifenno tietää aina paremmin! Eller hur?

        Niin se taitaa olla.
        Kyllä netti fenno tietää!! :-P


      • b9923hbexboldtwcpbp
        Ankdam kirjoitti:

        Niin se taitaa olla.
        Kyllä netti fenno tietää!! :-P

        Ainakin paremmin kuin sinä vanha mielipuoli. Oikeastaan tulonsiirrot alkoivat jo 'suomenmielisen' Waldenin huijattua ihan suomenkielistenkin omistamia tehtaita 'yhteisöprojektiin'. Hurri pettää aina!


    • JämptiOnNäin

      Muumeja tuotetaan venks-vinlandin rannikkoalueilla aina Hangosta Petsamoon, ja niitä myydään hyvällä katteella jopa Japania myöten! Lisäksi muumit ovat niin arvokkaita vientituotteita, että eräskin höppänä ministerimme perusteli jopa pakkoruotsia sillä, että ilman emme pystyisi perehtymään Muumeihin alkukielellä!

    • annannannamulmulmämämä

      Kunhan Ankdam muistat, että loinen kuolee usein ilman isäntäänsä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofia B- on jälleen kerran rakastunut ja onnellinen nainen .

      Toivottavasti nyt on onni kestävää ja Sofia voi saada oman perheen lopulta itselleen .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      256
      2441
    2. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      154
      2051
    3. Puolustusvoimien henkilötiedustelukurssi

      on uusi kurssi poikkeusoloja varten, jonna kuka tahansa voi hakea. Ehkä se korvaa entisajan "kyläpäälliköt"? Vai onko mu
      Maanpuolustus
      44
      1977
    4. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      151
      1846
    5. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      104
      1623
    6. Kenen kanssa haluat rakastella??

      Siitä galluppia, vastatkaa vaan rohkeasti! SANNA! 😚😘, on aapeen vastaus. Ja se ei selittelyjä kaipaa! Mieheltä
      Ikävä
      56
      1567
    7. Mitä haluaisit sanoa ikäväsi kohteelle

      juuri nyt? Aloittaja: Olisit tarjonnut vaan!! 😛
      Ikävä
      83
      1379
    8. Uskotko että kaivattusi

      tykkäisi ulkonäöstäsi?
      Ikävä
      90
      1120
    9. Hiljaisuus särkee sydämeni

      Mutta olen yhä olemassa. Enkö ansaitse totuutta. Emmekö me -sinä ja minä -ansaitse sitä. Emmekö olisi ansainneet yhden
      Ikävä
      65
      1075
    10. Olen koittanut

      Suhtautua sinuun joka päivä kuin keneenkä tahansa muuhun ihmiseen. Mutta kun jostain ihmisestä tulee tärkeä, hänestä väl
      Ikävä
      54
      1059
    Aihe