Menolippu Mombasaan!

NKL

Tänään tulee sit kotimainen nuorisoelokuva. Kyseinen teoshan on menestynyt ja saanut paljon arvostusta myös maamme rajojen ulkopuolella.

En tähän halua tehdä mitään arvostelua kyseisestä elokuvasta, mutta toivoisin, että yle näyttäisi paljon enemmän tämän tyylisiä filmejä ja mielummin päiväsaikaan. Esimerkiksi nyt joulunaikaan ei telkkarista tunnu tulevan juurikaan mitään katsottavaa.

17

2593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palautteen antaja

      Kannattaa antaa palautetta ylelle mitä haluaa nähdä. Minulle vastattiin henk.koht maililla että toiveeni toteuteaan loppuvuodesta.

      • NKL

        Ihan positiivista, että noinkin iso laitos kuin yle vastaa palautteeseen ja pyrkii myös toteuttamaan toiveita. Pitää kokeilla. Toivottavasti muutenkin nuoret lähtevät liikkeelle niin saadaan vastinetta lupamaksuille.

        Niin unohtui tuosta edellisestä viestistä, että kannattaa katsoa tuo tämän päiväinen elokuva.


    • eukko

      ihan hyvä kuva.

      • Ukko

        Ei kummonen kuva. Sekava ja lapsellinen. Varsinkin alku. Ne alun musa-ja keikkakohtaukset olivat tosi korneja. Miks nuortenleffoissa-ja kirjoissa kaikki keikka-ja musakohtaukset on aina niin surkuhupasia? Siksi kun ne on yleensä tehny tyypit jotka ei oo siinä maailmassa olleet, eivät käsitä sitä maailmaa, täysin vieras, outo maailma niille.


      • EIIen

        Pidin elokuvasta, näin ekan kerran

        surullinen, mieleen painuva, hyvät näyttelijäsuoritukset, vakava aihe.

        kaikinpuolin ihana elokuva, kannatti katsoa :D


      • 787

        tekikö vaan yhden elokuvan


      • jäsen J
        787 kirjoitti:

        tekikö vaan yhden elokuvan

        Eipä ole näkynyt muissa elokuvissa. Mutta olihan siellä meidän Katri.


      • Turunmaa
        jäsen J kirjoitti:

        Eipä ole näkynyt muissa elokuvissa. Mutta olihan siellä meidän Katri.

        Minua järkytti elokuvan alku myös... Miksi tehdä elokuva syöpää sairastavista nuorista, ja siten saada pahin mahdollinen alku ko elokuvalle ?

        Oli melkein kuin Kaurismäen " Mies ilman kasvoja " elokuva, ja siten ihan pohjalta aloitettiin...


      • Mannen från Mallorca
        Turunmaa kirjoitti:

        Minua järkytti elokuvan alku myös... Miksi tehdä elokuva syöpää sairastavista nuorista, ja siten saada pahin mahdollinen alku ko elokuvalle ?

        Oli melkein kuin Kaurismäen " Mies ilman kasvoja " elokuva, ja siten ihan pohjalta aloitettiin...

        Alussa elokuviin koetetaan hakea oikeaa " fiilistä ".

        Jostakin juoni alkaa, ja siten alussa on hyvä tapahtua jotakin " mietittävää "...

        Monasti kotimaisissa elokuvissa ei ole tätä, ja siten moni kyllästyy jo alussa ?


    • PÖFF

      Minusta elokuvassa oli menoa ja meininkiä.

      Tämä kuuluu harvoihin, ja niihin elokuviin missä juoni ei ole ennalta arvattavissa.

      Toivonkin tekijälle hyviä jatkoja, ja alkanutta Uutta 2005 vuotta.

    • You Bet

      Ollaanko elokuvan lopussa Kalajoella vai Yyterissä ?

      Tietääkö kukaan, mikä ranta toimii Mombasana ?

      • Boogie Club

        Elokuvaassa Mombasana toimii kuulut Yyterin hiekat.

        Se tunnistaa elokuvassa Reposaaren silta kohtaus, missä ajetaan kohti Mombasan rantaa.

        Monet eivät tiedä, että loppukohtaus on filmattu Suomessa.


      • jepjepjep
        Boogie Club kirjoitti:

        Elokuvaassa Mombasana toimii kuulut Yyterin hiekat.

        Se tunnistaa elokuvassa Reposaaren silta kohtaus, missä ajetaan kohti Mombasan rantaa.

        Monet eivät tiedä, että loppukohtaus on filmattu Suomessa.

        Missä muualla se ois sitten muka kuvattu ku suomessa? Eiköhän ne jsut siks muka aja vaan sinne rannalle, et se tyyppi muka ns pääsis sinne "mombasaansa". Mäntyjähän siinä rannalla kasvaa eikä palmuja.


    • pitopalvelu

      Kenen kappale oli alunperin MOMBASA ?

      Milloin se esitettiin ensi kerran ja missä ?

      • tälläistä lisää

        Taiskan levyhän se mombasa on.
        Elokuva muuten on mielestäni yksi kaikkein aikojen parhaista kotimaisista.
        Kun saa nauraa ja itkeä samassa kuvassa, silloin ollaan jo paljon saavutettu.
        Näin elokuvan sekä teatterissa, että ruudussa.
        Ehkä elokuvanautintoa lisäsi vielä se, että olen savolainen lapinhullu, ja elokuvissa käytiin sekä Kuopiossa, että Saariselän maisemissa.


    • valkotakki

      Keitä olivat päänäytteijät elokuvassa ?

      kumpi heistä ei päässyt ylioppilaaksi.

    • hessu51

      Tämä elokuva oli erikoinen,näin sen eräänä yönä Kanal ,kuvaa todellistä ystävyyttä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe