Puunpoltto kieltoa valmistellaan..

Atomisähkölletilaa

Uusilla kaava-alueilla ei pitäisi sallia puukiukaita ja varaavien takkojen pitäisi olla vähäpäästöisiä, Salonen sanoo.
Salonen huomauttaa, että ulkoilman lisäksi naapurisavujen haitalliset hiukkaset tunkeutuvat sisätiloihin. Varsinkin pakkaspäivinä ja lauantaisin omakotitaloalueiden yllä leijuu savuverho.

20

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä näitä sikiää?

      • jytjyttyjytj

        Voin myös veikata että sähkäautojen muuttua halvemmiksi sisältäen Teslan mukaisen ajosuoritteen etäluettava sähkömittari tulee pakollisiksi.Epämääräiset ryöpaikan tai yrityksen isot sulakkeet tankatessa siten haitallisia verokertymän takia.


    • Ujutetaan

      saunan kautta, vanha viherpiiperoiden taktiikka..

    • Naapaskenkäläisiä

      Hypätään kolmiloikkaa lämpimiksemme.
      Raha seinästä, sähkö pistorasiasta,mistä se ruoka viherpiiperöille tulee ?
      Hassi Tulimaahan uimaan, toiselle puolen maapalloa.
      Istutti Saksan vihreitten puuntaimenen, se korvasi päästönsä.
      Vihreät on päosin hesan asvaltilla kulkevia.

    • Kateutta

      Mistä ne hiukkaset sinne Helsingin keskustaan tulevat.Ei ainakaan saunan kiukaista, joten kielletään ne. Eikä Helsingin keskustassa ole asunnoissa juuri takkojakaan, joten kielletään nekin.

      Puulämmitteiset kiukaat ja takat ovat maaseudun taloissa. Siksi ne on kiellettävä. Helsinkiläistä kateuttahan tuo vaan on, niin ja tämä "tutkija" Raimo O Salonen, niin, no, tiedättehän hänen taustansa.

      • Kyllä takkoja ja puulämmitteisiä kiukaita on myös kaavoitetuilla alueilla niin kaupungeissa kuin maaseudullakin. Ei Salonen puhunut Helsingistä mitään, vaan uusista kaava-alueista koko valtakunnassa.


      • Söitsitten

        syötin !!!!!!!!!!


      • PunavihereidenTöpseli
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Kyllä takkoja ja puulämmitteisiä kiukaita on myös kaavoitetuilla alueilla niin kaupungeissa kuin maaseudullakin. Ei Salonen puhunut Helsingistä mitään, vaan uusista kaava-alueista koko valtakunnassa.

        Ilmanlaatu on heikointa Helsingin keskustan tuntumassa. Pienhiukkasia siellä pöllyttävät lähinnä raskaat dieselautot, bussit ja jakeluautot. Jonkinverran myös henkilöautot. Suurin päästäjä on kuitenkin Helsingin Energia, joka polttaa kivihiiltä Salmisaaressa ja Hanasaaressa.

        Niinpä kiukaat ja takat tulee kieltää.

        Tämä Helsingin logiikka on niin tyypillistä vihreää valhetta kuin olla voi.

        Yksi vihreä puunkäytön vastustaja (joka muuten kehui Helsingin hiilenpolttoa ympäristöystävällisemmäksi kuin puun polttoa) esitti laskelman, jossa puusta vapautuisi enemmän hiiltä polton yhteydessä kuin mitä siihen on kasvaessa sitoutunut. Ei tosin kertonut, mistä se ylimääräinen hiili ilmestyy, mutta ihan vakavissaan tuollaista kertoili.


      • KauKesk
        PunavihereidenTöpseli kirjoitti:

        Ilmanlaatu on heikointa Helsingin keskustan tuntumassa. Pienhiukkasia siellä pöllyttävät lähinnä raskaat dieselautot, bussit ja jakeluautot. Jonkinverran myös henkilöautot. Suurin päästäjä on kuitenkin Helsingin Energia, joka polttaa kivihiiltä Salmisaaressa ja Hanasaaressa.

        Niinpä kiukaat ja takat tulee kieltää.

        Tämä Helsingin logiikka on niin tyypillistä vihreää valhetta kuin olla voi.

        Yksi vihreä puunkäytön vastustaja (joka muuten kehui Helsingin hiilenpolttoa ympäristöystävällisemmäksi kuin puun polttoa) esitti laskelman, jossa puusta vapautuisi enemmän hiiltä polton yhteydessä kuin mitä siihen on kasvaessa sitoutunut. Ei tosin kertonut, mistä se ylimääräinen hiili ilmestyy, mutta ihan vakavissaan tuollaista kertoili.

        Kun Suomi elää puusta, ja on lisäksi maailman harvaan asutuimpia maita. Niin ei mene oikein minun kaaliini, että täällä kylmässä pohjolassa, puun käyttöä rajoitettaisiin.
        Takat ja puukiukaat pysyvät jatkossakin käytössä, ainakin 90% Suomen alueista. Sillä jos Suomen rannoilta, vapaaajan asunnoista kiellettäisiin saunan lämmitys. Kuolleisuus nousisi räjähdysmäisesti, sillä puusaunan lämmitys on kesäasunnon yksi tärkeimpiä rituaaleja, ja rentoutus muotoja.
        Jotkut sanoo että saunan lämmitys on vielä rentouttavanpaa, kun siinä lomassa voi ottaa, hiukan kuppeja. Itse kylpeminen on vasta toisella sialla. Tiedä häntä, itse pidän kyllä molemmista, tosi paljon.


      • Savusaunaexpertti
        KauKesk kirjoitti:

        Kun Suomi elää puusta, ja on lisäksi maailman harvaan asutuimpia maita. Niin ei mene oikein minun kaaliini, että täällä kylmässä pohjolassa, puun käyttöä rajoitettaisiin.
        Takat ja puukiukaat pysyvät jatkossakin käytössä, ainakin 90% Suomen alueista. Sillä jos Suomen rannoilta, vapaaajan asunnoista kiellettäisiin saunan lämmitys. Kuolleisuus nousisi räjähdysmäisesti, sillä puusaunan lämmitys on kesäasunnon yksi tärkeimpiä rituaaleja, ja rentoutus muotoja.
        Jotkut sanoo että saunan lämmitys on vielä rentouttavanpaa, kun siinä lomassa voi ottaa, hiukan kuppeja. Itse kylpeminen on vasta toisella sialla. Tiedä häntä, itse pidän kyllä molemmista, tosi paljon.

        Huomenna taas lämpeää rantasauna.

        Sauna tulille, vene vesille ja verkot pyytämään, lisää puita kiukaan tulipesään, ehkä yksi ennakko-olut, sitten saunaan, ja kaljat saunan päälle.

        Seuraavana aamuna kalat verkoista, osa suolaan ja siitä savuun, osa fileiksi ja iltapäivällä maukasta kalaa pöytään. Kuhaa, ahventa, kenties siikaakin, siika nousee rannoille näin keväisin. Illalla taas sauna.

        Ei haittaa hiukkaset.


    • tukijussi

      Raimo O. Salonen kertoo, että Suomessa kuolee ennenaikaisesti noin 2000 saunanlämittäjää pienhiukkasten aiheuttamiin terveysongelmiin. Oman arvioni mukaan saunanlämmittäjistä kuolevat kaikki ennemmin tai myöhemmin. Uhkaavasta vaarasta riippumatta suomalainen on saunomisen ystävä uhmatakseen tutkijan näkemyksiä skeptisenä ajatteluna, sillä kuolema voi yllättää muullakin ennalta arvaamattomalla tavalla.

    • EIKOSKAANENÄÄ

      VIHREÄTÄ YMPÄRISTÖMINISTERIÄ !

    • Muistaaksen

      Britaniassa piti savupiiput muurata kiinni.

      • Onneksi puunpolttoa ei kuitenkaan kielletty.


      • Missäsitten

        poltat puutakaan kun piiput tukittu.


      • Missäsitten kirjoitti:

        poltat puutakaan kun piiput tukittu.

        Poltettiinhan savupirteissäkin puita. Kai nyt briteilläkin jonkinlainen tuuletusluukku yksilasisissa ikkunoissaan on.


      • OutoJuttu
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Poltettiinhan savupirteissäkin puita. Kai nyt briteilläkin jonkinlainen tuuletusluukku yksilasisissa ikkunoissaan on.

        Vaan niin on kaikki savupirteissä asuneet kuolleet. Hiukkasen epäilyttää oliko syynä hiukkaset.


    • Näitätaas

      Villen vihreitä miinoja..

    • myrkkykaasut

      Tosiaan puunpolttosaate kiellettävä!

      • JuurikinNoinSeOn

        Saate saatetaan polttaa. Saatteesta saa hyvän sytykkeen polttopuille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe