Verotusoikeus ja uskonnot

kausiluonne

Millään uskonnolla ei saisi olla verotusoikeutta, koska se sitoo uskonnon politiikkaan.

10

83

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Verotusoikeus

Yleensä ihmisten keskuudessa vähän samaa kuin kuninkaan haluamista valtakuntaan ja mitä enemmän on hallitsevia kuninkaita yhteiskunnassa, sen suurempi verotusprosentti maan kansalaisilla. Verotusoikeus on vähän sama asia kuin laillistettu varkaus.

• Israelissa.kymmenykset

Jumalan pappien toimintaan. Nykyisissä yhteiskunnissa verotus ihan muuhun.

• asdfghsdh

Hihhulit voisivat rahoittaa pappiensa elämisen ihan itse, ilman koko yhteiskunnalta rokottamista. Israelin sotkut eivät kuulu Suomeen mitenkään.

• verorahat.Suomestakin

maan kuninkaille ja nykymenon tukemiseen.

• Tietysti.bisnes

saa veroparatiiseja käyttää.

• Tietysti.veroista

hyötyvät tahtovat elää ylellisesti, ainakin johtajat.

• Rahan.halu

kaiken pahan alku ja juuri varmuudella.

• kunhan_vastaan

Kirkko ostaa jäsenmaksukeräyksen eli kirkollisveron yhteiskunnalta ja maksaa siitä palvelusta yhteiskunnalle/Veroviranomaisille muutaman miljoonan. Tällä tavoin saadaan jäsenmaksu oikeudenmukaiseksi eli rikas maksaa enemmän kuin köyhä ja tuloton ei tietenkään mitään. Kirkko on tässä suhteessa erittäin demokraattinen ja samaa voidaan sanoa oikeastaan vain ammattiliittojen tavasta kerätä oikeudenmukaiset jäsenmaksut.

• Hei!

Järjestöt maksavat muistaakseni yhteisö- ja kiinteistöveroja ainakin.
      Kirkollisvero on kansankirkon "kymmenysjärjestelmä" joka on pakollinen jäsenille.
      Hengellisissä järjestöissä tavallisin metodi on 10% kymmenykset.
      Tuloveroja maksaa vain palkannauttija palkkatuloistaan.

Verot sitovat kaikkia yhteiskunnassa. Ei ole pakotietä veroista pois.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• kunhan_vastaan

Ap. kirjoittaja. Nythän yhteiskunta maksaa kirkolle suoraan yhteiskunnallisista velvoitteista eli ostopalveluista aiheutuneet kulut eli yhdeltä momentilta valtion budjetista. Kiinteistö- ja muut verot eivät ole kirkollisia veroja. Valtio kerää yhteisöverot omiin kuluihinsa. Kirkollisvero eli kirkon jäsenmaksu on sidottu tuloihin eli jos ei tuloja, ei ole maksuakaan. Jos tuloja rutosti, kirkollisvero on kuitenkin n. 0,2% tuloista. Siis hyvin sosiaalinen ja tasapuolinen.

Millään uskonnollisella yhteisöllä ei verotusoikeutta. Kirkkokin käyttää valtion vero-ohjelmaa saadakseen jäsenmaksun maksajan tulojen mukaiseksi. Kirkko toimii ostopalveluja ostajana tässä asiassa ja verohallinto tulouttaa kirkolle nämä jäsenmaksut eli kirkollisveron. Jos sinulla sattuu olemaan verokortti, niin katsop sinne. Siellä ei mainita mitään kirkollisverosta, mutta sen sijaan AY-jäsenmaksu siellä mainitaan ja se kerätään yleensä veronkannon yhteydessä, mutta työnantaja tulouttaa sen liitoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1498
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      943
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      879
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      831
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      740
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      738
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe