Olen aina neuvonut ihmisiä kytkemään kaapelit niin, että plussa plussaan ja miinus miinukseen ja näin olen itsekin tehnyt. Nyt kuitenkin huomasin, että auttavan pariston miinus onkin mentävä autettavan auton runkoon. Mitä eroa??? Molemmat on maassa!
Apuvirran auttamisesta
7
<50
Vastaukset
En tiedä, mutta noin se minunkin autoni ohjekirjassa neuvotaan.
- sdfgxccx
Kytkettäessä voi kipinöidä ja mitä kauempana akusta kipinöi sen parempi.
- näin_mimullakin
Oikea vastaus, kymmenen pistettä.
- massive_xplosion
Akusta voi purkautua vetyä ja kipinä voi sytyttää sen ja näitte millaista jälkeä vetyräjähdys sai aikaan Fukushimassa joten kannattaa kytkeä runkoon se kaapeli...
massive_xplosion kirjoitti:
Akusta voi purkautua vetyä ja kipinä voi sytyttää sen ja näitte millaista jälkeä vetyräjähdys sai aikaan Fukushimassa joten kannattaa kytkeä runkoon se kaapeli...
Maakaapeli pitää aina irrottaa ensin. Silloin kipinöinti on epätodennäköistä.
- Menovesi
Suora lainaus käyttöoppaasta: "START-STOPP-automatiikalla varustetuissa autoissa laturin tai apukäynnistyskaapelin
saa kytkeä ainoastaan moottorin maadoitukseen »
Tämä siksi, että VW konsernin autoissa miinus kaapeli ei mene suoraan auton runkoon, vaan maadoituksen välissä on boksi jota tarvii START-STOPP toiminto. Miksi, tätä ei osannut sanoa merkkiliikkeen asentajakaan?- akkumittari
Se boksi on virtamittari. Järjestelmä mittaa akun jännitettä, ja akkuun menevää tai siitä tulevaa virtaa, ja näin kokoajan mittaa akun sisäistä vastusta, eli käytännössä akun virranantokykyä.
Tätä tietoa käytetään kun lasketaan voiko start stop järjestelmä sammuttaa moottorin.
Jos kytket kaapelit suoraan akkuun ei virta mene mittarin kautta, ja laskenta menee sekaisin, ja saattaa antaa tulokseksi mitä vaan, esim. että akku on rikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää2095178Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy464890Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas2022769Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171352358- 651992
Maailman laiskin eläin: persu
Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s1121871- 671804
- 2081694
Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1841323Martina tienaa itse rahansa
Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.2611042