Jumalanpalvelusmusiikki.

arkakorvainen

Katson mielelläni TV-jumalanpalveluksia ja kuuntelen niitä myös radiosta. Myönnettäköön, että eniten kiinnostavat vapaiden suuntien lähetykset. Olen miettinyt, miksi ihmeessä vapaiden suuntien ohjelmissa yhteislaulut perinteiseen tapaan laulettuna ovat nykyään aivan olemattomassa roolissa. En tiedä oikein miten tämän kauniisti sanoisin.... Tilalle ovat tulleet avuttomat musiikkiesitykset, joiden äärellä koen lähinnä myötähäpeää. Pahimmillaan tunnin lähetysajasta yli puolet kuluu amatööritason ylistyscovereita kärsiessä ja hyväkin saarna jää sitten aivan taka-alalle. Yhteislauluja toki on, mutta niissäkin kotisohvalle kuuluu usein ainoastaan esilaulajan esitys, joka ei useinkaan korvia hivele. Tänäkin aamuna jäi Helsingin vapaaseurakunnan jumalapalveluksen seuraaminen puolitiehen. Sori vaan. Saatan olla tässäkin asiassa kyllä vähemmistössä, mutta sanoinpa kuitenkin....

3

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikähetkiyöstä

Totta, olen itse miettinyt ihan samaa. Odotan kokoajan milloin tuo" ulina" loppuu ja alkaisi se SAARNA. Ennen lauluissa oli sanat ja Pyhän Hnegen läsnäolo, nykyisin toistetaan vain samoja sanoja, eikä ne minua ainakaan kosketa, ärsyttää vain.

• OlkaapasHyvät

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4458
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      154
      3325
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2637
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2574
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      120
      2399
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1711
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      172
      1579
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      37
      1285
    Aihe