220 Energia tiedottaa:

220 Energia Oy on toimittanut edullista sähköä vuodesta 2012. Vahva keskittyminen toimittaa sähköä edulliseen hintaan ja yksinkertaisina pidetyt tuotteet ovat tarkoittaneet jatkuvaa kasvua. Tällä hetkellä meillä on yli 80 000 asiakasta Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Latviassa.

Olemme tehneet sopimuksen pohjoismaalaisen sähköyhtiön WE®EL:in kanssa (www.werel.net) liiketoiminnan myynnistä ja he tulevat toimittamaan teille edullista sähköä jatkossakin. Uskomme, että tulette olemaan tyytyväisiä palveluun. Sähköä toimitetaan teille samoilla ehdoilla kuin aikaisemminkin. Asiakassopimuksen siirto tapahtuu SME2014 9.2[1] sähkönmyyntiehtojen mukaan.

WE®EL on perustettu vuonna 2012 ja toimii samanlaisilla arvoilla ja tavoitteilla kuin 220 Energia. Tärkeimmät arvot ovat asiakastyytyväisyys ja ympäristöystävällisyys. Koska toiminnan arvot ovat samanlaisia, antaa se meille varmuuden siitä, että linjamme saa jatkumoa.

Sopimuksenne siirtyy uudelle sähköntoimittajalle, WE®EL:lle, marraskuun puoliväliin mennessä. Asiakkaana teidän ei tarvitse tämän ilmoituksen johdosta tehdä mitään. Kaikki siirtymiseen liittyvät asiat hoidetaan yhdessä uuden toimittajan, sekä paikallisen verkkoyhtiön kanssa.

Mitä myyjän vaihto tarkoittaa asiakkaalle?
Lyhyesti, mikään ei muutu, paitsi sähköstä laskuttava yhtiö, eikä teidän tarvitse tehdä mitään. Jos teillä on käytössä e-lasku, niin tulee e-laskusopimus tehdä uudestaan verkkopankissanne, uudella WE®EL:n asiakasnumerolla.

Sopimus & sähköntoimitus:

Sopimuksen hinta ja voimassaolo pysyvät samoina, kuten kaikki muutkin sopimusehdot.
Toimitukset jatkuvat katkeamatta samanlaatuisina ja paikallinen sähkönsiirtäjä on edelleen vastuussa fyysisestä toimituksesta.
Myyjänvaihdon yhteydessä ehdot sopimuksen muuttamiseksi tai irtisanomiseksi sopimuksen pysyvät muuttumattomina. Mikäli sopimuksenne on määräaikainen, niin jatkuu se normaalisti, eikä sopimuksen siirtyminen uudelle myyjälle oikeuta ennenaikaiseen irtisanomiseen. (SME2014 9.21).

Laskutus:

220 Energia lähettää loppulaskun sopimuksen siirryttyä ja erillistä laskua lokakuun ajalta ei lähetetä. Mikäli olette maksaneet sähköstä ennakkoon marraskuusta eteenpäin, niin maksamanne ennakkomaksut siirretään WE®EL:lle ja WE®EL ottaa sen huomioon hyvityksinä seuraavien laskujen yhteydessä. Jos haluatte, että summa palautetaan teidän tilillenne, niin teidän täytyy ilmoittaa tilinumeronne 220 Energian asiakaspalveluun maksun palautusta varten.
WE®EL tulee laskuttamaan asiakasta siitä lähtien, kun käyttöpaikka on siirtynyt WE®EL:n toimitukseen. Jos teillä on ennakkolaskutus, sitten WE®EL lähettää teille ensimmäisen laskun marraskuussa.

Asiakaspalvelu:
WE®EL asiakaspalveluun voitte olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@werel.net tai numeroon 09 171 00 515 (aukioloajat ma-pe klo 08-12 ja 13-16).
Usein kysytyt kysymykset: http://220energia.fi/werel-kysymykset/

220 Energian asiakaspalvelu palvelee edelleen normaalisti ja voitte olla meihin yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@220energia.fi tai numeroon 09 171 00 50 (aukioloajat ma-pe klo 08-12 ja 13-16).

220 Energian puolesta kiitämme asiakkuudestanne ja siirrämme sopimuksenne WE®EL:lle luottaen, että tulette olemaan tyytyväisiä heidän palveluihinsa.

Yhteystiedot

WE®EL:
Kotisivu: www.werel.net
Y-tunnus: 2704304-3
Osoite: Tehtaankatu 10,
00140 Helsinki

Ystävällisin terveisin,
Peter Swartling
Werel Oy

220 Energia Oy
Kotisivu: www.220energia.fi
Y-tunnus: 2490705-3
Osoite: Sörnäistenkatu 15 C,
00580 Helsinki

Ystävällisin terveisin,
Robert Carnling
220Energia Oy

[1] SME2014 9.2. ”Myyjä on oikeutettu siirtämään myyntisopimuksen toiselle myyjälle. Myyntisopimuksen ehtoja ei voida siirron yhteydessä muuttaa. Uuden myyjän on ilmoitettava siirrosta käyttäjälle viimeistään ensimmäisen laskun yhteydessä”.
Ilmoita


3 VASTAUSTA:
220 Enrgia Oy (osoite Helsingissä, mutta on virolaisten veijareiden firma) markkinoi jälleen voimakkaasti ja on muuttamassa negatiivisen maineensa vuoksi jälleen myös nimeään (kolmas nimi tulossa, ent. Marketenerg..). HÖLMÖ ja Tollo ei ota kyseisestä lafkasta selokoa ennen sopparia, myyntipuhe (suomalaiset puhelinmyyjät) on uskottava ja hinnat kuulostavat edullisilta vaikka samaan hintaa jos halvemallakin saat muualta. Aivan saaketin vaikea on kyseisestä firmasta päästä eroon jos toteat heidän tehneen sopimusrikkomuksen (viimeksi virolain hoonosoomi asiakaspalvelia). Kiistävät ja kiistävät ja et saa sopimusta poikki kun eivät sitä katkaise vaikka kuka käskisi! Eli et saa uutta sähkösopimusta ennen kuin olet tapellut kuukausikaupalla.. Uskomatonta, että saavat edelleen olla toimijoina oikeiden sähköyhtiöiden seassa. Markkinaoikeus ja kuluttajasuojaasiamiehet saavat selvitellä tämän yrityksen asioita aivan yhtenään. Googleta kyseistä yritystä ja selvitä mitä kaikkea hankaluutta ovat aiheuttaneet! Liikevaihto firmalla on liki 10 miljoonaa euroa jolla ovat tehneet yli puoli miljoonaa puhdasta käteistä (virolaiseen lompsaan).. https://www.asiakastieto.fi/yritykset/220-energia-oy/24907053/paattajat

http://www.kkv.fi/Ajankohtaista/Tiedotteet/2015/10.6.2015-markkinaoikeus-kielsi-220-energia-oyta-muuttamasta-lainvastaisesti-sopimusehtojaan
Joo.Kaikki pitää paikkansa. Olen itse kokenut. Saataviakin on vielä.Tuskin näen rahojani ikinä. Ihmettelen myös toimilupaa. Miten tämänkaltainen yhtiö voi olla sähkömarkkinoilla.
+Lisää kommentti
Kysymys: Mikä on WE®EL?
Vastaus: WE®EL on vuonna 2012 perustettu Ruotsalainen 100-prosenttisen vihreä sähkönmyyntiyhtiö, joka on laajentamassa toimintansa Suomen markkinoille. WE®EL jatkaa 220 Energia Oy:n Suomen asiakkaiden sähköntoimittajana. WE®EL:llä on oma suomenkielinen asiakaspalvelu suomalaisia asiakkaita varten. Myös 220 Energia Oy palvelee asiakkaitaan vuoden 2015 loppuun saakka.
MUUTEN HYVÄ RUOTSALAINEN, VAAN EIPÄ LÖYDY NAAPURIMAAN YRITYSREKISTERISTÄ!
3 VASTAUSTA:
Löytyy kyllä -> http://www.allabolag.se/5569357048/WEREL_AB
Olen totaalinen tyytymätön Werelin toimintaan.
Joulu- ja tammikuussa heidän perimänsä ennakkolaskuja ei makseta takaisin, vaikka he ovat jo veloittaneet toteutuman mukaisesti vastaavalta ajalta.

Viesteihin ei vastata. Täysin ylimielistä toimintaa.

ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA EREHTYKÖ TEKEMÄÄN SOPIMUSTA HEIDÄN KANSSAAN!
Kusettaja kirjoitti:
Olen totaalinen tyytymätön Werelin toimintaan.
Joulu- ja tammikuussa heidän perimänsä ennakkolaskuja ei makseta takaisin, vaikka he ovat jo veloittaneet toteutuman mukaisesti vastaavalta ajalta.

Viesteihin ei vastata. Täysin ylimielistä toimintaa.

ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA EREHTYKÖ TEKEMÄÄN SOPIMUSTA HEIDÄN KANSSAAN!
En suosittele käyttämään Wereliä, laskuja tulee miten sattuu ja eivät korjaa virheitään. Yhtä huonoa palvelua kuin 220 Energialla. Selvittävät vaan etteivät voi mitään
+Lisää kommentti
Ruotsissa jo energiamarkkinaviraston selvityksessä laittomasta laskutustavoista. Hallituksen Emil Amir Ingmanson talousrikosyksikön tutkinnassa jne. Koko yritys konkurssin partaalla. EI LUOTETTAVA! Energiamarkkinaviraston pitäisi pystyä pysäyttämään tälläiset toimijat Suomen markkinoilta.
4 VASTAUSTA:
Sen verran pitää kommentoida, että ensinnäinen lasku tuli ja tietenkin väärillä, korkeammilla hinnoilla. Sama linja jatkuu kuin 220:lla.
Ja laskussa Werelin osoite näyttää olevan sama kuin 220 energialla, eli Sörnäistenkatu 15 c 5 krs. Asiakaspalvelun puhelinnumerokin on viimesiä numeroita lukuunottamatta sama.

Taitaa siis vaan samat ihmiset pyörittää yritystä uudella nimellä...
Asiakaspalvelu on pääosin sama kuin 220 Energialla ja toimii samassa pisteessä kuin aikaisemmin. :)
energia220 kirjoitti:
Asiakaspalvelu on pääosin sama kuin 220 Energialla ja toimii samassa pisteessä kuin aikaisemmin. :)
Sama Henry niminen mies vastasi puhelimeen kuin 220 energialla kun viimein ylipäätänsä vastasi. Touhu on samanlaista. Viranomaisten pitäisi heti puuttua kyseisen firman toimintaan.
+Lisää kommentti
http://www.merinfo.se/foretag/WEREL-AB-5569357048/2k3uneg-1a0ze

Miksi ilmoitatte sivuillanne että toiminut Ruotsissa vuodesta 2012 alkaen? Yritys rekisteröity Ruotsissa 2013. Täyttä valhetta taas.
Ilmoita
kuutiopäät ei tajuu et suomi on kaks kielinen maa
Ilmoita
Asiakkaat myyty Werelille. Tarina kuitenkin kertoo, että 220:n jobbareiden uusin kuvio on Lumoenergia ja yrityksille Plussa Energia. Miksi lopettaa toinen ja aloittaa uusi? Syitä on varmaan monia, mutta sen osaan sanoa, ettei Lumo Energia tai Plussa Energia vastaa 220:n tai Nordia Energian (220:n yritysmyynti) veloista.

https://www.lumoenergia.fi/

https://www.asiakastieto.fi/yritykset/lumo-energia-oy/27017734/rekisteritiedot

http://www.plussaenergia.fi/

https://www.asiakastieto.fi/yritykset/plussa-energia-oy/26845802/rekisteritiedot
1 VASTAUS:
Ei muuten vastaa Werelikään..
+Lisää kommentti
Eipä ole Werel ottanut yhteyttä.

Siirsin koko 220- Werel-jutun lakimiehelleni. Odotan myönteistä päätöstä määräaikaisen sopimuksen päättämisestä yhteisymmärryksessä kesken sopimuskauden. Tällainen kuluttajan oikeuksien loukkaaminen ei kuulu kunniallisen yrityksen toimintatapoihin.
Ilmoita
Sain tältä kusetusfirmalta epäselvän laskun ja olen yrittänyt nyt muutaman päivän ajan soittaa asiakaspalvelunumeroon. Muutaman kymmentä kertaa olen soittanut ja kertaakaan ei ole kukaan vastannut.
ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ SOLMIKO MITÄÄN SOPIMUSTA TÄMÄN YRITYKSEN KANSSA!
Ilmoita
29.12.2015 sain vihdoin sähköpostiini viestin, että silloinen lasku (eräpäivä 31.12) mitätöitiin, koska laskutus ei ollut sopimuksen mukainen. 19.1.2016 sain maksumuistutuksen samasta laskusta, laskuun oli lisätty viivästymismaksu. Ei ole Werel eikä Alektum vastannut sähköpostitiedusteluuni eikä tietenkään asiakaspalvelussa. Mitä teen?
3 VASTAUSTA:
Tutkintapyyntö poliisille, valvontailmoitus Kilpailu- ja Kuluttajavirastolle sekä kantelu perintätoiminnasta Etelä-Suomen aluehallintovirastolle, näin alkuun (ja siis muiden jatkoksi eli et ole ainoa)
Yritin soittaa Werelille, mutta sieltä ei vastattu. Sain 220 kaverin kiinni joulukuussa ja hän lupasi hoitaa väärähintaisen Werelin laskutuksen uusiksi ja että saan uuden laskun. Tuli laskumuistutus 18.01 jossa eräpäivä 14.01. puhelimeen ei vastata eikä sähköpostiin.
Pari sähköpostia olen laittanut Werelille saamatta vastausta koskien perusteetonta laskutusta. Nyt oli tullut maksukehotus, jossa lukee, että lasku on siirretty perittäväksi Alektum Oy:lle. Myöskään Alektum ei ole vastannut viikko sitten lähettämääni sähköpostiin.
+Lisää kommentti
Toista kertaa jouduin soittaan werelille kun laskuja tuli yhä vaikka sähkösopimus piti olla purettu jo 30.11.2015, sanottiin vaan että ei olleet ilmottaneet alektumille että sopimus on purettu vaikka ensimmäisellä kerralla puhuimme samasta asiasta. Saa nähdä että joko olisi asia mennyt eteenpäin ennenkuin alektum alkaa lähettämään perinnän kautta laskuja. Ihme touhua, en suosittele kenellekkään kyseistä firmaa
1 VASTAUS:
Yksi huijattu lisää! Olin erehtynyt 220 energiaan ja laitoin e-laskuksi, koska lähdimme 4kk pois Suomesta. Hupsista keikkaa nimi vaihtui wereliksi sillä aikaa ja laskut menivät Alektum perintään. Liekö samassa sopassa werelin kanssa ihmisiä kusettamassa ja kuppaamassa? Irti sanoin ja saa nähdä mitä vielä tulee?
+Lisää kommentti
Meillä vanhasopimus irtisanottu 25.11 kun siirsin sopimuksen Fortumille. Werel yritti vielä laskuttaa joulukuun lopussa ja nyt tuli 19.1 maksumuistutus. 'Asiakas' palvelu ei vastaa eikä kuluttajaasiamieskään ole yrityksestä saanut vastausta. Huijarifirma, jolla myös käyntiosoite Espoossa Vidarinkuja 1 C 11, 02780 Espoo. Oscari vaan tilille.
Ilmoita
Nyt paksua pastaa! Voinku kuinka olisin äitini saappaissa. Harmitteli mulle sinisilmäisenä, että ensin tuli lasku. Hän maksoi. Kuukauden sisään tuli 2 muistutuslaskua eri laskuja koskien. Jo maksettu lasku oli sama, mistä toinen muistutus tuli. Mutta toista, varsinaista laskua ei ole tullut, mistä tuli se toinen maksumuistutus. Onneksi ei ole maksanut. Sinisilmäinen, joten ei varmaankaan ole tarkistanut onko edes oikeat hinnat. Rehellisesti, vastatkaa mikä mättää? Sellainen olo muiden puheiden perusteella, ettei asiakaspalveluun saa oikeen yhteyttä, ja jos saa niin vastauksia ei. Älkää antako typerää ympäripyöreää "vastausta". Anteeksipyyntö yhtiön puolesta, ja kattokaa, ettei mikään paskamyrsky enää käynnisty. Yksi vihainen asiakas ei varmasti teitä kiinnosta, mutta mitä tekee sata tai tuhat vihaista asiakasta?
Jos jotain epäselvyyttä äitini tapauksessa on, pidän huolen siitä että sähkö alkaa tulemaan jostain toisesta firmasta. Muistakaa, että huonon palvelun maine leviää pitkälle ja nopeasti.
Ilmoita
Werrelin asiakaspalvelu ei vastaa ja muistutus laskuja pukkaa, sopimukset ei pidä, laskutus tapahtuu ennakolla, pääseekö kyseisestä virmasta pois, jos on määrä aikainen sopimus, entä määrä ajan jälkeen.
Ilmoita
Pitäisi olla jo määräaikaisen sopimuksen purkuperusteet olemassa, kun firma ei noudata sopimusta, lainsäädäntöä ja harjoittaa tuollaista petoksen tunnusmerkit täyttävää rahastusta. Ryhmäkanne olisi paikallaan, mutta sellaisen voi tietääkseni laittaa Suomessa vireille tässä tapauksessa vain kuluttajansuojaviranomainen. Kas kun ei MOT ole jo kiinnostunut tekemään ohjelmaa näiden hämärien sähkönmyyntifirmojen toiminnasta.
Ilmoita
Kuluttaja-asiamies voi laittaa vireille ryhmäkanteen. Itse laitoin viestiä kuluttaja-asiamiehelle, kun werelille siirtyneen määräaikaisen sopimukseni laskutus oli väärin, asiakaspalvelu on vitsi eikä sähköpostivalituksiinkaan vastata. Sinne vaan muutkin laittamaabn viestiä.
Ilmoita
Werel on huijarifirma! ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ TEHKÖ SOPIMUSTA TÄMÄN FIRMAN KANSSA!!! Asiakaspalveluun ei saa yhteyttä, joten vaikka sopimuksen purkamisen periaatteet täyttyisivätkin, ei sopimusta ole mahdollista saada purettua kun huijareihin ei saa mitään yhteyttä!
Ilmoita
Olen ihan samaa mieltä huijari firma Werel niinkuin Energia 220.Yhden vuoden sopimuksesta tehtiin kolmevuotinen omin päin ja siirrettin Wereliin ilman mun sustumusta. VAROKAA;VAROKAA!!!!!!!
1 VASTAUS:
Hyvä tietää, kun hintavahtini pukkaa halvinta hintaa kyseisestä firmasta edelleen ja kuitenkin firman hinnastossa ei sellaista hintaa näy. Onpa outoa toimintaa. Onneksi sain teiltä näitä varoituksia niin en sekaannu koko firmaan. Harmi vaan, että käyttää tilaisuutta hyväkseen ja hintavahdin kautta mainostettua edullisia hintoja.
+Lisää kommentti
220 Energia on toimittanut laskuja mutta ei edullista sähköä.1vuoden sopimus pidennettiin 3vuotiseksi omin päin ja siirrettin seuraavaan huijariin jne..
Ilmoita
Miten ny kannattaa toimia kun on siirretty werelille sillloin mutta ei ole tullut heiltä vielä yhtään laskua mutta ei saatu yhteyttä kun ollaan yritetty purkaa.??
4 VASTAUSTA:
Ota yhteyttä sähköpostilla sinne, jos et jo niin tehnyt. Siitä jää sinulle kirjallinen todiste yhteydenottoyrityksestä. Mainitse viestissä purkuperusteet ja että aiot riitauttaa asian. Hanki äkkiä uusi hyvämaineinen sähkönmyyjä. Ota myös kuluttaja-asiamieheen yhteyttä.
Joo, tarkkana täytyy olla kyseisen yhtiön kanssa. Laskun mukana tuli erillinen ilmoitus että laskutusjakso on marras-joulukuu kuitenkin laskussa joulu-tammikuu.
Se että Werel siirtää laskut maksettavaksi suoraan jollekin perintäyhtiölle HAISEE!
Toki siinä ilmoitetaan että perintäyhtiö veloittaa muistutukset,myöhästymiset jne
lakisääteisesti. Höpö höpö. Tuskin ovat nämäkään summat asiallisia. Varmaan seuraava veto on että maksakaa pois tai luottotietonne menevät. Laitoin heille postia sähköisesti ja saman asiakirjan kuluttaja-asiamiehelle. Uusi toimittaja hakuun ja silleki laitoin asiasta saman ilmoituksen. Koska varmaa on kiukuttelu
irtisanomisilmoituksestani. Huh huh MISTÄ NÄITÄ RIITTÄÄ ja missä on näiden Valvonta?
Nyt satuin lukemaan täältä... sopparini siirretty 220:lta ja siinäkin oli hämärää, eli vahvistusta ei koskaan tullut (yrittäessäni uusia määräaikaista sopparia) eli en tiedä onko nykyinen soppari määräaikainen vai ei. No, WeRel ei vastaa, yllätys yllätys... mutta luin energiaviraston sivuilta näin: "Sähkösopimus irtisanotaan sähkönmyyjää vaihdettaessa tai muutettaessa pois käyttöpaikasta. Sähkönmyyjää vaihdettaessa uusi sähkönmyyjä hoitaa käytännön asioiden hoitamisen mukaan lukien vanhan sähkösopimuksen irtisanomisen." - siis uskaltaisinko toimia näin? Solmia uuden sopparin kunnon firman kanssa. Voihan helekutti.
piruvieköön kirjoitti:
Nyt satuin lukemaan täältä... sopparini siirretty 220:lta ja siinäkin oli hämärää, eli vahvistusta ei koskaan tullut (yrittäessäni uusia määräaikaista sopparia) eli en tiedä onko nykyinen soppari määräaikainen vai ei. No, WeRel ei vastaa, yllätys yllätys... mutta luin energiaviraston sivuilta näin: "Sähkösopimus irtisanotaan sähkönmyyjää vaihdettaessa tai muutettaessa pois käyttöpaikasta. Sähkönmyyjää vaihdettaessa uusi sähkönmyyjä hoitaa käytännön asioiden hoitamisen mukaan lukien vanhan sähkösopimuksen irtisanomisen." - siis uskaltaisinko toimia näin? Solmia uuden sopparin kunnon firman kanssa. Voihan helekutti.
Samma häär;
- en minäkään tiennyt, että Werel on sopimuskumppanini.
- just sain loppulaskun 2015 loppukulutuksesta joka on ok. MUTTA lisäsivät 199 euroa "sopimusrikkomuksesta" vaikka normijärki sanoo, että 1.1.2014 alkanut 2-vuotissopimus päättyy 31.12.2015. Eiks niin?
- uusi toimittaja aloitti ja oli selvittänyt vanhan sopimuksen päättymisajan.

220-önörzin kanssa mulla ei ole ollut valittamista ennakkolaskuista eikä niiden tasauksista koska olivat ihan ok.

En tietenkään maksa 199e soprik.maksua koska sellaista ei ole. Päinvastoin ajattelin lähestyä heitä vastalaskulla selvityskuluistani ajankäyttöineen mikä ylittää oikean sähkön loppulaskun summan. Harkitsen 26 euron korvasta.
+Lisää kommentti
Itsekin olen lähettänyt sähköpostia pari viikkoa sitten,ei vastausta.Yrittävät laskuttaa liikaa.Maksoin laskun koska seuraavaksi varmaan pistävät perintään.Ihmettelen miksei energia markkinavirasto jo puutu tälläiseen toimintaan.Ovat kyllä tietoisia.
1 VASTAUS:
Riitautettua laskua ei tarvitse maksaa ja lailliset perintätoimistot eivät niitä ala karhuamaan sen enempää. Luottotietojen menetys ei uhkaa, kun on kirjallisesti riitautettu aiheeton tai virheellinen lasku, josta on vieläpä tehty valitus kuluttaja-asiamiehelle.
+Lisää kommentti
Palauttakaa mun rahat jotka olette perineet vaikka en ole asiakas. Tulen tekemään kaikkeni jotta tapanne huolehtia "asiakkaistanne" leviää yleiseen tietoon ja kuluttaja suojaan
Ilmoita
Werel lykkäsi minullekin maksumuistutuksen maaliskuulta 2016 vaikka en ole edes heidän asiakas (sopimus loppunut 220 energian kanssa marraskuussa 2015) ja uhkailevat perinnällä. Voi p*****e mitä toimintaa. Reklamaatio tehty, saapas nähdä tuleeko vastausta kusetusfirmalta.
Ilmoita
Kun 220Energia siirsi viime syksynä asiakkuudet Werelille, haistoin palaneen käryä ja siirsin sopimukseni kolmannelle firmalle. Nyt näkyy käyneen niin, että Werel oli onnistunut minun tietämättäni siirtämään energiansiirtoyhtiössä sopimuksen itselleen! Ja Werel laskuttaa minua. Onko siis mahdollista, että energianmyyntifirma omalla ilmoituksellaan saa sopimuksia haltuunsa, asiakkaan selän takana? Asian selvittely on minulla kesken, katsotaan mitä siirtofirma asiasta tietää.
Ilmoita
"siirtämään energiansiirtoyhtiössä sopimuksen itselleen!"
-Nyt lienee puurot ja vellit sekaisin, koska Werel ei ole siirtofirma, kuten Caruna tai Elenia.
Werel ei siirrä energiaa, vaan myy sitä, joten Werel ei voi laskuttaa siirrosta, kun niillä ei ole metriäkään piuhaa.

Ensimmäisenä tulee mieleen, että sinulla on ollut määräaikainen sopimus, mutta olet "vaihtanut" yhtiötä kesken sopimuskauden.
Sopimusta ei saa poikki kesken sopimuskauden, joten Werel toimittaa ja laskuttaa sopimuksen loppuun asti..(Ja paljon sopimuksen päättymisen jälkeenkin, kun eroonhan niistä ei pääse)
Ilmoita
Ei ole kysymys monesta Eurosta, mutta kyllä korpeaa!!! Eivät ( Werel Oy asiakaspalvelu / laskutus ) ole vielä vastanneet yhteenkään viestiini. Lähetän silti uskollisesti postia heille - ompahan edes jotain näyttöä sitten raastuvassa. Viimeisin viestini virheellisestä laskusta:

"Mitä pelleilyä tämä on?
Ette ole vielä vastanneet edelliseen viestiinikään, jossa ihmettelin ettei minulle ole saapunut laskua, vaikka edellisessä laskussa seuraavan eräpäivän oli kerrottu olevan viestiäni seuraavana päivänä.

Nyt reklamoin virallisesti uusimmasta laskusta XXXXXX, sillä kyseessäolevassa laskussa on mukana jakso, josta olen jo maksanut sekä ennakkoon, että kulutuksen mukaan, ja nyt olette laskuttamassa samalta ajalta kolmanteen kertaan.

Vaadin 1) edellämainitun laskun mitätöintiä, 2) virheellisen jakson maksujen palautusta tai hyvitystä muista jaksoista, sekä 3) uuden laskun, josta käy ilmi kohtien 1 ja 2 mukaiset korjaukset.

Ystävällisin terveisin YYY"

Ei sviddu jaksais alkaa virallisia kanavia myöten asiaa selvittämään, mutta kaipa se on pakko, kun ei tämä muuten tunnu selviävän. Toivottavasti asia ratkeaa kesän aikana, kun on lämmintä ja valoisaa - ja ruuan pystyy kyllä kaasugrillillä valmistamaan, vaikka sähköt sattuisivat katkeamaan... ;-))
Ilmoita
Tulipa sitten minullekin tekaistu lasku wereliltä. Lopetin asiakkuuteni 220 energian kanssa vuoden vaihteessa ja nyt keksivät laittaa laskua maksumuistutuksen kera huhtikuulta. Aika rankkaa kusetusta kyseinen firma harrastaa. Älkää vain haksahtko maksamaan noita laskuja!
Ilmoita
Tahallisia tekoja nuo aiheettomat laskut. Petoksen yritystä. Kannattaa tehdä rikosilmoitus.
Ilmoita
Olen tehnyt useamman sopimuksen ko.firmojen kanssa. Kaikki sujunut hyvin. Sähköä on tullut edullisesti. Jos on saatavia ollut, olen ne saanut ja asiakaspalvelun olen tyytyväinen.
2 VASTAUSTA:
Sama täällä. Juuri viime viikolla tein uuden yhden vuoden määräaikaisen sopimuksen. Itse teen valintani puhtaasti hinnan perusteella, enkä maksa ylimääräisestä "tunteilusta". Samaa sähköä he myyvät kuin muutkin.
Tasan kerran olen soittanut asiakaspalveluun ja sain silloin erittäin asiallista palvelua.
Olisi jopa ollut mahdollista muuttaa aikaisemmin tehtyä kolmen vuoden määräaikaista sopimusta.
Homma toimii ja laskut tulevat reaaliajassa kulutuksen mukaan. Reaaliaika laskutus onnistui ihan vaan sähköpostilla kysymällä ennen varsinaisen sopimuksen tekoa.

Jos joku suostuu tekemään sopimuksen etukäteismaksuun perustuen, on syy mielestäni täysin oma ja saa sitoa itsensä häpeäpaaluun. Tai ainakin kannattaa kyseenalaistaa omaa luetun ymmärtämiskykyä. Asiasta on ainakin mielestäni täysin turha itkeä jälkikäteen jossain nettifoorumilla.

Tuo reaaliaikalaskutus oli myöskin ehto ensimmäisen sopimuksen syntymiselle ja nyt olen ollut asiakkaana jo useamman vuoden, niin nykyisellä Werelillä, kuin aikaisemmalla 220 Energia Oy: llä.
Kun itse hoitaa laskujen maksun ajallaan, ei tarvitse hoitaa asioita perintätoimistojen kanssa, eikä tarvitse maksaa yhtään ylimääräistä kulua.

Pienyrittäjänä voin kuitenkin kertoa teille arvon lukijat, että tänä päivänä yksityishenkilöiden maksuhäiriöt ovat selvästi lisääntyneet ja tuntuu myöskin siltä, että laskuun merkittyä eräpäivää ei pidetä mitenkään määräävänä, vaan halutaan päättää itse milloin laskunsa maksaa, jos yleensäkään maksaa.

Eri asia tietysti on, jos laskussa on kuluttajan mielestä jotain huomautettavaa. En kuitenkaan ota, enkä edes pysty ottaa kantaa siihen, miten eri yritykset heille esitettyihin reklamaatioihin suhtautuvat ja miten ne hoidetaan.

Nykyisen Werelin kanssa asiat kuitenkin toimii ja hoituvat, kunhan muistaa myöskin itse hoitaa oman osuutensa.
Olen lukenut aika pitkän pätkän näitä kommentteja ja minusta on alkanut tuntua enemmän enemmän siltä, ettei tämän yhtiön toimintatavat ole rehellisiä. Jos joku yksittäinen henkilö on sitä mieltä että toimii ja kymmenet muut antavat negatiivista palautetta on pakko uskoa ettei kaikki mene kuin srtömsössä. Joten en ainakaan vielä ole vakuuttunut heidän toiminnastaa, jotta heidän asiakkaakseen ryhtyisin.
+Lisää kommentti
Suosittelen - kiertämään ja kaukaa.
Tein sopimuksen 220energian (juuri ennen asiakkaiden siirtoa werel:lle) kanssa hintaan 3,99 snt/kWh, näköjään hinta oli kuitenkin säädettävissä pörssihinnan mukaan. Nyt vajaa vuosi tuosta hinta on kuukausi kuukaudelta hilautunut ylöspäin ja tänään tuli mitta täyteen kun keskellä kesää hinta on 5,09 snt/kWh. Tein äsken uuden sopparin jossa hinta on 4,09 snt/kWh kilpailevan yhtiön kanssa.
Ihan "hyvältä bisnekseltä" eli suomen kielellä "asiakkaiden kusetukselta" tuntuu (minusta) tuo Werel:in hintojen hinaus ylöspäin.
Ilmoita
Erittäin epäluetteva firma tämä uusi Werel Oy kannattaa kiertää kaukaa.
1 VASTAUS:
Perustelu?
+Lisää kommentti
Meinasin jo tehdä Werelin kanssa sopimuksen, onneksi googlasin enkä todellakaan näiden kommenttien perusteella tee sitä.
1 VASTAUS:
Sama täällä
+Lisää kommentti
Werelistä: Vertailun mukaan halvin. Heti alkuun tuli neljän kuukauden laskut kuudessa viikossa. Firman nimi ja sopimusehdot muuttuivat kuukauden asiakkuuden jälkeen. Eivät jostain syystä osaa vielä 2000-luvullakaan tulostaa viivakoodia laskuihinsa, jotta maksaminen olisi mahdollisimman vaivalloista. Lasku päivänkin myöhässä, niin välittömästi viiden euron huomautusmaksu. Lasku lähtee perintätoimiston heti eräpäivän jälkeen ja muistutukset tulevatkin Alektum groupista. Kaiken huippuna se, että ensin lähetellään hyvällä katteella karhukirjeitä ja heti perään tulee ilmoitus liikasuorituksesta. Liikasuorituksen saa takaisin kätevästi ehkä jo kolmen viikon kuluttua siitä, kun lähetät palautusanomuksen asiakaspalveluun.
Ilmoita
Ainiin, unohtui edellisestä: Laskut tulevat taatusti niin, että eräpäivä on loppukuusta.
Ilmoita
Werelliltä soitettiinja tarjottiin sähkösopimusta. Sovittiin että voivat lähettää tarjouksen heidän tuotteistaan. Nyt kaksi viikkoa myöhemmin on sähkönmyyntisopimusvahvistus kädessä, vaikka mitään ei ole sovittu kuin pelkkä tarjous.
Alkaako tästä meikäläisen sähkösopimushelvetti kuten edellä kirjottaneilla?
Minun ohje on kaikille omasta vaatimattomasta kokemuksesta tämän firman kanssa että heti lähtee kaikki asiat väärille raiteille..
En suosittele kenellekään tätä firmaa sähkön toimittajaksi!
1 VASTAUS:
Ei se ala, kun kiistät tehneesi sopimuksen. Laita sinne sähköpostia ja vaadi todisteet suostumuksestasi sopimukseen. Ota myös yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
+Lisää kommentti
22.12 tuli loppulasku 12.01 päättyneestä sopimuksesta. Samaisen loppulaskun olen jo saanut aiemmin toukokuussa, eri summalla tosin. Huom! Sain siis loppulaskun vajaa 5 kk sopimuksen päättymisen jälkeen jonka myös silloin maksoin. Tätä laskua edelsi monet yhteydenotot Wereliin. Nyt homma taas puolen vuoden jälkeen näyttää alkavan uudelleen. Huomenna maanantaina joko soitan asiakaspalveluun tai sitten menen poliisiasemalle, nukun yön yli... ÄLKÄÄ tehkö sopimusta Werelin kanssa.
Ilmoita
Tästä Hokans Alfonsista on tehty monta tutkintapyyntöä ja tiettävästi rikosilmoituksiakin poliisille. Minä yhtenä. Kaveri katkaisi sähkösopimukseni ja siirsi sen omiin nimiinsä sen perusteella että olin kommunkoinut heidän myyjänsä kanssa. Ja siitä sitten jätin petoksesta ja kiristyksestä tutkintapyynnön koska hän ei suostunut purkamaan sopimusta. Vaan katsoi sen päteväksi. ...ei muuten ollutkaan kun testattiin oikeuslaitoksella.
Ilmoita
Aiemmissa laskuissani lukee sopimuksen voimassaoloaika 30.11.2016. Nyt, kun ONNEKSI siirsin sopimukseni luotettavalle ja tunnetulle paikalliselle sähköyhtiölle tuosta päivästä eteenpäin, niin tuli loppulaskuun sopimusrikkomusmaksu 199e ennenaikaisesta sopimuksen päättämisestä! Ei vi**u:)

Eihän tässä mitään epäselvää ole, mutta korpeaa tämä ylimääräinen vaiva. Pientä mielihyvää saan, jos ja kun asiakaspalvelusta soitetaan tähän liittyen takaisin, niin saan antaa suullisen palautteen heti!
1 VASTAUS:
Nämä hämäräfirmat tekevät asiakkaan tietämättä pörssisäkösopimuksen ja ottavat härskisti välistä voiton itselleen.
Kun pörssihinta nousee he nostavat hintaa vastoin sopimusta.
Asiakas luukee tehneensä kiinteähintaisen sopimuksen puhlun perusteella.
He myös tekevät sopimuksen heti vaikka vaan pyytää heiltä tarjousta ja ominpäin välittömästi purkavat asiakkaan vanhan sopimuksen edelliseen sähköfirmaan.
Uutta sopimusta pimitetään niin kauan, että 2 vkon katuma-aika umpeutuu.
+Lisää kommentti
Werel Oy on yksipuolisesti 'muuttanut' sähkövertailu.fi-palvelussa tekemäni kiinteähintaisen sähkösopimuksen muuttuvahintaiseksi. Mitään vahvistusta eivät lähettäneet ennen puolen vuoden kuluttua tekemääni reklamaatiota. Homma toki selvitetään vaikka käräjäoikeudessa, mutta kehotan kaikkia välttämään sopimusten teon ko. yrityksen kanssa! Toiminta on todella törkeää ja vastuuhenkilöt pitää saada vastuuseen petoksesta.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

220 Energia tiedottaa:

220 Energia Oy on toimittanut edullista sähköä vuodesta 2012. Vahva keskittyminen toimittaa sähköä edulliseen hintaan ja yksinkertaisina pidetyt tuotteet ovat tarkoittaneet jatkuvaa kasvua. Tällä hetkellä meillä on yli 80 000 asiakasta Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Latviassa.

Olemme tehneet sopimuksen pohjoismaalaisen sähköyhtiön WE®EL:in kanssa (www.werel.net) liiketoiminnan myynnistä ja he tulevat toimittamaan teille edullista sähköä jatkossakin. Uskomme, että tulette olemaan tyytyväisiä palveluun. Sähköä toimitetaan teille samoilla ehdoilla kuin aikaisemminkin. Asiakassopimuksen siirto tapahtuu SME2014 9.2[1] sähkönmyyntiehtojen mukaan.

WE®EL on perustettu vuonna 2012 ja toimii samanlaisilla arvoilla ja tavoitteilla kuin 220 Energia. Tärkeimmät arvot ovat asiakastyytyväisyys ja ympäristöystävällisyys. Koska toiminnan arvot ovat samanlaisia, antaa se meille varmuuden siitä, että linjamme saa jatkumoa.

Sopimuksenne siirtyy uudelle sähköntoimittajalle, WE®EL:lle, marraskuun puoliväliin mennessä. Asiakkaana teidän ei tarvitse tämän ilmoituksen johdosta tehdä mitään. Kaikki siirtymiseen liittyvät asiat hoidetaan yhdessä uuden toimittajan, sekä paikallisen verkkoyhtiön kanssa.

Mitä myyjän vaihto tarkoittaa asiakkaalle?
Lyhyesti, mikään ei muutu, paitsi sähköstä laskuttava yhtiö, eikä teidän tarvitse tehdä mitään. Jos teillä on käytössä e-lasku, niin tulee e-laskusopimus tehdä uudestaan verkkopankissanne, uudella WE®EL:n asiakasnumerolla.

Sopimus & sähköntoimitus:

Sopimuksen hinta ja voimassaolo pysyvät samoina, kuten kaikki muutkin sopimusehdot.
Toimitukset jatkuvat katkeamatta samanlaatuisina ja paikallinen sähkönsiirtäjä on edelleen vastuussa fyysisestä toimituksesta.
Myyjänvaihdon yhteydessä ehdot sopimuksen muuttamiseksi tai irtisanomiseksi sopimuksen pysyvät muuttumattomina. Mikäli sopimuksenne on määräaikainen, niin jatkuu se normaalisti, eikä sopimuksen siirtyminen uudelle myyjälle oikeuta ennenaikaiseen irtisanomiseen. (SME2014 9.21).

Laskutus:

220 Energia lähettää loppulaskun sopimuksen siirryttyä ja erillistä laskua lokakuun ajalta ei lähetetä. Mikäli olette maksaneet sähköstä ennakkoon marraskuusta eteenpäin, niin maksamanne ennakkomaksut siirretään WE®EL:lle ja WE®EL ottaa sen huomioon hyvityksinä seuraavien laskujen yhteydessä. Jos haluatte, että summa palautetaan teidän tilillenne, niin teidän täytyy ilmoittaa tilinumeronne 220 Energian asiakaspalveluun maksun palautusta varten.
WE®EL tulee laskuttamaan asiakasta siitä lähtien, kun käyttöpaikka on siirtynyt WE®EL:n toimitukseen. Jos teillä on ennakkolaskutus, sitten WE®EL lähettää teille ensimmäisen laskun marraskuussa.

Asiakaspalvelu:
WE®EL asiakaspalveluun voitte olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@werel.net tai numeroon 09 171 00 515 (aukioloajat ma-pe klo 08-12 ja 13-16).
Usein kysytyt kysymykset: http://220energia.fi/werel-kysymykset/

220 Energian asiakaspalvelu palvelee edelleen normaalisti ja voitte olla meihin yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@220energia.fi tai numeroon 09 171 00 50 (aukioloajat ma-pe klo 08-12 ja 13-16).

220 Energian puolesta kiitämme asiakkuudestanne ja siirrämme sopimuksenne WE®EL:lle luottaen, että tulette olemaan tyytyväisiä heidän palveluihinsa.

Yhteystiedot

WE®EL:
Kotisivu: www.werel.net
Y-tunnus: 2704304-3
Osoite: Tehtaankatu 10,
00140 Helsinki

Ystävällisin terveisin,
Peter Swartling
Werel Oy

220 Energia Oy
Kotisivu: www.220energia.fi
Y-tunnus: 2490705-3
Osoite: Sörnäistenkatu 15 C,
00580 Helsinki

Ystävällisin terveisin,
Robert Carnling
220Energia Oy

[1] SME2014 9.2. ”Myyjä on oikeutettu siirtämään myyntisopimuksen toiselle myyjälle. Myyntisopimuksen ehtoja ei voida siirron yhteydessä muuttaa. Uuden myyjän on ilmoitettava siirrosta käyttäjälle viimeistään ensimmäisen laskun yhteydessä”.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta