Jehovan todistajilla ei ole Jumalaa vaan Jumala pienellä j John. 1 :1
Ei Jumalaa
7
<50
Vastaukset
- PalavaPensas
Jehovan todistajuus on vakava harhaoppi josta tulee sanoutua irti ja ihmisen tulee uudestisyntyä, käydä kasteella ja täyttyä Pyhällä Hengellä.
Jeesus Kristus on sekä Vapahtaja että Herra.
Kun hän saa tehdä ihmisen vapaaksi niin ihminen on silloin sisäisesti todella vapaa ja saa Jumalan antaman ilon ja rauhan ja rakkauden jota ei mikään ulkoinen voi enää horjuttaa. - kummankovalitset
Valintakysymys UM Joh. 20:28. Tuomas sanoi hänelle vastaukseksi: "Herrani ja Jumalani!"
Isolla J on totuus 5. Moos. 32:39. Huomatkaa nyt, että minä - minä se olen, eikä minun rinnallani ole jumalia.- sanamieseikirjoill
Ei jumalia,mutta Jumala on. Isä Poika Pyhä Henki JHVH
- äm.oo.tee
Alkukielessä ei ollut erikseen isoja ja pieniä alkukirjaimia, tosin joissakin tapauksissa voidaan päätellä kumpi muoto on oikea, eli onko kyseessä "se" Jumala vai "eräs" jumala.
Mutta tässä jae, jossa ei "koolla ei ole väliä". Kaiken voi kirjoittaa vaikka isolla, niin viesti on sama.
Joh. 17:3: JA IKUINEN ELÄMÄ ON SITÄ, ETTÄ HE TUNTEVAT SINUT, AINOAN TODELLISEN JUMALAN, JA HÄNET, JONKA OLET LÄHETTÄNYT, JEESUKSEN KRISTUKSEN.
Jeesus ei ole ainoa tosi Jumala, vaan sitä on yksin Isä. Se on siinä.- TopiasKivahessu
katsos jouluevankeliumista, "otti orjan osan" ja puhui tässä osassa.
Turusessa on kymmenisen asiantuntijalausuntoa, että lahkon Joh 1:1 on törkeä väärennös.
Kun seura kirjoittaa Joh 1:1 -jakeen pienellä, sillä on uusi jumala, epäjumala. Löydätkö Raamatusta: Kuule Israel, Herra on yksi.
Eikä siinä kaikki. Oppinut Barclayn lausunnon asiasta on seura väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi lahkon väärennöstä tuosta jakeesta.
Katso Turusesta
Jätä polyteismi. Vapaudu lahkosta. Omaksu kristillisyys
- ikeanjatkumo
Tuolla on aiheeseen liittyen luettavaa
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13772993/hyvat-uutiset-johanneksen-mukaan-plus-prologi- Kolonkka
Wikipediaa on ja sehän "tietokirja" johon lahkokin saa kirjoittaa. nimim. "ikeanjatkumo" ei ole asiaan koulutuksen omaava.
Turusessa on tutkijoiden lausunnot, joiden oppiarvot ja yliopistot on mainittu.
On mainittu uskontokuntakin, on tutkijoita, jotka totuuden nimessä haluavat sanoa lahkon kirjoitustavan väärennökseksi, vaikka itse ovatkin esim. agnostikkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225071
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23593Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361300- 1011292
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17903viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61773- 37759