Vinkki palstan uskovaisille

päivän.nimimerkki

Jos yritätte täällä käännyttää, niin koettakaa ainakin järjen, logiikan ja tiedon pohjalta sitä tehdä. Esim. raamatun lauseet on tyhjän päiväisiä siihen, ennen kuin opuksen tapahtumat on todistettu tai jumala, jonka sanaksi sitä väitätte.

31

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missionsimpossible

Eihän uskolle ole olemassa mitään loogisia järkiperusteita, joten vaadit nyt mahdottomia. Mitään tietoakaan ei tietenkään ole, koska puhutaan uskosta.

Jos olisi jotain loogisia järkiperusteita ja selkeää tietoa, niin emme edes puhuisi uskosta vaan tiedosta. Jota siis ei ole.

• päivän.nimimerkki

En näköjään saa noinkaan lyhyttä aloitusta tehtyä virheittä :D

• Eleasar

Raamattu on Hengen miekka. Se on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija."
        Älä siis ihmettele, että se viiltää sinua.

• Eleasar kirjoitti:

Raamattu on Hengen miekka. Se on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija."
        Älä siis ihmettele, että se viiltää sinua.

Hassua, että luulette käsittämättömien repliikkienne tulevan tulkituiksi jonkinlaisena viisauden osoituksina. Ne ovat silti vain käsittämättömiä repliikkejä.

• Eleasar

Pyydän anteeksi, jos luulen niin, mutta kun Raamattu sanoo, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanasta, niin en tiedä muuta keinoa saada ihmisiä uskomaan. Ei se usko joka minulla on, ole minusta lähtöisin, vaan Jumalan vaikuttamaa.

• päivän.nimimerkki
        Eleasar kirjoitti:

Pyydän anteeksi, jos luulen niin, mutta kun Raamattu sanoo, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanasta, niin en tiedä muuta keinoa saada ihmisiä uskomaan. Ei se usko joka minulla on, ole minusta lähtöisin, vaan Jumalan vaikuttamaa.

Kerro mistä tiedät raamatun olevan jumalan sanaa, ilman mitään raamatusta otettua?

• Eleasar

Jumala on laittanut lakinsa sisimpääni. Jumalan Henki todistaa uskovaisen hengen kanssa, että hän on Jumalan lapsi. Se on se vakuus itselle.

• päivän.nimimerkk
        Eleasar kirjoitti:

Jumala on laittanut lakinsa sisimpääni. Jumalan Henki todistaa uskovaisen hengen kanssa, että hän on Jumalan lapsi. Se on se vakuus itselle.

Tuo ei vastannut kysymykseeni. Yritä uudestaan.

Tarkoitatko jumalan laittaneen lakinsa jokaisen sisinpään? Jos tarkoitat, niin jokainen eläköön kuten itsestään tuntuu, eikä sinulla ole siihen mitään urputtamista, koska jokaisen lait on jumalasta peräisin.

Olet elossa ja kuvittelet sen todistavan jotain. Minäkin olen elossa ja voisin uskoa sen olevan todiste Äiti Maasta, mikä olisi yhtä pätevä todiste kuin sinun merkityksetön litaniasi.

• Eleasar

On sinullakin omatunto, joka todistaa hyvän ja pahan. Moni on tosin sen paaduttanut. Mutta jos aina toimit omantuntosi mukaisesti, et tarvitse Jumalaa. Jos kuitenkin kerrankin olet tehnyt jotain omaatuntoasi vastaan, olet syntinen Luojasi edessä. Ja kaikkihan me ollaan niin tehty.
        Myönnän, että Pyhan Hengen todistus sisimmässäni on todistus minulle henkilökohtaisesti. Sen sinäkin saat kokea, jos haluat:).

• päivän.nimimerkki
        Eleasar kirjoitti:

On sinullakin omatunto, joka todistaa hyvän ja pahan. Moni on tosin sen paaduttanut. Mutta jos aina toimit omantuntosi mukaisesti, et tarvitse Jumalaa. Jos kuitenkin kerrankin olet tehnyt jotain omaatuntoasi vastaan, olet syntinen Luojasi edessä. Ja kaikkihan me ollaan niin tehty.
        Myönnän, että Pyhan Hengen todistus sisimmässäni on todistus minulle henkilökohtaisesti. Sen sinäkin saat kokea, jos haluat:).

Ihmisillä ei ole sama käsitys hyvästä ja pahasta. Moni paha asia maailmassa on tapahtunut hyvällä omalla tunnolla tehtynä. Se ei ole todiste jumalasta, ellei halua uskoa hänen varta vasten halunneen maailmasta tälläista sekasotkua.

>>Myönnän, että Pyhan Hengen todistus sisimmässäni on todistus minulle henkilökohtaisesti. >>

Kuten on käynyt aikojen saatossa muillekin riippumatta mikä jumala on kyseessä. Tuosta tosiasiasta pitäisi seurata johtopäätöksiä.

• Eleasar

No ok. Ei tästä kannata enää väitellä. Minä uskon sen mitä Paavali sanoo: "Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötätodistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä - sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan".
        Hyvää jatkoa ja Jumalan siunausta sinulle!

• päivän.nimimerkki
        Eleasar kirjoitti:

No ok. Ei tästä kannata enää väitellä. Minä uskon sen mitä Paavali sanoo: "Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötätodistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä - sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan".
        Hyvää jatkoa ja Jumalan siunausta sinulle!

Eli Paavali sanoo, että he ketkä toimivat oikein ilman uskoa, heillä on laki sydämessään. Selitystä vaille jää, eikö kaikille ihmisille olekaan lakia annettu sydämeensä. Jos ei, niin miksi ei. Jos on, niin miksi silti jotkut tekevät pahaa. Mutta joo riittää raamatusta lässyttäminen ja kinaaminen, kun ei ole syytä miksi sitä pitäisi pitää sellaisena kuin väitätte.

Haluaisin kyllä kuulla mietteitäsi tähän:

>>Kuten on käynyt aikojen saatossa muillekin riippumatta mikä jumala on kyseessä. Tuosta tosiasiasta pitäisi seurata johtopäätöksiä.>>

Mutta jos ei irtoa, niin hyvää illan jatkoa.

• Eleasar

Ei, vaan Paavali sanoo, että pakanoillakin, jotka eivät olleet Mooseksen laista kuulleetkan, oli sydämessään kirjoitettu se sama laki. Sen osoittaa heidän omatuntonsa, joka joko syyttää tai puolustaa heitä. Mooseksen laissa sanotaan esim. Älä tapa. Saman sanoo omatuntomme. Samoin on muissakin Mooseksen lain kohdissa.
        Johtopäätökisä? En ihan ymmärrä mitä tarkoiat. Johtopäätökseni on se, että Jeesus on Herrani ja Vapahtajani. Jos muut ei sitä usko, johtopäätösten tekeminen on heidän asiansa, ei minun.

• päivän.nimimerkki
        Eleasar kirjoitti:

Ei, vaan Paavali sanoo, että pakanoillakin, jotka eivät olleet Mooseksen laista kuulleetkan, oli sydämessään kirjoitettu se sama laki. Sen osoittaa heidän omatuntonsa, joka joko syyttää tai puolustaa heitä. Mooseksen laissa sanotaan esim. Älä tapa. Saman sanoo omatuntomme. Samoin on muissakin Mooseksen lain kohdissa.
        Johtopäätökisä? En ihan ymmärrä mitä tarkoiat. Johtopäätökseni on se, että Jeesus on Herrani ja Vapahtajani. Jos muut ei sitä usko, johtopäätösten tekeminen on heidän asiansa, ei minun.

>>Ei, vaan Paavali sanoo, että pakanoillakin, jotka eivät olleet Mooseksen laista kuulleetkan, oli sydämessään kirjoitettu se sama laki. Sen osoittaa heidän omatuntonsa, joka joko syyttää tai puolustaa heitä. Mooseksen laissa sanotaan esim. Älä tapa. Saman sanoo omatuntomme. Samoin on muissakin Mooseksen lain kohdissa.>>

Ahaa... Mutta tuohan ei pidä paikkaansa, koska omatunto ei ole kaikilla sama – tappamisen osaltakaan.

>>Johtopäätökisä? En ihan ymmärrä mitä tarkoiat. Johtopäätökseni on se, että Jeesus on Herrani ja Vapahtajani. Jos muut ei sitä usko, johtopäätösten tekeminen on heidän asiansa, ei minun.>>

Että ihmiset ovat aina uskoneet johonkin jumalaan yhtälailla kuin sinäkin, niin selvää on, että jumalasi on yhtä oikea ja todellinen kuin heidänkin.

• Eleasar

Meissä kaikissa on jumalkaipuu sisimmässä. Siksi on aina ollut joka puolella maailmaa uskontoja. Täällä nykyajan materialisminkin keskellä ihmiset kaipaavat taas jotain muuta kuin pelkää materiaa. Valitettavasti he etsivät sitä vääristä lähteistä. MUTTA...Jeesus antaa rauhan sydämeen. Epäjumalanpalvelijat sen sijaan koittavat jatkuvasti lepyttää jumalia saadakseen rauhan sydämeensä. Siinä on iso ero. En ole esim kuullut kenestäkään joogan ja meditaation harjoittajasta, joka sanoisi löytäneensä rauhan. Aina he vain sanovat etsivät sitä.
        Ja eiköhän jokaisella syntymälahjana ole käsitys oikeasta ja väärästä. Valitettavasti vain ne kulttuurit, joihin he syntyvät, vääristävät asiat ja sokaisevat omantunnon. Mutta uskon, että ei kukaan tosta vain tapa ensimmäistä kertaa, vaikka olisi kuinka ihmissyöjä. Nopeasti siihen vain tottuu "oikeassa" ympäristössä. Sitä se omantunnon paatuminen on, josta jo mainitsin.

• päivän.nimimerkki
        Eleasar kirjoitti:

Meissä kaikissa on jumalkaipuu sisimmässä. Siksi on aina ollut joka puolella maailmaa uskontoja. Täällä nykyajan materialisminkin keskellä ihmiset kaipaavat taas jotain muuta kuin pelkää materiaa. Valitettavasti he etsivät sitä vääristä lähteistä. MUTTA...Jeesus antaa rauhan sydämeen. Epäjumalanpalvelijat sen sijaan koittavat jatkuvasti lepyttää jumalia saadakseen rauhan sydämeensä. Siinä on iso ero. En ole esim kuullut kenestäkään joogan ja meditaation harjoittajasta, joka sanoisi löytäneensä rauhan. Aina he vain sanovat etsivät sitä.
        Ja eiköhän jokaisella syntymälahjana ole käsitys oikeasta ja väärästä. Valitettavasti vain ne kulttuurit, joihin he syntyvät, vääristävät asiat ja sokaisevat omantunnon. Mutta uskon, että ei kukaan tosta vain tapa ensimmäistä kertaa, vaikka olisi kuinka ihmissyöjä. Nopeasti siihen vain tottuu "oikeassa" ympäristössä. Sitä se omantunnon paatuminen on, josta jo mainitsin.

>>Meissä kaikissa on jumalkaipuu sisimmässä.>>

Et voi puhua kaikkien puolesta.

>>MUTTA...Jeesus antaa rauhan sydämeen... >>

Kuten muitakin mainostetaan. Käytännössä sanot miljardien nykyisten ja menneiden ihmisten uskoneen päin vittua vääriin jumalaan, vaikka todellisuudessa sinulla ei ole mitään näyttöä oman uskosi ylivertaisuudesta totuuden suhteen. Ainoa mitä sinulla on, on oma fiiliksesi, kuten kaikilla muillakin ketkä ikinä ovat olleet tyytyväisiä uskomuksiinsa. Se että nyt on kyseessä Sinä ja tämän seudun paikallinen jumala, ei tee asiasta erilaista, erikoista ja todellista. Todella ylimielistä ja itsekeskeistä nollata miljardien ihmisten tuntemukset uskomuksistaan jotenkin vääriksi tai huonommiksi vain oma höpöfiilis perusteena.

Jos kristinuskosta voisikin todistaa, että siitä saa rauhan sydämeen, niin maailmaan se ei sitä ainakaan luo.

>>Ja eiköhän jokaisella syntymälahjana ole käsitys oikeasta ja väärästä. Valitettavasti vain ne kulttuurit, joihin he syntyvät, vääristävät asiat ja sokaisevat omantunnon. Mutta uskon, että ei kukaan tosta vain tapa ensimmäistä kertaa, vaikka olisi kuinka ihmissyöjä. Nopeasti siihen vain tottuu "oikeassa" ympäristössä. Sitä se omantunnon paatuminen on, josta jo mainitsin. >>

Miten sellainen vääristävä kulttuuri ja ympäristö olisi voinut edes muodostua, jos kaikilla on aina ollut sama käsitys oikeasta ja väärästä? Eihän kukaan olisi joutunut tappamaan tai varastamaan nälkäänsä, koska kaikilla on käsitys antaa vähästään enemmän tarvitsevalle. Jos yksi ainoa viimeinen hedelmä tai jokin olisi kyseessä kahdella yhtä nälkäisellä, niin tokihan oikeus siihen olisi sen omistajalla. Jos omistajaa ei olisi, niin nopein syököön ellei lapsia tai naisia olisi kelle antaa. Nyt laitoit minut miettimään typeryyksiä, vaikka sinun olisi pitänyt.

• Eleasar

Vääristävä kulttuuri muodostui sen seurauksena, kun ensimmäiset ihmiset lankesivat syntiin. Jo Aadamin ja Eevan poika, Kain tappoi veljensä. Seuraukset siis alkoivat näkyä heti. Pahuuden huipentuma tuli ennen vedenpaisumusta, kuten sanotaan: "Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päälä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat".
        Tällaisia me olemme ilman Jumalaa. Taipuvaisia pahaan. Joku on sanonut, että sitä joka väittää löytäneensä totuuden, kannattaa varoa. Jos se pitää paikkansa, ei totuutta kannata edes etsiä, kun sitä ei muka voi löytää. Kuulostaa kieltämättä ylimieliseltä lytätä muut uskonnot, mutta Jeesus sanoi olevansa Tie Jumalan luo, Totuus ja Elämä. Minä uskon joka tapauksessa häneen.
        Ei kristinusko voikaan tuoda rauhaa maailmaan, vaan Rauhan Ruhtinas, Jeesus. Kirkkokunnat ovat pääsääntöisesti epäraamatullisia laitoksia, mutta Jeesus tulee pian perustamaan tänne tuhatvuotisen rauhanvaltakunnan. Silloin on rauha kaikkialla.

• päivän.nimimerkki
        Eleasar kirjoitti:

Vääristävä kulttuuri muodostui sen seurauksena, kun ensimmäiset ihmiset lankesivat syntiin. Jo Aadamin ja Eevan poika, Kain tappoi veljensä. Seuraukset siis alkoivat näkyä heti. Pahuuden huipentuma tuli ennen vedenpaisumusta, kuten sanotaan: "Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päälä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat".
        Tällaisia me olemme ilman Jumalaa. Taipuvaisia pahaan. Joku on sanonut, että sitä joka väittää löytäneensä totuuden, kannattaa varoa. Jos se pitää paikkansa, ei totuutta kannata edes etsiä, kun sitä ei muka voi löytää. Kuulostaa kieltämättä ylimieliseltä lytätä muut uskonnot, mutta Jeesus sanoi olevansa Tie Jumalan luo, Totuus ja Elämä. Minä uskon joka tapauksessa häneen.
        Ei kristinusko voikaan tuoda rauhaa maailmaan, vaan Rauhan Ruhtinas, Jeesus. Kirkkokunnat ovat pääsääntöisesti epäraamatullisia laitoksia, mutta Jeesus tulee pian perustamaan tänne tuhatvuotisen rauhanvaltakunnan. Silloin on rauha kaikkialla.

Huokaus... Aivan suotta noita raamatun satuja viljelet. Käsiteltiin jo ettei sinulla ole kuin oma fiilis siitä, että se on jumalan sanaa.

Jokatapauksessa moraalini ei salli minun tappaa veljeäni, niin logiikkasi mukaan ei Kaininkaan pitäisi. Tai toisin päin.

• Eleasar

On minulla muutakin, kuin sisäinen todistus. Raamattu on niin yhtenäinen kirja, vaikka sillä on useita kirjoittajia eri aikoina. Ei se voi olla mahdollista muuta kuin Jumalan Hengen inspiroimana. Moraalista en ole puhunut mitään, vaan omastatunnosta. Kain toimi omaatuntoaan vastaan, kun tappoi veljensä. Kyllähän Suomessakin on monta murhamiestä, joista olen kuullut, että öisin he näkevät painajaisia niistä teoista kun omatunto syyttää. He siis toimivat moraalinsa vastaisesti murhatessaan. Näinhän eräskin uskoontullut murhaaja kertoi, että näki ennen uskoontuloaan joka ainoa yö painajaisia niistä asioista, kun omatunto syytti. Mutta kun hän kohtasi Jeesuksen, painajaiset loppui. Ja juuri tuo omatunto on Jumalan asettama laki.
        Ja vinkkinä, että jos aiot kommentoida, niin kannattaa yrittää lukea huolella, mitä kirjoitan. Jostain syystä aina käsität väärin ja alat syyttämään siitä. Voisinhan minäkin syyttää ja hiillostaa sinua samalla lailla. Esim. kun sanoit, että lyttään ylimielisesti kaikki muut uskonnot, mitä sinä sitten teet? Lyttäät niiden lisäksi vielä minunkin uskonnon?:)

• päivän.nimimerkki
        Eleasar kirjoitti:

On minulla muutakin, kuin sisäinen todistus. Raamattu on niin yhtenäinen kirja, vaikka sillä on useita kirjoittajia eri aikoina. Ei se voi olla mahdollista muuta kuin Jumalan Hengen inspiroimana. Moraalista en ole puhunut mitään, vaan omastatunnosta. Kain toimi omaatuntoaan vastaan, kun tappoi veljensä. Kyllähän Suomessakin on monta murhamiestä, joista olen kuullut, että öisin he näkevät painajaisia niistä teoista kun omatunto syyttää. He siis toimivat moraalinsa vastaisesti murhatessaan. Näinhän eräskin uskoontullut murhaaja kertoi, että näki ennen uskoontuloaan joka ainoa yö painajaisia niistä asioista, kun omatunto syytti. Mutta kun hän kohtasi Jeesuksen, painajaiset loppui. Ja juuri tuo omatunto on Jumalan asettama laki.
        Ja vinkkinä, että jos aiot kommentoida, niin kannattaa yrittää lukea huolella, mitä kirjoitan. Jostain syystä aina käsität väärin ja alat syyttämään siitä. Voisinhan minäkin syyttää ja hiillostaa sinua samalla lailla. Esim. kun sanoit, että lyttään ylimielisesti kaikki muut uskonnot, mitä sinä sitten teet? Lyttäät niiden lisäksi vielä minunkin uskonnon?:)

>> Raamattu on niin yhtenäinen kirja, vaikka sillä on useita kirjoittajia eri aikoina. Ei se voi olla mahdollista muuta kuin Jumalan Hengen inspiroimana>>

Älä nyt aikuisten oikeasti tuollaista rupea väittämään.

>>Moraalista en ole puhunut mitään, vaan omastatunnosta. Kain toimi omaatuntoaan vastaan, kun tappoi veljensä. >>

Omatunto ei soimaa, ellet ole toiminut mielestäsi moraalittomasti.

>>Kyllähän Suomessakin on monta murhamiestä, joista olen kuullut, että öisin he näkevät painajaisia niistä teoista kun omatunto syyttää. He siis toimivat moraalinsa vastaisesti murhatessaan...>>

Tietenkin suurinosa katuu pahoja tekojaan. Sellaisia on olemassa jotka ei.

>>Jostain syystä aina käsität väärin ja alat syyttämään siitä. Voisinhan minäkin syyttää ja hiillostaa sinua samalla lailla. Esim. kun sanoit, että lyttään ylimielisesti kaikki muut uskonnot, mitä sinä sitten teet? Lyttäät niiden lisäksi vielä minunkin uskonnon?:) >>

Syyttäminen ja hiillostaminen tähän suuntaan on ihan tervetullutta.

Sanoin miten asia on. Sinun uskonto ei ole muista poikkeava totuuden eikä omakohtaisen kokemuksen suhteen.

• Eleasar

https://www.youtube.com/watch?v=lDFCeRzl0FM

Meistä kumpikaan ei näköjään peräänny yhtään. Ei minulla tarkoitukseni olekaan yrittää todistaa, kuinka Minä olen oikeassa, vaan saada sinutkin uskomaan evankeliumiin. Kannattaa katsoa tämä linkki. Tähän kyllä lopetan. Hyvää jatkoa.

• wind-

Meissä uskovissa on myös paljon tieteellistä maailmankatsomusta. On hyvä asia että usko Jumalaan ja viimeisin tiede kulkevat käsikädessä. Kumpikaan ei sulje toistaan pois. Jumalaa emme voi koskaan nähdä, jos voisimme.. Hän olisi epäjumala ja yhden kipupisteisen planeetan maailmaan suggeroitunut.

Paljon parempi että tutkimme tiedettä ja jätämme Jumalan sinne Korkeimman Asemaan kaiken yläpuolella.

• a----a

Olisiko sinulla antaa muutama esimerkki jumaluskon ja viimeisimmän tieteen saavutuksista?

• Uskojatiede
        a----a kirjoitti:

Olisiko sinulla antaa muutama esimerkki jumaluskon ja viimeisimmän tieteen saavutuksista?

Hän varmaan tarkoitti tätä näin:

http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/nobel-darvinismin-nollaamisesta/

Siinähän tunnettu "tiedemies" Reinikainen kirjoittaa, miten kolmelle tutkijalle on myönnetty Nobelin palkinto uusdarwinismin kumoamisesta. Mikä on tietysti sikäli jännä väite, ettei moista asiaa kuin uusdarwinismi ole olemassa.

Eikä Nobelin palkintoa tietenkään myönnetty tuollaisen olemattoman asian kumoamisesta. Minkä lisäksi kyseisten tutkijoiden tulokset vain vahvistivat evoluutiota ja sopivat siihen saumattomasti.

Yhtä hilpeää oli tämän "tiedemiehen" maininta siitä, miten 2012 oli onnistuttu eristämään dinosauruksen DNA:ta. Mikä kuulemma oli myös kohtalokasta sille olemattomalle uusdarwinismille. Valitettavasti dinosauruksen DNA:ta on onnistuttu eristämään vain elokuvassa Jurassic Park, joka ei ole dokumentti.

Mutta ilmeisesti tämä korkeasti koulutettu "tiedemies" Reinikainen ei ole ymmärtänyt mikä ero on faktalla ja fiktiolla. Mutta eiväthän uskovat sitä muutenkaan koskaan ymmärrä.

• Eleasar

Jeesus sanoi erään kerran: "MInä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt".
        Tämä on Jumalan tie ilmoittaa totuutensa. Ihmisviisauteen perustautuvat eivät voikaan ymmärtää, sillä täytyy nöyrtyä lapsenkaltaiseksi. Jumala olisi tottakai voinut ilmoittaa itsensä niin, ettei kukaan voi sitä vastaanottaa. Hän kuitenkin teki pelastuksen tien niin yksinkertaiseksi, että kaikki voi sen ymmärtää. Uskomalla Jeesukseen, pelastuu.
        Paavali sanoo: "Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat".
        Tämä on se tie totuuteen. Me ymmärrämme uskon kautta, että maailma on luotu Jumalan Sanalla. Tuskin tekään väitätte ymmärtävänne järjellä maailman syntyä. Ihmisymmärrys ei voi näitä käsittää, mutta Jumala puhuu Henkensä kautta sydämelle, kun nöyrtyy lapsen kaltaiseksi.

• Eleasar kirjoitti:

Jeesus sanoi erään kerran: "MInä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt".
        Tämä on Jumalan tie ilmoittaa totuutensa. Ihmisviisauteen perustautuvat eivät voikaan ymmärtää, sillä täytyy nöyrtyä lapsenkaltaiseksi. Jumala olisi tottakai voinut ilmoittaa itsensä niin, ettei kukaan voi sitä vastaanottaa. Hän kuitenkin teki pelastuksen tien niin yksinkertaiseksi, että kaikki voi sen ymmärtää. Uskomalla Jeesukseen, pelastuu.
        Paavali sanoo: "Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat".
        Tämä on se tie totuuteen. Me ymmärrämme uskon kautta, että maailma on luotu Jumalan Sanalla. Tuskin tekään väitätte ymmärtävänne järjellä maailman syntyä. Ihmisymmärrys ei voi näitä käsittää, mutta Jumala puhuu Henkensä kautta sydämelle, kun nöyrtyy lapsen kaltaiseksi.

>Jeesus sanoi erään kerran: "MInä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. (Jne.)
        Koska Jeesus uskontosi mukaan on Jumalan yksi persoona, hän siis tässä ylisti itseään. Kovinkin fiksua?
        Samalla Jeesus halveksi tietoa ja tutkimusta, mikä pitikin länsimaisen ihmisen tehokkaasti kaukana kaikesta ympäristöömme kohdistuvasta terveestä uteliaisuudesta seuraavat puolitoista vuosituhatta. Onneksi sitten jotkut alkoivat ajatella itse.

• Eleasar

Kun hän sanoi, että Isä on salannut nämä, hän tarkoitti hengellsiä asioita; ei maallisia. Ei hän puhunut mitään ajallisesta lääketieteestä tms.
        Mitä tulee Jumalan kolmeen persoonan, niin vaikka he kaikki ovat Jumalan persoonia, ovat he myös itsenäisiä. Vaikea minullekin ymmärtää, mutta uskon kuitenkin niin. Vähänpä sitä me maan matoset kyetään ymmärtämään. Jeesus sanoi: "Minä ja Isä olemme yhtä", mutta kuitenkin sanotaan myös: "Kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikesa".

• UskonViisaus

" täytyy nöyrtyä lapsenkaltaiseksi."

No ilmankos uskovat vaikuttavat älyltään ja yleistietämyksen tasoltaan noin kuusivuotiailta. Aikamoisen säälittävää moinen itse valittu pohjaton tyhmyys ja täysin olematon yleissivistys ja järjen avoin halveksunta.

Sitten vielä ihmettelevät, kun heitä pidetään tyhminä ja sivistymättöminä, vaikka itse nimenomaan halveksuvat kaikkea asiallista tietoutta, järkeä ja logiikkaa.

"Mikä tahansa väite, olkoon kuinka looginen ja perusteltu hyvänsä, joka saa kyseenalaistamaan uskon, on aina paholaisesta siitä yksinkertaisesta syystä, että se saa kyseenalaistamaan uskon."

Uskovat pitävät tietoa, järkeä ja logiikkaa vain paholaisen lähettämänä eksytyksenä ja siksi välttävät visusti moisia. Ja sen kyllä huomaa.

• Eleasar

Puhut kerrankin pääsääntöisesti asiaa. Siihen vain puuttuisin, että ei se tarkoita että on muuten lapsen tasolla. Ennen mekin juoksimme kaikissa riettauden lätäköissä järjettömästi. Mutta kun Jeesus sai pelastaa meidät, niin tulimme kylläkin järkiimme. Enää en minäkään hortoile humalassa ja elä muussa pahuudessa, kuten ennen. Mielestäni olen nykyään tasapainoisempi ja minulla on rauha sydämessä. Tiedän myös mitä se on kun on helvetti rinnassa.

• "Jos yritätte täällä käännyttää, niin koettakaa ainakin järjen, logiikan ja tiedon pohjalta sitä tehdä. Esim. raamatun lauseet on tyhjän päiväisiä siihen, ennen kuin opuksen tapahtumat on todistettu tai jumala, jonka sanaksi sitä väitätte."

Todisteilla ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Ateisti on ateisti siksi, koska hän ei HALUA uskoa Jumalaan.

• Satuihin ei haluta USKOA, mutta haluttaisiin TIETÄÄ ehdottomasti, jos jokin jumala olisi olemassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      258
      2810
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      99
      2257
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1960
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1403
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      68
      1384
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1300
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1138
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      974
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      973
    Aihe