Jenkkilahkot pulassa maailmalla!

Adventtikirkko on länsimaissa suurissa vaikeuksissa ja väkeä aletaan potkia pois myös Suomessa, eli jenkkikura ei enää myy.

http://www.nykyaika.fi/2015/10/26/suomen-adventtikirkko-kaynnistaa-yhteistoimintaneuvottelut/

Nyt myös Jehovan todistajat uutisoivat näyttävästi ongelmistaan:

http://www.hs.fi/kotimaa/a1446606846504

Mielenkiintoista on, että kolmas serkku samasta perheestä, eli Mormonikirkko ei vielä ole ilmaissut ongelmistaan millään tasolla, mutta heidät erottaa adventisteista ja jehovista yksi pieni yksityiskohta.

Mormonit eivät ole nuoren maan kreationisteja, kuten nämä kaksi köyhempää serkkuaan, eli onko tässä se veteen piirretty viiva, joka on pistänyt nämä kaksi kaverusta ahtaalle.

Siinä meni raja, että mitä typeryyttä ihmisille voi koettaa syöttää, eli nuoren maan kreationismiin rahojen lyöminen on osoittautunut äärettömän suureksi taktiseksi virheeksi näille kahdelle lahkolle made in USA.

Se karkoittaa kaikki järkevät ihmiset lahkosta, eli lue: maksukykyiset. Hyvin koulutetut ja sitä kautta hyvin ansaitsevat ja sitä kautta enemmän kymmenyksiä antavat.

Jäljelle jää se rupusakki, joka todella uskoo tuollaista aivotonta tauhkaa, ja siinä on sitten sellainen pieni ongelma, että siitä porukasta et sitten kymmenyksiä kerää, eli johtajille hilloa.

Mormonikirkko sanoo virallisessa lausunnossaan evoluutiosta näin:

>> The LDS Church has stated that it "has no official position on evolution, and each member is entitled to his or her own personal views on the subject" >>

Eli jos joku on nuoren maan kreationisti, niin olkoon ja jos joku ymmärtää evoluution tosiasiaksi, niin ymmärtäköön. Emme pakota lahkona ihmisiä ajattelemaan niin tai näin.

Vaikka mormonikirkon opetukset ovat kauhea kuraa monelta osin, niin kuitenkin niihin vaaditaan vain uskoa, kun taas evoluutioteorian kieltämiseen vaaditaan tosiasioiden hyväksymättömyyttä, joka on järkevälle ihmiselle todella vaikea pala purtavaksi, vaikka hän toisaalta sitten kykenee uskomaan taikakalsareihin ja muuhun soopaan, kun se vaatii vain uskoa.

Eli kun lahko opettaa, että tuon nurkan takana saattaa olla punainen auto, niin se vaatii vain uskoa, että kyllä se siellä voi olla, vaikka sitä ei näe.

Kun lahko vaatii, että kun näet tuossa edessäsi punaisen auton, niin se ei ole siinä, vaikka näet sen, niin sitten vaaditaan erityinen luonne, joka kykenee olemaan lahkossa, joka näin määrää.

Sanalla sanoen pitää olla typerys.

17

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhpyhpyhpyhpyh

      Sinä se jaksat olla paskiainen.

      • eikösnäinolebusman

        Pitäähän sen busmanin jotain työtä keksiä muutoin aika käy liian yksitoikkoiseksi siellä buskassa ja kun hän on entinen jäsen niin hänellä on kovasti viellä mielenkiintoa entiseen lahkoonsa.


      • silmätauennut

        jasinätyperysadventistiidiootti


      • Vai oikein paskiainen. No sinä sitä vissiin olet aito kristitty. Ainakin ulosantisi puolesta. Siitä teidät tunnistaa, jos ei muusta.

        Mutta olet ilmeisesti sitä mieltä, että lahkollasi kaikki on hienosti ja yt-neuvottelut tehdään vain siksi että saadaan talo tyhjäksi Jeesuksen paluuta varten joka on pian, jo ennen vuoden vaihdetta?


    • Tiedon lisääntyessä ja taikauskoisuuden hiljalleen kadotessa yhteiskunnasta, katoavat myös taikauskoon ja tiedottomuuteen perustuvat lahkotkin. Kulttuurit, joissa on suoritettu eläin- ja ihmisuhreja, ovat lähes tyystin kadonneet maailmastamme. Tämä siksi, että sivistyksen ja tiedon myötä ovat kadonneet ne ihmiset, jotka uskoivat, että jumalia oli olemassa ja niiden lepyttämiseen vaadittiin uhreja ja "hyvälle tuoksuvia" avotulella karrelle poltettuja eläimiä ja ihmisiä.

      • nyt-on-kristinuskonaika

        Satikutia. On pakanavaltioissa polttaminen vähentyt. Intiassa naispuolinen leski poltetaan yhdessä kuolleen puolisonsa kanssa, jota nykyään suoritetaan vain harvoin.

        Melkoiset vainot oli juutalaisia vastaan, keskitysleirit polttokamioineen, huh.. Katollisen kirkon vainot polttoineen olivat vielä suuremmat.

        Kristittyjä vainottiin, koska he kieltäytyivät palvomasta Rooman valtakunnan keisaria ja valtakunnan jumalia jumalina-

        Pakanallisten muinaissuomalaisten tiedetään uhranneen ruokaa, rahaa, koruja, työkaluja, aseita ja kukkia.

        Haudoille tuodut kynttilät ja kukat ovat jäänteitä uhritoimituksista ja hautalahjoista. Ne on annettu uskotulle yliluonnolliselle taholle, vainajan sielulle.
        Samoin rahojen heittely suihkulähteille ym. paikkoihin on jäänteitä uhraamisesta.


    • YesYes

      Yes! Pelkkää asiaa!!

    • tabernaakkeli

      Ei ole minulla ainakaan havaintoa moisesta.

    • Jenkkilahkoille, jotka vaativat omaksumaan kreationismin etenkin YEC-muodossa (nuoren maan kreationismi, maailma ja elämä 6000 vuotta "nuorta") on todellakin vaikea saada riveihinsä käännytettyä luonnontieteisiin (ja muutenkin paljon opiskelleita) perehtyneitä henkilöitä länsimaisssa varsinkin. Harvempi ihminen enää nykyään haluaa kieltää selvät osoitetut tosiasiat luonnossa.

    • Vai olisiko niin, että JT:n kassavarat - pääosa niistä - olisi siirretty tuntemattomaan paikkaan, ja äkisti rikastuneille johtoportaan jäsenille olisi myönnetty turvapaikka sellaisesta maasta, jolla ei ole luovutussopimusta minkään muun valtion kanssa?

      Toki tälläinen turvapaikkamaa edellyttää saavansa tietyn, kohtuullisen korvauksen antamastaan suojasta.

      Mitä ylle olen kirjoittanut on puhdasta spekulaatiota. Luotettavaa tietoa minulla asiasta ei ole. Jollei siksi katsota sitä infoa, mitä JT:n ylimmässä päämajassa työskennelleet ovat vuosien saatossa kirjoitelleet.

      • kerettiläinen--

        >> Vai olisiko niin, että JT:n kassavarat - pääosa niistä - olisi siirretty tuntemattomaan paikkaan, ja äkisti rikastuneille johtoportaan jäsenille olisi myönnetty turvapaikka sellaisesta maasta, jolla ei ole luovutussopimusta minkään muun valtion kanssa? >>

        Olipas "hauskasti" ilmaistu... Olen itse joskus esittänyt vastaavanlaisen "profetian" siitä, miten katolisen kirkon "pyhä paavi-isä" ja veljeskuntansa riisuvat joskus tulevaisuudessa lammasturkkinsa paljastaen näin suden karvansa ja häipyvät rahakirstunsa kanssa Vatikaani(peto)valtionsa diplomaattisen koskemattomuuden suojiin jättäen näin kirkkonsa lampaat heitteille... Uskoisin, että näin tulee tapahtumaan siinä vaiheessa, kun New World Order on saatu aikaiseksi, eikä ole tarvis enää teeskennellä mitään "lammasten paimenta", vaan voi aivan rehellisesti olla oma itsensä eli ahne poliitikko...

        http://yle.fi/uutiset/eroava_paavi_valttanee_oikeussalit_pysymalla_vatikaanissa/6499102


      • mnaat

        Jehovantodistajien pudjetti on tehnyt häränpyllyä Australian jupakan vuoksi.Muistaakseni 26 miljoonaa aussidollaria takkiin pedofilia- ja raiskaussekoilujen vuoksi.

        Eivät ole voineet ensin ilmoittaa virannomaisille tai yleensä ollenkaan koska heidän mielestään raamatun velvoite on suurempi kuin maallisen oikeuden.
        S.o.A. pitää olla kaksi silminnäkijää todistajiksi onko pedofilia tapahtunut.B.Jehovan nimeä ei saa häpäistä,jos tälläiset jutut tulisi päivänvaloon.

        Niinpä juttuja ehti kasaantua 1006 tapausta, jota on puitu oikeudessa,siis pelkästään Australiassa.
        Lisää on tulossa vastaavanlaisia sekoiluja.Nyt Jenkkilästä joukkokanne.

        Mutta entäpäs jos tämä onkin Jumalan kosto lahkolle/lahkoille jotka sanovat esiintyvänsä Jumalan nimissä mutta ovatkin pelkkä kultti?

        Kyllä Jumala pystyy tekemään tahtonsa toteuttamiseksi mitä vain.Jos ei muuten niin rahat pois.Katsotaan sitten kuka on kuka.


      • punnitaan.kuka.on.kuka
        mnaat kirjoitti:

        Jehovantodistajien pudjetti on tehnyt häränpyllyä Australian jupakan vuoksi.Muistaakseni 26 miljoonaa aussidollaria takkiin pedofilia- ja raiskaussekoilujen vuoksi.

        Eivät ole voineet ensin ilmoittaa virannomaisille tai yleensä ollenkaan koska heidän mielestään raamatun velvoite on suurempi kuin maallisen oikeuden.
        S.o.A. pitää olla kaksi silminnäkijää todistajiksi onko pedofilia tapahtunut.B.Jehovan nimeä ei saa häpäistä,jos tälläiset jutut tulisi päivänvaloon.

        Niinpä juttuja ehti kasaantua 1006 tapausta, jota on puitu oikeudessa,siis pelkästään Australiassa.
        Lisää on tulossa vastaavanlaisia sekoiluja.Nyt Jenkkilästä joukkokanne.

        Mutta entäpäs jos tämä onkin Jumalan kosto lahkolle/lahkoille jotka sanovat esiintyvänsä Jumalan nimissä mutta ovatkin pelkkä kultti?

        Kyllä Jumala pystyy tekemään tahtonsa toteuttamiseksi mitä vain.Jos ei muuten niin rahat pois.Katsotaan sitten kuka on kuka.

        Joka ei pidä Jumalan käskyjä, sapatti mukaan lukien, ei ole Hänen omansa.


      • mnaat
        punnitaan.kuka.on.kuka kirjoitti:

        Joka ei pidä Jumalan käskyjä, sapatti mukaan lukien, ei ole Hänen omansa.

        Myös 612 muuta käskyä.
        Lähdeppä kokeilemaan onnistuuko" punnitaan.kuka.on.kuka.
        Koko laki on täytettävä jos alkaa niitä lakeja täyttämään ja koko laki on 613 lakia.
        "Ei pieninkään piirto katoa"sanoi Jeesus.
        Muista olla saastainen iltaan asti.


      • kerettiläinen--
        mnaat kirjoitti:

        Jehovantodistajien pudjetti on tehnyt häränpyllyä Australian jupakan vuoksi.Muistaakseni 26 miljoonaa aussidollaria takkiin pedofilia- ja raiskaussekoilujen vuoksi.

        Eivät ole voineet ensin ilmoittaa virannomaisille tai yleensä ollenkaan koska heidän mielestään raamatun velvoite on suurempi kuin maallisen oikeuden.
        S.o.A. pitää olla kaksi silminnäkijää todistajiksi onko pedofilia tapahtunut.B.Jehovan nimeä ei saa häpäistä,jos tälläiset jutut tulisi päivänvaloon.

        Niinpä juttuja ehti kasaantua 1006 tapausta, jota on puitu oikeudessa,siis pelkästään Australiassa.
        Lisää on tulossa vastaavanlaisia sekoiluja.Nyt Jenkkilästä joukkokanne.

        Mutta entäpäs jos tämä onkin Jumalan kosto lahkolle/lahkoille jotka sanovat esiintyvänsä Jumalan nimissä mutta ovatkin pelkkä kultti?

        Kyllä Jumala pystyy tekemään tahtonsa toteuttamiseksi mitä vain.Jos ei muuten niin rahat pois.Katsotaan sitten kuka on kuka.

        >> Mutta entäpäs jos tämä onkin Jumalan kosto lahkolle/lahkoille jotka sanovat esiintyvänsä Jumalan nimissä >>

        Käsittääkseni Jehovan todistajat uskovat, että kaikille muille käy kehnosti ja vain he jäävät jäljelle... Mitenköhän he luulevat tämän KÄYTÄNNÖSSÄ toteutuvan...

        Ilm.17:16
        Näkemäsi kymmenen sarvea ja peto vihastuvat porttoon ja REPIVÄT HÄNET PALJAAKSI JA ALASTOMAKSI, syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tuhkaksi. [Hes. 16:37-41]

        Ilm.18
        4 Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, TE, JOTKA OLETTE MINUN KANSAANI, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. [1. Moos. 19:12,15; Jer. 51:6]
        7 Minkä hän on mainetta ja rikkautta ahnehtinut, saman verran antakaa hänelle tuskaa ja murhetta. Hän vakuuttelee yhä itselleen: 'Minä olen kuningatar ja istun valtaistuimella. Leski en ole, surua en ikinä koe.' [Jes. 47:7,8; Sef. 2:15]

        Jes.47:7,8
        Sinä sanoit: "Aina ja iäti minä olen valtiatar." Muuta et päästänyt mieleesi, kaiken loppua et ajatellut.
        Ja nyt kuuntele, sinä nautiskelija, sinä joka elät turvattuna ja sanot mielessäsi: "Vain minä! Kukaan ei ole vertaiseni. Minä en koskaan jää leskeksi, koskaan en menetä lapsiani!" [Sef. 2:15; Ilm. 18:7]


        Jes.54:1
        RIEMUITSE, HEDELMÄTÖN, sinä joka et koskaan synnyttänyt! Huuda riemusta, iloitse, sinä joka et ole synnytyskipuja kokenut! Nyt sinulla, HYLÄTYLLÄ, on enemmän lapsia kuin konsanaan aviovaimolla, sanoo Herra. [Jes. 49:20; Gal. 4:27]

        Gal.4
        26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME. [Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, Ilm. 21:2,10]
        27 ONHAN KIRJOITETTU: -- ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et synnytä! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies. [Jes. 54:1]
        28 Veljet, te olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli. [Room. 9:8]
        29 Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä, niin on laita nytkin.
        30 Mutta mitä pyhät kirjoitukset sanovatkaan? "Aja pois orjatar ja hänen poikansa, sillä orjattaren poika ei saa jakaa perintöä vapaan naisen pojan kanssa." [1. Moos. 21:10]
        31 Me emme siis, veljet, ole orjattaren vaan vapaan naisen lapsia. [Gal. 3:29]


      • mnaat
        kerettiläinen-- kirjoitti:

        >> Mutta entäpäs jos tämä onkin Jumalan kosto lahkolle/lahkoille jotka sanovat esiintyvänsä Jumalan nimissä >>

        Käsittääkseni Jehovan todistajat uskovat, että kaikille muille käy kehnosti ja vain he jäävät jäljelle... Mitenköhän he luulevat tämän KÄYTÄNNÖSSÄ toteutuvan...

        Ilm.17:16
        Näkemäsi kymmenen sarvea ja peto vihastuvat porttoon ja REPIVÄT HÄNET PALJAAKSI JA ALASTOMAKSI, syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tuhkaksi. [Hes. 16:37-41]

        Ilm.18
        4 Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, TE, JOTKA OLETTE MINUN KANSAANI, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. [1. Moos. 19:12,15; Jer. 51:6]
        7 Minkä hän on mainetta ja rikkautta ahnehtinut, saman verran antakaa hänelle tuskaa ja murhetta. Hän vakuuttelee yhä itselleen: 'Minä olen kuningatar ja istun valtaistuimella. Leski en ole, surua en ikinä koe.' [Jes. 47:7,8; Sef. 2:15]

        Jes.47:7,8
        Sinä sanoit: "Aina ja iäti minä olen valtiatar." Muuta et päästänyt mieleesi, kaiken loppua et ajatellut.
        Ja nyt kuuntele, sinä nautiskelija, sinä joka elät turvattuna ja sanot mielessäsi: "Vain minä! Kukaan ei ole vertaiseni. Minä en koskaan jää leskeksi, koskaan en menetä lapsiani!" [Sef. 2:15; Ilm. 18:7]


        Jes.54:1
        RIEMUITSE, HEDELMÄTÖN, sinä joka et koskaan synnyttänyt! Huuda riemusta, iloitse, sinä joka et ole synnytyskipuja kokenut! Nyt sinulla, HYLÄTYLLÄ, on enemmän lapsia kuin konsanaan aviovaimolla, sanoo Herra. [Jes. 49:20; Gal. 4:27]

        Gal.4
        26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME. [Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, Ilm. 21:2,10]
        27 ONHAN KIRJOITETTU: -- ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et synnytä! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies. [Jes. 54:1]
        28 Veljet, te olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli. [Room. 9:8]
        29 Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä, niin on laita nytkin.
        30 Mutta mitä pyhät kirjoitukset sanovatkaan? "Aja pois orjatar ja hänen poikansa, sillä orjattaren poika ei saa jakaa perintöä vapaan naisen pojan kanssa." [1. Moos. 21:10]
        31 Me emme siis, veljet, ole orjattaren vaan vapaan naisen lapsia. [Gal. 3:29]

        Jehovan todistajat uskovat niinkuin adventistitkin,että tietyillä oman lahkon oppien tottelemisella pelastutaan.
        Paavali kuitenkin kirjoitti Roomalaiskirjeessä että yksin armosta pelastutaan.
        ISO,IIIISO ero!!


    • höpöpyhpyh

      Se että jopa Ben Carsonille virtaa jenkeissä rahaa ovista ja ikkunoista osittaa aloittajan väitteet valheeksi.Jumala on aina rakastanut pientä ja heikkoa jäännöskirkkoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      280
      6640
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3793
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      146
      2698
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      345
      2522
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2082
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      84
      1689
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1681
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1526
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1341
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      109
      1188
    Aihe