pitääkö silloin tehdä johtopäätös että jos ei uskoontuloa tapahdu, silloin ei kelpaa Jumalalle?
"Don't call us, we call you." Elikä Jumalan konttorista otetaan kyllä yhteyttä jos tarvetta on. Useimmiten ei taida olla, koska uskoontulo ei tapahdu läheskään jokaiikan kohdalla. Taivas lienee ahdas paikka, jonne joka iippo ei mahdu.
Jos usko tulee Jumalalta...
6
274
Vastaukset
- Mirka... ... . .. .
Käytännössä uskoon tullaan rankalla aivopesulla. Esim, jeesus satua aletaan tuputtamaan jo lapsesta lähtien. Lapsi viedään kirkon päiväkerhoon. Koulu (valtio) avittaa satujen tuputtamisessa. Rippikoulussa ollaan jo viimeistään hartaita satujen palvojia.
Uskikset uskollansa vain todistavat aivopesun tehokkuuden ja toimivuuden. Tätä metodiaa hyödyntää myös valtio/armeija ja hienoa kuolla isänmaan puolesta, vaikka tärkeintä meille on elää.- Kirjattu ohje
>>Kaiken kansalaiskasvatuksen ja sivistyksen päämääränä on riittävään tietouteen yhtyneen lujatahtoisuuden ja päättäväisyyden kehittäminen eläväksi persoonallisuudeksi, jota elävä kansallistunto ohjaa ja vallitsee.
Siinä tarkoituksessa on opetus niin alemmilla kuin ylemmillä asteilla perin pohjin uudistettava kansallisessa hengessä sekä elävää elämää silmälläpitäen. Muistia turhaan rasittava kuollut tieto karsittakoon pois oppisuunnitelmista. Yleinen yhteisötietous saatettakoon keskeiseen asemaan.
Nuorisotyölle on annettava sen arvon ja merkityksen mukainen kansayhteisöllinen asema ja nuorisoliike kehitettävä kansakunnallisen elimellisyyden voimanlähteeksi>> Meikä en käyny pyhäkoulua, enkä muista koulun uskonnontunneiltakaan mitään. Taisin nukkua... Ja rippikouluakaan en käynyt. Eikä kukaan _tuputtanut_ minulle mitään. Mutta siitä huolimatta tulin uskoon. Jeesus löysi minut! =^.^=
- St. Pauli
amiga kirjoitti:
Meikä en käyny pyhäkoulua, enkä muista koulun uskonnontunneiltakaan mitään. Taisin nukkua... Ja rippikouluakaan en käynyt. Eikä kukaan _tuputtanut_ minulle mitään. Mutta siitä huolimatta tulin uskoon. Jeesus löysi minut! =^.^=
Jeesus siis löysi SINUT, mikä tietenkin on sinulle tärkein asia koko maailmankaikkeudessa, mutta entä ne kaikki muut joille Jumala ei lähetä uskoontuloa?
Ketä pitää syyttää ellei tule uskoon? Sitä minä tässä kysyn että Jumalaako, koska uskovaiset ovat antaneet ymmärtää että usko tulee Jumalalta. - lvx
St. Pauli kirjoitti:
Jeesus siis löysi SINUT, mikä tietenkin on sinulle tärkein asia koko maailmankaikkeudessa, mutta entä ne kaikki muut joille Jumala ei lähetä uskoontuloa?
Ketä pitää syyttää ellei tule uskoon? Sitä minä tässä kysyn että Jumalaako, koska uskovaiset ovat antaneet ymmärtää että usko tulee Jumalalta.No mutta miksi? Mihin tarvitset uskoa enempi?
Usko rakkauteen, anna sen olla elämässäsi tärkein asia, tutki sydäntäsi, anna sen johdattaa sinua, niin sitten löydät Jumalan.
Jumalalla voi olla jokin syy siihen että et ole vielä löytänyt häntä. St. Pauli kirjoitti:
Ketä pitää syyttää ellei tule uskoon? Sitä minä tässä kysyn että Jumalaako, koska uskovaiset ovat antaneet ymmärtää että usko tulee Jumalalta.ketään pidä syyttää.
Onhan ihmisellä omakin osuutensa. Että ottaako sen uskon vastaan vaiko ei. Ei Jumala ketään pakota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1302400Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from421980Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276531919Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen301907- 1031904
Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la581209- 1171105
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei20963- 54910
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110857