Onko lahkojen jäsenillä etuoikeus valehdella, kunhan muistaa vain pyytää kuvitteelliselta jumalaltaan anteeksi, vai tarvitseeko edes pyytää valheitaan anteeksi?
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/republikaanien-carson-jai-kiinni-valehtelusta-elamakerrassaan/5546192
Saako uskova valehdella ja kuinka paljon?
25
152
Vastaukset
En lahkoista tiedä, mutta aidon Jeesus-uskon omaavien omatunto lienee keskimäärin keskivertoa herkempi.
- Totuusfriikki
Ei tietenkään saa, valehtelijat ei peri taivasten valtakuntaa.
Jeesus on: Tie, Totuus ja Elämä
Kun uskova on Jeesuksessa Kristuksessa, hän pysyy Totuudessa, eikä valhe saata häneen ryhtyä.- freakfan
Haha! Vois sanoa että better luck next time man! Kertoo sinusta kaiken että yritetään kopioida omasta mielestäni koko foorumin fiksuimman kirjoittajan nimimerkkiä kun oma ulosanti on apulantaa. Jos nyt kuitenkin pakottava tarve on moista yrittää niin vähemmän kirovireitä ym. next time on mun neuvo.
Jaha, kuten freakfan huomasikin niin nikkivaras liikkeellä.
Minä olin jo yölevolle käymässä tuohon aikaan 21.27.totuusfriikki7678 kirjoitti:
Jaha, kuten freakfan huomasikin niin nikkivaras liikkeellä.
Minä olin jo yölevolle käymässä tuohon aikaan 21.27.Iloinen peukku sille, että olet rekisteröinyt nikkisi. Näin tiedetään, kuka kirjoittaa.
On todellakin hyvä, kun foorumille voi rekisteröityä.
Mitä itse aiheeseen eli valehteluun tulee, niin toduudessa ja rehellisyydessä tulisi pysyä, uskovan ja uskottoman. Ei elämää valheen varaan voi rakentaa, valheella on yleensä lyhyet jäljet ja kun valehtelemaan alkaa niin pitää yhdellä valheella korjata edellistä valhetta niin johan sitä valheisiinsa sotkeentuu.
- Uskonnollisuus.uskova
Eihän tuossa linkissä sanottu, että tuo pressaehdokas on uskova.
Uskonnollinen voi ollakin, mutta se ei ole sama asia, kuin olla uskova, uudestisyntynyt kristitty.
Opettelepa esnin erottamaan, kuka on uskova ja kuka uskonnollinen, niillä on ero, kuin yöölä ja päivällä.
Kun sen olet päässyt käsittämään, juttusi tulevat asiallisemmiksi.- valitseelämä
Siinähän se onkin, kun täällä sekoitetaan uskova ja uskonnollisuus yhteen, vaikka se on ihan eri asia, olla uudestisyntynyt uskova tai uskonnollinen, uskonnollinen ihminen elää ihan maailman mukaan, mutta uudestisyntynyt ihminen elää Jumalanmukaista elämää ja hän ei halua enää valehdella, koska hänen Jumalansa on Tie Totuus ja elämä.
Sen olen kyllä pannut merkille, että uskovaisella on huomattavan suuri kynnys pyytää tekemiään vääryyksiä anteeksi toiselta ihmiseltä henkilökohtaisesti.
Tähän on kaksi syytä:
1. Uskovainen kokee olevansa parempi ihmisenä ja siksi anteeksipyytäminen ns. huonommalta ihmiseltä olisi hyvin nöyryyttävä kokemus, joten anteeksi ei pyydetä.
2. Uskovaisen alitajuntaan on iskostunut ajatus siitä, ettei hän voi tehdä väärin, koska on jumalansa valvovan silmän ja ohjauksen alla 24/7, joten ei siis silloin ole myöskään mitään anteeksipyydettävää. (Pastorikunta ja lahkon päättäjät ovat erehtymättömiä ja heidän ei tarvitse anteeksi pyydellä mitään sen vuoksi.)Tällainen uskova on todella huonosti sisäistänyt a) Jeesuksen opetukset nöyryydestä mm. hänen pestessään opetuslastensa jalat tai b) Paavalin sanat "Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhamaisuudesta, vaan olkaa nöyriä ja pitäkää kukin toista parempana kuin itseänne." (Fil- 2:3)
- pyhpyhpyhpyhpyh
Olet pelkkä katkeroitunut valehtelija. Kaikestahan sen näkee.
Saako vai eikö saa?
Vastaus riippuu siitä, keneltä kysyy.
Voisi myös kysyä, pitääkö valehdella, jos siitä asiaa pikaisesti arvioiden näyttäisi olevan hyötyä asianomaisen henkilön kirkkokunnalle.
Useakin tuollainen tilanne on tullut omin korvin kuulluksi, jossa seurakuntalaisilta on joko salattu tärkeä asia, joka jäsenten pitäisi tietää, esimerkiksi vaikka vaalivuonna piirikunnan tai unionin vuosikokouksessa,
tai sitten on puhuttu puuta heinää, väitetty mustaa valkoiseksi ja valkoista mustaksi. Eli kyse ei ole ollut tulkintavirheestä, vaan tietoisesta ja päättäväisestä valehtelusta.
Lopulta mittani tuli täyteen. Arvioin, ettei minun tarvitse ajaa toiseen kaupunkiin valheita kuunnellakseni, vaan niitä voi vaivattomammin kuunnella kotikaupungissaan, jos niitä nyt välttämättä on pakko kuunnella.
Jotta asia ei olisi liian yksioikoinen, tulee mieleen tapaus, jossa Daavid maanpaossa Filisteassa ollessaan valehteli henkensä pitimiksi. Enkä raamatusta ole löytänyt kohtaa, jossa Jumala olisi Daavidia tuosta luikurin laskettelusta moittinut.
Toteaahan kansanviisauskin, ettei hätä lue lakia.
Ja jos jonkin kirkkokunnan johdolla on jatkuva hätä, mahtaisiko se oikeuttaa valehtelun niin kauan kuin hätätila vallitsee?
Mitä arvelette?- Rajat.ovat.siinä
Ilm 21:24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
Ilm 21:25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
Ilm 21:26 ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
Ilm 21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.
Ilm 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ilm 20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Ilm 20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Ilm 20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. Oletan, että en ole ainoa entinen adventisti, adventistikodissa kasvatettu, jolle vanhempansa suusanallisesti tai käytöksellään opettivat, että adventtikirkon maineen suojelemiseksi on luvallista valehdella, kun "ei-meikäläisetkin kertovat meistä paljon sellaista, mikä ei pidä paikkaansa".
Oli ikäänkuin ajatus, että "meikäläisten" valheet kumoavat "ei-meikäläisten" valheet,
ja jos sattuisi käymään niin onnellisesti, että kumpikin puoli valehtelisi tasan yhtä paljon, nämä valheet ikäänkuin kumoaisivat toisensa.
Eli algebraan sovellettuna: kun lasketaan yhteen plus 1 ja miinus 1, summan arvo on nolla.- anneelina8eikirj
Tuomas-kuoma, no tuosta päätellen mitä kirjoitat että vanhempasikin käskivät valehtelemaan, ei ollut hyvä lähtökohta sinulle uskon elämässä. Minun vanhemmat aina korostivat rehellisyyttä ettei saanut valehdella missään olipa asia mikä tahansa aina on puhuttava totta. He olivat luterilaisia ja uskoivat Jumalaan ja opettivat lapsiaan uskomaan Jumalaan. He olivat hyviä rakkaita vanhempia.
- ENSIMMÄINENKIVI
TYHMÄ KYSYMYS JOS USKOVA JA ATEISTI ON OIKEUDEN ERESSÄ RINNAKKAIN NIIN KUMPI SINUN MIELESTÄSI SAA VALEHDELLA
- ensunkadestaja
puhuu vaan muunneltua totuutta . ei kukaan valehtele -
Tuomas-kuoma toi esiin Raamatun tarinan, jossa Daavid maanpaossa Filisteassa ollessaan valehteli henkensä pitimiksi.
On toinenkin tapaus, jossa myöhemmin Daavidin ollessa jo kuninkaana hän sekaantui sotilaansa vaimoon. Itse tuo Batseban kanssa puuhastelu ei ollut se paha asia, vaan se, että viaton mies Uuria pantiin Daavidin käskystä etulinjaan ammonilaisten miekan ruuaksi. Daavid siis käytännössä itse toimi murhaajana ja se oli kuolemalla rangaistava teko. Daavid pyyteli anteeksi ja vältti itse kuoleman, mutta Batseban viaton lapsi sai kokea jumalan vihan ja kuolla. Daavid lohdutti Batsebaa lapsen menettämisestä ja siinä lohdutusprosessista pantiin alulle Salomo. Toisen miehen naisen sai siis ottaa itselle petikaveriksi, jos vain sattui olemaan kuningas ja jätti naisen miesystävän vain rauhaan.- pyhpyhpyhpyhpyh
Puhut täyttä paskaa. Daavid teki syntiä ja Jumala rankaisi häntä siitä.
- mitään.järkeä
"Daavid teki syntiä ja Jumala rankaisi häntä siitä."
Daavid teki syntiä ja Jumala tappoi viattoman lapsen? Vilket en falsk analogi!
Saako uskovainen valehdella... mitään.järkeä kirjoitti:
"Daavid teki syntiä ja Jumala rankaisi häntä siitä."
Daavid teki syntiä ja Jumala tappoi viattoman lapsen? Vilket en falsk analogi!
Saako uskovainen valehdella..."Saako uskovainen valehdella..."
Saa ilmeisesti aina, kunhan muistaa iltarukouksessaan mielikuvitusjumalaltaan pyydellä anteeksi? Sitten voi aamulla astua jälleen uuteen päivään puhtoisena "lapsena"?
"Daavid teki syntiä ja Jumala tappoi viattoman lapsen?"
Parempi rangaistus Daavidille olisi ollut se, että lapsi olisi ollut Daavidin edessä joka päivä muistuttamassa siitä, mitä tuli tehtyä. Tässä tarinassa Daavid oikeastaan säästyi kokonaan rangaistukselta ja vain syyttömät pantiin kärsimään. Tarinan syntyaikaan oli kuitenkin tapana pitää kuningasta maan päällisenä jumalana, jolle oli kansan taholta annettu syytesuoja, eikä kuolemanrangaistus tai hirsipuu olleet mahdollisia.- mitään.järkeä
Tämä lapsiepisodi on pientä verrattuna siihen, mitä kerrotaan seurauksista, kun Daavid sai päähänsä, ilman jumalallista inspiraatiota, suorittaa väestönlaskun Israelissa.
Kansaa kuulemma kaatui kasapäin, ja tappaminen (jota ilmeisesti enkelit suorittivat) laantui vasta, kun kuningas Daavid nöyrtyi tunnustamaan erheensä.
Tämä on yksi niistä kertomuksista, jotka ovat saaneet minut, vuosikymmeniä kestäneen uskonnollisen dumppaamisen jälkeen, ajattelemaan ihan omilla aivoillani, mitä omaksua, minkä hylätä.
Uskoakseni jokainen ajatteleva ihminen joutuu näiden tarinoiden äärellä todella pohtimaan oikeudenmukaisuutta ja senjälkeen ihmettelemään niiden tahojen intressejä, jotka ovat vastuussa stoorin/fuulan distribuutiosta. - kerettiläinen--
mitään.järkeä kirjoitti:
Tämä lapsiepisodi on pientä verrattuna siihen, mitä kerrotaan seurauksista, kun Daavid sai päähänsä, ilman jumalallista inspiraatiota, suorittaa väestönlaskun Israelissa.
Kansaa kuulemma kaatui kasapäin, ja tappaminen (jota ilmeisesti enkelit suorittivat) laantui vasta, kun kuningas Daavid nöyrtyi tunnustamaan erheensä.
Tämä on yksi niistä kertomuksista, jotka ovat saaneet minut, vuosikymmeniä kestäneen uskonnollisen dumppaamisen jälkeen, ajattelemaan ihan omilla aivoillani, mitä omaksua, minkä hylätä.
Uskoakseni jokainen ajatteleva ihminen joutuu näiden tarinoiden äärellä todella pohtimaan oikeudenmukaisuutta ja senjälkeen ihmettelemään niiden tahojen intressejä, jotka ovat vastuussa stoorin/fuulan distribuutiosta.>> Tämä lapsiepisodi on pientä verrattuna siihen, mitä kerrotaan seurauksista, kun Daavid sai päähänsä, ilman jumalallista inspiraatiota, suorittaa väestönlaskun Israelissa >>
Tätä samaa "väestönlaskua" eli kirkkojensa/seurakuntiensa jäsenten lukumäärän laskemista suorittaa tänä päivänä "Babylon", jonka pitäisi siis muka osoittaa meille, että "niin ja niin paljon on totuuteen uskovia kuin on meidän seurakunnassamme jäseniä". Mutta kertovatko seurakuntien jäsenrekisterit mistään muusta kuin siitä, että niin ja niin paljon on jäseniä sen ja sen nimisessä uskonnollisessa puolueessa? Kukaan ei pysty todistamaan, että yksikään niistä olisi todellinen Jumalan lapsi, joten miksi laskeskella?
Siksipä Babylonia tulee Kirjoitusten mukaan kohtaamaan leskeys ja lapsettomuus tämän ylpeyden ja haureuden synnin johdosta, sillä jos "vaimo" on tappanut oman puolisonsa eli Kuninkaan ja ylpeilee silti "istuvansa kuningattarena, eikä ole leski eikä lapseton", niin väistämättä herää kysymys, että kenen rinnalla tämä miehensä tappanut porttovaimo oikein istuu ja kenen kupeista "lapset" ovat saaneet alkunsa?
Ilm.17
1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
2 hänen, JONKA KANSSA MAAN KUNINKAAT OVAT HAUREUTTA HARJOITTANEET ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "SUURI BABYLON, MAAN PORTTOJEN JA KAUHISTUKSIEN ÄITI".
6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.
Ilm. 18
7 Minkä hän (=Babylon) on mainetta ja rikkautta ahnehtinut, saman verran antakaa hänelle tuskaa ja murhetta. Hän vakuuttelee yhä itselleen: 'Minä olen KUNINGATAR ja istun valtaistuimella. Leski en ole, surua en ikinä koe.' [Jes. 47:7,8; Sef. 2:15]
Jes.47:7-9
Sinä sanoit: "Aina ja iäti minä olen VALTIATAR." Muuta et päästänyt mieleesi, kaiken loppua et ajatellut. Ja nyt kuuntele, sinä nautiskelija, sinä joka elät turvattuna ja sanot mielessäsi: "Vain minä! Kukaan ei ole vertaiseni. Minä en koskaan jää leskeksi, KOSKAAN EN MENETÄ LAPSIANI!" [Sef. 2:15; Ilm. 18:7] Mutta tämä tulee osaksesi, tämä kaikki, äkkiä, yhtenä ja samana päivänä: LASTEN KUOLEMA JA LESKEYS...
Jes.54:1
RIEMUITSE, HEDELMÄTÖN, sinä joka et koskaan synnyttänyt! Huuda riemusta, iloitse, sinä joka et ole synnytyskipuja kokenut! Nyt sinulla, HYLÄTYLLÄ, on enemmän lapsia kuin konsanaan aviovaimolla, sanoo Herra. [Jes. 49:20; Gal. 4:27]
Gal.4
26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja SE ON MEIDÄN ÄITIMME. [Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, Ilm. 21:2,10]
27 ONHAN KIRJOITETTU: -- ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et synnytä! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies. [Jes. 54:1]
28 Veljet, te olette LUPAUKSEN LAPSIA, niin kuin Iisak oli. [Room. 9:8]
29 Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä, niin on laita nytkin.
30 Mutta mitä pyhät kirjoitukset sanovatkaan? "Aja pois orjatar ja hänen poikansa, sillä orjattaren poika ei saa jakaa perintöä vapaan naisen pojan kanssa." [1. Moos. 21:10]
31 Me emme siis, veljet, ole orjattaren vaan vapaan naisen lapsia. [Gal. 3:29]
- kadettaako
Soteen tai syteem.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822