Vasta rimissä käydessä huomasin että onhan virossakin aikarajoutus 10.-22.00 saa alkoholia myydä. Toki laki eroaa siten liberaalisemmin että kaikkia myös väkeviä saa myydä ruokakaupoissa eikä pelkkää keskiolutta. Suomessa olis myös parempi että 22.00 asti saisi myydä ja aloitettas kanssa vasta 10.00
virossakin on aikarajoutus.
3
95
Vastaukset
- rimissäoli
Onko tämä laki tullut hiljattain?. 2013 kun kävin selverissä en muista, että ko laki olisi silloin vielä ollut tai huomannut vastaavia lappuja mitä rimissä oli jossa laista mainitiin.. Näköjään virossakin mennään holhoavampaan suuntaan. verotusta myös nostetaan. Toki suomen lakeihin ja verotuksiin on matkaa,
- eiline
Rajoitukset ovat aika vanha keksintö. Tuo koko Viron 10-22 rajoitus tuli voimaan 14.7.2008. Sitä ennen rajoituksia on ollut paikkakuntakohtaisesti, esimerkiksi Tallinnassa 8-20, kun taas Tartossa alkoholia sai myydä yö kahteen saakka. Joillakin alueilla ei taas ollut rajoituksia lainkaan.
Suomessahan sai myydä keskiolutta vielä 90-luvun puolivälissä 24/7. Sitten kukkahattusedät rajoittivat myyntiä klo 7-21:een ja lopulta nykyiseen 9-21:een. Samojen setien mielestä olut on nykyisin myös liian vahvaa ja maitokaupassa myytävän oluen alkoholipitoisuus pitäisi laimentaa ruotsalaiseksi II-veroluokan olueksi.
- 098adsfsad098asda
Muistaisin kesältä uutisen, että koskee Tallinnaa koska turistit ja muutkin juopottelevat ja häiriköivät. Voin muistaa väärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191622
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991468Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy35859Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29829Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50756Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?35740Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56708Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37700Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42689Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37653