Ateistin hirvittävä osa...

Niekirge

esim. he eivät osaa nauttia hyvästä elokuvasta, koska se ei ole "todellista" ja se katsotaan hihhuloinniksi välittömästi. Heidän mielestään rakkaus on hihhulointia, koska sitä ei ole tieteellisesti todistettu. Ateistille kaikki mitä ei ole dokumentein ja todistein toteen näytetty on harhaista hihhulointia.
Elokuvat, näytelmät, musiikki, taide, lastenkirjat, varsinkin kauneimmat sadut ovat heille pelkkää hihhulointia.
He eivät osaa nauraa, paitsi pilkkanaurua..onneksi en ole sitä ja tätä, he he..
Ivanauru on ainoa jonka he taitavat..ja kieltämättä vielä hyvin..
Muuten, kertooko ateistit lapsilleen satuja, vai luetteko heille tieteen kuvalehteä?

73

2013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. Veli

Taidat nyt venkoilla. Sadut, musiikki, elokuvat, kirjat y.m. ovat viihdettä. Ateisteista en osaa sanoa, mutta vaikka raamattukin on viihdettä, vierastan sitä, että jotkut pitävät tuota ihmisten kirjoittamaa kirjaa jollakin tavalla pyhänä ja todistusvoimaisena Jumalan olemassaololle sellaisena kuin raamattu asiaa esittelee. Mikähän sinuakin risoo?

• Niekirge

Voisit samaa kysyä lähes kaikilta ateistihihhuleilta.
        Viihdettä!!!Ateistille on kaikki harhaa, jota ei ole dokumentein toisin todistettu.

• Niekirge kirjoitti:

Voisit samaa kysyä lähes kaikilta ateistihihhuleilta.
        Viihdettä!!!Ateistille on kaikki harhaa, jota ei ole dokumentein toisin todistettu.

Anteeksi, en saanut heti tajuuni, että oletkin itse ateisti. Huomasin sen siitä, kun tiedät niin tarkkaan mikä on harhaa.

• Niekirge
        P.Veli kirjoitti:

Anteeksi, en saanut heti tajuuni, että oletkin itse ateisti. Huomasin sen siitä, kun tiedät niin tarkkaan mikä on harhaa.

siis huti

• Niekirge kirjoitti:

siis huti

Mutta jos ateisti ajattelee niin hän luulee jotain ja suomenkielillä se on uskominen ja silloin hän on uskossa ja silloin hän on ateismin ulkopuolella diinjuuu ? Ateistilla täytyy olla tyhjä pää? Ei aivoja että pysyis vakamuksissa. Ei ollut tarkoitus härnätä anteex, mutta mie halusin näyttä miten mahoton ateismin elämä on! Kaikk ne on uskossa vaikkk ei tiä!!! : )
        Minut heitettiin ulos ateististen sivulta kun uskalsin väittä tämmöist. Onko toi nyt sitt reilua? kun minäkin haluan todistaa niin kuin meiän kaikkien rakas mirka ! Siunaan nytt erikoisesti kaikki ateistit rakas rakkaita Jumalalle!! (minä)

• Niekirge
        savonarola kirjoitti:

Mutta jos ateisti ajattelee niin hän luulee jotain ja suomenkielillä se on uskominen ja silloin hän on uskossa ja silloin hän on ateismin ulkopuolella diinjuuu ? Ateistilla täytyy olla tyhjä pää? Ei aivoja että pysyis vakamuksissa. Ei ollut tarkoitus härnätä anteex, mutta mie halusin näyttä miten mahoton ateismin elämä on! Kaikk ne on uskossa vaikkk ei tiä!!! : )
        Minut heitettiin ulos ateististen sivulta kun uskalsin väittä tämmöist. Onko toi nyt sitt reilua? kun minäkin haluan todistaa niin kuin meiän kaikkien rakas mirka ! Siunaan nytt erikoisesti kaikki ateistit rakas rakkaita Jumalalle!! (minä)

sain kenkää ateistien palstalta ensimmäisestä kommentista.

• The Tempus?Tieteellinen sep...

Todistakaa se että Raamattu on muka viihdettä? Onko helvetti viihdettä? Onko Jeesuksen toinen tulemus viihdettä? Todistakaa miten voitte kieltää sellaisen olemassaolon mitä ei ole olemassakaan! Ja jos ette kerta usko mihinkään niin ei teidän pitäisi uskoa huijari filosofien teorioinkaan, filosofoinnissa monesti kuoritaan kermat päältä! Nyt tiedän miten ateistit kasvattavat lapsiaan he käskevät tappamaan kaikki uskovaiset ja "harhaoppiset! Eihän perintö ja yhteiskuntatekijöiden tällaisilla valheilla ole mitään virkaa: Joo tos on jäde mut (mä vaan vastustan vastustamista) ei sellaista ole olemassakaan, miten voitte kiistää perintö ja yhteiskuntatekijöiden summat sellaisen olemassaolon mitä ei olemassa? Jaksatteko vastustaa vastustamista, perustakaa lahko ja rekisteröikää se nimellä: Wastustamme Wastustamista! Wastustamme viimeiseen saakka tuon Nissan Almeran Wastustamista. Ja tän tekstin jälkeen tulee taas näitä... Desavuu ja Vesuviuvau perusteluja von Döpper kolmanna-
        nen Suur Wastustamisen Wastustamista Wastaan kehitellyt Von Döpperin fanaatikkokirjat!

• The Tempus?Tieteellinen sep... kirjoitti:

Todistakaa se että Raamattu on muka viihdettä? Onko helvetti viihdettä? Onko Jeesuksen toinen tulemus viihdettä? Todistakaa miten voitte kieltää sellaisen olemassaolon mitä ei ole olemassakaan! Ja jos ette kerta usko mihinkään niin ei teidän pitäisi uskoa huijari filosofien teorioinkaan, filosofoinnissa monesti kuoritaan kermat päältä! Nyt tiedän miten ateistit kasvattavat lapsiaan he käskevät tappamaan kaikki uskovaiset ja "harhaoppiset! Eihän perintö ja yhteiskuntatekijöiden tällaisilla valheilla ole mitään virkaa: Joo tos on jäde mut (mä vaan vastustan vastustamista) ei sellaista ole olemassakaan, miten voitte kiistää perintö ja yhteiskuntatekijöiden summat sellaisen olemassaolon mitä ei olemassa? Jaksatteko vastustaa vastustamista, perustakaa lahko ja rekisteröikää se nimellä: Wastustamme Wastustamista! Wastustamme viimeiseen saakka tuon Nissan Almeran Wastustamista. Ja tän tekstin jälkeen tulee taas näitä... Desavuu ja Vesuviuvau perusteluja von Döpper kolmanna-
        nen Suur Wastustamisen Wastustamista Wastaan kehitellyt Von Döpperin fanaatikkokirjat!

Arkielämä on opettanut meille, että yleisesti suositeltava toimintamalli rauhoittaa ainoastaan tulevaa taloudellista ja teollista behavorismia. Tämän ollessa täyttä totta nykyään, kuka omaa vastuun tehdä oikeat johtopäätökset?

• Gonzales
        The Tempus?Tieteellinen sep... kirjoitti:

..sinulla huonompi päivä tänään?

• Minä

Luemme lapsillemme satukirjoja siinä missä uskovaisetkin. Tosin sillä erotuksella, että lakkaamme uskomasta niihin satuihin kasvaessamme aikuisiksi.

• Niekirge

päivähoitoon, ei ole vaaraa kasvaa hihhuliksi...tai pakanalle..

• ateisti

Uskovaiset pitävät satuja totena kun taas ateisti erottaa sadut todellisudesta.

• Niekirge

miksi alkaa perinteitä muuttamaan.

• Farfar
        Niekirge kirjoitti:

miksi alkaa perinteitä muuttamaan.

>> Provoa on koko tämä.. >>

Onhan niitä provoilijoita, kuka mistäkin syystä.
        Suurin osa tietenkin ei-kristittyjä, ventovieraiden ihmisten tahallinen ärsytys ja haukkuminen tuntuisi jotenkin olevan vastoin 'rakkauden sanomaa', ilmaus jota uskovat ahkerasti käyttävät.

Vaikka tietysti, jos ei ole ainoatakaan "Rauhallista Joulua"- tai muunkaanlaista korttia, lahjaa tai toivotusta saanut, saatta se mielen katkeraksi vetää keneltä tahansa !

• Niekirge
        Farfar kirjoitti:

>> Provoa on koko tämä.. >>

Onhan niitä provoilijoita, kuka mistäkin syystä.
        Suurin osa tietenkin ei-kristittyjä, ventovieraiden ihmisten tahallinen ärsytys ja haukkuminen tuntuisi jotenkin olevan vastoin 'rakkauden sanomaa', ilmaus jota uskovat ahkerasti käyttävät.

Vaikka tietysti, jos ei ole ainoatakaan "Rauhallista Joulua"- tai muunkaanlaista korttia, lahjaa tai toivotusta saanut, saatta se mielen katkeraksi vetää keneltä tahansa !

opettanut minua paljon..
        Varsinkin sellaisen asian kuin, antamaan samalla mitalla takaisin, ei ehkä paras vaihtoehto, mutta tuntuu ihan mukavalta.

• Farfar
        Niekirge kirjoitti:

opettanut minua paljon..
        Varsinkin sellaisen asian kuin, antamaan samalla mitalla takaisin, ei ehkä paras vaihtoehto, mutta tuntuu ihan mukavalta.

>> ..ei ehkä paras vaihtoehto, mutta tuntuu ihan mukavalta >>

Et ole ajatellut kokeilla sitä parasta vaihtoehtoa ?
        Saattaisi tuntua tosi mahtavalta, kun huonommatkin valinnat ovat jo aivan mukavia ?

• Niekirge
        Farfar kirjoitti:

>> ..ei ehkä paras vaihtoehto, mutta tuntuu ihan mukavalta >>

Et ole ajatellut kokeilla sitä parasta vaihtoehtoa ?
        Saattaisi tuntua tosi mahtavalta, kun huonommatkin valinnat ovat jo aivan mukavia ?

vaihtaa palstaa..

• Farfar
        Niekirge kirjoitti:

vaihtaa palstaa..

>> paras vaihtoehto olisi vaihtaa palstaa..>>

Siis minunko ??
        Niinpä taitaa olla, se vähä mitä antamaan pystyy
        on annettu jo kauan sitten.
        Uuden oppiminen on taas melko toivotonta, tässä iässä.

• Niekirge
        Farfar kirjoitti:

>> paras vaihtoehto olisi vaihtaa palstaa..>>

Siis minunko ??
        Niinpä taitaa olla, se vähä mitä antamaan pystyy
        on annettu jo kauan sitten.
        Uuden oppiminen on taas melko toivotonta, tässä iässä.

vanha vielä ole...minä olen tasan 50v. vaikka lapsellisista jutuistani ei ehkä uskoisi. Tämä palsta pitää mielen virkeänä...ja nuorekkaana??

• 50v
        Niekirge kirjoitti:

vanha vielä ole...minä olen tasan 50v. vaikka lapsellisista jutuistani ei ehkä uskoisi. Tämä palsta pitää mielen virkeänä...ja nuorekkaana??

5 v olis lähempänä

• Niekirge, taas olet rakentelemassa olkiukkoja ja levittämässä perättömiä valheita ateismista sekä etenkin ateisteista.

Siis aloita tupakanpoltto uudestaan, siitä luopuminen on tehnyt sinusta todella kestämättömän kusipään.

• Niekirge

saat luvan arvostella myös Mirkaa, pahempaa paskaa se kirjoittaa kuin minä.

• ateisti
        Niekirge kirjoitti:

saat luvan arvostella myös Mirkaa, pahempaa paskaa se kirjoittaa kuin minä.

Jos joku potkii mummoja niin sinäkin saat koska se joku potkii turvakengillä ja sinä vaan maihinnousukengillä??

Niinkö???

• Niekirge
        ateisti kirjoitti:

Jos joku potkii mummoja niin sinäkin saat koska se joku potkii turvakengillä ja sinä vaan maihinnousukengillä??

Niinkö???

mummoja,eivät uskikset, jos toi oli olevinaan joku vertaus, oli sitten todella syvältä.

• Farfar
        Niekirge kirjoitti:

mummoja,eivät uskikset, jos toi oli olevinaan joku vertaus, oli sitten todella syvältä.

>>...saat luvan arvostella myös Mirkaa, pahempaa paskaa se kirjoittaa kuin minä. >>

Tuota olen minäkin ihmetellyt. Useampikin ateisti palstalla pyrkii hillitsemään Mirkan vaahtoamista, mutta yhdenkään uskovan en muista huomautelleen esim. sinun viesteistäsi. Voikohan tuosta vetää jonkinlaisia johtopäätöksiä ?

>> Ateistit potkivat uskovaisia mummoja,eivät uskikset. >>

Uskovien mielestä taas ateistiset mummot eivät taida olla ihmisiä ollenkaan, sellaisten potkiminen lasketaan varmaan melkoiseksi urotyöksi viimeisellä tuomiolla.

• tod e
        Farfar kirjoitti:

>>...saat luvan arvostella myös Mirkaa, pahempaa paskaa se kirjoittaa kuin minä. >>

Tuota olen minäkin ihmetellyt. Useampikin ateisti palstalla pyrkii hillitsemään Mirkan vaahtoamista, mutta yhdenkään uskovan en muista huomautelleen esim. sinun viesteistäsi. Voikohan tuosta vetää jonkinlaisia johtopäätöksiä ?

Uskovien mielestä taas ateistiset mummot eivät taida olla ihmisiä ollenkaan, sellaisten potkiminen lasketaan varmaan melkoiseksi urotyöksi viimeisellä tuomiolla.

"...sellaisten potkiminen lasketaan varmaan melkoiseksi urotyöksi viimeisellä tuomiolla."

no älähän nyt...minä ainakin lähetin sinulle joulun alla "hyvän joulun" -toivotuksen...ei sillä nyt sitten kuitenkaan tainnut olla vaikutusta, kun noin sapekasta tekstiä päästelet?

• Niekirge
        Farfar kirjoitti:

Liity sinne Mirkan ja säestäjien(pakana ,reiska) joukkoon, nehän täällä kirjoittavat pelkkää "asiaa", esim. Trubaduurille.
        Minulle he eivät isommin ole kirjoitelleet, vaistoavat että minä en piittaa vit.....aan, mitä minusta kirjoitetaan.
        Jos sinua kiinostaa mummojen potkiminen niin siitä vaan...

• Farfar
        tod e kirjoitti:

"...sellaisten potkiminen lasketaan varmaan melkoiseksi urotyöksi viimeisellä tuomiolla."

no älähän nyt...minä ainakin lähetin sinulle joulun alla "hyvän joulun" -toivotuksen...ei sillä nyt sitten kuitenkaan tainnut olla vaikutusta, kun noin sapekasta tekstiä päästelet?

>> minä ainakin lähetin sinulle joulun alla "hyvän joulun" -toivotuksen...ei sillä nyt sitten kuitenkaan tainnut olla vaikutusta, kun noin sapekasta tekstiä päästelet? >>

Anteeksi vain, ei pitäisi antaa provosoida itseään. Luin kyllä toivotuksesi(Tapaninpäivänä), kiitoksia kovasti. Näin myös että esim. Mirka oli omistanut lähes koko aattoiltansa nettikirjoittelulle. Minulla kävi sääliksi, oma jouluni kului lasten ja lastenlasten parissa, vaimon ilona ja jouluruokia sulatellen, offline.

Yritän puolustella sapekkuuttani sillä että maltilliset ateistit tosiaan yrittävät hillitä Mirkaa ja muita pahimpia rähisijöitä omista riveistään. Mielestäni on hiukan kummallista että esimerkiksi sinä reagoit helposti joidenkin uskovien 'vääräoppisuuteen', mutta harvemmin toisten, uskovina esiintyvien räyhääjien törkeisiin provoihin.

• Farfar
        Niekirge kirjoitti:

Liity sinne Mirkan ja säestäjien(pakana ,reiska) joukkoon, nehän täällä kirjoittavat pelkkää "asiaa", esim. Trubaduurille.
        Minulle he eivät isommin ole kirjoitelleet, vaistoavat että minä en piittaa vit.....aan, mitä minusta kirjoitetaan.
        Jos sinua kiinostaa mummojen potkiminen niin siitä vaan...

----------

• Niekirge
        tod e kirjoitti:

on meillä siinä uskis.

• tod e
        Farfar kirjoitti:

>> minä ainakin lähetin sinulle joulun alla "hyvän joulun" -toivotuksen...ei sillä nyt sitten kuitenkaan tainnut olla vaikutusta, kun noin sapekasta tekstiä päästelet? >>

Anteeksi vain, ei pitäisi antaa provosoida itseään. Luin kyllä toivotuksesi(Tapaninpäivänä), kiitoksia kovasti. Näin myös että esim. Mirka oli omistanut lähes koko aattoiltansa nettikirjoittelulle. Minulla kävi sääliksi, oma jouluni kului lasten ja lastenlasten parissa, vaimon ilona ja jouluruokia sulatellen, offline.

Yritän puolustella sapekkuuttani sillä että maltilliset ateistit tosiaan yrittävät hillitä Mirkaa ja muita pahimpia rähisijöitä omista riveistään. Mielestäni on hiukan kummallista että esimerkiksi sinä reagoit helposti joidenkin uskovien 'vääräoppisuuteen', mutta harvemmin toisten, uskovina esiintyvien räyhääjien törkeisiin provoihin.

jos nyt en tällä palstalla ole ottanut kantaa räyhääjä-uskiksien kirjoituksiin, niin sitäkin enemmän olen tehnyt sitä naapuri-palstalla.

et ilmeisesti en pannut merkille, etten ole kommentoinut enemmäkkäämmin räyhääjä-ateistejakaan tällä palstalla, kuten en juuri muuallakaan; lukuunottamatta totuuden torvea, joka on myös käyttänyt jouluisen aikansa todistamalla uskostaan hellari-palstalla!

täytynee siis parantaa tapansa ja alkaa ojentelemaan tämänkin palstan räyhä-uskiksia! :-)
        mutta siitä en anna periksi, että raamattua väännellään...

• tod e
        Niekirge kirjoitti:

on meillä siinä uskis.

mitä puhut. minuako tarkoitat "on meillä siinä uskis"?

• Ateisti
        Niekirge kirjoitti:

islamin uskossa kun olet sitä mieltä että "silmä silmästä ja hammas hampaasta"
        Missä on luterilainen "Tee toisille niin kuin haluaisit sinullekin tehtävän"

Haluatko että sinullekin vittuillaan kokoajan?

• Farfar
        tod e kirjoitti:

jos nyt en tällä palstalla ole ottanut kantaa räyhääjä-uskiksien kirjoituksiin, niin sitäkin enemmän olen tehnyt sitä naapuri-palstalla.

et ilmeisesti en pannut merkille, etten ole kommentoinut enemmäkkäämmin räyhääjä-ateistejakaan tällä palstalla, kuten en juuri muuallakaan; lukuunottamatta totuuden torvea, joka on myös käyttänyt jouluisen aikansa todistamalla uskostaan hellari-palstalla!

täytynee siis parantaa tapansa ja alkaa ojentelemaan tämänkin palstan räyhä-uskiksia! :-)
        mutta siitä en anna periksi, että raamattua väännellään...

>> et ilmeisesti en pannut merkille, etten ole kommentoinut enemmäkkäämmin räyhääjä-ateistejakaan tällä palstalla >>

Toki minä tuon olen merkille pannut, et kai sinä muuten minun suosikkiuskikseni olisikaan, siihen ei pelkkä murre riitä :o).
        Kaipailinkin lähinnä että edes juuri sinä.....

'Naapuri'palstaa en ole liiemmin seurannut, olisi tainnut jossain vaiheessa hunni Attilakin vaikuttaa rauhanenkeliltä siinä ympäristössä.
        Vaan kunhan rähisevät hellarit olet rauhanomaisen yhteistyön polulle ohjannut, voisit kyllä ekumenian nimissä hiukan opastaa tämänkin palstan rauhattomia sieluja, saman käytösopaan mukaisesti kai te kaikki kristityt pyritte käyttäytymään ?

• tod e
        Farfar kirjoitti:

>> et ilmeisesti en pannut merkille, etten ole kommentoinut enemmäkkäämmin räyhääjä-ateistejakaan tällä palstalla >>

Toki minä tuon olen merkille pannut, et kai sinä muuten minun suosikkiuskikseni olisikaan, siihen ei pelkkä murre riitä :o).
        Kaipailinkin lähinnä että edes juuri sinä.....

'Naapuri'palstaa en ole liiemmin seurannut, olisi tainnut jossain vaiheessa hunni Attilakin vaikuttaa rauhanenkeliltä siinä ympäristössä.
        Vaan kunhan rähisevät hellarit olet rauhanomaisen yhteistyön polulle ohjannut, voisit kyllä ekumenian nimissä hiukan opastaa tämänkin palstan rauhattomia sieluja, saman käytösopaan mukaisesti kai te kaikki kristityt pyritte käyttäytymään ?

niin kyllä sinä olet minun ykkös-ateistejani.
        tunnen (livenäkin) aivan mahdottomasti tosi mukavia ja fiksuja ateisti-tyyppejä, joita on mahdotonta laittaa paremmuus(!)järjestykseen. sentähden ymmärtänet monikkomuoto-ilmaisuni "ykkös-ateistejani".

en ottaisi hellari-palstan näennäistä rauhaa omaan piikkiini ja tuskin sitä pystyn seuraavassa sotatilanteessakaan tekemään.
        ekumenian nimissä en ole valmis tekemään mitään, mutta jos vihjaat "kritityt yhdessä"-teemaan, niin johan voin innostua asiasta.

• Farfar
        tod e kirjoitti:

niin kyllä sinä olet minun ykkös-ateistejani.
        tunnen (livenäkin) aivan mahdottomasti tosi mukavia ja fiksuja ateisti-tyyppejä, joita on mahdotonta laittaa paremmuus(!)järjestykseen. sentähden ymmärtänet monikkomuoto-ilmaisuni "ykkös-ateistejani".

en ottaisi hellari-palstan näennäistä rauhaa omaan piikkiini ja tuskin sitä pystyn seuraavassa sotatilanteessakaan tekemään.
        ekumenian nimissä en ole valmis tekemään mitään, mutta jos vihjaat "kritityt yhdessä"-teemaan, niin johan voin innostua asiasta.

>> tunnen (livenäkin) aivan mahdottomasti tosi mukavia ja fiksuja ateisti-tyyppejä >>

Hassua ! Minä en tunne yhtään. Tunnen vain sukulaisia ja tuttuja ja naapureita ja työtovereita ja asiakkaita ja kauppiaita ja partureita ja ....
        En ainoatakaan ateistia joka asiasta (livenä) numeroa tekisi. Yksi naapuri ei tosin tykkää papeista, ei minkäänlaisista, ja pari sukulaista on(oli) julkikommunistejä, mutta eivät hekään ole omista uskoistaan tuoteselostusta antaneet, enkä minäkään heille ole tullut omastani kertoneeksi.

Uskovia tunnen muutamia, pari sellaistakin joiden kanssa on mahdoton puhua mistään asiasta ilman että he välittömästi toisivat esiin oman uskoonsa. Monasti ei ole riita kaukana jos esim. onnettomuuksista ja 'jumalan johdatuksesta' keskustellaan.

Yli 90%(?) tuntemistani ihmisistä on ????, minulla ei ole aavistustakaan, uskovatko he vai eivät, ja jos uskovat niin mihin/millä tavalla ?

>> ekumenian nimissä en ole valmis tekemään mitään >>

Hiukan jyrkkä sanamuoto ?
        Sisältääkä jo pelkkä sana 'ekumenia' jonkinlaisia opillisia kompromissejä, jotka nostavat niskakarvasi pystyyn ?

• tod e
        Farfar kirjoitti:

>> tunnen (livenäkin) aivan mahdottomasti tosi mukavia ja fiksuja ateisti-tyyppejä >>

Hassua ! Minä en tunne yhtään. Tunnen vain sukulaisia ja tuttuja ja naapureita ja työtovereita ja asiakkaita ja kauppiaita ja partureita ja ....
        En ainoatakaan ateistia joka asiasta (livenä) numeroa tekisi. Yksi naapuri ei tosin tykkää papeista, ei minkäänlaisista, ja pari sukulaista on(oli) julkikommunistejä, mutta eivät hekään ole omista uskoistaan tuoteselostusta antaneet, enkä minäkään heille ole tullut omastani kertoneeksi.

Uskovia tunnen muutamia, pari sellaistakin joiden kanssa on mahdoton puhua mistään asiasta ilman että he välittömästi toisivat esiin oman uskoonsa. Monasti ei ole riita kaukana jos esim. onnettomuuksista ja 'jumalan johdatuksesta' keskustellaan.

Yli 90%(?) tuntemistani ihmisistä on ????, minulla ei ole aavistustakaan, uskovatko he vai eivät, ja jos uskovat niin mihin/millä tavalla ?

>> ekumenian nimissä en ole valmis tekemään mitään >>

Hiukan jyrkkä sanamuoto ?
        Sisältääkä jo pelkkä sana 'ekumenia' jonkinlaisia opillisia kompromissejä, jotka nostavat niskakarvasi pystyyn ?

ekumenia on tosiaan jyrkkä sanamuoto, kun puhutaan kristittyjen yhteydestä. ja jyrkkähän se on käytännön tasoltakin tarkasteltuna.
        ei nimittäin pidä luulla, että herttainen ekumeenisuus yhdistää uskovia yli raja-aitojen.
        minun näkökulmastani katsoen ekumeenisuus päinvastoin koroittaa raja-aitaa kristittyjen välillä. raja-aidalla tarkoitan ykseyttä, en niinkään yhteyttä.

• Farfar
        tod e kirjoitti:

ekumenia on tosiaan jyrkkä sanamuoto, kun puhutaan kristittyjen yhteydestä. ja jyrkkähän se on käytännön tasoltakin tarkasteltuna.
        ei nimittäin pidä luulla, että herttainen ekumeenisuus yhdistää uskovia yli raja-aitojen.
        minun näkökulmastani katsoen ekumeenisuus päinvastoin koroittaa raja-aitaa kristittyjen välillä. raja-aidalla tarkoitan ykseyttä, en niinkään yhteyttä.

>> minun näkökulmastani katsoen ekumeenisuus päinvastoin koroittaa raja-aitaa kristittyjen välillä. >>
        >> tarkoitan ykseyttä, en niinkään yhteyttä >>

Täyttä hebreaa minulle, en ymmärrä pätkääkään. En hallitse edes omaa ammattisanastoani suomeksi, uskonnollisesta kapulakielestä puhumattakaan. Saat taivutella rautalangasta ennenkuin minä suostun 'kristittyjen välisessä yhteistoiminnassa' mitään negatiivistä näkemään.

Ei voi välttyä vaikutelmalta, että kristityt kirkot omistautuvat aivan liikaa keskinäiselle kilpailulle, saattaapi ennenpitkää pomo teille ärähtää pahemman kerran, jos vähääkään on maailman menosta kiinnostunut.

• Nassen
        Farfar kirjoitti:

>> minun näkökulmastani katsoen ekumeenisuus päinvastoin koroittaa raja-aitaa kristittyjen välillä. >>

Täyttä hebreaa minulle, en ymmärrä pätkääkään. En hallitse edes omaa ammattisanastoani suomeksi, uskonnollisesta kapulakielestä puhumattakaan. Saat taivutella rautalangasta ennenkuin minä suostun 'kristittyjen välisessä yhteistoiminnassa' mitään negatiivistä näkemään.

Ei voi välttyä vaikutelmalta, että kristityt kirkot omistautuvat aivan liikaa keskinäiselle kilpailulle, saattaapi ennenpitkää pomo teille ärähtää pahemman kerran, jos vähääkään on maailman menosta kiinnostunut.

raamatun ristiriitaisuus. Koska kaikki lahkot opettavat mielestään "oikein", niin silloinhan se tarkoittaa sitä että tuossa jumalan sanassa on pakko olla merkittäviä puutteita tai virheitä.

Tai oliskohan vaan siitä kiinni että innokkaita pappeja ja saarnamiehiä on enemmän kuin yhteen seurakuntaan mahtuisi?

• tod e
        Farfar kirjoitti:

että myönnät ymmärtämättömyytesi. se onkin yksi syy, miksi olisit minun nobel-ehdokkaani!

en puhunut mitään kristittyjen yhteistoimintaa vastaan, teenhän sitä koko ajan itsekin käytännön tasolla.

rautalanka-malli, usko siihen,tai älä:
        sitä ykseyspyrkimystä, joka ykseyttää kristikunnan pois Jumalan ilmoituksen tieltä, vastustan. uskovien, siis uskovien, yhteyttä haluan vaalia ja kasvattaa.

• Farfar
        tod e kirjoitti:

että myönnät ymmärtämättömyytesi. se onkin yksi syy, miksi olisit minun nobel-ehdokkaani!

en puhunut mitään kristittyjen yhteistoimintaa vastaan, teenhän sitä koko ajan itsekin käytännön tasolla.

rautalanka-malli, usko siihen,tai älä:
        sitä ykseyspyrkimystä, joka ykseyttää kristikunnan pois Jumalan ilmoituksen tieltä, vastustan. uskovien, siis uskovien, yhteyttä haluan vaalia ja kasvattaa.

>> rautalanka-malli, usko siihen,tai älä:
        sitä , joka ykseyttää kristikunnan pois Jumalan ilmoituksen tieltä, vastustan. >>

Uskon ilman muuta että sinä vastustat 'ykseyspyrkimystä', ja niin tekee moni muukin.
        Kuitenkin puhutte samasta Jumalasta, yhtä armollisesta kaikkia luotujaan kohtaan ja samasta Raamatusta, siihen mitään lisäämättä tai siitä mitään pois jättämättä ?

Miten on selitettävissä kaikki oppiriidat ? Jos uskovat eivät voi päästä keskenään yhteisymmärrykseen opeistaan, miten ihmeessä joku sivullinen voisi valita sen oikean kaikista tarjolla olevista vaihtoehdoista ?

>> en puhunut mitään kristittyjen yhteistoimintaa vastaan >>

Jos googlaa sanan "ekumenia", heti ensimmäinen osuma määritee sen juuri "kirkkojen ja kristittyjen väliseksi yhteistoiminnaksi", "kirkkojen ykseytyksen" lisäksi. Toiset tukevat sellaista, toiset taas vastustavat.

• tod e
        Farfar kirjoitti:

>> rautalanka-malli, usko siihen,tai älä:
        sitä , joka ykseyttää kristikunnan pois Jumalan ilmoituksen tieltä, vastustan. >>

Uskon ilman muuta että sinä vastustat 'ykseyspyrkimystä', ja niin tekee moni muukin.
        Kuitenkin puhutte samasta Jumalasta, yhtä armollisesta kaikkia luotujaan kohtaan ja samasta Raamatusta, siihen mitään lisäämättä tai siitä mitään pois jättämättä ?

Miten on selitettävissä kaikki oppiriidat ? Jos uskovat eivät voi päästä keskenään yhteisymmärrykseen opeistaan, miten ihmeessä joku sivullinen voisi valita sen oikean kaikista tarjolla olevista vaihtoehdoista ?

>> en puhunut mitään kristittyjen yhteistoimintaa vastaan >>

Jos googlaa sanan "ekumenia", heti ensimmäinen osuma määritee sen juuri "kirkkojen ja kristittyjen väliseksi yhteistoiminnaksi", "kirkkojen ykseytyksen" lisäksi. Toiset tukevat sellaista, toiset taas vastustavat.

en vain hyväksy sitä ajatusta, että Jumala katsoisi hyvällä silmällä vain yhtä ja ainoaa kirkkoa ja sen pyhiksi julistettuja kakkos-jumalia.
        minusta yhteys-ajatus on nimenomaan oppiriidaton. ykseydenkin sanotaan toki olevan sitä, mutta vain tietyllä edellytyksellä: kaikki ovat yhtä, muttei suinkaan Jeesuksessa, vaan opissa!
        uskovien yhteydessä olemme kaikki saman Isän lapsia oppikirjan tulkinta-erimielisyyksistä huolimatta ja kas kummaa, oppikiistoista huolimatta tuhannet ja tuhannet sivulliset valitsevat "sen oikean".

• ASIOITA

On eri asia lukea lapselle iltasatu punahilkasta kuin uskoa sen olevan totta ja elää sen mukaan! Todellisuus ja satumaailma ovat eriasioita!!!

• Niekirge

ja niin on myös iltarukous.
        Vai selitätkö kaiken aikaa mikä on totta ja mikä tarua, naurattaa kun et itsekään tiedä mistään yhtään mitään... kukaan ei tiedä...kerro mieluummin tämä..kukaan ei tiedä.

• bty
        Niekirge kirjoitti:

Vai selitätkö kaiken aikaa mikä on totta ja mikä tarua, naurattaa kun et itsekään tiedä mistään yhtään mitään... kukaan ei tiedä...kerro mieluummin tämä..kukaan ei tiedä.

etkä iste ole huomannut, että raamattu on satukirja muiden joukossa :D

Voimia ja jaksamista Sinulle!

• Niekirge
        bty kirjoitti:

etkä iste ole huomannut, että raamattu on satukirja muiden joukossa :D

Voimia ja jaksamista Sinulle!

Kiitos.

• TIEDÄT
        Niekirge kirjoitti:

Lapseni ymmärtää että sadun ja toden eron. Olemme keskustelleet saduista ja hän on itse sanonut että tietää ettei äidin kirjoista lukemat iltasadut ole totta.
        Huolestuttaa vain hänen kouluun menonsa ja siellä uskonnon opetus. Tuttavaperheellä lapsi kolmannella luokalla ja heidän perheellään ongelmia kun vanhemmat joutuvat selvittämään lapselleen ettei OPETTAJAN kaikkia puheita pidä uskoa. (uskonnonope kuulemma joku harrasuskovainen ja opettaa kaiken raamattua myöten totena). Toivottavasti oma lapseni ei tule pelästymään ks. opettajaa.

• Niekirge
        TIEDÄT kirjoitti:

Lapseni ymmärtää että sadun ja toden eron. Olemme keskustelleet saduista ja hän on itse sanonut että tietää ettei äidin kirjoista lukemat iltasadut ole totta.
        Huolestuttaa vain hänen kouluun menonsa ja siellä uskonnon opetus. Tuttavaperheellä lapsi kolmannella luokalla ja heidän perheellään ongelmia kun vanhemmat joutuvat selvittämään lapselleen ettei OPETTAJAN kaikkia puheita pidä uskoa. (uskonnonope kuulemma joku harrasuskovainen ja opettaa kaiken raamattua myöten totena). Toivottavasti oma lapseni ei tule pelästymään ks. opettajaa.

tämä vapaa finlandia on!!
        Eikö täällä ole oikeutta olla viemättä lapsiaan uskonnontunneille?
        Jos kyse olisi omista lapsistani, usko huviksesi, en veisi lähellekään kyseistä koulua.
        Uskoa ei pidä tuputtaa lapsille missään muodossa.

• säälittää
        Niekirge kirjoitti:

tämä vapaa finlandia on!!
        Eikö täällä ole oikeutta olla viemättä lapsiaan uskonnontunneille?
        Jos kyse olisi omista lapsistani, usko huviksesi, en veisi lähellekään kyseistä koulua.
        Uskoa ei pidä tuputtaa lapsille missään muodossa.

Mieheni vanhemmat ovat harrasuskovia ja se vaikuttaa mieheeni joka ei voi tulevan ISON perinnön vuoksi erota kirkosta niinkuin minä. (Ei kirkkoa ei perintöä ovat sanoneet) Tämä koskee lapsiamme ja koska he eivät voi erota kirkosta on heidän pakko mennä sinne kouluun uskonnontunneille.

• Niekirge
        säälittää kirjoitti:

Mieheni vanhemmat ovat harrasuskovia ja se vaikuttaa mieheeni joka ei voi tulevan ISON perinnön vuoksi erota kirkosta niinkuin minä. (Ei kirkkoa ei perintöä ovat sanoneet) Tämä koskee lapsiamme ja koska he eivät voi erota kirkosta on heidän pakko mennä sinne kouluun uskonnontunneille.

aika vaikea tilanne. Koitetaan kestää.
        Voimia sinne! Ja hyvää uuttavuotta!!

• uskis

Miksi täytyy lähteä tälle tasolle "esim. he eivät osaa nauttia...".
      Mikä sinä tai minä olen sanomaan kuka osaa nauttia ja mistäkin ja kenen usko on oikea?

Jos ateistella (ei kaikilla) on tapana "pilkata" uskovaa, ei kai meidän uskovien tarvitse/kannata lähteä samoille linjoille, eli ivata heidän ajatusmaailmaansa.

Ikinä emme saa maailmaan sitä rauhaa josta Jeesus puhui ellemme opi rakastamaan lähimmäistämme.

Ivanauru on ilkeää, en käyttäisi sitä aseena se synnyttää lisää ivaa ja vihaa.

Ateistikin on ihminen siinä missä kristitty, ja Jeesus käski rakastamaan lähimmäistään (=ihminen).
      Jätetään tällainen naurettava ja lapsellinen hiekkalaatikko pelleily ; "mulla on hyvä kakku sulla huono kakku".

Parhaiten rakennamme maailmaa vain toinen toisiamme siunaten.

• Farfar

Perun suuren osan niistä väitteistä joita ylempänä tässä ketjussa olen esittänyt.

Hyvää Joulunjatkoa ja Onnellista Uutta Vuotta !

• Ateisti

Olen samaa mieltä kanssasi mutta ikävä kyllä aina on joukossa "besserwissereitä" joita pitää ojentaa.

• piirteet

sekä tavan toimia ollen varoittavana esimerkkinä uskistumisen latvaa pehmentävästä vaikutuksesta.

• tod e

meillä , niin uskiksilla, kuin ateisteillakin, on uusi yhteinen projekti.
        tällä kertaa sumatran seutuvilla.

• Niekirge

antaa olla..

• Niekirge
        Ateisti kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi mutta ikävä kyllä aina on joukossa "besserwissereitä" joita pitää ojentaa.

millä tapaa aiot minua ojentaa., siihen tarvitaan miehiä eikä mitään marjanpoimijoita....

• utelias
        Niekirge kirjoitti:

antaa olla..

Sulla karkaa välillä homma lapasesta niin johtuuko se siitä että olet unohtanut ottaa lääkkeesi vai siitä että kohtauksen tullessa lääkkeiden vaikutuksen alkaminen kestää usemman tunnin?

• uskis
        piirteet kirjoitti:

sekä tavan toimia ollen varoittavana esimerkkinä uskistumisen latvaa pehmentävästä vaikutuksesta.

heh..kiitos

Onneksi se latva alkoi pehmetä tämän uskoon tulon myötä enää ei ole tarve olla kauhean ilkeä...

• uskis
        utelias kirjoitti:

Sulla karkaa välillä homma lapasesta niin johtuuko se siitä että olet unohtanut ottaa lääkkeesi vai siitä että kohtauksen tullessa lääkkeiden vaikutuksen alkaminen kestää usemman tunnin?

Huomaatko edes minkälainen sinun kommenttisi on, hyvin lapsellinen.....

Eikö voitaisi jo aikuistua ja jutella ihan asiallisesti ilman "piikkejä".

Jokaisella meistä on omat kohtauksemme niin uskiksilla kuin ateisteillakin, mutta entä sitten...
        me olemme ihmisiä ja kukaan ihmisistä ei ole toistaan parempi tai kelvollinen arvostelemaan kanssasisariaan....

Mutta lapsi on terve kun se leikkii ja leikkiin kaiketi kuuluu pieni "kiusa" ja "iva"....

• Ateisti
        Niekirge kirjoitti:

millä tapaa aiot minua ojentaa., siihen tarvitaan miehiä eikä mitään marjanpoimijoita....

Itkupillistäkin mies tehdään mutta ei paskanjauhajasta jollainen sinä olet.

• Niekirge
        utelias kirjoitti:

En juo, en käytä kammaa, tupakan lopetin 3 viikkoo sitten. Vituttaako? hihihi...

• Niekirge

ja jätä paskahommat muille.

• uskis kirjoitti:

heh..kiitos

Onneksi se latva alkoi pehmetä tämän uskoon tulon myötä enää ei ole tarve olla kauhean ilkeä...

täällä, tsihih! :)

• Niekirge
        Ateisti kirjoitti:

Itkupillistäkin mies tehdään mutta ei paskanjauhajasta jollainen sinä olet.

millä tapaa aiot minua ojentaa.. taidat olla pelkuri...

• Ateisti
        Niekirge kirjoitti:

millä tapaa aiot minua ojentaa.. taidat olla pelkuri...

Olisin mieluummin pelkurikin kuin noin totaalisen tyhmä ja yksinkertainen kuin sinä.

Mistähän sun kaltaisia onnettomia luusereita oikein sikiää....

Ja ojennukset tulet vielä huomaamaan :)

• Niekirge
        Ateisti kirjoitti:

Olisin mieluummin pelkurikin kuin noin totaalisen tyhmä ja yksinkertainen kuin sinä.

Mistähän sun kaltaisia onnettomia luusereita oikein sikiää....

Ja ojennukset tulet vielä huomaamaan :)

sitä paitsi en ole luuseri..päinvastoin..luuserit ovat sillä puolella.

• Trubaduuri

Kyllä ateistit osaavat nauttia, ainakin toisten ihmisten halventamisesta ja juoruamisesta sekä varsinkin perättömien juorujen levittämisestä.
      Ja olen myös ollut huomaavani täällä olevien kirjoitusten ja viestien perusteella, että myös lantaaukkoon vetokin on nautintoa tuonut heistä joillekkin, eli jollekkin pervolle ateistille.
      Muutoin kyllä näyttää nautinnot olevan vähissä, kieliikö tuo nyt sitä älynlahjojen vähyydestä vai syntymä sinerryksestä, mene ja tiedä tuotakaan,
      mutta kai he sen kohta nautinnon kera kertovat.

• Heponen

Ensimmäinen anaalista syntynyt, ei tosin neitseenä, volvokuski se täällä huutelee!

• Trubaduuri
        Heponen kirjoitti:

Ensimmäinen anaalista syntynyt, ei tosin neitseenä, volvokuski se täällä huutelee!

Niin, lahjaton ja valoton on se joka huutelee pakoputkeen perättömiä. Ohje! Älä tee sitä enää.

• Niekirge

ihme nautinnot...hihihi

• Pakana(M)

Rakkaus on todistettu kemiaksi!

• Niekirge

yksinkertaisesti tyhmä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      211
      6188
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      177
      5758
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      15
      4704
    4. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      250
      4287
    5. 237
      3638
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      137
      3430
    7. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      67
      3411
    8. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      128
      3249
    9. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      21
      2966
    10. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      2
      2429
    Aihe