Aiemmin kerrottiin, miten Vapaa-ajattelijain liitto ry tuki Helsingin Vapaa-ajattelijoiden lehtea peräti 4000.00 eurolla vuonna 2014.
Ei tässä kaikki. Liiton omistama toimitila on osin vuokrattu Helsingin paikallisyhdistykselle. Vuokra on 160 euroa/kk eli 1.920 euroa, selvästi alle markkinahinnan.
Normaalin hintatason mukaan vuokran tulisi olla *vähintään* 200 euroa/kk. Toisin sanoen liitto on antanut Helsingin yhdistykselle piilotukea *vähintään* 480 euroa.
Tasavertaisen kohtelun näkökulmasta on ongelmallista, että liitto suosii yhtä jäsenyhdistystään näin härskisti. Tätä on tapahtunut jo vuosia.
Liiton tilakustannukset olivat vuonna 2014 kokonaisuudessaan -12.897,88 euroa. Toimitila on enimmäkseen tyhjillään.
FreeLeaks: Piilotukea rikkaalle jäsenyhdistykselle
9
<50
Vastaukset
Kyllä liitto varmasti periaatteessa vuokraisi toimitilaansa myös vaikka Tampereen vapareille, mutta uskon että matkakustannukset muodostuisivat niin korkeaksi että Tamperelaisten on halvempi kokoontua Tampereella kuin matkustaa Helsingissä sijaitsevaan valtakunnallisen liiton toimistolle kokoontumaan. Se että liiton toimisto sijaitsee maantieteellisesti Helsingin vapaa-ajattelijoiden toimipaikassa johtaa siihen että Helsingin vaparit ovat oikeastaan ainoa yhdistys jolla on mahdollisuus hyödyntää liiton toimistoa. Pitäisikö liiton sitten vuokrata toimisto jokaisesta maan kolkasta jossa toimii Vapaa-ajattelijoita, jotta kullekin paikallisyhdistykselle voitaisiin vuokrata halvalla oma tila? Kalliita neliöitä vähälle käytölle? Enpä usko että siitäkään siliteltäisiin vapareiden päätä.
- Rahahanat.kiinni
Taas hyvä avaus. Liitto toimii selkeän puolueellisesti antaessaan tiloja helsinkiläisille alihintaan. Homma korjaantuisi, jos hinta olisi oikea.
Tämä on tietysti vaparien keskinäisen kiistelyn aihe, joten tapelkoot keskenään. Tietysti jos enimmäkseen tyhjillään olevia tiloja maksetaan valtion varoista, homma alkaa kiinnostaa tavallista veronmaksajaakin. Rahahanat.kiinni kirjoitti:
Taas hyvä avaus. Liitto toimii selkeän puolueellisesti antaessaan tiloja helsinkiläisille alihintaan. Homma korjaantuisi, jos hinta olisi oikea.
Tämä on tietysti vaparien keskinäisen kiistelyn aihe, joten tapelkoot keskenään. Tietysti jos enimmäkseen tyhjillään olevia tiloja maksetaan valtion varoista, homma alkaa kiinnostaa tavallista veronmaksajaakin.Jos toimiston tyhjillään olo sinua vaivaa, niin ehdota toki toimintaa. Opintokerhoja ateismista? Keskusteluilta uudesta yhdenvertaisuuslaista? Ehkä tilaa voisi antaa Protun käyttöön kuten Tampereella?
Alamme viimein päätyä kohti yhteistä näkemystä. Hienoa! Minustakin on sitä parempi, mitä aktiivisempaa toimintaa va-liikkeellä on myös netin ulkopuolella.
Nyt en tainnut pysyä kärryillä. Kerro uudestaan ja hitaammin miten kirkon ja valtion eroa ja muita va-liikkeen tavoitteita edistäisi suurempi vuokra toimistosta.
- Rahahanat.kiinni
Sinä se jaksat... Ehkä avaaja viitsii vastata. Tai sitten ei.
Mutta kysyin toisessa ketjussa perusteita sille, millä perusteilla vastustat valtionapua sitten kun alat vastustaa eli 1.1.2016 alkaen. Viitsitkö käydä vastaamassa vai joko vastasit? En ole vielä kurkannut. Menen heti, kun saan tämän valmiiksi. En tarkalleen tiedä mihin Jorin ajatus perustuu, mutta valistunut arvaus olisi että se liittyy siihen että kirkon tähän asti saama yhteisöveronosuus muuttuu budjettirahoitukseksi vuoden 2016 alussa, kuten Päivi Räsänen sisäministerinä pelleillessään päätti edellisen hallituksen aikana. Jos tämä on se peruste niin minä olen jo kauan aikaa sitten todennut saman, eli VA-liiton saama avustus voidaan lopettaa heti kun valtionkirkkojen saamat avustukset lakkautetaan ihan täysin riippumatta siitä millä nimellä tuo valtionkirkon rahoitus liikkuu.
rainbowshy kirjoitti:
En tarkalleen tiedä mihin Jorin ajatus perustuu, mutta valistunut arvaus olisi että se liittyy siihen että kirkon tähän asti saama yhteisöveronosuus muuttuu budjettirahoitukseksi vuoden 2016 alussa, kuten Päivi Räsänen sisäministerinä pelleillessään päätti edellisen hallituksen aikana. Jos tämä on se peruste niin minä olen jo kauan aikaa sitten todennut saman, eli VA-liiton saama avustus voidaan lopettaa heti kun valtionkirkkojen saamat avustukset lakkautetaan ihan täysin riippumatta siitä millä nimellä tuo valtionkirkon rahoitus liikkuu.
Ei, vaan olen ollut pitkään tuota mieltä. Kypsyin rahahanojen kiinnittäjän jankkaamiseen ja päätin, että v. 2015 en sano tästä liiton sisäisessä keskustelussa mitään. (Millä nyt ei paljon väliä ole, kun olen liki ainoa joka on tätä mieltä.)
Mutta nyt on aika rahahanojen kiinnittäjän vastata ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/t/13939303/rahahanat-kiinni-ja-avoimia-kysymyksia . Mm. kulttuurilehtitukea koskevaan kysymykseen.- FreeLeaks
jori.mantysalo kirjoitti:
Ei, vaan olen ollut pitkään tuota mieltä. Kypsyin rahahanojen kiinnittäjän jankkaamiseen ja päätin, että v. 2015 en sano tästä liiton sisäisessä keskustelussa mitään. (Millä nyt ei paljon väliä ole, kun olen liki ainoa joka on tätä mieltä.)
Mutta nyt on aika rahahanojen kiinnittäjän vastata ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/t/13939303/rahahanat-kiinni-ja-avoimia-kysymyksia . Mm. kulttuurilehtitukea koskevaan kysymykseen.Kulttuurilehtituki oli 4000.00 euroa. Sitä haettiin Vapaa ajattelija -lehden tarpeisiin. Helsingin vapaa-ajattelijoille annettu yhdistystuki on 4000.00 euroa...
Mutta olkoon. Siirrymme pian uuteen aiheeseen. Sitä ennen totean ilolla, että kukaan ei ole kiistänyt piilotukea. Pankaapa maakunnissa mieleen. - vapareista.eroon
FreeLeaks kirjoitti:
Kulttuurilehtituki oli 4000.00 euroa. Sitä haettiin Vapaa ajattelija -lehden tarpeisiin. Helsingin vapaa-ajattelijoille annettu yhdistystuki on 4000.00 euroa...
Mutta olkoon. Siirrymme pian uuteen aiheeseen. Sitä ennen totean ilolla, että kukaan ei ole kiistänyt piilotukea. Pankaapa maakunnissa mieleen.Johtopäätös: maakuntien yhdistykset eroon liitosta. Karkkila sanoi tämän totuuden jo vuosia sitten ja teki ainoan oikean johtopäätöksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000600977824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92431Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2071746Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221491- 711000
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41947Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?74852Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57842En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43802Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä76722