Auto on 2 kuukautta vanha A4 Avant 1.6!
Huomasin ihmeekseni miten ihmeen idioottimaisesti
tuo etuikkunan sulamisvesien poisto on toteutettu!
Tarkimmin siis moottoritilassa on ns. moottoritila ja "vesikaukalo" "manuaalin" mukaan.
Sulamisvedet lasketaan rililän läpi suoraan tuohon ns. vesikaukaloon, joka on etuikkunan alla. Idioottimaiseksi sen tekee se että siellä ovat mm. akku(suojaamaton), sulakeboksi, ilmastoinnin putken, sähköjohtoja yms.
Huvikseni minä tutkin että kun autolla ajetaan tuo vesi jäätyy ja sulaa tuossa tilassa(putkien ja johtojen ympärillä), ennen kuin valuu maahan....
Idioottimaiseksi ratkaisun tekee se, että olen huomannu että joka autossa jolla olen ajanut ennen on hienot vesikourut, joiden avulla vesi johdetaan sivulle ja maahan...eikä vesien anneta valua suoraan esim. akun päälle!
Kysymys olisikin onko tuo karvalakkimallin halpisratkaisu? Näyttää nimittäin siltä että vesikorun paikka olisi valmiina, puhumattakaan akun suojasta???
Olisin kiitollinen jos joku muistaisi tai kurkkaisi A4:sensa konepellin alle...Ajattelin kyllä kysellekin onko tuohon suojia olemassa!
Uuden Audin vesikaukalo?
7
3877
Vastaukset
- mikään ratkaisu
Minulla on homma toteutettu aivan samoin 1.8T:ssä.
Se on sitä säätämistä ja säästämistä. - suojaus
-03 mallissa akku oli vielä suojattu, mutta 04 mallissa on säästetty mm. koko moottori tilan ja ikkunan välinen muovi jossa on erillinen kansi akun kohdalla. Näitä ssätöjä on muitakin,mm. 1.8T:sstä puuttuu rintapellin ja konepellin äänieristys ja tupakan sytytin on vaihtunut köyhempään malliin sekä ovissa aktiiviset turva valot on vaihtunut passiivisiin (heijastimet)
- Hemmo
Koeajoautolla, joka oli Sedan 1.6 tuli ajettua tuossa lokakuun alussa. Auto oli jotenkin hiljaisempi kuin tämä uusi....olisi hauska tietää
oliko mallissa nuo äänieristykset mukana?
Sen perusteella kaupat kuitenkin tehtiin!
Ihmettelinkin kun moottoritila näytti niin riisutulta...
Noissa autokaupoissa pitäisi olla viisi silmää ja tietokone mukana, voisi tarkistaa tuon kaiken!
Digikameralla kannattaakin näpsiä kuvia, jos sellainen vain olisi!
Kiitokset vastauksista, jos muistat muita eroja olisi hauska tietää vaikka totuus lisää tuskaa... - okko
Hemmo kirjoitti:
Koeajoautolla, joka oli Sedan 1.6 tuli ajettua tuossa lokakuun alussa. Auto oli jotenkin hiljaisempi kuin tämä uusi....olisi hauska tietää
oliko mallissa nuo äänieristykset mukana?
Sen perusteella kaupat kuitenkin tehtiin!
Ihmettelinkin kun moottoritila näytti niin riisutulta...
Noissa autokaupoissa pitäisi olla viisi silmää ja tietokone mukana, voisi tarkistaa tuon kaiken!
Digikameralla kannattaakin näpsiä kuvia, jos sellainen vain olisi!
Kiitokset vastauksista, jos muistat muita eroja olisi hauska tietää vaikka totuus lisää tuskaa...Näytti uutukaisen koeajokki A4:n konetilan muovi- ja huopapäreet puuttuvan kokonaan,
silti markkinamies hehkutti aiempaa hiljaisemmaksi ;)
Parannusta ei erota nelivuotiaseen (malli B6). - Hemmo
okko kirjoitti:
Näytti uutukaisen koeajokki A4:n konetilan muovi- ja huopapäreet puuttuvan kokonaan,
silti markkinamies hehkutti aiempaa hiljaisemmaksi ;)
Parannusta ei erota nelivuotiaseen (malli B6).Huopa puuttui, ja koeajoauto oli todella hiljaisempi (niin vaimokin sanoi)!
Muistan huvikseni mainita ja haukkua autokauppiaan, ei se minua auta...mutta olisi sen pitänyt kertoa!
Autokauppiaat kyllä leikkii niin pirun tyhmää, ei se muistaakseni luullut tietävänsä edes onko autossa ketju vai hihna!
- toinen audi
Ei ole ainoa asia missä on mennyt kehitys taaksepäin. Audi ei enään "laatuauto"
- maksava asiakas
Asensivat sitten Audin (ostettu uutena syksyllä 2004) pikahuollossa asiakkaan "piikkiin" vesikaukalon muovisuojan. Muovipäreet maksoivat 50 ekeä ja asennustyö 7. Kyseisten osien saanti kesti mahtavat 4 kuukautta, lisäksi ajattivat minua 3 turhaa kertaa liikkeeseen. Että se siitä laadukkaan Audin jälkimarkkinoinnista. Ehkä he noita liike- yms. työsuhdeautoilijoita paremmin palvelevat kuin tällaista itse omat autoilukulunsa maksavaa?
Ja vielä
yhteenvetoa: Hinta tehdystä työstä on kohtuullinen, vaikka tässä mielestäni paikkailtiinkin puolivalmista tuotetta, jolloin olisi maahantuojan pitänyt tulla kustannuksissa vastaan. Varaosapalvelu sen sijaan hitaudessaan ja saamattomuudessaan oli maksavaa asiakasta alistavaa, jopa tökeröä. Automerkki menee kyllä nyt uusiksi -en halua enää asioida ko. firmassa, joka on osa Audin maahantuojakonsernia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k314074- 462797
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut422755- 302503
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82485Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3192339- 382029
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t521748Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461653- 1411507