Kun Jehovantodistaja kolkuttaa ovellesi

Kristuksen_morsian

Miettikääpä hyvät kristityt kanssaihmiset, mikä mahdollisuus meillä on se hetki, kun jehovantodistajaveli tai -sisar kolkuttaa ovellemme?
Ensimmäinen reaktio on monesti närkästys ja ajatus, että en taatusti avaa oveani heille.
Meillä on kuitenkin mahdollisuus avata ovemme ja kertoa heille siitä, kuinka Jeesus pelastaa sielumme, jos hänelle vain annamme mahdollisuuden.
Voimme suhtautua kanssaihmisiimme rakastavasti ja kertoa heille evankeliumista.
Sillä he ovat kulkeneet harhaan ja meillä kristityillä on mahdollisuus pelastaa heidän sielunsa. Mikä mahdollisuus!

31

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku aika sitten jeesuspartio (kaksi naista) tuli ovelle. Menin innoissani avaamaan, olin niin täpöissäni, etten malttanut laittaa vaatteita päälle. Ajattelin, että vihdoinkin pääsen juttelemaan henkevästi satuolennoista ja -kirjasta oikein asiantuntijoiden kanssa. Minulla olisi ollut jopa sipulimakkaraa ja palan painikkeeksi taskulämmintä Kossua tarjolla. Mutta hepä lähtivät nyrpistellen puolijuoksua pois. En ymmärä heidän käytöstään. Minä kun olisin niin halunnut saada varmuuden paratiisiin pääsystä.

• Nämä kotirauhan häiritsisät saavat maistaa minulta luuvitosta

• luu.vitonen.porvoossa
        totuusonvoittaja kirjoitti:

Nämä kotirauhan häiritsisät saavat maistaa minulta luuvitosta

naistenhakkaaja Porvoosta vauhdissa taas

ilmankos vaimotkin paenneet häntä

• Sipulimakkara on jehovalaisille Saatanasta. Seuraavalla kerralla jät se pois!

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Sipulimakkara on jehovalaisille Saatanasta. Seuraavalla kerralla jät se pois!

Ok. Lisäisikö se jeesuksen omien kiinostusta, jos runkkai*in temmin pystyyn kun menen avaamaan.

• kookoo2 kirjoitti:

Ok. Lisäisikö se jeesuksen omien kiinostusta, jos runkkai*in temmin pystyyn kun menen avaamaan.

Ennakkotapauksia ei juuri tunneta (ilmeisesti niistä ei vain ole raportoitu), joten kokeile ihmeessä.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Ennakkotapauksia ei juuri tunneta (ilmeisesti niistä ei vain ole raportoitu), joten kokeile ihmeessä.

Ajattelinkin sen auttavan asiaa, ja tekevän selväksi, että olen todella kiinnostunut paratissistä.

• luu.vitonen.porvoossa kirjoitti:

Sano yksikin nainen jota olen lyönyt???? Jehovan todistajia ei lasketa, kun häiritsee minun kotirauhan.

• luu.vitonen.porvoossa kirjoitti:

Sano yksikin nainen jota olen lyönyt? ??? Jehovan todistajia ei lasketa, kun häiritsee minun kotirauhan.

• Sanamieseikirjoi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Sipulimakkara on jehovalaisille Saatanasta. Seuraavalla kerralla jät se pois!

Minä heitän seuraavalla kerralla veriletut päin naamaa

• BIuesway

Kaunis ajatus, mutta kun ei toimi. Itselläni on jonkinlainen "luterilainen" käsitys uskosta ja yritin monet kerrat herättää vuorovaikutteista keskustelua kotiini tulleiden Jehovan todistajien kanssa. Mutta ovat he lukenee läksynsä omasta UM:n käännöksestään sen verran hyvin, että en minä ainakaan pärjää argumennoinnissa heidän kanssaan. Ja kun tulevat yleensä parittain niin asetelma on kaksi vastaan yksi.

Tästä huolimatta olen vuosia tavallaan nauttinut keskusteluista heidän kanssaan, mutta viimeisimmän vierailunsa jälkeen päätin tehdä hieman pesäeroa enkä mielelläni ainakaan sisään kutsu (jos satun olemaan ulkosalla, vaihdan toki pari sanaa). Hyvään keskustelu- ja tapakulttuuriin kuuluu toisen uskon ja/tai näkemyksen kunnioittaminen ja tässä Jehovan todistajat eivät ole kovin hyviä. Jos he tulevat MINUN kotiini ja väheksyvät (melkein halveksivat) MINUN uskoani niin luulenpa, että ei minun ole pakko heidän kanssaan keskustella. Oikeastaan harmi.

• jotain.vinkkejä

Tuohan se tahtoo olla ongelma, JT:t saavat paljon treenausta hommaansa ja aika harva tuntee Raamatun niin hyvin, että pystyy sujuvasti argumentoimaan heidän oppiaan vastaan. Lisäksi asiat voi nähdä niin monella tavalla: vahvatkaan argumentit eivät välttämättä pure. Eivätkä JT:t muutenkaan ole (kuten olet huomannutkin) kovin kiinnostuneita kuuntelemaan toisten ajatuksia muuten kuin siinä mielessä, että löytävät sieltä jotain mihin tarttua oman käännytystyönsä edistämiseksi.

Jehovan todistajien kanssa ei kuitenkaan välttämättä tarvitse keskustella Raamatun kysymyksistä tarkemmin, vaan voi keskittyä esim. siihen, eletäänkö nyt oikeasti lopun aikoja ja meneekö maailma koko ajan huonompaan suuntaan, kuten JT:t väittävät. Voi myös kysyä, miten Raamatun (=jehovantodistajien, heidän mielestään) sanoma tullaan saarnaamaan koko maailmassa ja miten käy niille, jotka eivät sanomaa ehdi kuulla, erityisesti lapsille. Tai pitääkö kuulua johonkin tiettyyn uskontoon, vaikka ei pystyisikään uskomaan että se on oikea - eikö sellainen olisi epärehellistä näyttelemistä? Tähän JT tietysti vastaa, että pitää tutkia tarkemmin jotta pystyy uskomaan. Mutta entäpä jos tutkii parhaansa mukaan eikä sittenkään pysty uskomaan? Jos ei esimerkiksi näe (vaikka yrittäisi) lopun ajan merkkejä ympärillään, pitäisikö silti kuulua Jehovan todistajien uskontoon?

Ei välttämättä edes tarvitse väittää hirveästi vastaan, vaan usein saattaa riittää, että antaa JT:n saarnata ja samalla heittelee ajatuksia herättäviä kysymyksiä väliin. Usein onkin käynyt niin, että JT:n mieli on lähtenyt avautumaan siitä, kun hän itse on huomannut ettei todellisuudessa pysty kovinkaan vakuuttavasti oppia puolustamaan. Tiukkaan sävyyn esitetyt vastaväitteet saattavat puolestaan vain herättää torjuntareaktion ja JT takertuu oppiinsa entistä tiukemmin "vainoa" kokiessaan. Ystävällisyys on tärkeää. Omalla järkevällä, fiksulla käytöksellään voi omalta pieneltä osaltaan todistaa vääräksi sen väitteen, että ulkopuolinen maailma olisi paha ja vain JT:t hyviä.

• Jessereikä

Tuliskin joskus jehovia käymään. Joku on yrittänyt ja jättänyt jotain lappuja. Ei ole näkynyt uudestaan, malttamattomana odotan että saisin kertoa sen minkä olen aina tahtonut sanoiksi pukea: painukaa vittuun jehovanpakanat!

• Junnu671

Parhaiten jehova sisaret lähtee kun sanoo että muija ei ole kotona niin voitte tulla tuonne makkarin puolelle tekeen syntiä.

• jeesusjeesuspelastaa

Meillä on kuitenkin mahdollisuus avata ovemme ja kertoa heille siitä, kuinka Jeesus pelastaa sielumme,

1.Menin innoissani avaamaan, olin niin täpöissäni, etten malttanut laittaa vaatteita päälle.Minulla olisi taskulämmintä Kossua tarjolla.

2.Nämä kotirauhan häiritsisät saavat maistaa minulta luuvitosta

3.Sipulimakkara on jehovalaisille Saatanasta.

4.runkkai*in temmin pystyyn kun menen avaamaan.

5.olen todella kiinnostunut paratissistä.

6.luulenpa, että ei minun ole pakko heidän kanssaan keskustella.

7. saisin kertoa sen minkä olen aina tahtonut sanoiksi pukea: painukaa vittuun jehovanpakanat!

Sillä he ovat kulkeneet harhaan ja meillä kristityillä on mahdollisuus pelastaa heidän sielunsa. Mikä mahdollisuus!

• NeuojenMukaan

Ovelle tulevat todistajat tapaavat vilpittömiä mutta erehdytettyjä, lahkon aivopesemiä ihmisiä.
        Siitä huolimatta heitä on varottava juuri siitä että he ovat ohjelmoidut viettelemään.
        Oven avaajan asunto kehutaan, avaaja imarrellaan ja puhutaan mukavia. Siihen tietosuojavaltuutetun lainvastaiseksi toteamaan henkilörekisteriin merkitään värväystyötä silmällä pitäen tietoja, kuten jos tällä on terrieri, paikalle järjestetään myöhemmin todistaja, jolla myös on terrieri, joka siis osaa kehua koiran oikein kunnolla. Jos tämän antaa kutitella itseään, saa kohta kutsun todistajakotiin kahvillekin.
        Sinä voit kuitenkin sanoa heille, että kun te todistajat kehuvat itsenne lehdissänne kohteliaiksi, niin viekääpäs mennessänne tästä roskapussi tuonne pihan laatikkoon.

• No sitähän minä juuri halusin (paratissiä), mutta kun lähtivät pois. Minulla oli hienoja kysymyksiäkin valmiina. Mm. miksi jt on niin paljon mielenterveysongelmaisia ja juopoja.

• en-päästä-enää

Tein sen erehdyksen ja päästin sisälle ja siitä alkoi vuosikymmniä kestävä kärsimys. Onneksi sentään pääsin eroon heistä ja koko huuhaa lakosta. Nyt kummiski tiedän missä on maailman typerimmät ja kusipäisimmät ihmiset . . ne on jt-seurakunnassa.

• Nätkin

Sama täällä, muut varokaa

• eivättuuenää

Tänne eivät tule enää.
        Otin vartiotornista muutaman kopion ja todistin tuon lehden ristiriitaisuuksista. Eivät osanneet sanoa mitään.
        Sitten kutsuin kuitenkin sisälle ja kun olivat päässeet olohuoneeseen istumaan aloitin: "Eiköhän aloiteta tämä raamatuntutkistelu rukouksella ja sen rukouksen pidän minä".
        Polvistuin ja nostin käteni ylös. Kun oli päässyt kohtaan: "Kiitos Herra Jeesus meidän vapahtajamme kun vuodatit veresi meidän puolesta.....".Olivat jo he touhuamassa omiaan eteisessä.
        Yrittivät ujuttaa kenkiä jalkaansa. Eivät ehtineet sitoa nauhoja ja takkikin oli vain puoliksi päällä. Ulko-ovi jäi auki heidän mennessään.
        Huusin perään: "roskapussi unohtui".Eivät tulleet hakemaan.
        Törkeää käytöstä.

• omakotiliiankallis

Minusta on erittäin epämiellyttävää että vieraat ihmiset tunkeutuvat kotirappuumme luvatta. Kerrostalon pihakin on yksityisalue, jonne ei voi tulla asiatta. Viimeksi sain taas raivarin kun riensin avaamaan ovea kylpytakki päällä ja oven takana 2 vierasta ihmistä. Sanoin heille että yksityisalue: kenen asukkaan luokse olette menossa-nimi mainittava. Luikkivat pakoon. Ja huom. kuka varasporukka vaan voi tekeytyä kilteiksi Jehoviksi ja tulevat sillä varjolla tutustumaan koteihin.

Ehdotus Jehoville: laittakaa paikallislehteen nimenne ja osoitteenne ja kutsukaa ihmisiä teidän kotiinne!

Tuli vaan tämmönenkin mieleen: että mitäpä kun hamosissaan töpöttelevät menemään ja sattuvat vielä kaatumaan pihassamme-joudunko korvauksia maksamaan?

• ihanittellemieleen

"Minusta on erittäin epämiellyttävää että vieraat ihmiset tunkeutuvat kotirappuumme luvatta."

Anna hyvä ihminen lupa niin sitten ei ole enää sinusta epämielyttävää.

"Kerrostalon pihakin on yksityisalue, jonne ei voi tulla asiatta."
      Voi kauheaa ihan hirviää että yksityisalue on monen alue.

" Viimeksi sain taas raivarin"
      Läkitys unohtunut

"riensin avaamaan ovea kylpytakki päällä ja oven takana 2 vierasta ihmistä."
      Olipa yllätys että oventakana oli ihmisiä.

"Sanoin heille että yksityisalue: kenen asukkaan luokse olette menossa-nimi mainittava. "
      Valtavan sankankarillinen pihapoliisi olet varmaan taloehtiösi suosikki no1.

"Ja huom. kuka varasporukka vaan voi tekeytyä kilteiksi Jehoviksi ja tulevat sillä varjolla tutustumaan koteihin."
      Ai ai ajoit kiltit ihmiset pois ja jäit pelkäämään varkaiden tuloa

"Ehdotus Jehoville: laittakaa paikallislehteen nimenne ja osoitteenne ja kutsukaa ihmisiä teidän kotiinne!"
      Olipas hieno ajatus miten itse ajattelitkos laittaa oman ilmoituksen jotta varkaat sitten löytävät tiensä perille.

"Tuli vaan tämmönenkin mieleen: että mitäpä kun hamosissaan töpöttelevät menemään ja sattuvat vielä kaatumaan pihassamme-joudunko korvauksia maksamaan?"

Joo on näitä sun "töpöttelevät" juttuja tällä palstalla enemmänkin.

• tervetuloavaan

Ajattelin tarjota pulla kahvit ja kertoa, että rakastan aina lähimmäisiä ja koen heidät sellaisiksi, kun tulevat minua tapaamaan heidän mielestän hyvää tarkoittaen. Samalla meinaan kysyä voisinko olla heille jollakin tavalla avuksi ja näin haluaisin vilpittömästi auttaa lähimmäistä hänen ahdingossaan tai avun tarpeessa.

• rauha.kaikkien.kanssa

Näin kannattaakin tehdä, ystävällisyys on oikein. Eivät he pahaa tarkoita. Voit ohimennen myös tarjoutua, että voit olla juttukaverina silloinkin, jos heidän uskonnossaan tai järjestössään jokin piirre ahdistaa. Kannattaa ehkä myös tuoda esille, että voit olla heidän kanssaan ystävällisissä väleissä ihan riippumatta uskonasioista ja siitä, kuuluvatko he Jehovan todistajiin vai eroavatko siitä. Parhaassa tapauksessa JT:t alkavat mielessään kelailla, saako tällaisia juttukavereita seurakunnasta, ja kuinka ehdollista "ystävien" ystävyys seurakunnassa oikein on.

• tervetuloavaan
        rauha.kaikkien.kanssa kirjoitti:

Näin kannattaakin tehdä, ystävällisyys on oikein. Eivät he pahaa tarkoita. Voit ohimennen myös tarjoutua, että voit olla juttukaverina silloinkin, jos heidän uskonnossaan tai järjestössään jokin piirre ahdistaa. Kannattaa ehkä myös tuoda esille, että voit olla heidän kanssaan ystävällisissä väleissä ihan riippumatta uskonasioista ja siitä, kuuluvatko he Jehovan todistajiin vai eroavatko siitä. Parhaassa tapauksessa JT:t alkavat mielessään kelailla, saako tällaisia juttukavereita seurakunnasta, ja kuinka ehdollista "ystävien" ystävyys seurakunnassa oikein on.

Kiitos kommenttisi oli tosi hyvä, mutta tuo
        ""ystävien" ystävyys seurakunnassa oikein on."
        On jo toteutunut, koska kuulun heihin.

• hiemantarkennusta

Jehovan todistajat nimittävät ystäviksi toisia Jehovan todistajia.

• kotirauhaakaipaava

Mielipide on mielipide mutta laki yksityisyyden suojasta ja yksityisalueen loukkaamisesta on laki. En laita lehteen ilmoitusta, koska en koskaan ikinä mene kenenkään vieraan pihalle tai ovelle. Tutuillekin soitan aina ennen kuin menen. Ensi kerralla kutsun poliisit paikalle, nyt oikein innolla odottamaan kutsumattomia vieraita.

• TulisivatToistekin

Kaksi todistajaneitosta tuli, sanoin että tehdään niin, että minä luen teidän vartiotornia tuossa olohuoneessa ja te sillä välin näytätte kuinka kiillotatte vessan pytyn käyntikortin kauniin kiiltäväksi, niin jos sitten uskon vartiotorniin niin on jo pytty valmiina.
      Neidot kävivät työhön mutta koska lehdessä leijonat hymyilivät vaikkeivät siihen pysty, jätin enemmän vilkaisun ja laitoin lehden roskapussiin sitten kun neitoset hymyillen ilmoittivat työn tehdyksi, pyysin vielä poistuessa viemään roskapussin, kun he ovat tunnetusti kohteliaita ihmisiä. Niin tehtiinkin.

• vittuuntunutasukas

Kun Jehovantodistaja kolkuttaa ovellesi käske hänen painua helvettiin.

• Ei.uudelleen

Sinne hel.vettiin joutuu ilman toivottelujakin, koska ei uskota Jeesukseen Kristukseen ja kun heillä ei ole Kristuksen Henkeä, joten eivät ole Hänen omiaan.

Hyvä keino, jos et koskaan halua heitä uudelleen ovellesi:

Pyydä rukoukseen kanssasi ja sano, että pyydetään Pyhää Henkeä näyttämään meille totuus.

lähtevät varmasti, eivätkä tule uudestaan.

• jeesusjeesuspelastaa

Meillä on kuitenkin mahdollisuus avata ovemme ja kertoa heille siitä, kuinka Jeesus pelastaa sielumme,

1.Menin innoissani avaamaan, olin niin täpöissäni, etten malttanut laittaa vaatteita päälle.Minulla olisi taskulämmintä Kossua tarjolla.

2.Nämä kotirauhan häiritsisät saavat maistaa minulta luuvitosta

3.Sipulimakkara on jehovalaisille Saatanasta.

4.runkkai*in temmin pystyyn kun menen avaamaan.

5.olen todella kiinnostunut paratissistä.

6.luulenpa, että ei minun ole pakko heidän kanssaan keskustella.

7. saisin kertoa sen minkä olen aina tahtonut sanoiksi pukea: painukaa vittuun jehovanpakanat!
      8.niin viekääpäs mennessänne tästä roskapussi tuonne pihan laatikkoon.
      9.minä juuri halusin (paratissiä), mutta kun lähtivät pois.
      10.maailman typerimmät ja kusipäisimmät ihmiset . . ne on jt-seurakunnassa.
      11.Kiitos Herra Jeesus meidän vapahtajamme kun vuodatit veresi meidän puolesta.....Huusin perään: "roskapussi unohtui".Eivät tulleet hakemaan.
      Törkeää käytöstä.
      12.Kerrostalon pihakin on yksityisalue, jonne ei voi tulla asiatta. Viimeksi sain taas raivarin kun riensin avaamaan ovea
      13Ensi kerralla kutsun poliisit paikalle, nyt oikein innolla odottamaan kutsumattomia vieraita.
      14.pyysin vielä poistuessa viemään roskapussin
      15.Kun Jehovantodistaja kolkuttaa ovellesi käske hänen painua helvettiin.
      16.Sinne hel.vettiin joutuu ilman toivottelujakin, koska ei uskota Jeesukseen Kristukseen ja kun heillä ei ole Kristuksen Henkeä, joten eivät ole Hänen omiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8670
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2479
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2297
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      38
      2182
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1757
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1550
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1167
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      7
      1050
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      5
      1034
    Aihe