Kenelle Jumala uhrasi?

Muri

Uhrasi poikansa ihmisten puolesta, mutta Kenelle? En ole saanut koskaan vastausta. Uhrasiko Allahille?

19

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turhan.kysyjät

Ef 5:
      2. ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."

2 Kor 5:
      18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
      20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
      21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

- jos noista et tajua, turhaa kyselläkään lisää.

• JeesusHuora

"- jos noista et tajua, turhaa kyselläkään lisää."

En tajunnut.

Olet huono opettaja.

• taneko

Yksinkertaistettuna Jeesus oli uhri meidän vääryyksistämme Jumalalle. Meistä jokainen on tehnyt vääryyttä, mutta Jumala, joka meidät on luonut korvasi sen. Ei meidänhyvine tekojemme kautta, vaan sen tähden, että Hän on rakkaus. ei lain tähden sillä ilman Jumalaa ei olisi lakia, ja tällöinhän laki olisi Jumalan yläpuolella. Jumala on rakkaus, eikä Hänen yläpuolellansa ole mitään.

• tuotanoinnii

Jumala uhrasi itsensä itsellensä pelastaakseen meidät kaikki häneltä

Miten tuo voi olla vaikea ymmärtää?

• Muri

Ei ole tullut vastausta, kenelle uhrasi.On tosin raamatullista läplätystä tarjottu vastaukseksi. Eräs muslimi sanoi, että uhrasi tietysti Allahille ja oli nöyrää. Luultavasti raamatun kirjoittajat eivät vaan irti vallinneesta uhrimentaliteetista.

• Kaikki-on-jo-valmista

Ihmisen ja Jumalan välinen välirikkon vuoksi Jumala valmisti niin kattavan lunastusmaksun Että jokainen joka sen uskoo, saa syntinsä anteeksi ilman laintekoja.

2.Korinttolaiskirje: 5:18-19 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.

Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Kolossalaiskirje: 1:20
        ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

Hebr.10:15-26 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan: "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista." Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita. Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä; pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen; ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin; älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,

• Lue-sanaa

Jouduin vahingossa profeetan kotiin, istuessamme Profeetan Henki veljessä alkoi kertoa millainen olin ja myös Jumalan suunnitelman elämälleni. Ei mitään tuomion sanoja, eikä nuhteita mistään asiasta. Näin Jumala näyttää toimivan kaikkien Jeesuksen omien kohdalla, vaikka et löytäisi yhtään sielun hoitajaa, niin muista Jumalan armo kasvattaa, varjelee ja suojelee, joka tapauksessa. ”Kuningas (David luotti) luottaa Herraan, ja Korkeimman armo tekee hänet horjumattomaksi.” Jumala, sanoi: ’Loistakoon valkeus pimeydestä” on se, joka loisti sydämiimme”, Ja tuoValo on. Evankeliumi aarre sisimmässämme. Vastaus kaikkiin ihmisen ongelmiin, on antaa Jumalan valon loistaa. Maailma täytyy kuulla, että Jeesuksen veriuhri mitätöi synnit.

• pöäöäppppöppp

Roomalaiset ja juutalaiset toisinajattelijat uhrasivat Jeesuksen syntipukiksi eli uhrilampaaksi jeesuksen seuraajien hyväksi! ??? Omaksi hyväkseen?
      Siis kertakaikkinen syntiuhri kaikien syntien puolesta??
      Tai vaan syntipukki jota syytettiin turhaan levottomuuksien lietsomisesta.
      Voi olla ,että itse Jeesus halusi kuolla marttyyrina kaikien muiden kannattajiensa ja rauhan puolesta.
      Uhri oli kuitenkin laiton koska kyseessä oli kuitenkin ihminen.Siis turha uhri uhraamisen puolesta tai jopa syntinen uhri.
      Marttyyri on kaikkein luontevin selitys.Jeesus halusi kuolla marttyyrina ja hän kuvitteli saavansa siitä ansioita ja saikin koska melkein koko maailma palvoo häntä ihmisjumalaa melkein jumalana, muttei ihan vaan osajumalana.

• ihmette-len
    • Siunausta

"Voi olla ,että itse Jeesus halusi kuolla marttyyrina kaikien muiden kannattajiensa ja rauhan puolesta."

Jeesus ei kuollut martyyri kuolemaa, vaan Hebr 10: Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä. Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.'" Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

Joh 1:29, 39 Seuraavana päivänä hännäki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
      Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"
      Islamistien jihadistien murhat eivät johdata paratiisin iloihin, vaan iankaikkiseen vaivaan.

• teologinen.selitys

Tämähän nyt on ihan yksinkertaista!

Kolminaisuusopin mukaan Jumala=Jeesus=Pyhä Henki. Ja eihän Jumala nyt voi olla kenellekään alisteinen eli voi uhrata käytännössä vain itselleen.

Eli Jumala uhrasi itsensä itselleen sovittaakseen syntimme, koska määritti itse sääntönsä että noin pitää tehdä.

Olemme tosin edelleen kaikki syntisiä, eli homma ei ilmeisesti mennyt ihan kuin elokuvissa. Tuo saattaa johtua siitä että uhraus oli vain hetkellinen ja muutaman päivän päästä sitä oltiinkin taas hengissä. Eli uhri tuli tavallaan peruttua, ja vähän huijauksen makuahan siinä oli jo alunperinkin.

Tuon jälkeen Jumala Jeesuksen hahmossa lupasi vielä palata joidenkin silloin eläneiden vielä eläessä. Se homma on nyt muutaman tuhat vuotta myöhässä, joten pahasti pelkään että tuollainen lyhytaikainenkin kuolo on saattanut johtaa jonkunmoisiin komplikaatioihin. Vähän raadolta haiskahtaa koko homma.

• Rajua

Kansankirkot, room.kat. ortod. anglikaanit, besbyteerit, luterilaiset, jehovant, mormoonit, jne. ovat suunnilleen pystyynkuolleita ja kuten sanoit; "Vähän raadolta haiskahtaa koko homma."

• sisi16

Heips! Olen kokenut, että Jumalan armahtava uhri tarvittiin esim. minun kaltaisten ihmisten puolesta, jotka eivät onnistu samaan elämäänsä hyvään järjestykseen hyvästä tarkoituksestaan huolimatta! voisitko ymmärtää sen??

• eipahalle

Voin täysin ymmärtää sen että uhraus tarkoitti kaikkia ihmisiä jaottamatta ketään mahdollisuudesta pelastua uskon kautta.
        Jeesuksen uhri kuolema on myös merkittävä opetus ihmisille rakkaudesta ihmisiä kohtaan ja kuolema opetti että siitä voi myös herätä.

• Näin.se.vaan.on

Vastaus kysymykseesi on, että Jumala uhrasi poikansa itselleen. Siis niiden tarinoiden perusteella joista Raamattu on koottu.

• Wau

Joh.3: Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

• VT:n Jahvelle ihmisuhrit olivat kauhistus. UT:n Jahvelle ihmisuhri ei siis ollut kauhistus.

• Wau

Hebrealaiskirje:
      10: Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi. Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä? Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä. Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.

5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
      7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"
      Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,

9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen. Ja tämän tahdon perusteella me olemme Jpyhitetyt eesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

Jumala oli itse ristillä Jeesuksessa Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.

• Jeesus uhrattiin Jumalalle maksuksi ihmisten tekemästä synnistä. Eli voi tulkita niinkin, että Jumala uhrasi sukunsa aviottoman vesan itselleen. Tai antoi ihmisten tappaa hänet.

Mielenkiintoiseksi homma menee siinä vaiheessa, kun tarkastelee asiaa kaikkien kristillisten kirkkokuntien uskonsa ytimenä pitävän kolminaisuusopin näkökulmasta. Kolminaisuusopin mukaanhan Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi Jumala. Eli periaatteessa siis Jumala uhrasi osan itsestään itselleen. Mikä moisen sadomasokismin tarkoitus on, sitä voi vain pohtia. Mutta kuten Vanhasta Testamentistä käy hyvin selkeästi ilmi, on Jahve kovin vereen mieltynyt jumalhahmo.

Historiallisesta näkökulmasta Jeesuksen uhrikuolemassa ei ole mitään erityistä. Ihmiskunta on kautta aikain tappanut lajitovereitaan miellyttääkseen ja lepyttääkseen kiukkuisiksi äityneitä taikaolentoja. Osa arkeologeista on sitä mieltä, että ihmisuhrit ovat kuuluneet myös varhaisiin Jahven kultin palvontarituaaleihin. (Aiheesta esim: Hakola Raimo ja Pakkala Juha: Kristinuskon ja juutalaisuuden juuret - Arkeologinen näkökulma.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6992
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2089
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1176
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe