Esson baari

Mielestäni viime viikkoina näiden keskustelujen taso on laskenut arveluttavasti.
Vaikka en ole ”Esson baarin” vakioasiakas, oletan, että sielläkin keskusteltaisiin sivistyneemmin.

Ei ole enää tyylikästä se, mitä moni akateemisestikin sivistynyt näppäimistöltään tuottaa.

Joidenkin tekstien lukeminen etoo minua.

Siksi olen ajatellut pitää muutaman viikon tauon, sekä adventismiosion lukemisessa että siihen kirjoittamisessa.

Jos jollakin on pakottava tarve ottaa lähiaikoina yhteyttä, eiköhän hätä keinon keksi?

Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
[KR38: Ps. 1:1]

8

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anneelina8eikirj

Tuo on täysin totta tämä palsta on käynyt kun riivaajien päämajaksi, ei tänne mieli tee enää kirjoitella ja jos kirjoittaisikin niin heti saa parjauksen perään, joten paras kai se on jättää tämä niille jotka täällä eniten mellastaa.

• Niinpä - olen minäkin ajatellut jättää koko palstan .. mutta sitten ajatellut että jos tästä kirjoittelusta kuitenkin olisi jotain hyötyä joillekin - tämä palsta kuvaa tätä meidän maailmaamme - tämän parempi se ei ole ... 800 miljoonaa nälkää kärsivää joista yksi kuolee joka 3:mas sekunti .. Jumalan pilkka, politiikka joka on viemässä koko maailmaa tuhoon, huumeet ja ihmisten sokeus ..
      Oikeastaan ei tämän tapaiset palstat voi paljon parempia ollakaan.. mutta jokainen valitsee oman tiensä tässä ja nyt ..

alex

• uudestaanteletapit

Jos oma pää höyryää savua eikä se enään kestä nu-nuuta;on tauko aina paikallaan.

PS.Oma mielipide/tulkinta ei ole se ainoa;muillakin on niitä.

• Perusteet.on

Joillakin on pakottava tarve olla mielipiteinensä oikeassa ja kun ne pilvilinnaharhat sitten kaadetaan ja kaatuvat, jää jäljelle raunio. Adventismi on sellainen väkisin kokoon kyhätty hiekkalinna ja sen kaatamiseksi ei tarvita muuta kuin pieni sohaisu sen ytimeen ja se sortuu. Monien mielestä adventismi palsta on täysin turha samoin kuin koko adventismikin.
      Toisaalta palstan olemassaololle löytyy peruste siitä, että jotkut vastuuntuntoiset henkilöt kokevat velvollisuudekseen varoittaa adventismista ja sen harhoista. Palstalla on monia ex-adventisteja, jotka ovat sisältä päin päässeet näkemään adventismin ja adventtikirkon koko kirjon ja voivat siksi hyvällä syyllä esittää mielipiteensä ex-lahkostaan ja varoittaa muita.

• pyhpyhpyhpyhpyh

Puhut täyttä potaskaa.

• Yksi.muiden.ylitse

Palstalla on ainakin yksi kirjoittaja, joka tarkoituksella haluaa laskea palstan tasoa, että palsta vaikuttaisi tylsältä. Pyhpyh...pyhpyhpyhpyh ja mitä näitä tämän palstan pölvästillä on näitä nimimerkkiä, on palstalla vain yhdestä syystä. Hän haluaa sotkea hyvänkin viestiketjun omilla typerillä "puheillaan".

• pyhpyhpyhpyhpyh

Saatte samalla mitalle takaisin. Sen olen ilmoittanut jo kauan sitten. Oma on syynne.

• Ihan.keskitasoa

Kerrotko Tuomas-kuoma, että mikä viimeaikoina on mukamas palstalla laskenut keskustelun tasoa? Jokaisella palstalla kun on joku mätämuna kommentteineen.
      Mielestäni palsta on pysynyt ihan kohtuuhyvänä mitä adventismi-palstalta voi ylipäätään odottaa. Palsta kun on yleensä sellainen kuin on palstan aihekin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2142
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2009
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1415
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1069
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      57
      977
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      948
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      838
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      799
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      770
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe