Nyt tuli häätö

köyhämies

Meikä sai häädön, tuli lappu tänään että pitää muuttaa pois kuukauden sisällä tästä asunnosta jossa olen yli 10 vuotta asunut Olen hakenut jo asuntoa vuoden kaupungilta mutta niillä ei ole asuntoo alle 560 euron vuokralla. Eikä kukaan vuokra köyhälle asuntoo joten asun kohta kadulla sitten. Kamat joudutaan kuskaa kaatikselle, telkkart ja pleikkarit ja huonekalut. Tää asunto on vissiin myyty niin saan häädön siksi eikä vuokrasopimusta uusita siis enää.

66

1467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutasukkaat

      Se on aivan oikein kun ei maksa vuokriaan.

      • eli hän on sun mielestä asunu 10 vuotta asunnossa maksamatta vuokriaan? :)


    • sossuun soittamaan.

    • HuonoJuttu

      Jos olet asunut asunnossa yli 10 v miten on mahdollista noin nopea häätöaikataulu vain 1 kk, jos olet vuokrat hoitanut ajallaan eikä järjestyshäiriöitä!?

      • köyhämies

        Vuokria on rästisä paaaaljooon ;). Olen vatsani orja ja syön ja juon toimeentulotukeni.


      • heti.otat.yhteyttä
        köyhämies kirjoitti:

        Vuokria on rästisä paaaaljooon ;). Olen vatsani orja ja syön ja juon toimeentulotukeni.

        Et ole oikeasti aloittaja vaan trolli. Ei tuossa tilanteessa olevan laskuun saa pilailla.

        Ihmettelen jos ei kaupungilla ole yksiöitä alle 560 e vuokrilla. Nyt otat heti yhteyttä kaupungille ja ilmoitat tilanteen. Kyllä sieltä täytyy löytyä joku luukku ettet hankeen joudu. Jos ei asuntoa löydy niin heillä on kait sitten velvollisuus yksityiseltä vuokrata sulle joku paikka. Ihmisiä ei saa jättää ulos pakkaseen paleltumaan jo laki kieltää sen. Eli jos ei asuntoa ala pikimmiten kuulumaan kaupungilta niin otat yhteyttä sosiaalitukeen.


      • köyhämies
        heti.otat.yhteyttä kirjoitti:

        Et ole oikeasti aloittaja vaan trolli. Ei tuossa tilanteessa olevan laskuun saa pilailla.

        Ihmettelen jos ei kaupungilla ole yksiöitä alle 560 e vuokrilla. Nyt otat heti yhteyttä kaupungille ja ilmoitat tilanteen. Kyllä sieltä täytyy löytyä joku luukku ettet hankeen joudu. Jos ei asuntoa löydy niin heillä on kait sitten velvollisuus yksityiseltä vuokrata sulle joku paikka. Ihmisiä ei saa jättää ulos pakkaseen paleltumaan jo laki kieltää sen. Eli jos ei asuntoa ala pikimmiten kuulumaan kaupungilta niin otat yhteyttä sosiaalitukeen.

        Olen kysynyt kaupungin vuokratoimistosta mutta heillä ei ole vapaita asuntoja alle 560 euron vuokrilla ja en pysty enempää kun 500 maksamaan. Muutamaa asuntoa kysyin jo tänään kun soitin muutaman paikkaan ja netistä katsoin yhtä asuntoa jonne soitin. Sieltä nainen sanoi puhelimessa että ei ole vapaita asuntoja vaikka netissä niin luki että olisi kaksio vapaana 490 kk vuokralla. Akka siis huijasi köyhää.


      • Franzzu

      • vakiasukas
        köyhämies kirjoitti:

        Olen kysynyt kaupungin vuokratoimistosta mutta heillä ei ole vapaita asuntoja alle 560 euron vuokrilla ja en pysty enempää kun 500 maksamaan. Muutamaa asuntoa kysyin jo tänään kun soitin muutaman paikkaan ja netistä katsoin yhtä asuntoa jonne soitin. Sieltä nainen sanoi puhelimessa että ei ole vapaita asuntoja vaikka netissä niin luki että olisi kaksio vapaana 490 kk vuokralla. Akka siis huijasi köyhää.

        Asunnonvälittäjät ovat yksi roistomaisimmista ammuttavista mitä maa
        päällään kantaa.


      • Näin.se.vain.on
        heti.otat.yhteyttä kirjoitti:

        Et ole oikeasti aloittaja vaan trolli. Ei tuossa tilanteessa olevan laskuun saa pilailla.

        Ihmettelen jos ei kaupungilla ole yksiöitä alle 560 e vuokrilla. Nyt otat heti yhteyttä kaupungille ja ilmoitat tilanteen. Kyllä sieltä täytyy löytyä joku luukku ettet hankeen joudu. Jos ei asuntoa löydy niin heillä on kait sitten velvollisuus yksityiseltä vuokrata sulle joku paikka. Ihmisiä ei saa jättää ulos pakkaseen paleltumaan jo laki kieltää sen. Eli jos ei asuntoa ala pikimmiten kuulumaan kaupungilta niin otat yhteyttä sosiaalitukeen.

        Kaupunki järjestää jonkun asuntolapaikan, ei sen velvollisuus ole asuntoa hommata etenkin kun häädön syynä on vuokrarästit.


      • Anonyymi
        heti.otat.yhteyttä kirjoitti:

        Et ole oikeasti aloittaja vaan trolli. Ei tuossa tilanteessa olevan laskuun saa pilailla.

        Ihmettelen jos ei kaupungilla ole yksiöitä alle 560 e vuokrilla. Nyt otat heti yhteyttä kaupungille ja ilmoitat tilanteen. Kyllä sieltä täytyy löytyä joku luukku ettet hankeen joudu. Jos ei asuntoa löydy niin heillä on kait sitten velvollisuus yksityiseltä vuokrata sulle joku paikka. Ihmisiä ei saa jättää ulos pakkaseen paleltumaan jo laki kieltää sen. Eli jos ei asuntoa ala pikimmiten kuulumaan kaupungilta niin otat yhteyttä sosiaalitukeen.

        Varkaudessa on jopa 250-300€ yksiöitä.


    • eläke-ukko

      Aloittaja ei muistanut vaan kertoa omaa osuuttaan tapahtumien kulusta. On hän saanut jo aiemmin kirjallisia viestejä asioiden tiimoilta.
      Vuokraisäntänä olen kyllä törmännyt noihin selittäjiin.

      • ahneella.on.pas....loppu

        No minkäköhän takia ei luukkusi ole kelvannut niille hyvätuloisille työssäoleville. Olisikohan siksi, että kiskot törkyvuokraa säädyttömän huonolaatuisesta vuokrakämpästäsi.


      • eläke-ukko

        Minulla on ollut 20v pisimpään ollut vuokralainen. Vuokrankorotukset noin 3v välein. Joskus vaan on sattunut noita huonojakin kokemuksia tulemaan.
        Yhden asunnon rikkojan sain kyllä hoideltua Kellokoskelle muutamaksi kuukaudeksi.
        Enimmäkseen asukkaat on kyllä olleet näitä ilman asumistukia olevia.
        Kyllä 25v sattuu kaikenlaisia lusmuja. Keräävät vuokravakuudet kolehtina, ja siihen se sitten loppuukin.
        Yleensä hyvätuloiset asuvat omistus asunnoissa.
        Vuokra tasosta sen verran, että kerran Kelalta tuli ilmoitus ,että on korotettava vuokra tiettyyn määrään ,muuten ei voi maksaa vuokralaiselle asumistukea.
        Jokainen asunto on tapetoitu, ei noita valkeiksi maalattuja seiniä. Täällä meilläpäin on noin 300 tyhjää vuokra-asuntoa. Itsellä ei satu olemaan niitä yhtään.
        Laitoin aikoinani kaksi uutta omakotitaloakin heti vuokralle. Uskoisin että niiden taso kyllä riitti hyvin.

        Taidat olla itse niitä jotka on heitetty pihalle.


      • häivyjo

        Buhahaha vai on sulla ollut vuokralaisia buhahahaha.
        Älä naurata banaanipelle.


      • Anonyymi
        häivyjo kirjoitti:

        Buhahaha vai on sulla ollut vuokralaisia buhahahaha.
        Älä naurata banaanipelle.

        Se on kyllä surkeatta, jos taloudellisesti köyhä sekä korvien välistä köyhä.


    • SamanKokenut

      Köyhämies, olisiko sulla sukulaisia/sisaruksia/vanhemmat tai kavereita joiden luo muuttaa asumaan. Hätätilassa tietty asuntolakin parempi kuin katu. Kesällä pärjäisi teltassakin vähän aikaa, vaan ei talvella.

      • katuojaoikeapaikka

        Ei ole tervetullut minnekään loisimaan ja juopottelemaan tuo deeku.
        Pysykööt valitsemallaan tiellä.


    • wink-wink

      Köyhämies miksi roudata tavarat kaatikselle; jos tavaroille ei löydy säilytyspaikkaa myy ne ja mahd.pian, saat niistäkin edes vähän rahaa. Jos sulla luottotiedot on puhtaat helpottaa se huomattavasti uuden asunnon saamista, vuokravakuudet ehkä pyydetään, mutta vakuudetkin voi sossu maksaa. Sen sijaan luottotiedottoman voi olla hyvin vaikea saada vuokrakämppää :(

      • köyhämies

        Ei ne ihan puhtaat ole ne luottotiedot mutta olen kuitenkin aina vuokrat maksanut eikä ole viimeisen 15 vuoden aikana tullut mitään laskuja jäänyt maksamatta. En tiedä miksi luottotiedot ei palaudu mutta kai ne on ikuinen riesa jos joskus yli 15 v sitten on joku lasku jäänyt maksamatta.


      • NytVelaton
        köyhämies kirjoitti:

        Ei ne ihan puhtaat ole ne luottotiedot mutta olen kuitenkin aina vuokrat maksanut eikä ole viimeisen 15 vuoden aikana tullut mitään laskuja jäänyt maksamatta. En tiedä miksi luottotiedot ei palaudu mutta kai ne on ikuinen riesa jos joskus yli 15 v sitten on joku lasku jäänyt maksamatta.

        Jos luottotiedot eivät sulla vieläkään puhtaat niin ehkä sulla on ulosotossa jotain maksamatta edelleen? Eli kannattaa hoitaa ne ulosottovelat kaikki pois niin luottotiedot palautuu ennalleen sitten parissa vuodessa.


    • RöihinVaan

      Hähähähähäh ensi kerralla opit käyttäytymään kuin aikuinen ja maksamaan vuokrasi!

      Nyt sinne hankeen vaan ja röihin! kuulikko jäbä??!111

      • kumpi.oli.se.rikollinen

        Jos vuokra on rötösluokkaa ei se työssäkäyntikään auta. Täällä etelässä on näitä vuokranantajia, joille ei meinaa yhtään mitään jos vuokralainen joutuu hankeen siksi, ettei vuokraa voi maksaa kun ruoka jäisi ostamatta niiden kaikkien laskujen jälkeen. Ne on ne ahneet asuntosijoittajat joilla vain raha kiiluu silmissä.


      • MaksaVuokras
        kumpi.oli.se.rikollinen kirjoitti:

        Jos vuokra on rötösluokkaa ei se työssäkäyntikään auta. Täällä etelässä on näitä vuokranantajia, joille ei meinaa yhtään mitään jos vuokralainen joutuu hankeen siksi, ettei vuokraa voi maksaa kun ruoka jäisi ostamatta niiden kaikkien laskujen jälkeen. Ne on ne ahneet asuntosijoittajat joilla vain raha kiiluu silmissä.

        Höpönlöpöt! Ihan turha alkaa syyttämään vuokranantajaa siitä, että itse et ole röissä ja osaa maksaa vuokraasi kuten aikuinen ihminen! Ei kukaan sinne pakottanut muuttamaan!1111 Kuulikko??111


    • köyhämies

      Ei ole mitään vuokria rästissä ollut koskaan. Tuli vaan lappunen että vuokrasopimusta ei uusita kun olen tehnyt sen parin vuoden välein uuden sopimuksen ja nyt kuulemma en saa uutta. Vuokrani on sitä paitsi 385 euroa eli ei edes kallis. Tämä on tälläinen liike kerrostalo ja ehkä talo on myyty joten saan häädön.

      • termitkohdalleen

        Tuli lappunen, ettei vuokrasopimusta uusita. Sehän ei ole vielä häätö. Mutta tietysti se merkitsee, että on nopeasti löydettävä toinen asunto. Häätö tulee aikanaan, jos et vapaaehtoisesti pois muuta.


      • Pitkäaikatyötön

        Puolusta toki oikeuksiasi, ei sitä kukaan puolestasi tee. Jos lähdet kodistasi vapaaehtoisesti kadulle pelkän lappusen takia, saat myös niin valita ja tehdä vuokranantajan tyytyväiseksi.
        "Lakisääteiset irtisanomisajat
        Vuokranantajan irtisanoessa
        Vuokranantajan irtisanoessa vuokrasopimuksen päävuokrasuhteessa:
        - Alle vuoden kestäneessä vuokrasuhteissa irtisanomisaika on kolme kuukautta
        - Vähintään vuoden kestäneissä vuokrasuhteissa kuusi kuukautta
        - Irtisanominen on aina annettava kirjallisesti. Lisäksi ilmoituksessa on mainittava peruste ja sopimuksen päättymisajankohta."
        "Irtisanomisajan alkamisajankohta
        Irtisanomisaika alkaa aina tiedonantokuukauden viimeisestä päivästä lukien, ellei muuta ole sovittu."
        http://www.vuokralaiset.fi/tietopaketti-vuokralaisille/asunnon-irtisanominen/
        Pelkästään tuo viimeinen kohta taannee sinulle oikeuden asua vuoden loppuun.


    • vuokralainen-

      Kyllä on mahdolllista häätää ilman syytä vaikka laki ja vuokralaisen oikeudet sanois mitä. Minut häädettiin kerran 3 viikossa, olin silloin armeijassa ja joku oli valittanut isännöitsijälle metelistä että pidän kovia meteliä ja bileitä. alakerran mummo oli ne valitukset tekaissut vaikka en ollut kotona ollut moneen viikkoon. Olin silloin armeijassa ja kaverin luona turussa kävin lomilla koska olin silloin gyltön linnakkeella armeijaa suorittamassa. No isännöitsijä oli tyhjentänyt mun kämppäni tyhjäksi, vienyt osan tavaroista kaatikselle ja osan varastoon. Siitä oli sitten pakko haastaa oikeuteen isännöitsijä ja sain muistaakseni 16600 korvauksia

    • Sossupummi-

      Sossu vihaa köyhiä, ei ne mitään auta ja itse joutuu säästämään rahaa vuokratakuisiin. Jotkut vaatii vuokran antajat vielä vakuutusta ja miten sellasen saa kun ne maksaa varmana parisataa euroa.

    • Sossupummi-

      Sossu vihaa köyhiä, ei ne mitään auta ja itse joutuu säästämään rahaa vuokratakuisiin. Jotkut vuokran antajat vaatii vielä vakuutusta asunnolle ja miten sellasen saa kun ne maksaa varmana parisataa euroa.

      • juopotulos

        Muuta yömajaan juoppo äläkä täällä vingu.


      • Sossupummi-
        juopotulos kirjoitti:

        Muuta yömajaan juoppo äläkä täällä vingu.

        Itse olet juoppo, minulla ei ole edes rahaa juoda.


    • kuolevaköyhä

      Minä olen hakenut kaupungin vuokra-asuntoo 4 vuotta. Luottotiedot kunnossa mutta olen työtön. ei ne anna työttömälle asuntoa täällä turussa. Pätkätöitä olen tehnyt mutta se ei riitä. Asun pienessä 15 neliön kopissa

      • tiedetään

        Eihän missään asuntoja anneta. Kyllä pitää asujaksi aikovalla olla maksukykyä ja -halua. Minäkään en vuokraisi työttömälle. Ei vuokranantaja sentään mikään hyväntekijä ole.

        Turussa muuten on vuokra-asuntoja tarjolla hyvin ja kohtuuhintaan verrattuna pääkaupunkiseutuun. Laadukkaan yksiön voi löytää 300 eurolla.


      • Saldo179000
        tiedetään kirjoitti:

        Eihän missään asuntoja anneta. Kyllä pitää asujaksi aikovalla olla maksukykyä ja -halua. Minäkään en vuokraisi työttömälle. Ei vuokranantaja sentään mikään hyväntekijä ole.

        Turussa muuten on vuokra-asuntoja tarjolla hyvin ja kohtuuhintaan verrattuna pääkaupunkiseutuun. Laadukkaan yksiön voi löytää 300 eurolla.

        Miksi aina vuokran antajat luulee että työtön ei pysty maksaa vuokraa. Monta kertaa olen hakenut asuntoo ja on sanottu heti että ei missään nimessä mulle asuntoa anneta. Pari kertaa on mennyt toimistoon täyttää hakemusta ja sitten ne on kyselly että olenko töissö ja olen vastannut että en ja ne sanoi että hei ei sitten voi asuntoa vuokrata. Olen lykännyt tiliotteeni sen akan naaman eteen ja käskenyt katsoa saldoa. Jo on mennyt akka hiljaiseksi ja sitten sanoin että ei sitten kun ei raha kelpaa.


      • Anonyymi

        Tuo 15 neliötä on työttömälle juuri optimiasumista. Vähän siivottavaa, vähän huonekaluja eikä tarvitse maksaa turhista neliöistä.


    • hjuytyu

      Tavarat cityvarasto.fi siksi aikaa kunnes asunto löytyy.

    • Sossupummi-

      Sellasta se on. Viimeksi kun muutin 2 v sitten niin jouduin maksaa muuttoauton omasta toimeentulotuesta kun sossu ei avittanut vaikka olisi pitänyt. Myös hammaslääkärikulut maksoin itse, ja se oli muistaakseni 6 eri kertaa kun kävin ja 230 euroa. Tammikuussa on taas vuositarkistus ja maksan tietty itse. Tampereelle sosku ei maksa mitään meinaan.

    • menkäätöihin

      Ei köyhän pidä asua missään muualla kuin teltassa tai mamujen kanssa samassa kontissa. Köyhät pilaa muidenkin elämän ja kuluttavat vaan eikä köyhä tuota mitään tälle maalle

    • sossuunvaan

      Sinne mamujen sekaan vaan, kyllä sielta saa ruuan, asunnon ja vielä rahaakin. Sen takia se aloittajan asuntotalokin on myynnissä, siihen tulee tietysti vok.

    • köyhämies

      Mut häädetään koska tähän asuntoon tulee pakolaisia asumaan. Jotenkin arvasin sen kun pitää lähes heti muuttaa. Kävin tänään katsomassa yhtä asuntoo ja se oli ihan hirvee läävä, jonkun pulsun vanha asunto jossa oli seinät ruskeet ja tupakoitu siinä 10 vuotta sisällä, niin sanoi se esittelijä. Siihen kai mun pitää muuttaa koska muuta nyt ei saa. Vaadin että saan remontoida sitä asuntoa, uudet tapetit ja maalia seiniin.

      • outoapuhetta

        Kyllähän sen jokainen täysipäinen ymmärtää että enemmin viokraa hätää kärsivälle pakolaiselle kuin jollrkin sossupummille.
        Turka valittaa.
        Etkä sinä sitä spurgua parempi ihminen ole. Kullä se asunto sille on aivan sopiva.
        Remontit tekee ammattimiehet et sinä.


      • köyhämies
        outoapuhetta kirjoitti:

        Kyllähän sen jokainen täysipäinen ymmärtää että enemmin viokraa hätää kärsivälle pakolaiselle kuin jollrkin sossupummille.
        Turka valittaa.
        Etkä sinä sitä spurgua parempi ihminen ole. Kullä se asunto sille on aivan sopiva.
        Remontit tekee ammattimiehet et sinä.

        Saahan joku muukin sen tehdä mutta kalliimmaksi se tulee. Itsellä kokemusta remontti hommista 17 vuotta ja olen paljon isompia asuntojakin rempannut esim kaupungin vuokra-asuntoja joskus remppasin ja yhdistysten asuntojaja yhdistysten pomojen asuntoja ja taloja.


    • itsekin_alivuokralaisena

      Kokeilepa vuokrata alivuokralaishuone. Sellaisia on edullisesti, kun vain sellaisen löytää. Jos olet tupakoimaton, alkoholi ei ole ongelmana, ei ole lemmikkejä ja olet hiljainen ihminen, niin tuttavapiiristä tai joltain sukulaiselta voisi löytyä yksi huone vuokrattavaksi WC:n ja kylpyhuoneen käyttöoikeudella. Usein voi sopia myös pyykinpesukoneen käytöstä. Tällaisessa taloudellisessa tilanteessa saattaa olla työttömiä omistusasujia, eläkeläisiä tms, jotka kaipaavat lisätuloja ja näinollen mielellään vuokraisivat tilapäisesti yhden huoneen ulkopuoliselle.

      Erityisesti maaseudulla on omakotitaloissa asuvia vanhuksia, jotka kaipaavat apua esim. lumenluonnissa. Niinpä esimerkiksi rintamamiestaloissa voi hyvinkin olla yläkerta vuokrattavissa alivuokralaisasuntona vuokraa ja lumenluontiapua vastaan. Jos olet työtön eikä aikeissa ole tehdä työtä, niin miksipä et sitten muuttaisi asunnon perässä toiselle paikkakunnalle.

      Ainakin kaupungin vuokra-asuntoja saa yleensä remontoida heidän standardiensa mukaan eli yleensä maksavat maalit, jos itse ostaa esim. valkoista maalia ja maalaa seinät.

      Jos et löydä alivuokralaisasuntoa, niin voit myös itse ottaa alivuokralaisen. Toki vuokranantajalta pitää kysyä suostumus siihen. Sillä tavalla voisit vuokrata esim. kaksion ja antaa makuuhuoneen vuokralle ja olla itse olohuoneessa.

      Tietenkään telkkareita ja pleikkareita ei kannata roskiin heittää. Vie ne kaverille säilytettäväksi, vuokraa pieni varasto tai myy ne esim. huutonetissä.

    • työtön20vuotias-

      Kaveri joutusi muuttamaan, vuokranantaja oli palkannut jonkun häätämään kaverin ja sen kaikki kamat heitettiin ulos asunnossa pihalle. Kaveri työssä käyvä eikä mikään alkoholisti. Sillä oli skv vuokra-asunto ja se sai pari päivää aikaa muuttaa kun tuli lappu luukusta eikä se millään ehtinyt etsiä uutta asuntoo.

      • niuwlks99996

        Aina kannattaa kirjoittaa kirjallinen vuokrasopimus. Siinä määritellään aina irtisanomisaika, jota kuuluu noudattaa. Jos kirjallista sopimusta rikotaan, niin vuokralainen voi ottaa yhteyttä esim. kunnan oikeusapumieheen, jolta saa oikeudellista neuvonantoa.


    • tiedonvälitys

      Voinet mennä Pääministerimme luokse asumaan sillä joku ylimääränen "tönö" jota ei ehdi käyttää lupas et jos ei muille kelpaa voi vaiko pakolaiset sinne muuttaa

    • qer24t

      irtisanomisaika on kuusi kuukautta kun on asunut 10 vuotta samassa asunnossa...

    • röihin-siitä-nyt

      Pummit asuu sossun tuki vuokra asunnoissa ja niistä joutuu heti muuttamaan kun sossut päättää eli irtisanomis aika on joku 2 viikkoa korkeintaan.

    • Tässäohjeet

      Sinun ei tarvi muuttaa ENNENKUIN ON ASUNTO, irtisanomisaikasi on alkuun jo kuusi kk! Ota heti KULUTTAJA ASIAMIEHEEN YHTEYS! vuokranantajasi yrittää päästä sinusta eroon laittomilla keinoilla!

    • köyhämies

      Huomenna muutto uuteen asuntoon jossa ei ole pakastinta, jääkaappia, viemäri tukossa. Ja itse tietenkin maksan muuttomiehille kun sossusta ei almuja anneta.

      • qwasxcåöä

        Toivottavasti sait kaverit muuttomiehiksi. Muuttoliikkeet voivat laskuttaa tosi paljon, on nimittäin kokemusta! Miten meinaat pärjätä ilman jääkaappia/pakastinta ? Onko sulla sentään parveke siinä kämpässä, talvella siellä voi säilyttää joitain elintarvikkeita?


      • veronpalautus

        Köyhämies saatko joulukuun alussa veronpalautusta? Jos saat osta niillä rahoilla jääkaappi! Ainakin käytetyn saat halvalla.


    • köyhämies

      On siinä parveke, ostan kai jonkun jääkaapin tai sitten syön kuivia muroja pari kuukautta. No etsin kyllä toista asuntoa tässä koko ajan, tuo oli sellanen hätä majoitus kun ei parempaa saanut sillä hetkellä. Sitten sinne ei valojakaan saa koska mulla on katossa sellanen töpseli lamppu ja siellä uudessa kämpässä ei ole sellasta. Rahaa siis kuluu lamppuihin myös mutta ei se nyt niin paha ole kun telkkarista tulee valoa ja vessasta.

    • itse666

      Kenenkään ei tulisi saada valtiolta penniäkään. Jos joku ei pysty pitämään itsestään huolta niin niille osoitetaan asuntolapaikka ja annetaan jotain ruokaa.

    • loispummityötön

      Niin, teidän rikkaiden mielestä köyhien tulisi kuolla, joukkohautaan vaan kun ei köyhästä ole kuin kuluja valtiolle.

    • Maaseudulle omakotitaloon 👍 On halvat vuokrat ja oma rauha 😇

      • Anonyymi

        "Maaseudulle omakotitaloon 👍 On halvat vuokrat ja oma rauha 😇"

        Pitää vain muistaa maksaa öljylaskut, muuten viluttaa pahasti. Viittaan keskusteluun toisella palstalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Maaseudulle omakotitaloon 👍 On halvat vuokrat ja oma rauha 😇"

        Pitää vain muistaa maksaa öljylaskut, muuten viluttaa pahasti. Viittaan keskusteluun toisella palstalla.

        Katsoo täysin puulämmitteisen ja keräilee joutilaana ilmaiset risut metsistä 😇
        Kannattaa aloittaa jo keväällä varhain ettei kiireellä tarvitse urakkaa hoitaa 👍


    • Anonyymi

      Eilen just kattelin "ulosottomiehiä" jotka häätävät korkeimmanoikeuden päätöksellä, tunnin varoitusajalla asukkaita pois, jotka ovat jättäneet vuokrat maksamatta.
      Monella on elämänhallinta kadonnut. Tukia kyllä saavat 800-1200 puntaa/kk mutta ne menevät ylelliseen elämään, arvokkailla asuinalueilla. Vuokrat jätetään maksamatta. Rästissä niitä saattaa olla kymmeniätuhansia.
      Meillä käsittääkseni kela maksaa suoraan vuokranantajalle. Joten täällä käytäntö eroaa briteistä.

    • Anonyymi

      Kirjoita Lintilälle, että koronan vuoksi sait häädön. Saat tukea ja ostat ok-talon?

    • Anonyymi

      Häätö on terveellistä. Pysyy rojujen määrä kohtuullisena.

    • Anonyymi

      Asumistukijärjestelmään olisi saatava jotain rotia.
      Se paisuu, kuin pullataikina, ja sitä käytetään väärin.
      Jos asumisesta ei ole varaa maksaa, niin työvoiman ulkopuolella oleville kyllä löytyy edullisia asuntoja muualta kuin keskustaajamista.

    • Anonyymi

      Sain kerran häädön kunnan vuokra asunnosta koska työnantaja ei maksanut palkkaa. Jäi 2 kuukauden vuokra maksamatta. Sossusta en saanu lanttiakaan apua. Meni 4 vuotta ennen kun sain palkat perittyä korkoineen. 4 kuuukauden palkka oli korkoineeen reilut 11 tuhatta.

      • Anonyymi

        No maksoitko sitten rästiin jääneet vuokrat?


    • Anonyymi

      Missä muka on kuukauden irtisanomisaika? Jos vuokranantaja on irtisanonut asuntosi, on irtisanomisaika vähintään 3kk!
      Juuri tarkistin asian, koska minun vuokralainen ilmoitti irtisanomisesta ja se on silloin 1kk, mutta jos minä olisin sanonut hänet asunnostani irti, niin olisi ollut 3kk.

      Eli laiton irtisanominen on ollut tuolloin v. 2015 ap:n irtisanominen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      326
      3878
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      275
      2224
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      114
      1554
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe