Etelä-Helsingissä koko illan sähköt väpättäneet.
Mikä lie?
Onko muilla?
Valot väpättää
10
59
Vastaukset
- Suomisäästi
Somali vaan oli mennyt muuntajaan ei sen kummempaa
- jahasjahasniintietty
Joku älykäs maalainen vastasi...
- Tapaittes
jahasjahasniintietty kirjoitti:
Joku älykäs maalainen vastasi...
Oletko itse mogadisusta...
- AlahuuliVäpättää
Pitkänsillan pohjoispuolella toimii normaalisti. Oletko kysynyt sähkölaitoksen päivystyksestä? Voi olla etteivät tiedä viasta mitään.
Jokin naapurivaltio haluaa osoittaa, että tämänpäiväisen valtion palvelimien palvelunestohyökkäyksen lisäksi pystyvät sammuttelemaan mm. sähkönjakelun Hki halutessaan - Tuikkuja.iltaan
Mamma on ostanut paristokäyttöisiä pöytäkynttilöitä? Ne väpättävät..
- Sähköpula
Suomi elää nyt pitkälti ulkomailta ostetun sähkön varassa, eikä siirtokapasiteettia ole tarpeeksi.
Toivottavasti alkavasta talvesta tulee lauha. Muuten tulee lunta tupaan ja jäitä porstuaan.
Suomi elää nyt pitkälti ulkomailta ostetun sähkön varassa, eikä siirtokapasiteettia ole tarpeeksi. Tästä syystä sähkö on Suomessa selvästi kalliimpaa kuin muissa Pohjoismaissa.
Täällä kärsitäänkin sähköpulasta aina siihen asti kunnes Olkiluodon kolmas reaktori pääsee tuotantoon loppuvuodesta 2018.
Perusvoimaa joudutaan nyt ostamaan ulkomailta, koska oma tuotanto ei riitä, eikä uusia investointeja tehdä.
Itse asiassa markkinoilta poistuu hurjaa tahtia kannattamatonta lauhdevoimaa.
Vaikka sähkö onkin Suomessa kalliimpaa kuin muissa Pohjoismaissa, on se edelleen halpaa. Niin halpaa, että vanhat voimalat on pakko sulkea, eikä uutta kannata rakentaa.
Eilen megawattitunnin hinta oli Suomessa reilut 32 euroa ja Ruotsissa 13 euroa. Päivän sisällä Suomen hinta voi heilua yhden ja sadan euron välillä.
Halpa sähkö ja hintaheilahtelut eivät ole otollinen maaperä uusinvestoinneille.
Syntipukki tukkuhinnan romahdukseen on valtion tukeman ja hintaan reagoimattoman tuulituotannon lisääntyminen. Tuulivoimaa rakennetaan kiivaasti lisää, kun valtio tukee hankkeita avokätisesti takuuhinnalla.
Vain ydinvoima on enää mukana kilpajuoksussa, ja näillä sähkönhinnoilla senkin rakentamisen järkevyys alkaa olla kyseenalaista.
Jos talvella halutaan pysyä sulana, olisi siirtokapasiteettia Suomen ja Ruotsin välille saatava nopeasti lisää. Uusia siirtoyhteyksiä on kyllä suunnitteilla, mutta ne saadaan valmiiksi parhaimmillaankin vasta vuonna 2025.
Lasti on siis jo housussa. Sähköteho ei riitä kovalla pakkasella jokaisen mökin lämmittämiseen. Tämä tarkoittaa sähkön käytön rajoittamista.
Energiapolitiikka on pahasti tuuliajolla. On laskettu sen varaan, että sähkön kysyntä kasvaa ja hinnat nousevat maailman tappiin saakka, ja kaikki tuotanto pysyy kannattavana. Nyt laskeva markkina ja vahvasti tuettu tuulivoima on sorruttamassa tämän korttitalon.
Syypää tähän ei ole tuulivoima, vaan surkea politiikka. Onko täällä oikeasti tehty jotain älyverkkojen, energiatehokkuuden ja omakotitalojen sähköomavaraisuuden eteen?
http://m.kauppalehti.fi/uutiset/sahkopula-voi-iskea-tana-talvena/fzBhc9LC- EmmaVihreät
Miksi lisätä sähkön tuotantoa. Jokaisessa kodissa on pistorasia, sieltä sitä sähköä saa riittävästi.
Päivän myrskyinen sade katkoi ilmakaapeleita ja aiheutti häiriöitä. Sähkön julmettu verotus taas nostaa muuten kohtuullista sähkön hintaa.
- minaraiska
mina somali missa paista kameli liha jos sahko loppu vtu saatana rasisti suoami
- FrankSr
Valot väpättää, patterit ruplattaa ja eukko marmattaa. Sellaista se on asua vanhassa ja kalliissa jugend-luukussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1656400
- 584442
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283018- 612947
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271516Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 331301
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431201