Valot väpättää

onkomuillasama

Etelä-Helsingissä koko illan sähköt väpättäneet.

Mikä lie?

Onko muilla?

10

59

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomisäästi

Somali vaan oli mennyt muuntajaan ei sen kummempaa

• jahasjahasniintietty

Joku älykäs maalainen vastasi...

• Tapaittes
        jahasjahasniintietty kirjoitti:

Joku älykäs maalainen vastasi...

Oletko itse mogadisusta...

• AlahuuliVäpättää

Pitkänsillan pohjoispuolella toimii normaalisti. Oletko kysynyt sähkölaitoksen päivystyksestä? Voi olla etteivät tiedä viasta mitään.

Jokin naapurivaltio haluaa osoittaa, että tämänpäiväisen valtion palvelimien palvelunestohyökkäyksen lisäksi pystyvät sammuttelemaan mm. sähkönjakelun Hki halutessaan

• Tuikkuja.iltaan

Mamma on ostanut paristokäyttöisiä pöytäkynttilöitä? Ne väpättävät..

• Sähköpula

Suomi elää nyt pitkälti ulkomailta ostetun sähkön varassa, eikä siirtokapasiteettia ole tarpeeksi.

Toivottavasti alkavasta talvesta tulee lauha. Muuten tulee lunta tupaan ja jäitä porstuaan.

Suomi elää nyt pitkälti ulkomailta ostetun sähkön varassa, eikä siirtokapasiteettia ole tarpeeksi. Tästä syystä sähkö on Suomessa selvästi kalliimpaa kuin muissa Pohjoismaissa.

Täällä kärsitäänkin sähköpulasta aina siihen asti kunnes Olkiluodon kolmas reaktori pääsee tuotantoon loppuvuodesta 2018.

Perusvoimaa joudutaan nyt ostamaan ulkomailta, koska oma tuotanto ei riitä, eikä uusia investointeja tehdä.

Itse asiassa markkinoilta poistuu hurjaa tahtia kannattamatonta lauhdevoimaa.

Vaikka sähkö onkin Suomessa kalliimpaa kuin muissa Pohjoismaissa, on se edelleen halpaa. Niin halpaa, että vanhat voimalat on pakko sulkea, eikä uutta kannata rakentaa.

Eilen megawattitunnin hinta oli Suomessa reilut 32 euroa ja Ruotsissa 13 euroa. Päivän sisällä Suomen hinta voi heilua yhden ja sadan euron välillä.

Halpa sähkö ja hintaheilahtelut eivät ole otollinen maaperä uusinvestoinneille.

Syntipukki tukkuhinnan romahdukseen on valtion tukeman ja hintaan reagoimattoman tuulituotannon lisääntyminen. Tuulivoimaa rakennetaan kiivaasti lisää, kun valtio tukee hankkeita avokätisesti takuuhinnalla.

Vain ydinvoima on enää mukana kilpajuoksussa, ja näillä sähkönhinnoilla senkin rakentamisen järkevyys alkaa olla kyseenalaista.

Jos talvella halutaan pysyä sulana, olisi siirtokapasiteettia Suomen ja Ruotsin välille saatava nopeasti lisää. Uusia siirtoyhteyksiä on kyllä suunnitteilla, mutta ne saadaan valmiiksi parhaimmillaankin vasta vuonna 2025.

Lasti on siis jo housussa. Sähköteho ei riitä kovalla pakkasella jokaisen mökin lämmittämiseen. Tämä tarkoittaa sähkön käytön rajoittamista.

Energiapolitiikka on pahasti tuuliajolla. On laskettu sen varaan, että sähkön kysyntä kasvaa ja hinnat nousevat maailman tappiin saakka, ja kaikki tuotanto pysyy kannattavana. Nyt laskeva markkina ja vahvasti tuettu tuulivoima on sorruttamassa tämän korttitalon.

Syypää tähän ei ole tuulivoima, vaan surkea politiikka. Onko täällä oikeasti tehty jotain älyverkkojen, energiatehokkuuden ja omakotitalojen sähköomavaraisuuden eteen?

http://m.kauppalehti.fi/uutiset/sahkopula-voi-iskea-tana-talvena/fzBhc9LC

• EmmaVihreät

Miksi lisätä sähkön tuotantoa. Jokaisessa kodissa on pistorasia, sieltä sitä sähköä saa riittävästi.

• Päivän myrskyinen sade katkoi ilmakaapeleita ja aiheutti häiriöitä. Sähkön julmettu verotus taas nostaa muuten kohtuullista sähkön hintaa.

• minaraiska

mina somali missa paista kameli liha jos sahko loppu vtu saatana rasisti suoami

• FrankSr

Valot väpättää, patterit ruplattaa ja eukko marmattaa. Sellaista se on asua vanhassa ja kalliissa jugend-luukussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      165
      6400
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4442
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3018
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2947
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1516
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1485
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      33
      1301
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1201
    Aihe