Ateisti ja evolutionisti ei halua uskoa

Kaikilla ihmisillä on todisteet Jumalan olemassaolosta, mutta kaikki ihmiset eivät halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa. Tämä on asia, jonka jokaisen pitäisi tiedostaa. Ateistit ja evolutionistit ovat tänä päivänä uskonsa suhteen samassa asemassa kuin Jeesuksen aikana eräät juutalaiset, joista Jeesus sanoi;
"Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivätkä kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämeltään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi." (Matt.12:14-15)
Ennen kuin Jeesus sanoi nuo sanat, Hän oli puhunut ihmisille kylväjävertauksen. Opetuslapset kysyivät Häneltä, miksi Hän puhui juutalaisille vertauksilla. Jeesus vastasi: "Sen tähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu. Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on. Sen tähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä."
Toisin sanoen niille, jotka eivät HALUAKAAN ymmärtää ja uskoa, niille on parempi, ettei heille kerrottakaan Jumalan valtakunnan salaisuuksia.

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aadaminvelijyri

Minulle se mitä aineesta, siis tuosta minkä olemusta ja syntyä tiede ei tajua, on muodostunut, on mitä selvinobjektiivinen todiste älyllisestä ja erittäin tarkoituksellisesta ja hyväntahtoisesta luomisesta, sekä siihen lisättynä se uskomaton aivan selvästi yliluonnolllista viisautta täynnä oleva Raamattu, ja erityisesti Sananlaskut ja Saarnaajan kirja ovat objektiivisia todisteita älyllisestä Luojasta.

Sille taas ei mahda mitään että pahoille ei Jumalan sana kelpaa koska se tuomitsee heidät koska he tuhoavat omansa ja toisten elämän tietämällä itse sen että mikä on heille hyvää ja mikä pahaa, mutta tyhmiä kun ovat niin sössivät elämänsä ja ihmissuhteensa piloille.

• jyrinlisäys

Niin siis, vaikka ihminen olisi kuinka ateisti tahansa niin hänen kannattaisi silti pitää kiinni Raamatun mittapuista mikäli haluaa onnellinen olla, edes jossain määrin.

• Taikauskonnoton

Itse en näe mitään syytä uskoa satuolentoihin.

Jos koet tarvetta, Mark5, minun puolestani saat silti vapaasti uskoa maahisiin, tonttuihin, joulupukkiin, jumaliin, Sasquatchiin, Nils Holgerssoniin tai vaikka Lentävään Spagettimonsteriin. Itselläni ei ole tarvetta.

• "Kaikilla ihmisillä on todisteet Jumalan olemassaolosta, ..."

Niin missä. Esittele nyt meille edes yksi objektiivinen todiste.

"... mutta kaikki ihmiset eivät halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa. "

Ei ole kysymys siitä. Tunnustan heti kun joku esittelee objektiivisen ja minut vakuuttavan todisteen jonkun jumalan olemassa olosta.

• Taikauskonnoton

Juuri näin. Jos kaikilla seitsemällä miljardilla on olemassa
        todisteet Jumalasta, niin luulis edes yhden ihmisen pystyvän edes yhden todisteen esittämään.

• kriitikko_

Mihin perustat mielipiteesi siitä, että ateistit eivät haluaisi uskoa Jumalan olemassaoloon? Olen ateisti ja minun mielestäni olisi aivan kivaa, jos sellainen olento olisi olemassa, joka takaisi elämän jatkuvan jossain muodossa maallisen elämän jälkeen. Tunnetasolla siis näin, mutta järkeni kertoo toisin.
      Jos mennään vielä erikseen Raamattuun ja sen tarinoihin, niin minun mielestäni se on fantasiakirjallisuutta, mutta ei kuitenkaan millään mittarilla arvioituna kovin hyvä sellainen. Väkivaltainen ja aivan liian sekava hyväksi romaaniksi. Aivan ymmärrettävää, kun kirjoittajia on ollut useita eri aikakausina. Väkivaltaisempiakin fantasiakirjallisuuden helmiä on olemassa, joten se ei ole välttämättä miinus.
      Raamattu pitäisi kuitenkin ammattitaitoisen editorin toimesta oikolukea kokonaisuudessaan ja siivota ainakin niistä pahimmista ristiriitaisuuksista ollakseen arvostettu teos. Nykyisellään, ilman uskonnollista aspektia, se on suoraan sanottuna arvotonta roskaa.

• "Kaikilla ihmisillä on todisteet Jumalan olemassaolosta"

Missä?

"mutta kaikki ihmiset eivät halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa."

Pitäisikö tunnustaa saunatonttujen olemassaolo?

Tarvitsisi ensiksi jokin todiste, että on olemassa. Jos ei voi todistaa todeksi niin pitäisi tunnustaa jonkun toisen harhoja todellisiksi. Ennemmin voisi tunnustaa, että jollakin on aistiharhoja tai psykoosia jos väittää olemassa olevaksi asioita joista ei ole havaintoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      301
      11336
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      217
      4843
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      2528
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      161
      1871
    5. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      127
      1871
    6. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      92
      1218
    7. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1136
    8. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      8
      1127
    9. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      34
      1004
    10. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      83
      917
    Aihe