Kauneimman unen luoksemme toivon!

┊┊┊┊┊╭╭╭╮╮╮┊┊┊┊

┊┊┊┊┊╰╰╲╱╯╯┊┊┊┊

┊┏╮╭┓╭━━━━━━╮┊┊

┊╰╮╭╯┃┈┈┈┈┈┈┃┊┊

┊┊┃╰━╯┈┈╰╯┈┈┃┊┊

┊┊┃┈┈┈┈┈┈┈╰━┫┊┊

╲╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲

Oletko muuten lukenut Hemingwayn teoksen Vanhus ja meri? :).

35

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkukb

En ole
      Täytyy tutustua

• Suosittelen :).

• unihiekkaasilmissä

Kiitos, ja hyvää yötä myös sinulle. En ole lukenut ko. kirjaa. Katkelmia vain.

• Ok. Itse pidin kirjasta kovasti. :).

• Puhuttelevaa

Pitkä aika kului kalan väsyttämiseen, mikä vaiva ja ongelmat.. lopputulemana jotain arvokasta loppuelämäksi? Juonivaikuttaa mielenkiintoiselta. Pitää lukea pikimmiten kun on jäänyt tämä klassikko lukematta.
      Hyvää yötä Onni, nuku hyvin. Kiva, kun kirjoitat aina jotain.

• Kyllä. Paljon asiaa kirjassa ja mielenkiintoisia käänteismerkityksiä :).

• sivistymättömältä

Kauniita unia, valtamerten kuvia. Enpä ole.

• Eikai yksi kirja kenenkään sivistystasoa määrittele :).

• määriteltysivistymätön
        Onnii kirjoitti:

Eikai yksi kirja kenenkään sivistystasoa määrittele :).

En ole lukenut kuin yhden klassikon, Kafkan Linnan. Koska se oli ohut mutta klassikko;) Uutta yötä tähän perään sitten vain.

• määriteltysivistymätön kirjoitti:

En ole lukenut kuin yhden klassikon, Kafkan Linnan. Koska se oli ohut mutta klassikko;) Uutta yötä tähän perään sitten vain.

Sitä en ole lukenut :).

• nakupenda

Luin sen joskus 13-vuotiaana. En muista siitä kyllä just mitään. Äidinkielen ope innosti lukemaan monenlaista. Sanomalehdistäkin piti lukea vähintään otsikot. Jäämeren sinisiä unia!

• Jäämeren sinisiä unia :).

• Pehmopalleroinenmoinen

En ole lukenut :) Mitä juonesta olen kuullut, niin kuulostaa jostain syystä hirmu tutulta. En nyt saa mieleeni mistä se tuntuu niin tutulle... Paitsi olisihan vanhuksen pitänyt tietää miten käy. Kyllä se kalanen tiesi jo tarinan alussa miten lopussa käy. Kalanen ei vaan kertonut sitä vanhukselle vaan hymyili vain. Kalanen on varmaan aika juonikas :)

• Niin. Juonikkuus kunniaan :).

• Vaimitämieltäitseolet

Nyt taitaa Onnii olla se juonikas. ;)

• Vaimitämieltäitseolet kirjoitti:

Enpä taida olla :).

• Pehmopalleroinenmoinen
        Vaimitämieltäitseolet kirjoitti:

Onni on sellainen tohveleita jalassaan pitävä höpsänkeikkaa, joka lukee rauhassa sanomalehteä, runoilee ja huokailee. Juonikkuudesta ei ole tietoakaan :) Ainakaan niillä, jotka seuraa Onnin höpsänkeikkuutta hellivin silmin.,, ;)

• VihaanSinua

onniiiiiiiiiii!

• Eionnittelujasitten

Kuka nyt onneaan vihaisi...

• Kiva :).

• Eionnittelujasitten kirjoitti:

Kuka nyt onneaan vihaisi...

Varmasti joku :).

• kultahius

Nykyään sen vastine on Piin elämä ja sen varmaan lueksin

Öitä möitä

• Lukematta itselläni :).

• hilmanhajatusiltaan

Ajateltuna
      kuin pitkä matka
      sinun silmistä minun
      silmiini
      Ohut siima
      kuin ohut naru
      väsytystä korkealla
      ilman haavia
      ja ilman suojaverkkoa
      luottaen vain siihen
      että tuo käsi
      lopulta tarttuu
      eikä uppoa meren
      syvyyksiin
      ja tuota kättä odotan
      lopulta ja väsyen
      Muuten rakkaus
      pitää pinnalla
      *hymy yöhön*

• kiusantekoko

Mikä on sun motiivi, kerro jo?

• varmaanjustse

Ihan samaa just mietin.

• Kiitos hajatuksesta hilma :).

• OmaOnni

Tuleeko teille joskus sietämätön halu omia Onni ja matkata Onni matkalaukussa niin pitkälle kuin pippuri kasvaa?
      Mulle tulee usein. Mä vain tahtoisin omia Onnin niin, että onni ois mun oma ;).

• Onninpaparatsi

Onni on julkkis. Näin Onnin kerran. Iski halu napata Onni laukkuuni. Onni ei edes vilkaissut minuun. Ei tainnut Onninonni edes huomata kuinka hymyilin sille samalla kun mietin, että äkkiä kun tuon Onnin tuosta laukkuun sujauttaa, niin :):) Käveli nokka pystyssä ohi.

• OmaOnni
        Onninpaparatsi kirjoitti:

Onni on julkkis. Näin Onnin kerran. Iski halu napata Onni laukkuuni. Onni ei edes vilkaissut minuun. Ei tainnut Onninonni edes huomata kuinka hymyilin sille samalla kun mietin, että äkkiä kun tuon Onnin tuosta laukkuun sujauttaa, niin :):) Käveli nokka pystyssä ohi.

Ehkä sä tunnet eri Onnin. Mun muistikuva on aivan toinen, herkkä ja suloinen, mutta mikä Onni se nyt kenenkin on...Eräs Onni istui tänäänkin lähelläni ja katseli kauniisti silmiin.
        Palstaonni nyt on kaikkien onni, kun ei koskaan kerro mitään rakkaastaan.

• Onninpaparatsi
        OmaOnni kirjoitti:

Ehkä sä tunnet eri Onnin. Mun muistikuva on aivan toinen, herkkä ja suloinen, mutta mikä Onni se nyt kenenkin on...Eräs Onni istui tänäänkin lähelläni ja katseli kauniisti silmiin.
        Palstaonni nyt on kaikkien onni, kun ei koskaan kerro mitään rakkaastaan.

Tunnen neljä eri Onnia :)

• kummatparemmat

Kitkat vai nastat?

• Unissanisinä

Yöstä yöhön uneen herään.
      Totuuteen, joka herää pimeydessä.
      Herään näkemään pimeyden
      valossa, etten voi unohtaa sinua.
      valo loistaa silloin pimeimmin
      Päivisin.

kettuko Onni sinun kuvassasi on tai kisu?

• vanhusjameri

Olen lukenut, koulussa, 30 vuotta sitten. Mulla on hyvin visuaalinen muisti, kirja oli vihreä pokkari, kannessa valaan kuva, kirjailijan nimi punaisella. Luokkatila oli ikkunaton. Olin kuudennella luokalla. Kirja teki vaikutuksen. Tuolloin luin paljon, kavereita ei tainnut juurikaan olla, juoksin, neuloin ja luin. Halpoja harrastuksia.

• tikkutarkka

Miksi tuo sydän on muuttunut mustaksi tuossa kuvassa? Eikö se ollut eilen punainen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5718
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3743
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3255
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      457
      2629
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      266
      1662
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1333
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1326
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      152
      1220
    Aihe