Olen jo ennen näitä Pariisin tapahtumia miettinyt miten kamalan vaarallisia risteilijälaivat ja myös nämä meidän omat Tallinnan ja Ruotsin laivat ovatkaan. Siis siinä mielessä, että kuka tahansa voisi jossain repussa kiikuttaa sinne pommin tai vastaavan ja se olisi menoa se.
Miksi laivoille mentäessä ei ole yhtään mitään turvatarkastusta, läpivalaisua?? Vain satunnaisia pistotarkastuksia, mitkä eivät kerro mitään. Laivassa saattaa olla toista tuhatta ihmistä ja pommi kun räjähtää, niin ei siinä ehdi kukaan pelastua. Laiva uppoaa hetkessä.
Ehdottomasti laivoille tai terminaaleihin oikeastaan pitäisi saada lentokenttien kaltaiset turvajärjestelyt, koska oikeasti, nuo ovat aivan mieletön kohde terroristeille, jos saavat ne päähänsä. Ja toiseksi, vaikka terroristit eivät olisi uhkana, niin nyt kuka tahansa voi kuljettaa esim. aseen laivalle, ja sekin tekisi aika karmeaa jälkeä kun joku hullu alkaisi siellä ammuskelemaan ihmisiä!
Ruotsin laivat, mahdollinen iskukohde?
Huolestunut76
4
145
Vastaukset 4
- Ja_kerroit_sen
....ja sanoit sen nyt sitten ääneen. Ennen joulua rysähtää, mutta sittenpä päästään näistä eroon. Tulee joukko muilutus, kun porukalta palaa käpy.
- miinanraivaaja
Puhumattakaan itse tehdystä merimiinasta tai savua syöksevästä napalm-rekasta ruumassa!
- neniatakj
Terroristit tai (joku muu!) voi kiristää laivayhtiöitä. Tallink vai viikkari? Maksa 1.000.000€ niin uhkaamme kilpailijaasi ja sinä voi nostaa lipun hintoja;-)
- doldis
Teoreettisesti hyvin mahdollista. En ole kiihkoristeilijä. Pakko joskus on kuitenkin päästä rapakon yli kun lentokyytikin pelottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361790- 76620
- 50605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65595
- 30566
Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527