Miksi ateismi kannattaa

Olenkosmonautti

Kun et usko Jumalaan/jumaliin

-voit elää mielesi mukaan

-sinun ei tarvitse pyydellä anteeksi ihmis luontoasi joltain ylemmältä oliolta

-sinun ei tarvitse pelätä kuoleman jälkeistä ikuista kidutusta

-voit rakastaa ketä vain sukupuolesta, ihonväristä riippumatta

-luonto ja koko maailmankaikkeus tuntuu paljon ihmeellisemmältä kun tiedät ettei sitä ole suunnitellut kukaan

-saat syödä mitä haluat

-pystyt määrittelemään itse oman moraalisi

Siinä on muutama syy Jumalaan/jumaliin uskomisen lopettamiseksi.

29

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-----a

En ole ateisti siksi että se jonkin mielestä kannattaa. Täysin yhdentekevää, kannattiko tai ei. Olen ateisti siksi että on parempi olla itselleen rehellinen.

• tarkennanvielä

Tädennän näitä vielä:
      Kun et usko Jumalaan/jumaliin

-voit elää mielesi mukaan - mutta silti sinua rajoittavat mm. lait ja sosiaaliset normit

-sinun ei tarvitse pyydellä anteeksi ihmis luontoasi joltain ylemmältä oliolta - mutta siitä huolimatta sinusta ei tule röyhkeää ja kiittämätöntä, vaan nämä piirteet riippuvat ihmisen sivistystasosta ja persoonallisuudenpiirteistä (röyhkeitä ja kiittämättömiä löytyy myös uskovaisista)

-sinun ei tarvitse pelätä kuoleman jälkeistä ikuista kidutusta - mutta se ei tee sinusta itsetuhoista, päin vastoin; elämän ainutkertaisuus saa arvostamaan sitä

-voit rakastaa ketä vain sukupuolesta, ihonväristä riippumatta - mutta et voi vaihtaa sukupuolista suuntaustasi kuin paitaa, sillä se on synnynnäinen ominaisuus

-luonto ja koko maailmankaikkeus tuntuu paljon ihmeellisemmältä kun tiedät ettei sitä ole suunnitellut kukaan - nothing to add

-saat syödä mitä haluat - mutta se ei saa sinua syömään mitä haluat, sillä mm. fyysinen hyvinvointi tulee jossain kohtaa vastaan

-pystyt määrittelemään itse oman moraalisi - tarkemmin sanottuna näin kaikki ihmiset tekevät arkielämän muuttuvissa tilanteissa uskonnollisesta suuntauksesta riippumatta

• uskonratkaisu111111111

Kiitos hyvästä aloituksesta. Nuo ovat varmasti loistavia syitä olla uskomatta Jumalaan jos ei tuollaisia asioita halua elämäänsä. Saanen kuitenkin jakaa miltä minusta itsestä tuntuu?

-En halua elää oman mieleni mukaan, koska se johtaa huonoihin valintoihin omassa elämässä.

-Minä haluan pyytää anteeksi jos siihen on aihetta ja saada anteeksi.. vaikka siihen ei aina aihetta tuntuisi olevankaan.

-Minun ei tarvitse pelätä kuoleman jälkeistä ikuista kidutusta, sillä kaikki syntini on annettu anteeksi

-Jumala ei rajoita sitä, että ketä saan rakastaa ja ketä en vaan käskee rakastamaan kaikkia.

-Minä taas olen erityisen kiinnostunut juuri kaikesta sen takia että niissä on järjellisyyttä. Ne eivät ole silloin vain sattumaa. Ihmisen kehokin on täynnä kaikenlaisia pieniä ihmeitä ja on mahtavaa kuinka kauniiksi ja hyvin toimivaksi Jumala on ihmisen luonut kaikkine yksityiskohtineen.

-Minäkin saan syödä mitä haluan(jee!) mutta kaikki ei ole hyväksi ja en kyllä haluakaan syödä ihan mitä tahansa, esim. ihmisen istukkaa.

-Minä en halua määritellä omaa moraaliani vaan haluan taistella sitä vastaan minkä Jumala näkee pahaksi.

• "Kun et usko Jumalaan/jumaliin

-voit elää mielesi mukaan....."

Kaikki samat mahdollisuudet ovat uskovallakin. Sen lisäksi uskovalla on edessään iankaikkinen elämä, mutta ateistilla iankaikkinen kadotus.

• Kuulehan Mark-bebis, enkö ole jo kyllin monta kertaa muistuttanut sinulle, että rehellinen ateisti on vimeisellä tuomiolla paljn paremmassa asemassa kuin sinunlaisesi uskovainen? Ei ole sopivaa sinun ryhtyä jakelemaan kadotustuomioita, koska se kuuluu yksinomaan Jumalalle. Jälleen kerran on minun kehoitettava sinua tutkistelemaan itseäsi ja epäjumalaasi eli raamatuntulkintaasi, ja varoitan sinua ties monennenko kerran omavaltaisesta Jumalan leikkimisestä. Sellaisesta voi joutua kadotukseen ja ikuiseen tulihelvettiin.

• RakastanJumalaa
        JumaIa kirjoitti:

Kuulehan Mark-bebis, enkö ole jo kyllin monta kertaa muistuttanut sinulle, että rehellinen ateisti on vimeisellä tuomiolla paljn paremmassa asemassa kuin sinunlaisesi uskovainen? Ei ole sopivaa sinun ryhtyä jakelemaan kadotustuomioita, koska se kuuluu yksinomaan Jumalalle. Jälleen kerran on minun kehoitettava sinua tutkistelemaan itseäsi ja epäjumalaasi eli raamatuntulkintaasi, ja varoitan sinua ties monennenko kerran omavaltaisesta Jumalan leikkimisestä. Sellaisesta voi joutua kadotukseen ja ikuiseen tulihelvettiin.

Sinähän tässä omavaltaisesti Jumalaa leikit, feikki.

• KunhanHuomautan
        RakastanJumalaa kirjoitti:

Sinähän tässä omavaltaisesti Jumalaa leikit, feikki.

Otahan huomioon se mahdollisuus, että tuo on oikea Jumala.

• kunhan.nauran
        KunhanHuomautan kirjoitti:

Otahan huomioon se mahdollisuus, että tuo on oikea Jumala.

HAHHHAHHHAAHAHHHAHHAAA!!!!! Ateistina voinet uskoa jotain sellaista, mutta Jumalaan uskova tietää, että todellakaan ei ole.

• kunhan.nauran kirjoitti:

HAHHHAHHHAAHAHHHAHHAAA!!!!! Ateistina voinet uskoa jotain sellaista, mutta Jumalaan uskova tietää, että todellakaan ei ole.

Niinhän ne kaikki sanoo. Ei ole tähän asti oikein hyvin mennyt kun kaikki väittävät omia jumaliaan ainoiksi oikeiksi. Periaatteessa sinäkin olet ateisti muita jumalia kohtaan, mikä tässä viimeisessä on niin ihmeellistä muihin verrattuna. Raamatun sanakin on vain muista jumal myyteistä kopioitua.

• RakastanJumalaa
        Olenkosmonautti kirjoitti:

Niinhän ne kaikki sanoo. Ei ole tähän asti oikein hyvin mennyt kun kaikki väittävät omia jumaliaan ainoiksi oikeiksi. Periaatteessa sinäkin olet ateisti muita jumalia kohtaan, mikä tässä viimeisessä on niin ihmeellistä muihin verrattuna. Raamatun sanakin on vain muista jumal myyteistä kopioitua.

On yksi Jumala, korkein olento, tai voitaisiin sanoa tietoisuus, jota eri aikojen eri uskonnot ovat yrittäneet kuvata milloin onnistuneemmin ja milloin vähemmän onnistuneesti. Myyttien "kopioiminen" selittyy pikemminkin saman ilmiön tai viestin ilmenemismuotoina, vastaanottajat kun ovat aikaan ja paikkaan sidottuja, ihmisiä. Jumala on ikuinen ja ikuista on Jumalan sana.

• No, minä olen ateisti, kun en muutakaan voi.
      Ei sillä että tahtoisinkaan,mutta en voi alkaa tai lopettaa uskomista kannattavuuden mukaan. Kaikki kannattavuuteen perustuvat lobbaukset kumpaankin suuntaan ovat minusta aika falskeja.

• uskonratkaisu111111111

Minä rukoilen puolestasi, Kaarne! Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle, Aamen!

• uskonratkaisu111111111 kirjoitti:

Minä rukoilen puolestasi, Kaarne! Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle, Aamen!

Joo, ei se mua satu, jos ei hyvikään. Mutta toivottavasti sua kuitenkin. Hyvii. :-)

• 12_13

Vaikka ateismilla saisin kaiken omaisuuden ja nautinnon maailmassa, en haluaisi luopua totuudesta ja Jumalasta (joka on rakkaus, 1 Joh. 4:8,16).

• satujahve

3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.

Sen lisäksi että tämä raamatussa temmeltävä jumalaolento vaati eläinuhreja ja verta alttarilleen, kuvitteli tämä olento myös eläinuhrin puhdistavan naisen synnytyksestä johtuvasta veren vuodosta.

Sitä voi jokainen miettiä olisiko ikuinen ja äärettömän viisas jumalaolento näin narsistinen, itsekäs, typerä ja tietämätön? Entä olisiko paimentolaismiehen keksimä jumalaolento?

• suppilovahver0

En tiedä mitä sieniä ne aikoinaan veti mutta haluan samanlaisia.

• aukkoja.aidassa

Outoa, mitäs viestejä tästä on poistetti. Normi pallihiki-viesti kuitenkin on ketjussa.

• satujahve

katsokaa
        10.11.2015 21:42
        "Parempi hiki pallilla, kun elämä nollilla"
        Kommentoi lainaten

• satujahve

SynkkyyttäKatsotte
        10.11.2015 19:18
        Pallihikinen tappi on paras Jumalan Lahja

• jotenkinabsurdia

Miksi vaihtaisin ateismini uskoon? Ei ole mitään syytä. Jos olen loukannut jotain, pyydän häneltä anteeksi henk.koht. En käytä jumalia välimiehenä. Se on reilua, Jo oma moraali sanoo sen. En kaipaa ulkopuolista moraalin sanelijaa. Tiedän mitkä ovat hyviä tekoja, mitkä huonoja. Eikö uskovainen tiedä? Tukeutuuko hän aina jumalaan? Huonoja valintoja tulee aina tehneeksi, mutta kannan vastuun niistä itse. Helvetistä ja taivaasta en ole mitään mieltä. Niitä ei yksinkertaisesti ole olemassa muualla kuin liian vilkkaassa mielikuvituksessa. Kaikki me kuollaan ja muututaan maaksi. En tiedä mitä iloa on siitä kuvitelmasta, että saa henkenä liihotella taivaan ilossa.

• huhuhuhuhuhuhu

?????????????????????????????????????????????????

• NimiErkkimerkki

Onko muuten silloin ateisti, jos ajattelee, että maailmankaikkeus itsessään on "Jumala", mutta ei usko minkään kirkon uskomusjärjestelmiin? Mielestäni henkisyys on pohjimmiltaan sisäisen rauhan tavoittelua sekä yhteyttä luonnon ja universumin kanssa, eikä sitä, että palvotaan vanhoja tarinoita.

• uskonratkaisu111111111

Kaikki hengellisyys joka ei ole kristuksesta on Perkeleestä ja vahingoittaa ihmistä. Itsekin huomaan ajoittain, että väärä henki yrittää opettaa minulle vääryyttä ja houkutella siihen. Haluan rohkaista sinua lopettamaan turvautumisen omaan voimaan ja new age-henkisyyteen. Se ei ole Herran mielen mukaista. Ole rohkea Herrassa, ystäväni.

• RakastanJumalaa

"Onko muuten silloin ateisti, jos ajattelee, että maailmankaikkeus itsessään on "Jumala", mutta ei usko minkään kirkon uskomusjärjestelmiin? Mielestäni henkisyys on pohjimmiltaan sisäisen rauhan tavoittelua sekä yhteyttä luonnon ja universumin kanssa, eikä sitä, että palvotaan vanhoja tarinoita."

Hyvin sanottu, ainakin minun mielestäni.

Ateismit ja muutkin ismit ovat ihmisten oppijärjestelmiä, eikä niistä mikään ole täydellinen. Voi olla että universumin tai kosmoksen näkeminen "Jumalana" on muodoltaan panteismia.

• RakastanJumalaa
        uskonratkaisu111111111 kirjoitti:

Kaikki hengellisyys joka ei ole kristuksesta on Perkeleestä ja vahingoittaa ihmistä. Itsekin huomaan ajoittain, että väärä henki yrittää opettaa minulle vääryyttä ja houkutella siihen. Haluan rohkaista sinua lopettamaan turvautumisen omaan voimaan ja new age-henkisyyteen. Se ei ole Herran mielen mukaista. Ole rohkea Herrassa, ystäväni.

Moralisointisi on merkki ideologiasta, ei henkevyydestä.

• hexogen

Ateistit näyttävät tietävän mitä elämässä tapahtuu, tulevaisuudenkin osalta. He ovat kaikki näköjään puhtaita rationalisteja ja sen lisäksi koleerikkoja, tahtoihmisiä. On siis todettava, että olemalla ateisti välttyy esimerkiksi addiktoitumasta ja omaa aina selkeät ajatukset.

Kyllä tällaisen kirjoittelun pohjalta olisi helppoa ajatella olevansa ateisti, niin on hienoa joukkoa. Totuus on kuitenkin ihan toinen. Olen saanut nähdä omin silmin, miten ateisti joka vuosikaudet uhosi ettei tarvitse mitään jumalia, joutuikin yllättäen ns. sielunhätään. Kaverille tuli kiire papin tykö, ei edes miettinyt vuorokauden aikaa.

Voittehan te täällä kirjoitella mitä haluatte. Palstalla on vain julkitotuuksia, arkitosi on jokaisen omassa elämässä. Kyllä Jumala kolkuttelee tiukimmankin ateistin ovelle ja joskus ne kolkutukset on kovia, mutta rakkaus siellä takana on.

Ihmisen tehtäväksi yleensä jääkin vastaan pyristeleminen joten huoletta uskon teidät, ateistiveljet ja sisaret, Armollisen Jumalan huomaan.

• jokseenkinabsurdia

Arkitotuus on sitä että jumalasta ei edelleenkään ole minkäänlaista havaintoa. Jumala on oman mielen luomus, ja on olemassa vain uskomalla. Minä en usko.

• UskonWiisaus

Ateismi kannattaa yksinkertaisesti siksi että kaikki uskonnolliset väitteet ovat osoittautuneet aika tyylipuhtaaksi idoottimaisuudeksi - kuten palstan uskovat myös meille päivittäin niin sinnikkäästi todistavat.

Mikä onkin ainoa asia minkä uskovat ovat koskaan onnistuneet todistamaan, mutta sen ovatkin sitten todistaneet sitäkin vakuuttavammin.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      8019
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      61
      5961
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3352
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3103
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1728
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      213
      1719
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      343
      1453
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1212
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1209
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1141
    Aihe