Tunnetteko metsän eläimiä?

IlkimyksenUutisvahti

Ylen uutissivuilta kisa, johon toivon erityisesti kretujen osallistuvan ja kertovan rehdisti tuloksensa. Itse sain 12 pistettä 20:stä, kun kaupunkilaisena ei tule kuulleeksi paljonkaan ääniä eikä nähneeksi paljonkaan jätöksiä.

14

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtfghfhgfhgh

      Voisit laittaa linkkiä siihen..

    • IlkimyksenUutisvahti
    • 16/20.

    • kyökkisykolooki

      Täydet pisteet poromiehen pojalle, vaikka supikoira nyt lappalaiselle on vähän oudompi... Helppo homma kuitenkin. Onhan niitäkin tullut nähtyä tänne eteläsuomeen 80-luvulla muutettua.

      • stadin_jäbä

        Saatanan saamelainen vittuuks sä tuut tänne kehumaan, sä et lokipaskaa tunnista;)


    • rtfghfhgfhgh

      12 pistettä asun varkaudessa maalla 18 vuotiaaksi asti.

      • heh-heh

        Hirven paskan ja suden ulinan tunnistin heti varmuudella, mutta moni muu jäi kyllä ainakin kahden vaihtoehdon osalta arvailun varaan. liito-oravan paska oli myös helppo erottaa vaihtoehtojen joukosta. 12 pojoa kumminkin.


      • rtfghfhgfhgh
        heh-heh kirjoitti:

        Hirven paskan ja suden ulinan tunnistin heti varmuudella, mutta moni muu jäi kyllä ainakin kahden vaihtoehdon osalta arvailun varaan. liito-oravan paska oli myös helppo erottaa vaihtoehtojen joukosta. 12 pojoa kumminkin.

        Minäkin tunnistin liito-oravan:). Itsellä pari jäi siksi nollille kun audio ei toiminut ja piti turvautua jätöksiin:)


      • rtfghfhgfhgh
        heh-heh kirjoitti:

        Hirven paskan ja suden ulinan tunnistin heti varmuudella, mutta moni muu jäi kyllä ainakin kahden vaihtoehdon osalta arvailun varaan. liito-oravan paska oli myös helppo erottaa vaihtoehtojen joukosta. 12 pojoa kumminkin.

        Minäkin tunnistin liito-oravan:). Itsellä pari jäi siksi nollille kun audio ei toiminut ja piti turvautua jätöksiin:)


      • heh-heh

        Jännää, sanoisi Routalempi. (Pasila sarja) Minäkin mielestäni tiedän jonkin verran näistä eläimistä lukemani perusteella, mutta eipä niissä kirjoissa jätöksiä esitelty, eikä ollut ääniä kuultavana. Metsässä, jopa erämaassa olen kyllä retkeillyt ja yöpynyt, mutta eipä niitä hirveä ja supia lukuunottamatta ole tullut nähtyä.


    • rtfghfhgfhg

      Ilveksen olen kerran nähnyt, tai pennun joka itki äitiään. Tulivat illalla metsäjät katsomaan ja eivät löytäneet. Seuraavana päivänä Emo ja pentu meni turvallisesti tien yli.

      • rtfghfhgfhgh

        Samoin pentu ilves itki emoan..


    • 11/20. Vähän nolottaa.

    • mökin_luontoa

      Taidanpa tuntea aika monta eläinlajia. Kesämökilläni jossa käyn myös viettämässä talvilomia käy aika monta lintulajia syömässä.
      Viime talvena tunnistin ainakin 30 eri lintulajia. Edeltävänä syyskesänä näin jopa tien poskessa harjalinnun. Tämä ei ole yleinen lintu Suomessa. Ja kesän mustikka-aikaan kohtasin metsässä mäyrän ja liito-oravan.
      Ja aika usein mökin postilaatikolla tien vieressä käyskentelee kettu varhain aamulla. Ja naapurin pellolla olen nähnyt kurkia ja metsän laidassa olen nähnyt isokauriin ja hirven.
      Ja toki on nähty naapurin kotikoira ja kotikissakin. Ja olenpa pihalla nähnyt siilejä ja sisiliskoja ja muurahaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      80
      679
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe