After this time, add three quarts of a liter of water and the drink will be ready.
Enkö vain tajua mikä tuo veden määrä tässä on vai onko lauseessa virhe? Kiitos jos joku auttaa...
Apua lauseen kanssa (englanniksi)
6
147
Vastaukset
Ilmaus ”three quarts of a liter” tuntuu oudolta, koska tilavuuksista puhuttaessa ”quart” tarkoittaa neljännesgallonaa (joka taas tarkoittaa eri asioita sen mukaan, mistä gallonasta on kyse), ks. esim. http://www.merriam-webster.com/dictionary/quart
Mutta kun ”of a liter” on mukana, ei oikein ole muuta järkevää vaihtoehtoa kuin tulkita, että tässä ”quart” tarkoittaa yleisesti neljännestä, neljäsosaa. Tällöin veden määrä on siis kolme neljäsosalitraa (¾ litraa). Suomenkielisissä resepteissä tällainen määrä kyllä yleensä ilmaistaan nykyisin yleensä desilitroina: 7,5 dl (tai 7,5 dL).Tuli mieleen, että kyseessä on ehkä käännösteksti, jonka englannintaja ei ole osannut käyttää sanaa ”quarter” vaan on käyttänyt sanaa ”quart” (joka on ehkä lähempänä lähtötekstin sanaa). Ehkä vielä todennäköisempää on, että kirjoittajan äidinkieli ei ole englanti ja että teksti on kirjoitettu kiireessä.
- pupua
On vielä puppua! Pyydä jotakin korjaamaan se alkuperäinen (ei suomenkielinen) teksti viirheettömäksi ja täysin ymmärrettäväksi selkokieleksi. Käännä se sitten englanniksi. Englanninkielinen teksti on helppo kääntää suomeksi.
Varmin tapa karkotaa asiakkaat on kirjoittaa virheitä täynnä olevaa puppua . Nythän ei kukaan tiedä mitä oikeasti yritit sanoa. Montako lausetta on kääntynyt mielestäsi oikein? Epäammattimaista toimintaa! - ojiyugiho
Kiitos vastauksista.
- Ö______
Vedä sun händyyn
- piyufughjiop
Pasado este tiempo le añadiremos tres cuartos de litro de agua y ya estará lista la bebida.
Tässä siis vielä se alkuperäinen Espanjaksi. Osaako joku Espanjaa osaava sanoa että onko tuo vesimäärä 3/4 l?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591164Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75785- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33527Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487