ja miksi? Olen rekisteröimässä toiminimeä ja tiedän, että tuo kysymys esitetään jo rekisteröintivaiheessa, joten olisi aika perehtyä asiaan ja sitä täältä aloittelen.
kaksin- vai yksinkertainen kirjanpito?
7
<50
Vastaukset
- jklkg
Haluatko päästä helpommalla vai saada itsellesi tarkempaa tietoa?
- edelleentietoavailla
Sekä että. Ei auennut kysymys.
- feafs
Helpommalla = yhdenkertainen
Tarkempaa tietoa = kahdenkertainen
Helpommalla tarkempaa tietoa = hyvä kirjanpitäjä
- rfghdtjhsdryj
Kahdenkertainen.
1. Siinä on sisäänrakennettu tarkastusmekanismi, joka paljastaa kirjausvirheet, kun saldot ei tämää.
2. Voi käyttää valmiita ja helppoja kirjanpito-ohjelmia kuten Tilitintä tai Tappiota.
Jos epävarma ja haluaa tehdä silti itse, voi aina ostaa tilinpäätöksen teon tai tilintarkastuksen joltain tilitoimistolta. Ei kirjanpito ole rakettitiedettä ja etenkin pienessä firmassa aika helppo tehdä itse, jos jaksaa vaan kaikkiin säädöksiin perehtyä. - tiedostakiitän
Asia selvä, kahdenkertainen siis. Kiitän vastauksista; kiitos.
- 7575
Odotappas vielä hetkinen - jos olet ammatinharjoittaja saat saat silloin pitää yhdenkertaista kirjanpitoa joka on maksuperusteinen - eli tarkoittaa sitä, että tulot ja kulut kuuluu sille verovuodelle kun raha liikkuu - tämä on erittäin hyvä tuloksensäätelymahdollisuus jos eri vuosina on erisuuruiset tulot tai kulut - sen kun vain sopii asiakkaan kanssa, että maksaakin laskunsa tammikuussa tai sitten maksat itse kuluja ja ostoja reilummin joulukuussa....
- sdftyu
01.01.2016 voimaan tuleva uusi kirjanpitolaki sallii maksuperusteisen kirjanpidon ammatinharjoittajille ja liikkeenharjoittajille myös kahdenkertaisessa kirjanpidossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538443- 664704
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404363Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233962Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353503Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423480Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383378- 483133
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422881- 492644