Kirkosta eroamiseen lisää vaihtoehtoja. Maistraatti avaa oman verkkopalvelun.
Tästä päivästä lähtien
http://www.maistraatti.fi/fi/Ajankohtaista/Ilmoitus-uskonnollisesta-yhdyskunnasta-eroamisesta-hoituu-nyt-maistraatin-verkkopalvelun-kautta/
Yhteiskunnan uusi verkkopalvelu.
5
90
Vastaukset
- eroonuskonnoista
loistavaa! peukutan täysin :D
Joo nyt tuo mahdollisuus on erota usk.yhd.kunnasta jopa valtion virastossa noudatattevana....(virka-aikan ja sen ulkopuolella).
niin nykyaikaa tämäkin.
- Taikauskonnoton
Oikeastaan lainsäädäntöön pitäisi tehdä sellainen muutos, ettei ihmistä saa liittää mihinkään aatteelliseen yhteisöön ilman omaa tahtoaan. Käytännössähän tämä tarkoittaisi sitä, että ihmisen pitää ITSE liittyä aatteelliseen yhteisöön. Tällaiseen voitaisiin laittaa myös jokin järkevä alaraja.
Nyt on niin, että ihminen EI SAA EROTA aatteellisesta yhteisöstä, johon hänet on pakkoliitetty, ennen kuin ikää on tarpeeksi. Täysin mieletöntä touhua mielestäni. - ValinnanVapauteen
Kirkosta eroavat - ja jo eronneet, hei! Erottakaapa nyt myös lapsenne kirkosta - tai antakaa 15 vuotta täyttäneen itse erota.
Lasten ja nuorten eroamisen voi ja pitää hoitaa paperilomakkeella, jonka voi tulostaa www.eroakirkosta.fi -sivustolta. Molempien huoltajien nimi tarvitaan, ja 12 vuotta täyttäneen suostumus. Sitten postissa maistraattiin.
Kun lapsi ei kuuluu enää kirkkoon, perheelle avautuu mahdollisuus valita uskonnonopetuksen ja elämänkatsomustiedon välillä. Voi vaihtaa ET:oon, tai olla vaihtamatta.- SanonVaan
Onhan siellä maistraatin palvelussakin lomake lasten ja nuorten erottamiseen tai eroamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516643Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?384497HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972597- 1351898
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311543Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3931496- 141349
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101283Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76982- 115965