Kirkosta eroamiseen lisää vaihtoehtoja. Maistraatti avaa oman verkkopalvelun.
Tästä päivästä lähtien
http://www.maistraatti.fi/fi/Ajankohtaista/Ilmoitus-uskonnollisesta-yhdyskunnasta-eroamisesta-hoituu-nyt-maistraatin-verkkopalvelun-kautta/
Yhteiskunnan uusi verkkopalvelu.
5
79
Vastaukset
- eroonuskonnoista
loistavaa! peukutan täysin :D
Joo nyt tuo mahdollisuus on erota usk.yhd.kunnasta jopa valtion virastossa noudatattevana....(virka-aikan ja sen ulkopuolella).
niin nykyaikaa tämäkin.
- Taikauskonnoton
Oikeastaan lainsäädäntöön pitäisi tehdä sellainen muutos, ettei ihmistä saa liittää mihinkään aatteelliseen yhteisöön ilman omaa tahtoaan. Käytännössähän tämä tarkoittaisi sitä, että ihmisen pitää ITSE liittyä aatteelliseen yhteisöön. Tällaiseen voitaisiin laittaa myös jokin järkevä alaraja.
Nyt on niin, että ihminen EI SAA EROTA aatteellisesta yhteisöstä, johon hänet on pakkoliitetty, ennen kuin ikää on tarpeeksi. Täysin mieletöntä touhua mielestäni. - ValinnanVapauteen
Kirkosta eroavat - ja jo eronneet, hei! Erottakaapa nyt myös lapsenne kirkosta - tai antakaa 15 vuotta täyttäneen itse erota.
Lasten ja nuorten eroamisen voi ja pitää hoitaa paperilomakkeella, jonka voi tulostaa www.eroakirkosta.fi -sivustolta. Molempien huoltajien nimi tarvitaan, ja 12 vuotta täyttäneen suostumus. Sitten postissa maistraattiin.
Kun lapsi ei kuuluu enää kirkkoon, perheelle avautuu mahdollisuus valita uskonnonopetuksen ja elämänkatsomustiedon välillä. Voi vaihtaa ET:oon, tai olla vaihtamatta.- SanonVaan
Onhan siellä maistraatin palvelussakin lomake lasten ja nuorten erottamiseen tai eroamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241751
NO NIIN !!!
Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube6791676Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881467Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1651353Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa
Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p3241325Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1231308- 431278
- 251225
- 671165
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.611152