Kirkosta eroamiseen lisää vaihtoehtoja. Maistraatti avaa oman verkkopalvelun.
Tästä päivästä lähtien
http://www.maistraatti.fi/fi/Ajankohtaista/Ilmoitus-uskonnollisesta-yhdyskunnasta-eroamisesta-hoituu-nyt-maistraatin-verkkopalvelun-kautta/
Yhteiskunnan uusi verkkopalvelu.
5
106
Vastaukset
- eroonuskonnoista
loistavaa! peukutan täysin :D
Joo nyt tuo mahdollisuus on erota usk.yhd.kunnasta jopa valtion virastossa noudatattevana....(virka-aikan ja sen ulkopuolella).
niin nykyaikaa tämäkin.
- Taikauskonnoton
Oikeastaan lainsäädäntöön pitäisi tehdä sellainen muutos, ettei ihmistä saa liittää mihinkään aatteelliseen yhteisöön ilman omaa tahtoaan. Käytännössähän tämä tarkoittaisi sitä, että ihmisen pitää ITSE liittyä aatteelliseen yhteisöön. Tällaiseen voitaisiin laittaa myös jokin järkevä alaraja.
Nyt on niin, että ihminen EI SAA EROTA aatteellisesta yhteisöstä, johon hänet on pakkoliitetty, ennen kuin ikää on tarpeeksi. Täysin mieletöntä touhua mielestäni. - ValinnanVapauteen
Kirkosta eroavat - ja jo eronneet, hei! Erottakaapa nyt myös lapsenne kirkosta - tai antakaa 15 vuotta täyttäneen itse erota.
Lasten ja nuorten eroamisen voi ja pitää hoitaa paperilomakkeella, jonka voi tulostaa www.eroakirkosta.fi -sivustolta. Molempien huoltajien nimi tarvitaan, ja 12 vuotta täyttäneen suostumus. Sitten postissa maistraattiin.
Kun lapsi ei kuuluu enää kirkkoon, perheelle avautuu mahdollisuus valita uskonnonopetuksen ja elämänkatsomustiedon välillä. Voi vaihtaa ET:oon, tai olla vaihtamatta.- SanonVaan
Onhan siellä maistraatin palvelussakin lomake lasten ja nuorten erottamiseen tai eroamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943722
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453114Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.962702Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572410- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172337- 1252315
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212264Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212203- 642070