Masennukseni takia olen syrjäytymässä......

Umpimasentunut

Olen todella hankalassa tilanteessa masennukseni takia.
Koko elämääni on varjostaneet taloudellisesti hankalat tilanteet, jotka ovat ehkä johtuneet minun kyvyistä selviytyä erilaisista asioista.
Olen riutunut köyhyydessä jo useita vuosia. Elämäni on ollut pelkkää elonjäämiskamppailua, kunnes lopulta ajauduin nyky tilanteeseen, eli olen tällä hetkellä masentuneempi, kuin koskaan ennen. Ja enemmän ongelmia taustalla. On maksamattomia lainoja jne.

Enkä ole enää kyennyt selviytyy arjen askareista. Aivoni ovat leikanneet kii. En jaksa edes kertoa tän syvemmin tilanteestani, koska voimat ei riitä siihenkään.
Masennukseni vuoksi olen sössinyt enemmän ja enemmän.... Tarvitsisin jonkinlaisen kuntoutusjakson, mutta köyhänä mullei ole varaa.. Olen jo vuosia ollut sitä mieltä, että intensiivinen terapia tekisi mulle hyvää... Nyt olen jo niin suossa, etten enää usko, että mua niin helposti enää täältä jaloilleen nostetaan. Kirjoittelen tätäkin tekstiä mielettömän romukasan keskeltä ja muuttaa pitäis! Samaan aikaan rahat lopussa ja järki ei luista yhtään. Oiskohan mun järkevämpää lopettaa itteni tähän paikkaan!
Ei musta ole yhteiskuntakelpoiseksi kansalaiseksi!!!!!

7

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaisellasta

Tämä on taas jälkiviisautta, mutta miksi kaivatte itsellenne hautaa elämällä velalla jota ette koskaan kykene maksamaan takaisin?! Se on aivan hullua.

Ilman tulojakin voi elää, niin miksei pienillä tuloilla voisi elää normaalia elämää?

Oletko hakenut kunnalta velkaneuvontaa jne?

• motogp

Mulla oli joskus Pappatunturi, mutta SE LEIKKAS KII. Annoin sille romulle terapiaa, heitin sen järveen.

• taas.näitä

Masentunut ei tee itsestään "olen masentunut, siksi kaikki menee pieleen" -diagnooseja.
      Mitäs elit mummo tai jonkun muun rahjoilla ja jätit kaiken tekemättä. Osta harava ja mene haravoimaan piha-alueita ihan minne vaan.

• capswan

Öhh..niin miksi "ei tee"? Tuohan on ihan ymmärrettävä hätähuuto, ei kai nyt provo?
        Minullakin on masennus ja sen perusteella työkyvyttömyyseläke. Sillä pärjää, kun menonsa mitoittaa eikä ota mitään vippejä. Eikä omasta mökistä tarvi vuokraa maksaa. Varsinaisia ystäviä ei ole.
        Sotkuja on vaihteleva määrä; joskus paremman aktiivisuuden päivinä siivoan ja tiskaan, ja teen pientä autohuoltoa.

• jonkkajunkka
        capswan kirjoitti:

Öhh..niin miksi "ei tee"? Tuohan on ihan ymmärrettävä hätähuuto, ei kai nyt provo?
        Minullakin on masennus ja sen perusteella työkyvyttömyyseläke. Sillä pärjää, kun menonsa mitoittaa eikä ota mitään vippejä. Eikä omasta mökistä tarvi vuokraa maksaa. Varsinaisia ystäviä ei ole.
        Sotkuja on vaihteleva määrä; joskus paremman aktiivisuuden päivinä siivoan ja tiskaan, ja teen pientä autohuoltoa.

Mistä lähtien maallikko on tehnyt diagnooseja?
        Masennuksen perusteella EI pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Mukan on jotain muutakin.
        Sinulla ei sotkuja oe, olet vain päässyt aina liian helpolla.

• Toivoaonaina

Älä tee itsellesi mitään pahaa!

Laita kännyä ristiin ja huuda "yläkertaan" omin sanoin hätäsi.
      On luvattu kuulla ("Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin Minä tahdon auttaa sinua, mutta sinun tulee kunnioittaa Minua"), vaika et ehkä uskoisikaan, niin sinua taivaasta seurataan.
      Tarkoitus on, että nämänlaiset vaikeudet ajavat tilaan, jossa ihminen huutaa apua!
      Mene lähimmän seurakunnan (isokirkko?) diagonin puheille.
      Kerro suoraan miten asiat on. Älä selittele! He todennäköisesti ymmärtävät sanoittakin. Heillä on usein antaa käytännön neuvoja ja apua.

Käytännön asia: jos sinulla on paljon "romua" laita ne tavalla tai toisella myyntiin.
      Toisen romu on toisen aarre.
      Puuhastele päivittäin voimiesi mukaan edes jotain pientä mielenvirkistykseksi.
      Aloita vaikka siivoamalla jokin kohta huushollistasi - vaikka vain yksi pieni kohta!
      Koeta löytää joku luotettava henkilö, jonka kanssa voit asioista puhua.

• auttajankaveri

Polta vähemmän pilveä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      291
      6357
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2009
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1241
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1225
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      167
      1141
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1116
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1001
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      50
      991
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe