Nyt kun pakanallisen mässäily juhlan aika taas lähestyy niin tässä olisi vinkkiä mitä voi katsoa joulukuussa TV7:lta, olen suomentanut David Pawsonin joulua käsittelevät opetukset vuodelta 2013:
JEESUS JA JOULU - (3 jaksoa)
Ohjelmat voi katsoa TV:stä tai Netti-TV:stä esitys ajankohtana:
http://www.tv7.fi/broadcast/?broadcast=0_217456
.
.
Su 13.12.2015 – klo 15.00:
Jeesus ja joulu 1/3:
• 'Jouluun liittyvät perinteet'
- joulun alkuperän ja perinteiden käsittelyä
.
.
Su 20.12.2015 – klo 15.00:
Jeesus ja joulu 2/3:
• 'Seurakunta ja joulu'
- käsittelee mm sitä millainen suhde seurakunnalla on ollut jouluun
.
.
Su 27.12.2015 – klo 15.00:
Jeesus ja joulu 3/3:
• 'Mitä Raamattu sanoo joulusta?'
- Käsittelee sitä mitä Raamattu todella kertoo Kristuksen syntymästä
.
.
- Opetukset tulevat uusina TV7:n ohjelmistoon -
.
.
Miten kristittyjen tulisi suhtautua jouluun? Tulisiko miettiä mitä mieltä Jeesus itse on joulusta? Miksi ja miten koko juhla on tullut seurakuntaan ja kristinuskoon?
JEESUS JA JOULU - TV7, joulukuu
13
66
Vastaukset
- TeetHyvääTyötä
Kiitos George L
- KiitosHerralle
Amen.
- KaikilleHyväksi
Kuuntelemme opetusta Raamatusta.
- 634
546
- 567
634 kirjoitti:
546
567
- voi-kauhia
Ajankohtainen aihe, nyt ihmiset vetäneet herneen nenään kun pappikokelas paljasti ettei joulupukkia ole:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1448947152206.html
"Pappikokelas meni paljastamaan lapsille koulujumalanpalveluksessa totuuden joulupukista. Lasten lisäksi vanhemmatkin tyrmistyivät." - sokeutta
Olisko joulu tullut Jeesus messiaan syntymässä Betlehemissä kristikuntaan .... Peite lähtee vain Jeesuksella ristin kautta.
- kiitosjeesus
Jeesus onkin pakanain valkeus . Ilosanoma . Jumalanpalvelusjoulu on pyhä juhla . Jeesuksen syntymä juhla . Lapsi on meille syntynyt poika on meille annettu. Neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan . Betlehemin seimi muistuttaa jouluyön syntymätapahtumasta . Sillai se pakanoitten valo loistaa jouluna kiitosvirsien kaikuessa ja vielä kiitämme ruuastammekin mitä monet varastavat ja jota myös jaamme toisille mitä työllämme kasvamme itse. Näin kristitty ottaa kaiken lahjana vastaan Jumalan Pojalta joka sikisi Pyhästä syntyi neitsyestä . Kiitos Jeesus . Amen. Jo joulu joutui jo taas ... Tännekin.
- kuolipuolestamme
Syntisten ystävä Jeesus syö ja juo syntisten kanssa . Sellainen Jeesus.
- tyhmääpilkkaa
Jeesus aterioi opetuslastensa kanssa .
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174456
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842499Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731637Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella261394Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641197- 115951
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon19944Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42932- 20931
- 171914