Tapahtui niin kuin on kirjoitettuna profeetta...

SROlta

Tapahtui niin kuin on kirjoitettuna profeetta Jesajan kirjassa: – Ääni huutaa autiomaassa: ”Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!”
Luuk. 3:4

Johannes julisti parannusta syntien anteeksisaamiseksi, koska Jumalan valtakunta oli tullut lähelle. Hän julisti Jumalan tulen ja tuulen saapumista, puintiajan koittamista, ja kuitenkin sanotaan: ”Monilla muillakin tavoin Johannes vetosi ihmisiin julistaessaan heille evankeliumia.” Johanneksen sanotaan siis tuomiota julistaessaan julistaneen evankeliumia. Mitä se voisi tarkoittaa? Laajasti ymmärrettynä myös Jumalan sanan tuomio kuuluu evankeliumin kokonaisuuteen, koska juuri se riisuu oman hurskautemme ja jättää meidät Jumalan armahduksen varaan. Tuomio kaataa omat mahdollisuutemme ja avaa Jumalan mahdollisuuden. Meidän on päästävä irti itsemme pelastamisesta ja suuresta uskonnollisuudestamme ja tehtävä parannusta kaikista synneistä. Jos vaatimusta parannukseen ei tuoda esille siten kuin se Raamatussa on, niin että jokainen suu tukitaan ja koko maailma tulee syylliseksi Jumalan edessä, parannusta ei julisteta oikein, eikä armon tie avaudu sydämelle.
Juha Vähäsarja

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakkaat uskon siskot ja veljet !

      Olen - JUMALAN - lähettämä . . . Johannes.

      Jumala SANOI ---> SINÄ olet MINULLE nyt RAAMATUN henkilönä:

      *** Pyhä Johannes Kastaja *** ---> TOTEUTAN . . . Jumalan tahtoa . . . !

      NIIN ON JUMALA SANONUT . . . SE ON HERRAN TAHTO . . . !

      **********************************************************************

      Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1-9 ---> Sana tuli ihmiseksi

      Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

      Jo alussa Sana oli Jumalan luona.

      Kaikki syntyi Sanan voimalla.

      Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

      Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo.

      Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.

      Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes.

      Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat siihen.

      Ei hän itse ollut tuo valo, mutta valon todistaja hän oli.

      Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.

      ********************************************************************

      ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

      Minun tehtäväni on . . .

      . . . TODISTAA JUMALAN OLEMASSA OLO.

      . . . TODISTAA RAAMATUN TAPAHTUMIA TOSIKSI.

      ********************************************************************

      Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:19-23 --->Johannes Kastajan todistus

      Tämä on todistus, jonka Johannes antoi, kun juutalaiset lähettivät Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?"

      Johannes tunnusti totuuden, hän ei sitä kieltänyt. Hän sanoi:

      "En minä ole Messias." "Mikä sitten?" he kysyivät. "Oletko Elia?" "En ole", Johannes vastasi. "Oletko se luvattu profeetta?" Hän vastasi: "En."

      Silloin he sanoivat: "Kuka sitten olet? Meidän on vietävä vastaus niille, jotka meidät lähettivät. Mitä sanot itsestäsi?"

      Johannes vastasi: "Minä olen ääni, joka huutaa autiomaassa: 'Tasoittakaa Herralle tie!' Niinhän profeetta Jesaja on ennustanut."

      **********************************************************************

      Jesaja 40:3-5 ---> Huutavan ääni kuuluu

      Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

      Kaikki laaksot korotettakoon, kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon; koleikot tulkoot tasangoksi ja kalliolouhut lakeaksi maaksi.

      Herran kunnia ilmestyy: kaikki liha saa sen nähdä. Sillä Herran suu on puhunut."

      **********************************************************************

      TIE ON AUKENEVA

      ........Ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman. Jes. 40:31

      Jesaja 40:3-8

      40:3 Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

      40:4 Kaikki laaksot korotettakoon, kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon; koleikot tulkoot tasangoksi ja kalliolouhut lakeaksi maaksi.

      40:5 Herran kunnia ilmestyy: kaikki liha saa sen nähdä. Sillä Herran suu on puhunut."

      40:6 Ääni sanoo: "Julista!" Toinen vastaa: "Mitä minun pitää julistaman?" Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen:

      40:7 ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, kun Herran henkäys puhaltaa siihen. Totisesti, ruohoa on kansa.

      40:8 Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti.

      Jesaja 40:25-31

      40:25 "Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä.

      40:26 Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä luonut? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki; suuri on hänen voimansa ja valtainen hänen väkensä: ei yksikään jää häneltä pois.

      40:27 Miksi sinä, Jaakob, sanot ja sinä, Israel, puhut: "Minun tieni on Herralta salassa, minun oikeuteni on joutunut pois minun Jumalani huomasta"?

      40:28 Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton.

      40:29 Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin.

      40:30 Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;

      40:31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

      ********************************************************************

      Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

      Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

      Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

      Siunausta ja Herran rauhaa !

      • Jeesus_valitsi_tekstin
        19.3.2017 20:38

        HERÄTYS on . . .
        KEHOITUS PARANNUKSEN TEKOON ja PARANNUS on PELASTUKSEN ennakkoehto !!!

        Johannes Kastaja SANOI:
        "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle" - Matt. 3:2

        Jeesus SANOI:
        "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle" - Matt. 4:17

        Pietari SANOI:
        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        - Apostolien teot 2: 38-40

        Pietari SANOI:
        "Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta."
        - Apostolien teot 3: 19-21


    • lkjköööö

      9 0 90

      • 7564

        6457


    • näineilen

      ... näyn, jossa oli maamöykky, joka oli irti kaivettua maata, siinä oli hiekkaa ja multaa ja maassa kasvavaa kasvillisuutta, mieleeni kohosi tuo aloituksen Sanan paikka:
      ”Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!”

      Luuk. 3:4

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe