ateisteille ideoita syntipäiväkirjaan liittyen
-osta päiväkirja jossa on valmiina päivämäärät
-kirjoita joka päivä teot jotka olivat mielestäsi hyviä tekoja ja jotka olivat huonoja. noin 3 tekoa per päivä riittänee aluksi, mutta kun kehityt alat huomaamaan pienetkin virheet ja tekoja saattaa kertyä monta kymmentä
-pian jo tekojen huomaamisen voi lukea huonoksi teoksi koska se aiheuttaa ylpeyttä
-pian päiväkirjasi on tarkaksi kehittynyttä synnintuntoa ettei tavallinen tallaaja ees pidä tekojasi minään vääryyksinä mutta sinä sen sijaan huomaat että juuri ne kyseiset teot ovat kaikkien väärien tekojen taustalla.
-pian huomaat että kirjoitat samat 10-20 huonoa tekoa joka päivä etkä pääse niistä mitenkään eroon. Hyviäkin tekoja on mutta et halua enää kirjoittaa niitä sillä tiedät että se aiheuttaisi vähintään 5 huonoa tekoa lisää joka päivä.
Tässä vaiheessa pyhä henki onkin ylläsi jo todella voimakkaasti ja huudat Jeesuksen puoleen. JA totisesti, tällainen kun sinusta tulee kirjoittelusi kautta, niin olet taatusti Jumalalle mieleen. Et tekojesi takia, vaan siksi että olet halunnut oppia tuntemaan Jumalan armoa!halleluja!
ps. Jos haluat nii voit käyttää myös esim Excel taulukkolaskenta ohjelmaa jolla voit seurata kehitystäsi. kiitos Jeesukselle sinusta joka tätä luet!
syntipäiväkirja ateisteille
16
78
Vastaukset
- ouhukhkug
Miten vitussa mummon tien yli auttamisesta seuraa huonoja tekoja.
- uskonratkaisu111111111
kirjoita sitä päiväkirjaa niin huomaat kyllä. helpostikin, jos teon vaikuttimet ovat väärät.
- uskonratkaisu111111111
Pallihietön syntielämä koitui Ranskassakin monen kohtaloksi, Amen!
uskonratkaisu111111111 kirjoitti:
kirjoita sitä päiväkirjaa niin huomaat kyllä. helpostikin, jos teon vaikuttimet ovat väärät.
Uskovan vaikutin on hyvin usein väärä, mutta ateistin tuskin on, tähtäimessä kun ei ole iankaikkisuutta taivaassa. Ateisti auttaa koska se on oikein ja koska useimmiten sekä autettava että auttaja saavat hyvän mielen. Ateisit voi auttaa vaikka itse joutuisi siitä jollain tavoin kärsimäänkin. Jos se on sinusta väärä vaikutin niin onko taivaspaikan petaaminen sitten oikea vaikutin?
- Sairasta-puoskarointia
"pian huomaat että kirjoitat samat 10-20 huonoa tekoa joka päivä etkä pääse niistä mitenkään eroon. Hyviäkin tekoja on mutta et halua enää kirjoittaa niitä sillä tiedät että se aiheuttaisi vähintään 5 huonoa tekoa lisää joka päivä.
Tässä vaiheessa pyhä henki onkin ylläsi jo todella voimakkaasti ja huudat Jeesuksen puoleen. "
Tässä vaiheessa olet keinotekoisella itsesi syyllistämisellä tehnyt itsestäsi sekopään, joka huutaisi maailmantuskaansa apua vaikka naapurin ajokoiralta. Juttusi on suoraan sanottuna sairaan mielen tuotetta. - 165
Syntipäiväkirja on tarpeeton ateisteille, koska ateistit eivät tee syntiä.
Määritelmän mukaan synti on Jumalan/Allahin/Shivan/Zeuksen/jne. kieltämä (paha?) teko. Koska ateisti ei usko jumalaa/jumalia olevan olemassa, niin syntejäkään ei ole olemassa.
Oletko syönyt sianlihaa tai käyttänyt sekoitekankaisia vaatteita? Merkitsetkö ne omaan syntipäiväkirjaasi? Jos et, niin miksi et? - a----a
Synti on tarpeeton vanha massojenhallintakäsite, jolla on merkitystä ainoastaan niille jotka käsitteeseen uskovat. Ei muille. Minä en ole enkä tule olemaan syntinen vaikka pierisit verta.
Kuulehan Uskonratkaisu-bebis, olen hyvin pettynyt sinuun. Sinua on jo kehoitettu jättämään tämä palsta, koska sinut koetaan häiriön aiheuttajaksi. Onpa joku sanonut, ettei kirjoituksistasi edes ymmärrä mitään. Minä annan nyt sinulle vakavan käskyn luopua tälle palstalle kirjoittamisesta, koska teet sillä peljon enemmän pahaa kuin hyvää. Ateistit ovat rehellisiä jumaliin uskomattomuudessaan, sinä olet kaikeaa kuvittelemassasi hurskaudessa erittäin epärehellinen - ja annoithan yhdessä viestissäsi ymmärtää, ettet ole edes lukenut Raamattua! Ole siis täst'edes äärimmäisen varovainen sanoissasi ja muista kristillinen nöyryytesi, ettet joudu sille tielle, joka vie kadotukseen ja ikuiseen tuliheIvettiin.
- EiMikäänKiitos
Ainoastaan ateisti vapautuu synnistä.
Kiitos ei mikään!!! - jokseenkinabsurdia
Aloituksessa näkyy täydellisesti se mikä uskon tekee ihan vialliseksi. Olin jo aikeissa ilmoittaa poistettavaksi, mutta olkoon esimerkkinä siitä, miten uskonto sekoittaa pään.
- HasseJ
Aloittajalle kerrottakoon, että itse olen kantanut tahatonta syntipäiväkirjaa pääni sisällä pienestä pitäen, ja edelleen, vaikka olen useamman vuoden tiennyt olevani ateisti. Voin vain sanoa, että sellaista taakkaa ja elämänpilausta en toivoisi pahimmallekaan vihamiehelle, jos minulla sellainen sattuisi olemaan.
On siis perin käsittämätöntä, että aloittajan mielestä ihmisen pitäisi tuntea itsensä täysin kelvottomaksi. Kaiken järjen mukaan ihmisellä on sekä itsensä että toisten kannalta paras olla terve itseluottamus ja siten myös kyky olla armollinen itseään kohtaan. Kukaan ei ole täydellinen, ja yritänkin muistutella itseäni siitä, että täydellisyys on paradoksi, jotain täysin mahdotonta saavuttaa. Hyvään tulee pyrkiä (tai ainakin minimoimaan huonoa), mutta terveesti itseään rakastamalla se onnistuu huomattavasti paremmin kuin kaikesta syyllisyyttä tuntemalla.- uskonratkaisu111111111
Jumalaa miellyttää toi mitä kirjotat. Jeesus sua siunatkoon. Jeesus on kuollu ristillä sun puolestas. Kukaan ihminen ei voi olla täydellinen. Halleluja!
- HasseJ
Mikähän kohta mielestäsi jumalaasi mahtaa kirjoituksessani miellyttää? Sekö, että koen oloni jatkuvasti riittämättömäksi? Sekö, että ymmärrän lähes tulkoon kaikkien muiden ihmisten tavoin, ettei täydellisyyttä ole olemassa?
Et kommentoinut, mitä mieltä olet siitä, että koen jatkuvan syyllisyyden särkevän elämääni, vaikka aloituksessasi juuri kehoitit hakemalla hakemaan vikoja itsestä. Entä jos ehdotuksesi lukee joku vielä huomattavasti itseäni psyykkisesti heikkokuntoisempi henkilö, joka romahtaa täysin ajattelemattoman kirjoituksesi takia, koska menettää viimeisenkin luottamuksensa siihen, että hänessä olisi mitään kelvollista? Oletko valmis ottamaan vastuun siitä, että sinä saatat ns. katkaista kamelin selän, ja laukaiset jossakin ihmisessä itsetuhoisuuden? Toivottavasti ymmärrät jonakin päivänä, ennen kuin ehdit puheillasi vahingoittaa ketään pahasti. Minua surettaa ja kiukuttaa, ettet vielä näe. uskonratkaisu111111111 kirjoitti:
Jumalaa miellyttää toi mitä kirjotat. Jeesus sua siunatkoon. Jeesus on kuollu ristillä sun puolestas. Kukaan ihminen ei voi olla täydellinen. Halleluja!
"Kukaan ihminen ei voi olla täydellinen"
Olet oikeassa, minultakin puuttuvat viat ;)
- EddieVanHurskas
Syntipäiväkirja on kyllä loistava ajatus. Siitähän on apua myös viimeisellä tuomiolla, voi verrata sitä taivaalliseen kirjanpitoon ja kiistää sellaiset synnit, jotka ovatkin jonkun muun tekemiä tai peräti tekaistuja. En tietenkään väitä, että Jumala väärentäisi omaa syntikirjaansa, mutta entäpä jos taivaallisen sotaväen joukossa on pettureita alemmasta maailmasta? Hehän voivat piruuksissaan tehdä vaikka mitä, varsinkin synnittömille ja kilteille.
- palmujenalle
Lähden Pattayalle tammikuussa. Haluatteko "syntipäiväkirjan"? Suosikki kapakkani on Devil's inn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1368019- 615961
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813352Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73103Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101728Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2131719Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3431453Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351212Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931209Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321141