Mitä mieltä olette Mobil 1 5w50 peak life moottoriöljystä.Onko niin paskaa,kuin olen foorumeilla lukenut?.Menettää kuulemma ominaisuudet muutaman tuhannen km jälkeen.Kuumana on tosi lirua väittävät useat.Ainakin paperilla päinvastoin.Visco 100c 17.5....Viscosit.indeksi 180...HTHS arvo 150c 4.4.Onko kellään oikeita käytännön kokemuksia?
Mobil 1 5w50 peak life
34
5405
Vastaukset
- cääc_tö_lukse
Eiköhän se ole myllyyn kuin myllyyn ihanriittävän hyvää. Autoilijoilla on laboratoriotarkkuutta hipovat vaatimukset kotteroilleen ,ettei waan kulahda kone, heh!
Nyt on muuten Castrolin FST Edge hyvässä tarjouksessa Tokmannilla : 4 l pönikkä 34,90 .... - Laajaviskositeetti
Liikaa lisäaineita, jotka nopeasti menettävät ominaisuuksiaan.
- Minimivaatimus
Siksi kannattaa käyttää aitoa tavaraa....
http://www.eneoslatvia.lv/faili/2014/10/specs-en-car-motor_Sustina-0W50.pdf
Tämä japanilainen öljy KESTÄÄ... 100% synteettinen perusöljy. Ei ole krakattua mineraaliöljy kuraa. - JapaninYkkönen
Löytyy aito tavaraa..
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xeneos oil.TRS0&_nkw=eneos oil&_sacat=0 - t873h9fjq
Kaada öljyä astiaan ja paskanna samanlaiseen astiaan.
Sitten voit helposti vertailla.
Paskasi on kyllä kelvotonta, mutta itseppä tutkit...- vertasonnassa
Jumalauta,kaverihan on välkky!Vittu mikä spede!
- Mersumiehille
Nykyautojen uudet moottorit eivät siedä kuuman pään viskositeetiksi lukemaa 50. Yleisin luokitus uusien automallien koneeseen on 5W-30, kuten tuo Castrolin Edge, Mobilin Esp Formula tai Shellin Helix Ultra ym. Vuosia sitten mersumiehet tulivat huollattamaan vanhoja Mersujaan mukanaan kaksi kannua tuota Mobilin 5W-50 liukastetta. Siihen tarkoitukseen varmasti käypänen tavara.
- Minimilaatua
http://www.volvoclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=32200
Älä käytä huonompia öljyjä. - Minimilaatua
http://www.noeu.jx-group.eu/
Älä käytä huonompia öljyjä. - pika-vaihto
Mutta TB:n Gold S -öljyllä kulkee halvalla uudet sekä vanhat...... aikansa.
- mobil5w50
Itse vaihdoin pösöön Mobil 1 5w50 peak life moottoriöljyn. Kyllä se ihan moottoriöljystä menee. Viskositeetti ei välttämättään sovi vain kaikille autoille.
- hohhoijaavaan
Se ei sovi millekään autolle talvella, jos ei ole webastoa tai roikkaa jossa lämmittää.
Paksumpi öljy lisää polttoaineenkulutusta, mutta lieneekö sillä väliä jos sillä saa vanhan moottorin toimimaan paremmin. - hftr6453
5W öljy sopii valtaosaan Suomen autokannasta ympäri vuoden.
- EtköYmmärräViskositeetti
hohhoijaavaan kirjoitti:
Se ei sovi millekään autolle talvella, jos ei ole webastoa tai roikkaa jossa lämmittää.
Paksumpi öljy lisää polttoaineenkulutusta, mutta lieneekö sillä väliä jos sillä saa vanhan moottorin toimimaan paremmin."Se ei sovi millekään autolle talvella, jos ei ole webastoa tai roikkaa jossa lämmittää."
Mobil 5w-50 oli parhaimpia öljyjä kylmässä TM testin mukaan. Päihitti lähes kaikki 5w öljyt kylmäominaisuuksillaan. Joten mihin sitä webastoa/roikkaa tarvii? - hohhoijaavaan
Luin otsikosta että kyse olisi ollut Mobil 15W-50 öljystä, mutta kuten nyt huomasin Mobil 1 5w-50 olevan kyseessä. Samapa tuo, jatkakaa väittelyä. Saisi sitä selkeämminkin kirjoittaa.
- hfh4556
Lexus LFAt tulevat tehtaalta Mobil 1 5W50 öljyt koneessa. Ei sen ihan huonoa sovi olla.
- citros
Ainakin vuoden 2006 TM testissä se oli ihan kärkipään öljyjä. TM sais kyllä tehdä saman testin tämän päivän öljyillä, niin näkis miten nämä krakatut öljyt pärjää.
- citryyna
Mitä hyötyä öljyjä on testailla, kun API, ACEA, VW, BMW, MB yms laatuluokitukset on selkeästi lueteltu purkin kyljessä? Testailu on kallista ja jopa merkityksetöntä, sillä kattaviin testeihin tarvitsisi myös käyttötestin, ei pelkkiä laboratorioarvojen julistuksia. Testitulokset eivät vaikuta mitenkään, kunhan moottorin vaatima laatuluokitus vähintään täyttyy ja viskositeetti on oikea.
Osta vain öljyjä, joissa on kaikista tuoreimmat ja vaativimmat laatuluokitukset listattu purkin kyljessä. Sillä voit vaivatta varmistua öljyn parhaasta laadusta. - rty45656
Ei viimeisin luokitus takaa öljyn korkeampaa laatua, pikemminkin päinvastoin.
- citryyna
Ai että kehityksessä mennään taaksepäin, kun uudempia laatuluokituksia tehdään? Löytyyhän sitä esim API SG luokan mineraaliakin vielä, jos uskoo sen jotain hyvää tekevän modernille suorituskykyiselle ja puhtaasti käyvälle moottorille...
- 1234235423
Mobil 1 taitaa olla harvoja vielä suurimmaksi osaksi PAO öljyjä eli ei tarvi suuria määriä viskositeetinparantajia laajasta viskositeettialueesta huolimatta. Tämä tekee öljystä stabiilin ja kone pysyy puhtaana. Itse käytän tuota vara-autossani jossa kone 80-luvulta. Vaihdan öljyt vain kerran vuodessa 6kk suosituksen sijaan joten PAO on hyvä kun öljy pysyy kauan hyvänä. Ja vanhan vähän kuluneeseen koneeseen 5w-50 on hyvä, tiivistää vähän väljyyksiä. Tuo peak life sisältää myös korkeat määrät ZDDP:tä (1100ppm) joten on hyvä kulumisensuoja mikä pidentää vanhan kuluneen koneen käyttöikää.
- MF-185
ZDDP- ptoisuudet ovat olleet laskemaan päin vuosikymmenien saatossa, lähinnä klassikkoautoissa käytetään.
Sinkki ym. on pahaksi katalysaattoreille.
- fxfxfdss
pao unta näät. jäykkää litkua.
http://pds.mobil.com/Australia-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil1_5W-50.aspx
Tämä versio on vähän parempaa.
http://pds.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/NAXXENPVLMOMobil_1_FS_X2_5W-50.aspx - vähänPohjaa
Vanhassa aidossa PAO- Rally Formulassa 5W-50 pour point on -54.
Nyt Mobil käyttää PAO:ta huippuöljyssään! Siinä on sama pourpoint -54. Sama vanhassa Rally Formulassa!
https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1-extended-performance - EI-ole-PAO
Euroopassa ja Australiassa myytävässä 5W-50 öljyssä pour point on heikko, että se on jätetty pois!
Se on peräti 20 astetta AITOSYNTEETTISTÄ 5W-50 Rally Formulaa huonompi.
http://pds.mobil.com/Australia-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil1_5W-50.aspx - öljynvaihdonaika
käykö kyseinen öljy 1996 vuosimallin fiat tempraan? Onko liian lirua?
- lapsellistajuupaseipäs
Mobil on aina tehnyt erinomaisia öljyjä, aloittajan kysymys outo, yks parhaimpia öljymerkkejä tuskin paskaa tekee....nää esson baarin räkänokka bimmeri pojat voi olla toista mieltä...kyllä äiti sitten illalla pusertaa finnit otsasta.
- bimmeripojathehheh
Osuit naulan kantaan
- poitsujapoitsu
Kyllä bimmeripojat liukuvoiteiden päälle ymmärtää...
- Öljyhistoriaa
Nykyinen Mobil 1 tarvitseea antoksidantteja! SYY! II ja III luokan mineraaliöljyt hapettuu!
Samoin SLUDGE eli öljyliete on mineraaliöljyissä ongelma.
Vanhassa aidossa Mobil 1 täyssynteettisessä PAO öljyssä ei ollut tätä ongelmaa. Ei sludgea ja ei hapettumista.
Broman toi suoraan konttikaupalla Amerikasta paljon Mobil 1 PAO täyssynteettistä 80 luvun lopulta 90 luvulle. Öljy oli pienissä quart muovipulloissa. Niitä myytiin paljon laatikoittain maakuntaan.
Oli Suomessa yleisesti myytyä Mobil 1 5W-50 öljyä paljon parempaa.- khnljnknkj
No nyt se pao-kehari on oppinut uuden sanan: "Sludge".
Tuo ei ole kenellekään oikeasti öljyistä tietäville mikään ihmeellinen sana, mutta se että eräs tunkee sitä nyt uutuutena jokaiseen viestiinsä, on lähinnä huvittavaa ja kertoo millä tasolla "tiedossa" mennään...
:D:D:D
- Dazia
Hyvä ölskä tuo Rally formula 5w50
vuosia olen käyttänyt eri moottoreissa ja hyvin on koneet pelanneet ja kestäneet🤙kyllä voin suositella härmän haastaviin olosuhteisiin. - YUIO
Itse käytin tuota edellisessä -90 autossa joka ajettu 300tkm ja moottori varmasti jo jonkin verran kulunut. Noin vanhassa toleranssit varmaan muutenkin suht isoja. Löysin useammankin syyn miksi tuo sopi vanhaan autooni:
-5W öljyistä Peak Lifella parhaiden joukossa olevat kylmäominaisuudet TM mukaan, sopii hyvin ympärivuotisöljyksi
-50 kuumaviskositeetti hieman vähensi öljynkulutusta kun on paksumpaa kuumana
-50 kuumaviskositeetti auttaa jos kuumenemisongelmia, jäähdytinkin kerran hajosi tuossa autossa ja keitti, kone ei kuitenkaan kärsinyt
-paksu kuumaviskositeetti tiivistää kuluneen ja vanhan koneen hieman väljemmät toleranssit hyvin ja suojaa näin kulumiselta
-Peak lifessa muutenkin erityisesti kulumissuojaan panostettu, sopii satunnaiseen kilpakäyttöönkin. Tämä hyvä vanhassa koneessa johon haluaa hieman enemmän elinvuosia
-Autossa lyhyet välitykset (välitykset loppu 160km/h kohdalla) varsinkin motarilla sai kunnolla huudattaa ja satunnaiseen kilpakäyttöönkin soveltuva öljy tuntuu mukavammalta silloin
-täyttää kuitenkin viimeisimmät API luokitukset ja on täyssynteettinen joten pitää koneen puhtaana ja koko vaihtovälin pysyy hyvänä
-ei kallista ja hyvin saatavilla joka paikasta- YUIO
Ja tärkeimpänä tietenkin että sekä 5w että 50 ovat hyväksyttyjä viskositeetteja ohjekirjan mukaan. Ei kannata laittaa sellaista mitä ohjekirja ei salli.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216845Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562333- 1471887
- 871281
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981085Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91981- 72980
- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon159796