Voiko palata?

luopioolen

Olen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja puhunut kielillä jne.

Olen elänyt sen jälkeen maailmassa maailman tavalla 15 vuotta.

Onko mahdollista luopua synnistä ja palata takaisin vanhurskaaseen elämään?

20

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaikaliii

On varmasti mahdollista. Ja kun sinä sitä mietit, arvaa mistä se johtuu? Onko se sinun oma älynväläys että ajattelet että taitaa se minulle olla parempi kontata tai ryömiä takaisin Jeesuksen ristin luo kuin elää maailmassa ja riskeerata koko ikuisuus? Ei se ole sinun oma ajatus. Jumala puhuu sinulle ja vetää sinua parannukseen Jeesuksen Kristuksen luokse. Jos näin ei olisi, sinä et edes ajattelisi näitä asioita. Sinä olet siis Jumalan kutsussa ja puhutelussa. Isä tarjoaa sinua Jeesukselle Kristukselle. Jeesus odottaa kädet ojossa sinua koska sinä tulet. Tiedät tuhlaajapoikakertomuksen. Isä ei kovin pitkään kuunnellut pojan synnin tunnustuksia kun hän jo pyysi palvelijoitaan tuomaan PIAN parhaat vaatteet ja pukemaan poika niihin. Ja ennen kuin ketään puetaan juhlavaatteisiin, HÄNET PESTÄÄN ja kunnolla ensin. "Jos me tunnustamme syntimme, Hän on uskollinen ja vanhurskas niin että Hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa KAIKESTA vääryydestä. Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri puhdistaa KAIKESTA synnistä.

Koska Isä antaa sinut Jeesukselle heti kun sinä tulet Hänen luokseen, Jeesus ottaa sinut vastaan ja antaa kaikki sinun syntisi sinulle anteeksi. Hän ei koskaan hylkää sinua. Hän pukee sinut juhlavaatteisiin ja ottaa sinut omakseen. Saat heti olla Jumalan oma ja armosta pelastettu Jumalan lapsi. Tämä ei ole tunteista kiinni. Tämä on Raamatun ilmoitus Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta.

Tuhlaajapojan isä armahti poikaa heti kun hän näki pojan olevan tulossa. Isän luokse tulo on uskon hedelmä. Usko saa ihmisen lähestymään Jumalaa. Eihän kukaan muuten tule Jeesuksen luokse. Ja Jeesus armahtaa ihmistä aikaisemmin kun me edes ymmärrämmekään. Uskomalla Jeesukseen saadaan synnit anteeksi. http://www.jaikal.se/48683121

En tiedä oletko lukenut kotisivuni kirjoituksia. Mutta olen kirjoittanut sinne melko paljon anteeksiantamisesta ja anteeksisaamisesta. Olen myös kirjoittanut Pyhän Hengen pilkkasynnistä. Tämä koska monet ihmiset pohtivat jos he ovat syyllistyneet tähän anteeksisaamattomaan syntiin. Siksi he voivat pelätä tulla Jeesuksen luokse. Olen kirjoittanut aiheesta lohduttavan kirjoituksen. Ota aikaa ja lue. http://www.jaikal.se/48683132

• jaikaliii

Aloittaja kysyy että onko mahdollista palata vanhurskaaseen elämään. Siksi tee edelliseen viesiini pienen lisäyksen.

Vanhurskas elämä edellyttää syntien anteeksiantamusta ja saamista. Ihminen saa synnit anteeksi Jeesukselta tulemalla Jeesuksen Kristuksen luokse uskossa Häneen. Sitten Jumala välitömästi vanhurskauttaa ja pyhittää ihmisen itselleen elämään Hänen yhteydessään Hänen tahtonsa mukaista elämää.

Nyt jos sinä olet elänyt vakavissa ja runsaissa tekosynneissä, sinä voit miettiä että miten niistä tekosynneistä pääsee eroon ettei enää tarvitsisi elää niissä. Minä olen ymmärtänyt Raamatusta ja omastakin kokemuksesta että Pyhä Henki ei ole annettu pelkästään Jeesuksesta todistamista varten, voimaksi todistaa Herrasta. Pyhä Henki on annettu myös voimaksi elää vanhurskasta pyhityselämää, siis Herran Jeesuksen kanssa Herralle antautuvaa syntiä vastaan taistelevaa elämää.

Siinä määrin kuin Pyhä Henki saa täyttää sinut ja vallata sinut, Hän sinussa taistelee syntiä vastaan. Hän on voittanut synnin vallan ja Saa.t.an.ana Golgatalla Jeesuksessa Kristuksessa. Siksi sinä voit Hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa, kulkea voittosaatossa synnin voittajana. "Kaiken minä voin Hänessä joka minua vahvistaa".

Mutta älä vaadi itseltäsi täydellisyyttä. Et kykene siihen. Täydellisen Jumalan mielen mukainen elämä edellyttäisi sitä että sinä olisit aina joka päivä ja hetkittäin täynnä Pyhää Henkeä. Siihen ei kukaan ole kyennyt, paitsi Jeesus Kristus. Raamattu ei missään todista että Jeesusta olisi täytetty jatkuvasti Hengellä. Mutta opetuslapsia täytettiin Hengellä jatkuvasti. He eivät siis olleet joka päivä ja hetki täynnä Henkeä. Siksi uskova voi epäonnistua. Siksi Johannes kirjoittaa uskoville Jumalan lapsille että Jeesus Kristus on meidän syntiemme sovitus ja että Hän antaa synnit anteeksi kun me tahdomme elää puhtaasti ja meillä on siihen pyrkimys ja me tunnustamme syntimme, ts. syntisyydemme.

Kun me elämme valkeudessa, Jeesuksen yhteydessä, Jeesuksen veri puhdistaa meitä jatkuvasti juuri tästä syystä kaikesta synnistä. Siksi uskova voi pysyä puhtaana horjumisistaan ja laneemuksistaan huolimatta. Jumala täyttää Hengellään näitä heikkoja vajavia ihmisiä, ei heidän hyvän vaelluksensa tähden ansiosta, vaan armosta, ja siksi jotta heidän vaelluksensa olisi voittoisampaa ja tuottaisi Jumalalle kunniaa. Koska uskova on Jumalan lapsi ja lankeileva sellainen. Jumala nostaa, kantaa ja pelastaa häntä päivittäin ja hetkittäin. Pyhä Henki on uskovaa nostava ja kantava Voima. http://www.jaikal.se/48683151

Syntinen pelastuu Jumalan armosta ja tulee uskoon Jumalan vaikutuksesta armon kautta. Sitten välittömästi Jumala siirtää uskoon tulleen ihmisen sisälle armoonsa. Jumalan armo on uskovan olotila. Uskova varjeltuu perille, ei omalla voimallaan, omalla voimallisella kilvoittelulla vaan Jumalan armossa Jumalan armosta. Jumala tarjoaa uskovalle uutta armoa Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä Siksi Paavali kirjoittaa lohdullisesti: "Pankaa täysi toivonne siihen armoon jota teille tarjotaan Kristuksen Jeesuksen ilmestymisessä". Meidän tulee siis perustaa koko uskon elämämme ja pelastuksemme Jeesukseen Kristukseen eikä itseemme. Laskemme pelastuksemme ja koko elämämme Jeesuksen voimakkaisiin käsiin. Hän kantaa perille asti heikonkin lapsensa, ja varsinkin heikon lapsensa.

• mitä.muuta

Kieliä voi puhua jos opetellut ja vanha voi hurskahdella.
      Mikä ihmeen pyhähenki, tarkoitatko omatunto puhuttelee, mitään ulkopulista pyhää henkeä ei ole olemassa muutakuin kuvitelmissa.

• helluntailainen

Tottakai on. Lienetkö sama henkilö joka kirjoitteli pari päivää sitten toisella palstalla. Kyllä voit palata ja tulla uudelleen Jumalan yhteyteen. Ei armolahjat, jos olet niitä uskoontulon jälkeen saanut, ole este uudistumiselle uskossa.

• luopioolen

En tiedä olenko sama henkilö, kun en muista, kirjoitinko muualle kuin tänne. Joka tapauksessa tässä nyt arveluttaa se, että olenko menettänyt Pyhän Hengen, koska olen tehnyt tahallaan syntiä vuosikausia. Uskon nimittäin niin, että kun on uudestisyntynyt ja sen jälkeen palannut maailmaan (paatunut), niin voi menettää Pyhän Hengen, eikä sen jälkeen voi enää syntyä toista kertaa uudesti (tulla uudestaan Kristuksen omaksi).

• luopioolen

Niin, olen kuitenkin ajatellut, että olisin vielä uskossa, mutta olen lankeillut pitkään ja toistuvasti samoihin synteihin, enkä ole tahtonut luopua niistä ennen kuin nyt taas...

• jaikaliii
        luopioolen kirjoitti:

Niin, olen kuitenkin ajatellut, että olisin vielä uskossa, mutta olen lankeillut pitkään ja toistuvasti samoihin synteihin, enkä ole tahtonut luopua niistä ennen kuin nyt taas...

>>>olen lankeillut pitkään ja toistuvasti samoihin synteihin, enkä ole tahtonut luopua niistä ennen kuin nyt taas..<<<

Ajatteletko tuo tahdon luopua synnistä olevan sinun oma ajatus? Ei se ole. Se on Jumalan vaikutusta sinussa. Jumala puhuu sinulle ja vaikuttaa sinussa tahtomista ja tekemistä niin että Hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi sinulle ja sinussa. Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuisivat, niin myös sinä. Jumala tahtoo myös että me elämme vanhurskasta Häntä miellyttävää elämää. Koska sinä tahdot samaa kuin Jumala, Jumala on sen tahdon ja ajatuksen pannut sydämeesi. Silloin kun näin on, Jumala on tehnyt aloitteen sinun pelastamisekseen vaikuttamalla tahtoaan sinussa. Nyt on sinun asiasi ottaa vastaan Jumalan tarjoama pelastus ja niin antaa Jumalan tahdon tapahtua sinussa ja sinulle.

• luopioolen

Pelkään, että olen mennyt liian pitkälle synnissä ja paatunut, niin että olen hylännyt Jumalan, ja hän ei huoli minua enää takaisin, koska olen pilkannut julkisesti Herran Jeesuksen nimeä. Eikö Raamattu kuitenkin opeta niin, että jos on luopunut Herrasta, niin ei voi tulla enää takaisin: on vain hirmuinen tuomion odotus?

Vai voisiko minulla olla vielä mahdollisuus valita elämä ja vanhurskaus, kuoleman ja synnin sijaan? Tahtoa olisi seurata taas Jeesusta, mutta en tiedä, miten tässä käy.

• Mitä paatuneempana synnintekijänä itsesi esittelet, sen parempi helluntailainen sinusta tulee. Rikosten teko lasketaan eduksi.

• jaikaliiii
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Mitä paatuneempana synnintekijänä itsesi esittelet, sen parempi helluntailainen sinusta tulee. Rikosten teko lasketaan eduksi.

Jos sinulla RepeRuutikallo olis valta päättää ja tuomita, antaisitko suuren rikollisen pelastua? Vai antaisitko mieluummin, ennemin, "hyvän" ja kiltin ihmisen pelastua ja päästä osalliseksi Jumalan siunauksista? Vai antaisitko molempien saada Jumalan siunaukset samasta armosta?

Tuleeko sinun mielestäsi kaikille ihmisille huolimatta ihmisen entisestä elämästä ja teoista tai ansioista antaa mahdollisuus uuteen alkuun ja uuteen elämään, syntien anteeksisaamiseen? Vai tuleeko meidän valita pelastukseen kelpaavat ihmiset ja niin sulkea pelastuksen ovi joiltakin ihmisiltä?

Huolimatta siitä mitä sinä ajattelet tästä asiasta, Jumala antaa jokaiselle katuvalle Hänen puoleensa kääntyvälle Jeesuksen luokse tulevalle ihmiselle saman mahdollisuuden, uuden elämän ja syntien anteeksiantamuksen. Jumala ei erottele ihmisiä suuriksi syntisiksi ja pieniksi syntisiksi. Raamattu sanoo yksinkertaisesti että kaikki ihmiset ovat tehneet syntiä ja ovat syntisiä ja synnin alla ja tarvitsevat Pelastajaa ja pelastuksen. Ja Jeesus on ainoa Pelastaja. Jeesus pelastaa sen, joka uskoo Häneen ja tulee Hänen luokseen sekä tunnustaa syntinsä ja kääntyy niistä pois. Ja henkilöön ei katsota.

• jaikaliii

Hyvä ihminen! Sinä olet Jumalan kutsussa ja Jumala kutsuu sinua Jeesuksen luokse ja sisälle pelastukseen. Et muuten näitä asioita pohtisi. Uskoon tulomme johtuu siitä että Jumala kutsuu meitä, Jumala puhuu meille ja vetää meitä Jeesuksen Kristuksen luokse.

Nyt kun sinä tahdot tulla, Jumala vetää sinua luokseen. Mutta Jumalalla on vihollinen joka ei tahdo että sinä tulet Jeesuksen luokse ja pelastut. Hän puhuu sinulle vastoin sinun pelastustasi. Hän puhuu sinulle tuomiota. Mutta Pyhä Henki puhuu armon sanoja koska Hän on armon Henki. Pyhä Henki on myös totuuden Henki. Jumalan armo ja totuus tuli Jeesuksessa Kristuksessa. Jumalan armo ja totuus kulkevat käsikädessä. Siksi Jumalan totuus tarjoaa aina armoa. Muista tämä: JUMALAN HENGEN ILMOITTAMA TOTUUS SYNNISTÄ TARJOAA AINA ARMOA JA ANTEEKSIANTAMUSTA!!!

Et ole pikannut niin ettei Jumala antaisi sinulle anteeksi jos uskot Jeesukseen ja tulet Hänen luokseen. Herran luona on anteeksiantamus ja armo. http://www.jaikal.se/48683132

• luopioolen
        jaikaliii kirjoitti:

Hyvä ihminen! Sinä olet Jumalan kutsussa ja Jumala kutsuu sinua Jeesuksen luokse ja sisälle pelastukseen. Et muuten näitä asioita pohtisi. Uskoon tulomme johtuu siitä että Jumala kutsuu meitä, Jumala puhuu meille ja vetää meitä Jeesuksen Kristuksen luokse.

Nyt kun sinä tahdot tulla, Jumala vetää sinua luokseen. Mutta Jumalalla on vihollinen joka ei tahdo että sinä tulet Jeesuksen luokse ja pelastut. Hän puhuu sinulle vastoin sinun pelastustasi. Hän puhuu sinulle tuomiota. Mutta Pyhä Henki puhuu armon sanoja koska Hän on armon Henki. Pyhä Henki on myös totuuden Henki. Jumalan armo ja totuus tuli Jeesuksessa Kristuksessa. Jumalan armo ja totuus kulkevat käsikädessä. Siksi Jumalan totuus tarjoaa aina armoa. Muista tämä: JUMALAN HENGEN ILMOITTAMA TOTUUS SYNNISTÄ TARJOAA AINA ARMOA JA ANTEEKSIANTAMUSTA!!!

Et ole pikannut niin ettei Jumala antaisi sinulle anteeksi jos uskot Jeesukseen ja tulet Hänen luokseen. Herran luona on anteeksiantamus ja armo. http://www.jaikal.se/48683132

No, tuota toivon, ja katson, miten kauas tämä mielenmuutokseni kantaa. Kiitos rohkaisun sanoista, jaikalii.

• jaikaliii
        luopioolen kirjoitti:

No, tuota toivon, ja katson, miten kauas tämä mielenmuutokseni kantaa. Kiitos rohkaisun sanoista, jaikalii.

Lue kotisivultani uskoontulokertomukseni. Jos et jaksa lukea koko kertomusta, lue lopusta jättäytyminen. Siinä oli kova hengellinen taistelu. Mutta Jumalan Sana voitti minut. Hän tuli ja pelasti minut. Muuten en tässä istuisi ja kirjoittaisi tätä sinulle, minä olisin kuollut ajat sitten. Sama Sana nostaa ja pelastaa sinutkin. Lue!

• joku123vain

Itse uskon että uskovainen kerran luopuessaan ei voi palata takaisin uskoon, mutta olen sitä mieltä, että kun olet sydämessäsi epävarma asiasta niin sinulla on mahdollisuus tehdä vielä parannus ja lopullisesti hylätä synti ja pyrkiä pelastumaan. Kun olet asiasta epävarma, niin en tulkitsisi tätä sinulle tietoiseksi ja kadottavaksi synniksi. Ja kun taidat tietää, mitä Raamattu asiasta sanoo, niin voit alkaa uskoa tämän ja sitten alkaa elämään uutta vanhurskasta elämää aidon Jumalan yhteydessä. Mutta älä enää syntiä tee.

• luopioolen

Joo, koetan olla lankeamatta. Näen nyt synnin vakavana ja pahana asiana, minkä "näön" olin kadottanut... Jospa tämä lähtisi tästä taas sujumaan.

• jaikaliii

>>>lopullisesti hylätä synti ja pyrkiä pelastumaan<<<

Kovin on evankeliumis ihmiskeskeistä. Vai tulis pyrkiä pelastumaan???
        Missä Raamatussa niin sanotaan? Minun Raamattuni kehottaa meitä antamaan pelastaa itsemme. Me emme kykene pelastamaan itseämme emmekä pelastumaan omilla pyrkimyksillämme. Siksi sJumala lähetti Poikansa pelastamaan meidät. Hän pelastaa meidät kun me annamme itsemme Hänelle Hänen pelastettavakseen.

• luopioolen
        jaikaliii kirjoitti:

>>>lopullisesti hylätä synti ja pyrkiä pelastumaan<<<

Kovin on evankeliumis ihmiskeskeistä. Vai tulis pyrkiä pelastumaan???
        Missä Raamatussa niin sanotaan? Minun Raamattuni kehottaa meitä antamaan pelastaa itsemme. Me emme kykene pelastamaan itseämme emmekä pelastumaan omilla pyrkimyksillämme. Siksi sJumala lähetti Poikansa pelastamaan meidät. Hän pelastaa meidät kun me annamme itsemme Hänelle Hänen pelastettavakseen.

Olisiko tuossa kuitenkin väärinkäsitys? Koin joku123vain kirjoituksen auttavana. Ehkä hän ei kuitenkaan tarkoittanut itse itsensä pelastamisen yrittämistä vaan sitä, mitä joku saarnaaja on joskus kuulteni sanonut:

"Pelastusta ei voi ansaita, mutta sen voi menettää."

Noin minä itsekin uskon ja toivon, että en ole sitä vielä menettänyt, ja että en menettäisi sitä tulevaisuudessakaan palaamalla takaisin täydelliseen pimeyteen ja syntielämään.

• jaikaliii
        luopioolen kirjoitti:

Olisiko tuossa kuitenkin väärinkäsitys? Koin joku123vain kirjoituksen auttavana. Ehkä hän ei kuitenkaan tarkoittanut itse itsensä pelastamisen yrittämistä vaan sitä, mitä joku saarnaaja on joskus kuulteni sanonut:

"Pelastusta ei voi ansaita, mutta sen voi menettää."

Noin minä itsekin uskon ja toivon, että en ole sitä vielä menettänyt, ja että en menettäisi sitä tulevaisuudessakaan palaamalla takaisin täydelliseen pimeyteen ja syntielämään.

Minä olen tänä päivänä kokenut Jumalan puhuvan minulle Joh 6:37 jakeen Sanan kautta. "Sitä, joka tulee minun luokseni, minä en IKINÄ heitä ulos."
        Jos siis joku, kuka tahansa tulee Jeesuksen luokse, Jeesus ei IKINÄ heitä ulos. Tämä on IKUINEN PELASTUS, koska Herran Jeesuksen Kristuksen luona on pelastus ja Hän on personoitu Pelastus.

Sinä mainitsit että pelastuksen voi menettää. Kyllä varmasti, mutta ei Jeesuksen ja Jumalan puolelta. Niin kauan kuin ihmisellä on tahto ja pyrkimys pyhitykseen ja hän pitää kiinni Jeesuksen Kristuksen kädestä tai helmasta, hän pelastuu. Häntä ei mikään voi erottaa Jumalan rakkaudesta joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Jos meitä ei mikään voi erottaa Jumalan rakkaudesta, ei meitä voi mikään eroottaa myöskään Jumalan armosta. Tämä koska nämä molemmat ovat Jeesuksessa Kristuksessa. Vasta sitten jos me menetämme Herran Jeesuksen Kristuksen, silloin me menetämme pelastuksen. Mutta koska Jeesus ei IKINÄ heitä meitä ulos,pois luotaan, me saamme PYSYVÄSTI jäädä Jeesuksen Kristuksen luokse.

Jos nyt joku jättää Jeesuksen, Jeesus ei jätä häntä. Jeesus on mukana siellä synnin teilläkin. Jos Jeesus ei olisikaan mukana, Hän lähtee etsimään kadonneita ja karanneita lampaitaan lyödäkseen ne alas ja tuomitakseen kadotukseen, NIINKÖ??? Ei tietenkään!!! Hän lähetee etsimään palauttaakseen karanneen lampaansa laitumelle ja yhteyteensä. Jumala ei hylkää sitä joka kerran on Hänen omakseen tullut. Eihän maallinenkaan Isä hylkää lastaan kovin helposti. Jumalalla on paljon enemmän kärsivällisyttä ja rakkautta ja armoa lapsiaan kohtaan kuin yhdelläkään ihmisellä. Näi me jokainen pelastumme yksin armosta ja yksin uskosta.

• joku123vain_

Kyllä varmasti lähtee :) se on hyvä että nyt koet synnin noin, se auttaa pysymään oikealla tiellä ja vielä tarkennan, että itse uskon, että nimenomaan tietoinen synti kadottaa, ei tahattomasti tehty synti. Jos joskus lankeat, niin ei tarvitse silti alkaa pelkäämään, että joudut helvettiin, jos tosiaan tuo lankeaminen on tapahtunut tiedostomattomasti. Herran siunausta ja toivoa sinulle ja elämääsi.

• Tervetuloa.kotiin

"Olen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja puhunut kielillä jne.

Olen elänyt sen jälkeen maailmassa maailman tavalla 15 vuotta.

Onko mahdollista luopua synnistä ja palata takaisin vanhurskaaseen elämään?"

On mahdollista tulla Jeesuksen luo ja antaa uudestaan elämäsi Hänen käsiinsä, mutta ilman mitään omia ansioitasi. Jos luotat omiin ansioihisi, hurskauteesi, kielillä puheeseesi, ulkonaiseen hengellisyyteen, synnittömyyteesi et voi samanaikaisesti omistaa Jeesusta. Jompi kumpi, joko sinä itse tai Jeesus voi olla herrasi.

Olen itse ollut samankaltaisessa tilanteessa. Kadu ja tunnusta syntisi Jumalalle, tee sydämessäsi parannus, mutta älä luule, että sinusta koskaan voisi täysin syynnitöntä tulla. Syntisi on sovitettu, tämä on evankeliumin sanoma.

Mutta vanhurskas ei rakasta syntiä, syntiin langettuaankin ja itsensä syntiseksi kokiessaan, hän elää jatkuvassa herätyksen ja valvomisen tilassa.

Hylkää jumalaton elämäsi ja palaa Jeesuksen tykö. Hän ei käännä selkäänsä katuvalle syntiselle.

Tuhlaajapoika-kertomus: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 15:1&rnd=1449608656196

Luukas 15:17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
      18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
      19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
      20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
      21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.
      22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
      23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
      24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.
      Luukas 18:10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
      11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
      13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
      14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
      Markus 2:5 Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".
      Markus 2:16 Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?"
      17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
      Joh. 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1420
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      290
      1255
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1038
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1019
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe