Suzuki on käsittääkseni laadukas ja vahva auto, mutta myynti suomessa aivan käsittämättömän onneton. Johtuuko osittain siintä, että esim ruotsissa hyvin myyvää S Cross etuveto dieseliä ei tuoda maahan? Suzukista puuttu Power of stingiä ja Genesistä ja tyypillinen ostaja suomessa on yli 55 mies, joka vaihtaa pitkät kalsarinsa vain kahdesti kuukaudessa. Suomeen on tuotu vain yhtä Suzuki mallia, jossa oli riittävästi Daunforssia ja kuuleria, eli Grand Vitara V6.
Suzuki suomessa
15
161
Vastaukset
- jfklsjfklsfksldkl
Suzuki Suomessa on vähänkuin Suomi nykyään muutenkin, ei viitsitä edes yrittää.
- nissannavara
No ei maahantuojaa voi ainakaan syyttää haluttomuudesta, tuohan se maahan jimnyäkin ja sitä sentään on tänäkin vuonna myyty peräti 3kpl. Oiskohan tuota 2wd diesel s crossia menny yhtään enempää ☺.
- vitara_mielessä
Kumpa joku kertoisi ilman vittuilua asiallisesti, että miksi tolla myynti volyymilla olevaa autoa tuodaan maahan? Noille kolmelle asiakkaalle varmaan olisi auto saatu toimitettua tehtaalta. Nyt neljäs osa maahantuojan netti sivuista rummuuttaa kyseistä autoa, joka ei käytännössä kiinnosta ketään. Miten olisi etuvetoiset vitara ja s cross?
- Jimnyx
Jimnyä mollataan muka liian alhaisten myyntilukujen perusteella, ja jopa sen maahantuonnin järkevyys kyseenalaistetaan. Autoalan tiedotuskeskuksen mukaan ensimmäisellä vuosipuoliskolla rekisteröitiin 6 Jimnyä, saman verran kuin esimerkiksi Renault Traficia tai Peugeotin RCZ-mallia. Pitäisikö nekin siis ampua tuontilistalta alas?
Vilkaiskaapa samalla, millaista kalustoa on Jimnyn alapuolella. Turhakkeita kaikki? http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/vuosittain/2015/henkiloautojen_ensirekisteroinnit_malleittain_1-6_2015- vitara_mielessä
Älä hyvä mies ota itseesi, eikä tässä kukaan hauku Jimnyä, ihmetystä herättää vain maahantuojan lokiikka tuoda maahan huonosti myyvää, hyvin myyvän sijaan.
Mitä noihin Rellun ja Pösön mainitsemiisi malleihin tulee, niin Rellu sekä Pösö tuo myös maahan hyvin myyviä etuveto crossowereita, joten vertauksesi ei ole millään lailla järkevä. Jimnyn maahantuonti olisi ihan ok, jos myös hyvin myyviä malleja tuotaisiin. Joku täällä kertoi Suzukin suomessa keskittyvän nelivetoisiin autoihin pelkästään????? Minulle opetettiin jo kauppiksessa 70 luvulla, että kannattaisi keskittyä bisneksessä hyvän tuloksen tekoon.
Väitän kiven kovaan, että jos joku alkaisi tuomaan suomeen pelkkiä etuvetoisia Suzukeja, sekä bensa, että diesel koneella ja eri varustetasolla, niin kyseisen kaverin/firman tulos olisi helvetisti suurempi nykyistä maahantuojaa Suzukin osalta. Siinä toisin sanoen tehtäisiin bisnestä ja tulosta, eikä haukoteltaisi.
Nissanin myyntitykki käskaissa nelivetoisten osuus suomen myynnissä on vain hieman alle 30% ja Opel Mokalla vieläkin alhaisenpi, jotain 20% luokkaa. Eli tuodaan maahan myyntiin autoja, joita kyseisessä maassa asiakas haluaa ostaa.
- KilpailuKovaa
Suzuki,kuten muutkin Japani-Korea linjan autot ovat laadukkaita&luotettavia autoja kuten tiedetään,nyt on vaan niin että Suomen markkinat ovat aivan mitättömän pienet eikä esim Suzukille merkitse taloudellisesti mitään koska mikäli autoja ruvettaisiin räätälöimään Suomen säännöksiin,sopiviin varusteisiin ja mietittäisiin millä malleilla aloitettaisiin niin myös huolto&varaosat myymäläverkostoineen kuin itse Suzuki myyntipisteet järjestettävä=Hirmukallis juttu!
Esim Suzuki Alto pikkuauto jota tänne taannoin tuotiin oli tehty Intiassa ja siellä kova juttu hirveät myyntimäärät eikä tarvi satsata kolaritesteihin,turvapusseihin,päästöihin,talviominaisuuksiin eikä varusteisiin ym kuten EU markkinoilla tarviisi.
On siis suuntautunut merkkinä muihin maanosiin enemmänkin tyyliin Aasia,Kauko-Itä,Japani,Intia,Thaimaa..sekä näkyyhän Suzuki autoja Etelä Euroopassa toki ja lisenssivalmistusta taatusti eri puolilla maapalloa monillekkin malleille.
Löytyy monia muitakin automerkkejä joita ei tuoda tai tuonti todella vähäistä Suomeen ja markkinathan myyntiluvuillaan ne on jotka tehtaita kiinnostavat,täällä ne on hyvin tiukasti jo kilpaillut tuossakin pikkuauto/keskikoon luokassaja voluumiltaan kuitenkin pienet.- KilpailuKovaa
Itseltä löytyy myös housuista jotain kovaa, haluatteko nähdä?
- xcuvibonipmlpojpo
Onhan Altossa ihan normaalit turvavarusteet, airbagit ja päästötkin ovat pienet, alkuperäisversiossa 103g/km ja VVT-mallissa 99g/km, talvivarusteissakin löytyy istuinlämmittimet jotka ovat vieläpä hyvin tehokkaat, penkki lämpiää nopeasti ja varsinainen lämmityslaitekin on hyvä. Varustelu muutenkin on hyvä, GL-mallissa jo on kaukosäätöinen keskuslukitus, ilmastointi, sähköikkunat, jne.
Muotoilu on makuasia mutta minusta Alto on kilpailijoihinsa nähden asiallisimman näköinen, varsinkin sisustus jossa ei ole suuremmin peltipintaa näkyvissä kuten kilpailijoissa, Alton kojetaulu on asiallinen eikä mikään lelumaisen näköinen kuten kilpailijoissa, jne.
Harmi ettei Alto kuitenkaan löytänyt enempää ostajia vaikka hintakin oli edullinen. Tämän kokoluokan autot ei oikein Suomessa taida mennä kaupaksi vaikka valinnanvaraa on nyt jopa enemmän kuin silloin kun Alto esiteltiin keväällä 2009.
- vitara_mielessä
Kiitoksia asiallisesta vastauksesta. Joku juttu siinä Suomen osalta on juuri se, ettei volyymia haluta kasvattaa, siksi suosikki malleja ei tuoda? Kun S Cross tuli markkinoille, maahantuoja kertoi tavoitteiden olevan saman, kuin nissanin quaskhailla suomessa (huh). 2 wd mallia meni mukavasti ja se poistettiin oitis myynnistä? Eli tuo myyntitavoite oli höpinää. Eli, nyt jos Vitaraa alkaakin menemään hyvin, alkaa maahantuoja tuomaan ainoastaan avo-Vitaraa.
- ethetheth
Hauska myös miten tuo uusi Vitara upealla värillä sitten kerää huomattavasti enemmän katseita kun nuo hiirenharmaat Premiumit
- vitara
Mulla onkin kitara.
- Jimnyx
http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/suzuki/-suzuki-baleno-10-boosterjet-2016-review/
Saataisko tuo alkavana vuonna Suomeen? Nelimetrinen auto, joka sivukuvassa näyttää jotenkin perinteisemmältä kuin kilpailijat samassa kokoluokassa. Joku voisi jopa kutsua tyyliä vanhanaikaiseksi...- maahantuoja
Valitettavasti autoa ei tulla suomessa näkemään. Jimny mallia tuomme kyllä.
- maahantuoja
maahantuoja kirjoitti:
Valitettavasti autoa ei tulla suomessa näkemään. Jimny mallia tuomme kyllä.
Tarkennus vielä, "mallilla" tarkoitamme samaa, mitä cheekkikin neuvoo ottamaan kappaleessa "Ota mallia". Tässä tapauksessa mallimme on nimeltään Jimny ja materiaalina on pahvi. Toimitamme myös valokuvan mallista, eli valokuvamallin.
- mahaanjuoja
maahantuoja kirjoitti:
Valitettavasti autoa ei tulla suomessa näkemään. Jimny mallia tuomme kyllä.
Auto näyttää mahdollisesti liian suositulta joten tulisi liikaa töitä, on paljon mukavampaa meillä täällä maahantuontitoimistossa tulla töihin klo 12, istua kahvilla pari tuntia ja lähteä taas kotiin nukkumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882