Raamatun tärkein sanoma?

AnselmiToiwiainen

Mielestäni yksi Raamatun tärkeimmistä sanomista on Jeesuksen sanat: "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Siinä on ikuisen elämän ehto.

56

1567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä se näin on. Parannuksentekoon monen uskossaeläminen tyssää. Olisi kivampi elää vain armossa, jatkaen synnissä niin kuin ennenkin. Ei armo ja anteeksiantamus kuitenkaan ilman parannuksentekoa ole voimassa. Pitää tarvittaessa tehdä tuntuvia leikkauksia elämässään.
      Ihminen voi vielä uskossakin lankeilla omiin heikkouksiinsa. Jos usko on terveellä pohjalla, tulee lankeemuksen jälkeinen rankka katumus, joka johtaa itsestään parannuksentekoon. Ajan mittaan oppii välttelemään tilanteita, joista niitä tulee, ja tällä tavoin vanhurskaan polku kirkastuu kirkastumistaan Kristuksen päivään asti.
      Hyvää parannuksentekoa kaikille täällä!

• Kaikille pitää sisällään myös minut itseni. En latele sanoja korkeuksista.

• Erkki1

Vetäkää vittu päähän ja paetkaa vuorille, ei ole muuta sanomista kaikkien uskontokuntien edustajille.

• taneko

Ei ole korkeuksista sanottua tehdä parannus, se on henkilökohtainen asia. Minun täytyy tehdä. Älkää olko niin ylpeitä, että ette viitsi parannusta tehdä: Mikä minussa on on ollut väärin on ollut väärin, siitä pyydän armoa. Jos juntti on väärin tehnyt: kumpi on tärkeämpää oikeus vai sinä itse. Jos ihminen ajattelee, että minä itse, niin on hän melkoinen jumala mielestänsä. Kyllä sellainen nokkasauhu nousee nenästä, kun menee vääriin paikkoihin.

• Niinkötodella
        Erkki1 kirjoitti:

Vetäkää vittu päähän ja paetkaa vuorille, ei ole muuta sanomista kaikkien uskontokuntien edustajille.

Sekö oli sinun sanomasi?

• Kirjoitalisää

Kirjoitat hyvin ja oikein. Missä luuraat yleensä?

• Anonyymi
        UUSI
        taneko kirjoitti:

Ei ole korkeuksista sanottua tehdä parannus, se on henkilökohtainen asia. Minun täytyy tehdä. Älkää olko niin ylpeitä, että ette viitsi parannusta tehdä: Mikä minussa on on ollut väärin on ollut väärin, siitä pyydän armoa. Jos juntti on väärin tehnyt: kumpi on tärkeämpää oikeus vai sinä itse. Jos ihminen ajattelee, että minä itse, niin on hän melkoinen jumala mielestänsä. Kyllä sellainen nokkasauhu nousee nenästä, kun menee vääriin paikkoihin.

Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!

• TeroTiili

No paljon on tarvittu sanoja tuon ilmaisemiseen, ettäkö paljon sanoja.

• Hyvä, sittenpä ymmärsit. Kaikki ei ymmärrä alkeitakaan.

• Vastauksiin

Tärkein sanoma on Jumalan hyvyys, myös että Jumala on ehdoton auktoriteetti, ihminen ei voi tuomita ketään kadotukseen. Siinä se, liian yksinkertainen asia monille meistä. Yhden ainoankin hyvän ihmisen tavannut voi ymmärtää.

• KiinnostaaTietää

Monennellako sijalla aloittajalle on Jeesuksen rakkauden kaksoiskäsky? Jeesus sanoi että siihen sisältyy lait ja profeetat.

• thrthyt

Vain parannuksen tehnyt ihminen, joka on kokenut pelastuksen, voi rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiään.

• AnselmiToiwiainen

Sanoin aloituksessa, että "yksi tärkeimmistä". Esille ottamasi on yhtälailla tärkeä. Minulla ei ole kykyä rakennella mitään tärkeysjärjestystä. Aloituksen sanomaa pidän kuitenkin siksi tärkeänä, että ne ovat Jeesuksen sanoja ja ne ovat tienviitta ikuiseen elämään.

• Parannukseen kuuluu, se että aletaan harjoittamaan lähimäisen rakkauta, ja rakkautta Jumalaan.

Minun nähdäkseni ne ovat paljolti samaa asiaa, ei ole toista ilman toista.

• Mutta kyllä lähimmäisen rakkaus on Raamatun ydinsanoma.

• AnteroOnninpoika
        Mikko.A kirjoitti:

Mutta kyllä lähimmäisen rakkaus on Raamatun ydinsanoma.

On se toki tärkeä, mutta ei mielestäni tärkeämmästä päästä kuitenkaan. Siinähän korostetaan ihmisen tekemistä.
        Mielestäni Raamatun tärkein sanoma on sitä on se, mitä Jumala on tehnyt meille ihmisille. Jos ei Jumala olisi tullut Pojassaan meitä pelastamaan, ei meillä olisi mitään toivoa.

• Anonyymi
        AnselmiToiwiainen kirjoitti:

Sanoin aloituksessa, että "yksi tärkeimmistä". Esille ottamasi on yhtälailla tärkeä. Minulla ei ole kykyä rakennella mitään tärkeysjärjestystä. Aloituksen sanomaa pidän kuitenkin siksi tärkeänä, että ne ovat Jeesuksen sanoja ja ne ovat tienviitta ikuiseen elämään.

Niinpä!

• Anonyymi
        Mikko.A kirjoitti:

Mutta kyllä lähimmäisen rakkaus on Raamatun ydinsanoma.

Läpi kokoraamatun tärkein sanoma on Jumalan suunnitelma ihmisten pelastamiseksi että kukaan ei joutuisi kadotukseen ja eroon Jumalasta.Sillä kateuteen asti hän halajaa takaisin itä henkeä jonka hän on laittanut meihin asumaan. Jeesus sanoo että joka uskoo minuun elää vaikka olisi kuollut . Ilman Jeesuksen uhria Golkatalla meistä ei pelastuisi yksikään.

• rusinat_pullasta_

Raamattu itsessään on tärkeä sanoma.

• joka.sana.rusinaa

Hyvä huomio. Kun ostin uuden Raamatun, päätin etten alleviivaa mitään. Jokainen sana, jopa kirjain alkuperäisessä, on yhtä tärkeä. Alleviivaukset vain vievät huomion, kun sivulla olisi paljon muutakin, mistä Jumala haluaa puhua.

• SelmaToipilainen

Tämä on mielenkiintoinen raamatunkohta: voiko olla toista ilman toista. itsestä on joskus tuntunut, että järjestys tulisi olla toinen eli uskokaa evankeliumi ja tehkää parannus. Nimittäin: Parannus on uskon hedelmä! Tosin pietistisen perinteen mukaisesti korostetaan henkilökohtaisen parannuksen merkitystä.

Lutherin käsitys parannuksesta on sellainen, että että Jumalan vaikuttama katumus saa aikaan parannuksen, mutta Lutherkin korosti ensisijaisesti uskon merkitystä.

• maustekala

Parannus tarkoittaa mielenmuutosta. Täytyy tapahtua ensin parannus ennen kuin kääntyy Jeesuksen puoleen. Eihän väärällä mielenlaadulla voi häntä lähestyä. Tottakai täytyy uskoontulon jälkeenkin tehdä monesti parannusta ja omistaa oikea mielenlaatu Jumalan sanan edessä. Daavidilla oli oikea mielenlaatu ja hän sai myös syntinsä anteeksi. Hän todella katui syntiään eikä jatkanut synnin harjoittamistaan. Saul sen sijaan ei saanut anteeksi, koska hän ei katunut vilpittömästi, vaan rakasti vääryyttä. Näin minä olen ajatellut asian.

• SelmaToipilainen

Niinhän se tarkoittaa parannus mielenmuutosta nimittäin. Mutta omin voimin sekään ei tapahdu, vaikka Raamatussa siihen kehotetaankin. Samoin kuin uskoakaan ei ihminen voi ottaa ilman Jumalan myötävaikutusta. Katumus on ilman muuta parannukseen välttämätön. Muunlainen parannus on turha.

• K.T.USA
        maustekala kirjoitti:

Parannus tarkoittaa mielenmuutosta. Täytyy tapahtua ensin parannus ennen kuin kääntyy Jeesuksen puoleen. Eihän väärällä mielenlaadulla voi häntä lähestyä. Tottakai täytyy uskoontulon jälkeenkin tehdä monesti parannusta ja omistaa oikea mielenlaatu Jumalan sanan edessä. Daavidilla oli oikea mielenlaatu ja hän sai myös syntinsä anteeksi. Hän todella katui syntiään eikä jatkanut synnin harjoittamistaan. Saul sen sijaan ei saanut anteeksi, koska hän ei katunut vilpittömästi, vaan rakasti vääryyttä. Näin minä olen ajatellut asian.

Daavid teki raskaan rikoksen YAHWEa vastaan määräämällä sadanpäämiehen eturintamalle kuolemaan saadakseen hänen vaimonsa
        omakseen nähdessään naisen kylpevän alastomana,ihastuen naiseen.
        Ajatella Jumalan valitun tekevän sellaisen rikoksen ? Mekin voimme tehdä samoin olematta edes Jumalan lapsia.Se on taas eri asia saammeko sen anteeksi,mutta sitäkään ei kukaan tiedä ?Sitä varten on "tuomiopäivä".

• maustekala
        K.T.USA kirjoitti:

Daavid teki raskaan rikoksen YAHWEa vastaan määräämällä sadanpäämiehen eturintamalle kuolemaan saadakseen hänen vaimonsa
        omakseen nähdessään naisen kylpevän alastomana,ihastuen naiseen.
        Ajatella Jumalan valitun tekevän sellaisen rikoksen ? Mekin voimme tehdä samoin olematta edes Jumalan lapsia.Se on taas eri asia saammeko sen anteeksi,mutta sitäkään ei kukaan tiedä ?Sitä varten on "tuomiopäivä".

Olisit ottanut jonkun Raamatunpaikan sanojesi tueksi. Tuskin vain olisit löytänyt yhtään sopivaa kohtaa Raamatusta. Siellä kuitenkin sanotaan: "Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon". (Sananlaskut 28:13)Näin juuri Daavid teki. Myös jokainen muukin saa anteeksi syntinsä, kun tekee samalla tavalla. Ei Jumala niin julma ole, että tahtoisi jättää meidät viimeisen tuomion varaan. Hän kehottaa sensijaan: "Tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi". (Jesaja 1:18) Siellä missä ihminen näkee olevansa syntinen, on Jumalan armo aina syntiä suurempi, koska hän t a h t o o armahtaa jokaista.

• SelmaToipilainen

Jatkan vielä. Aloituksen otsikko kun oli kysymysmerkillä varustettu, niin voisi kai tuoda rinnalle itselle merkityksellisimpiä raamatunkohtia. Äkkiseltään tulee mieleen kaksi: Niin paljon on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän. Toinen: Ja enkelit sanoivat: Älkää pelätkö. Teille on tänä päivänä syntynyt vapahtaja,Kristus Herra, Daavidin kaupungissa.

• AnteroOnninpoika

Totta. Ottamissasi jakeissa korostuu nimenomaan se, mitä Jumala on meidän tähtemme tehnyt. Se on elintärkeää.

• pieleenmeni

STOP heti.Ehdoton väärennyt "AINOAN POIKANSA".Luomiskertomuksen jälkeen JUMALAN POJAT,huomaa JUMALAN POJAT,riemuitsivat luomisen
        tuloksista.Tällä tavalla nääs kirkolliset häpäisevät raamattua väärennyksillään.Nyt ei enää kolminaisuuoppi pidä vettä ollenkaan,koska
        henkipersoonia onkin lukematon määrä,mitä ei raamatussa mainita.Se meni
        kirkko-hierarkian arvailuiksi vastoin totuutta.

• isommanherra

Kojaus ,KRISTUS NAZARETILAINEN,eikä Kristus-Herra ?

• Näitälisääpalstalle

Kerrankin järkevä keskusteluketju.

• Euodia

Jotta voi uskoa evankeliumiin sinun täytyy lukea sitä koska usko tulee Kristuksen sanan kuulemisesta! No kun luet Jumalan sanaa huomaat, että parannsu tulee sinusta sisältäpäin ulos....JUmalan sana muuttaa sinua etkä viitsi enää elää niinkuin ennen.....yhtäkkiä huomaatkin että olet muuttunut mies tai nainen ja elät koko ajan parannuksessa!

• Tarkistaluulosi

Mutta koska NYT JUURI ei anneta syntejä anteeksi,ei ole ketään sitä tekemässä ?Ei profeettoja,ei apostoleita joille sellainen valta oli annettu.Ei
        ketään maan päällä jolle olisi vuodatettu "PYHÄÄ HENKEÄ taivaasta käsin".
        Raamatun alkuaikoina heitä oli,mutta sitä voimaa ei ole jatkettu kellekkään.
        Sen asian ymmärtäminen aukaisee aivan toisenlaisen kuvan raamatun
        suunnitelmista.Oma uskonnollinen "TUNNE" ei ole takeena mistään.
        Moni islamilainen TUNTEE tekevänsä allahille palveluksen murhaamalla kristinuskoon tunnustautuvan !Siinä on TUNNETTA kerrakseen !

• menkääHELV.kuuseen

Emme voi tehdä parannusta koska me elämme saatanan hallinnassa.Päätöksenteko voi tapahtua vain otollisessa ilmapiirissä Jeesuksen
      tullessa ottamaan hallinan maan päällä.Hänen isänsä hoitaa taivaspuolensa.
      Oikeastaan aika yksinkertainen asia jos sitä ei mutkisteta yrityksin puskea
      "kaikki taivaaseen"jättämällä maapallo autioksi,LOL aika mieletön juttu."Leijona syö taivaassa ruohoa,heheh"

• AamenkiitosJeesus

Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne. Amen.

• Anonyymi

Valtava siunaus!

• AamenkiitosJeesus

Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.

• AamenkiitosJeesus

Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta;

• AamenkiitosJeesus

Muista, Herra, laupiuttas ja hyvyyttäs, joka maailman alusta on ollut.

• AamenkiitosJeesus

jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

• Jumalan valtakunta on teissä sisäisesti , lapsen kaltainen . Hyvinkin yksinkertainen asia kun sen oivaltaa.

• vainvähäinen

kah, ja sitte ko on saanu armon ja tehny muutokse ja haluu pitää siit kiinni, o hyvä muistaa tää kaike toiminna ohjenuorana:

"Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle."

• AamenkiitosJeesus

Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

• AamenkiitosJeesus

Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.

• AamenkiitosJeesus

Jumala, ole minulle armollinen, ole minulle armollinen; sillä sinuun minun sieluni turvaa. Minä turvaan sinun siipiesi suojaan, kunnes onnettomuudet ovat ohitse.

• AamenkiitosJeesus

Sillä hän haavoittaa, ja hän sitoo; lyö murskaksi, mutta hänen kätensä myös parantavat.

• AamenkiitosJeesus

Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

• AamenkiitosJeesus

Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

• AamenkiitosJeesus

Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

• AamenkiitosJeesus

Hän, Herra, on meidän Jumalamme; hänen tuomionsa käyvät yli kaiken maan.

• AamenkiitosJeesus

Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.

• AamenkiitosJeesus

Hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaasti, vallitsee kansoja oikeuden mukaan.

• AamenkiitosJeesus

Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

• Anonyymi

Raamatun keskeisimmät sanomat ovat rakkaus, armo ja anteeksianto ja se, jos Jumalaan uskoo, ettei ihminen voi asettua Jumalan yläpuolelle esimerkiksi tuomitsemalla muita ihmisiä. Rakasta itseäsi niin kuin rakastat muita. Kohtele toisia niin kuin haluat itseäsi kohdeltavan. Eli jos et halua, että itseäsi ja mahdollista perhettäsi syrjitään, älä syrji muita. Jos kohtelet muita ihmisiä hyvin, älä myöskään laiminlyö itseäsi. Esimerkiksi jotkut ihmiset laiminlyövät itseään muun muassa olemalla liian ankaria itseään kohtaan ja se näkyy muun muassa työnarkomaniana ja oman hyvinvoinnin laiminlyömisenä. Siksi on niin paljon väsyneitä ja loppuun kuluneita ihmisiä. Jotkut ihmiset keskittyvät liikaa etsimään Raamatusta niitä kohtia, joissa puhuttaisiin synnistä ja synnistä paranemisesta ja siitä millaisia ovat syntiset ihmiset. Mutta enemmän kuin synnistä puhumiseen, Raamattu kuitenkin kehottaa rakkauden tekoihin ja toisten ihmisten kohtaamiseen ihmisinä. Toki eläimetkin ovat tärkeitä myös Raamatussa ja niitäkin tulee kohdella hyvin, vaikka niistä ei tosin puhuta paljon.

• Anonyymi

Ymmärrys on hyväksymisen alku. Astrologia on avain ymmärrykseen - ei päivähoroskooppi, vaan syntymähetki.
        Nykyään ihmiset ovat kuin autot, joiden merkki on piilotettu, ellei sitä ole kerrottu, ja sittenkin he tietävät vain merkin, mutteivät auton muiden osien merkkejä.

Ihmisten täytyisi tietää, että kuten materiaallisella elämällä on monia eri tasoja, niin myös voimilla, säteilyillä ja henkisillä asioilla, joiden tulokset voidaan havaita käytöksenä.

• Anonyymi

Tärkein kohta: antakaa Jumalan opettaa tähtien asennot ja tuntekaa itsenne.
      Kun tunnette itsenne, ette enää tuomitse muita, koska ymmärrätte, että jokaisen ohjelmointi on yksilöllinen.
      Kysykää miksi hallitus ei halua auttaa ihmisiä tuntemaan itseään? Onhan kirjastot täynnä kirjoja, mutta ihminen hakee sitä, mikä häntä kiinnostaa.

• Anonyymi

Se on äärimmäisen tärkeä kehoitus!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      292
      6396
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2019
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1241
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1235
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      168
      1143
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1116
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1011
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      50
      991
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe