Alkoholi, tupakka, kiroilu, muunkinlaisen musiikin kuunteleminen kuin hengellisen, abortti, seksi ennen avioliittoa, avoliitto, kumppanina eriuskoinen?
Onko helluntailaisella oikeus itse tehdä oma mielipide näistä asioista?
Helluntailaisuudessa kiellettyjä asioita?
44
1457
Vastaukset 44
- nohjaapajaa
Aikamonet tupakoi. Kuuntelee myös raskasta rokkia hengellisenä ja kaikkea sekulaaria myös. Avioliittoa pitävät kunniallisessa arvossa. Onhan nuilla kumppani myös eriuskoisia. Jotku myös käyttää alkoholia. Suurinosa on aika raittiita tai pyrkii raittiuteen. Jokaisella on täysi oikeus tehdä oma mielipide kaikesta. Uskoa pidetään vapaaehtoisena valintana. Jokainen on erilailla syntinen kuin toinen. Ketään ei tulisi tuomita. Myös uskossaan heikommat tulisi hyväksyä tilaisuuksiin... Siinä se mikä on minun ymmärrykseni tästä uskonnosta.
- Näkökulmaa1
Raamatun mukainen mielipide,ja heillä on siihen täysi oikeus.
Tosin moitin heitä siitä,että pitävät tupakointia suurena syntinä,mutteivat juoruiluja,panetteluja ym pahanpuhumista.
(Tämä sama ilmiö on monissa muissakin lahkoissa.)
He eivät myös pidä syntinä ylensyöntiä,joka tappaa enemmän kuin tupakointi.
Joissain heidän kokoontumispaikoissaan myös tituleerataan,joka on törkeää,sillä Jumala ei henkilöön katso,vaan käyttääkin niitä jotka eivät ihmisten silmissä mitään ole.
Viimeinen kokous jossa olen käynyt ja josta lähdin 5 min jälkeen,alkoi näin.
"Nyt todistaa insinööri Ahtiainen".
Se oli viimeinen pisara,enkä ole sen koommin missään ihmiskäsin rakennetuissa temppeleissä käynyt,vaikka perustuluita olisi paljon muutakin.
Sitäpaitsi,en ole milloinkaan löytänyt Herran läsnäoloa kohdalleni näistä rakennuksista,mutta aivan muualta,ja todella yllättävistä paikoista,mutta sille oli syynsä enkä siitä enempää kerro..- korkeat.raput
Niin juurikin.
Meillä täällä pohojosessa rakennettiin uusi rukoushuone.
Kun se valmistui, teologia astui sisälle ja Pyhä Henki ulos samassa oven avauksessa.
Karrikoin hieman, mutta huonoon suuntaan on menty rakentamisen jälkeen, talkoilla suurin osa tehtiin, ihmiset väsyi ja jäi kotioloihon potemaan, aikaa siitä rakentamisesta on kohta 30v.
Vanhan ränsistyneen rukoushuoneen aikoihin oli paikkakunnalla herätystä, kymmenittäin ihmisiä tuli uskoon.
Rakentamisesta alkoi alamäki.
Olisi siirryttävä pois rukoushuoneilta kansan sekaan etsimään synteihinsä kyllästyneitä ihmisiä, näyttämään heille elämän tietä. rukoushuoneillehe eivät uskalla tulla, kynnys on liian korkea.
- nohjaapajaa
Niin on joukossa myös ylimielisiä hihhuleita, mutta paljon myös tasoittavia "normaali" ihmisiä. :D Piti vielä äskeiseen sanomani. Se on kuitenkin suurimpia Kristillisiä uskontoja maailmassa. Monet jenkkinäyttelijät on siiinä mukana ja Baptismissa. Baptismi on suosittu mustien piireissä. Hiton hyvää musaa tekevät oli bändi kuin bändi niin aivan helkatin hyvää musiikkia. Kaippa se johtuu siitä selvinpäin soittamisesta?
- Kristitty.ev.luth
Helluntailaisuus on amerikkalaisten vapaamuurareiden luoma, pintapuolinen lumeuskonto, hömppää, jossa kaikki mikä on suurta maailmassa on aina ollut suurta myös heillä. Helluntailaisuus on vuosikymmenien ajan kerännyt kaikenlaisia tämän maailman julkkiksia, joista "uskoontulon" jälkeen on heti tullut arvovaltaisia "evankelistoja", ym. Sensaatioita pidetään yllä raflaavilla uskoontulokertomuksilla, aiheena "mitä olin ennen uskoontuloa".
Helluntailaisuus on amerikkalaisittain, ulospäin näyttävää, show-maista, joiden tilaisuuksissa kerrotaan vitsejä, nauretaan ääneen, taputetaan jopa Jeesukselle, - ! ja joka on jumalanpilkkaa! Heillä on näyttäviä "parantumistilaisuuksia! joissa "parantuneet" ovat etukäteen valittuja, joko höynäytettäviä uhreja tai sitten heidän omia näyttelijöitään.
Tällaisessa humppauskonnossa viihtyvät etenkin demonit. Helluntailaisuuden "raamatullisuus" on näennäistä ja pinnallisella "fundamentalistisuudellaan" pettää vain heidät jotka eivät kristinuskoa ja Raamattua todella tunne.- polvetpaukkuuko
jokos soffi on saanut koipensa ulos unettomasta punkastaan?
- evlut.on.harhaoppi
" Kristitty.ev.luth
4.12.2015 23:38 "
- kirjoituksesi osoittaa sen, että et oleperillä lainkaan asiasta. Et tune helluntailaisuutta ollenkaan.
Olen ollut hell srk:ssa ja muittenkin herätysliikkeitten mukana, enkä moista soopaa ole tavannut, josta muka tietävänä kirjoittelit.
Tee parannus ja usko evankeliumi.
- ikävä.kyllä.tiedän
Helluntailaisten suhtautuminen eläimiin on kaameaa. Heiltä pitäisi lailla kieltää koiran omistaminen ja määrätä lähestymiskelto kaikkien eläinten suhteen.-Harjoittavat myöskin gang stalking vainoa Suomessa.
- täytyyollakehottynytpit
NIin ja potkukelkaa ei pitäisi heille myöskään antaa hehän potkivat sitä yhtenään, ja samoin on polkupyöränlaita, yhtä polkemista senkin kanssa!
olet sinä viisas ihminen todella!
Tässä ketjussa on kaikesta päätellen puhuneet ja tulevat tietysti vielä puhumaan helluntailaisuuden ja kristinuskon arvostetuimmat asiantuntijat. Heidän faktoja ei saa mitenkään kyseenalaistaa, vaan ne täytyy uskoa sellaisenaan, koska he ovat täysin luotettavia. Yhtään poikeusta ei tietenkään ole, ei ainakaan tässä ketjussa. Mutta muualla saattaa jossakin joku harva poikkeus tietenkin olla, etten liikaa sanoisi.
Siis tässä ketjussa voimme lukea mitä helluntailaisuus todellisuudessa on ja miten helluntailaiset uskovat ja miten he elävät ja mitä tekevät ja mitä hammasharjaa he käyttävät ja mikä automerkki heidän autotallista löytyy jos menee tarkastamaan auton.
Mutta minä kyllä kaipaisin ketjun korkeaarvoiselta kunnioitettavalta asiantuntijapaneelilta viitteitä heidän ehdottomiin faktoihin mitä he tuovat ketjussa esille. En sen takia kaipaa että uskoisin asiantuntijota paremmin, vaan siksi että se niinkuin näyttäisi vielä vakuuttavammalta kun on viitteet ilmoitettuihin ehdottomiin totuuksiiin.- Näkökulmaa1
Luulisin tietäväni mistä viestin,vaikken korkearvoinen olekaan,en edes tahtoisi olla.sillä olin itse vapaan suunnan kirkon jäsen.
Lisäksi suvussani on helluntalaisia,ja aivan lähiomaisissa.
Heitä on myös käynyt kylässä,ja ollut tuttavapiirissäni.noin 30 vuoden ajalta,ja tunnen kyllä hyvin helluntailaisten opit.
Kummallista ettette te helluntailaiset kestä kritiikkiä vaikka aihetta ilmeneekin,ja perustellusti. Näkökulmaa1 kirjoitti:
Luulisin tietäväni mistä viestin,vaikken korkearvoinen olekaan,en edes tahtoisi olla.sillä olin itse vapaan suunnan kirkon jäsen.
Heitä on myös käynyt kylässä,ja ollut tuttavapiirissäni.noin 30 vuoden ajalta,ja tunnen kyllä hyvin helluntailaisten opit.
Kummallista ettette te helluntailaiset kestä kritiikkiä vaikka aihetta ilmeneekin,ja perustellusti.Sinulla on kritiikkiä helluntailaisia kohtaan tai helluntailaisuutta kohtaan. Ei se ole harvinaista. Minullakin on kritiikkiä mutta en katso tarpeelliseksi ilmoittaa kritiikkiäni julkisesti. Se kun voi vahingoittaa joitakin ihmisiä ja jopa Jumalan työtä. En usko että on yhtään helluntailaista jolla ei olisi mitään kritiikkiä helluntailaisia uskovia kohtaan ja/tai helluntailaisuutta kohtaan. Me uskovat, seurakuntarajoista riippumatta, olemme kaikki vajavia ja virheellisiä. Mutta vaikeneminen voi olla kultaa tässä asiassa.
Sinä kerrot että sinä et ole kokenut Jumalan läsnäoloa helluntailaisissa kokouksissa. Minä taas olen kokenut Jumalan läsnäoloa helluntailaisissa kokouksissa hyvin usein, tai melkein aina.
Kerran eräässä suuressa tilaisuudesssa (n. 600 - 800 kuulijaa) loppurukouksen aikana jolloin seurakunta seisoi ja muutamia pastoreita ja evankelistoja oli lavalla rukoilemassa, Jumalan pyhyys tuli sisälle kuulijosta katsottuna lavan oikeasta nurkasta ja jäi sinne eteen lavan oikeaan kulmaan. Se oli niin selvä ja voimakas Jumalan pyhyyden ilmestyminen että sellaista en ollut koskaan aikaisemmin kokenut vaikka olinkin ollut helluntailaisten kokouksissa jo n. 20. vuoden ajan. Jumalan pyhyyden läsnäolo täytti salin.
Muistin heti VT:n Jumalan pyhyyden ilmestymisen Jumalan temppeliin. Muistin Jesajan jota Jumalan pyhyys kohtasi. Ajattelin että tätäkö se oli.
Kukaan ei sanonut sanaakaan. Koko seurakunta seisoi ihan hiljaan Jumalan pyhyyden edessä. Sitten eräs mies yleisön joukossa alkoi Pyhässä Hengessä kovalla äänellä huutamaan: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Sebaot. Koko maa on täynnä Hänen kunniaansa, Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot!
Ajattelin siinä mielessäni että voisko tuonne eteen Jumalan pyhyyden paikkaan mennä. Ikään kuin koettelin itseäni Jumalan pyhyyden läsnäolossa. Totesin että pyhyys on sitä luokkaa että MINÄ EN MENE. En usko että Jumalan pyhyyden täyttämään lavan etuosaan kukaan toinenkaan uskova olisi voinut mennä. Niin äärettömän voimakas oli se pyhyys.
Olin kkerran rukoilemassa muutamien uskovien kanssa. Jumalan voima ilmestyi niin voimakkaasti että koin Jumalan Voiman läsnäolon niin konkreettisesti että ajattelin että jo tässä telluksessa olisi kahvat, minä voisin vääntää koko planeetan paikoiltaan. Onneksi en löytänyt kahvoja sillä muuten en tiedä mitä olis tapahtunu.............
No, nämä olivat vain muutamia kokemuksia. Jumala on siellä missä Hänen lapsiaan on koolla, ja seurakuntarajat eivät siihen vaikuta. Olenkin kokenut Jumalan voimakasta läsnäoloa myös Rauhan Sanan järjestämissä tilaisuuksissa, suviseuroissa ja kodeissa pidettävissa seuroissa, Olen myös kokenut Jumalan läsnäolon luterilaisen kirkon tavallisissa Jumalan palveluksissa. Jumala on siis siellä missä Hänen Sanaansa pidetään esillä ja missä uskovia on koolla.
Miten me yksilöinä koemme Jumalan läsnäolon, siihen me itse voimme vaikuttaa omalla jumalasuhteellamme. Meidän oma hengellinen tila ja kaipuu Jumalan puoleen vaikuttaa hyvin paljon siihen miten me koemme Jumalan.
Jumala kun ilmestyy niille, jotka Häntä rakastavat ja etsivät. Eikö Hän ole luvannut ilmestyä ja ilmoittaa itsensä juuri tällaisille ihmisille? Näi aattelen.Näkökulmaa1 kirjoitti:
Kummallista ettette te helluntailaiset kestä kritiikkiä vaikka aihetta ilmeneekin,ja perustellusti.En muuten kirjoittanut sinulle, vaan kaikille palstan asiantuntijoille jotka tuovat omia faktojaan ilman mitään luotettavaa tietolähdettä. Tämä viestini oli siis heille
Jaikal91
5.12.2015 0:32- Terveisin.Soffi
Näkökulmaa1 kirjoitti:
Kummallista ettette te helluntailaiset kestä kritiikkiä vaikka aihetta ilmeneekin,ja perustellusti.Helluntailaisten koko olemus ja tarkoitus on aina ollut hyökätä kristinuskoa ja kristillisiä kirkkoja, niiden oppia, sekä kristittyjä ihmisiä vastaan henkilökohtaisella tavalla, kuten tuo yksi "soffin"-herjaaja jatkuvasti tekee.
Hän nimeää kristityn, jonka sairauksia nyt edellä pilkkaa ja joista on saanut tiedon aiemmin helluntailaisten omalla palstalla, Netmissiossa kirjoitettuani. Mahdollisesti hän on kristittyä teeskentelevä Uskojaelämä-foorumilta, jolta sain pitkän bannin, poliittisista syistä, syynä "USA- ja maahanmuuttovastaisuus". Varoitin nimittäin näistä tulossa olleista rikollisista turvapaikanhakijoista ja pappisfoorumilla tämä tulkittiin rasismiksi. Olen saanut siellä bannin, kun olen ilmoittanut raiskausten olevan yleinen tapa islamissa.
Näin tämä amerikkalaisen lumeuskonnon helluntaiagentti ilmoittaa:
"polvetpaukkuuko
5.12.2015 7:26
jokos soffi on saanut koipensa ulos unettomasta punkastaan?"
Helluntailaiset, vaikkakin esiintyvät kristittyinä, jopa sairaiden parantajina, todellisuudessa suhtautuvat näihin pilkallisesti ja nauravat heille jopa julkisesti.
He suhtautuvat pilkallisesti kaikkeen. He nauravat kaikille.
Olin kerran Larsmon lähetyskotilaisten kanssa käymässä Pohjanmaan jonkin paikkakunnan kirkossa, jonka ovet olivat auki keskellä päivää. Nämä "lähetyskotilaiset" huusivat ja möykkäsivät siellä. Kysyin, ettekö te ollenkaan kunniota kirkkoa, Jumalan Huonetta. He nauroivat pilkallisesti ja sanoivat, että ei tämä ole Jumalan Huone ja tätä saa ja kuuluukin pilkata.
Näin helluntailset lähetyssaarnaajat ja työntekijät jo kauan sitten. Nämä olivat niitä tapahtumia joiden seurauksena sittemmin erosin helluntailaisuudesta ja liityin heidän herjaamaansa evankelisluterilaiseen kirkkoon.
- pstäkaikki
Lyhyesti! Helluntalaiset ovat perseestä. Paremmin en osaa sanoa.
- käytäemboasinäkin
kyllä ne useimmat ovat kirkosta lähtöisin!
siellä se on koko viheliäinen suku juurineen, ihan lutterissa asti. - Painakaa.jo.kaaliinne
käytäemboasinäkin kirjoitti:
kyllä ne useimmat ovat kirkosta lähtöisin!
siellä se on koko viheliäinen suku juurineen, ihan lutterissa asti.Aijaaha. Hellareiden rikokset vieritettiin sittenkin luterilaisten niskaan. Helluntailaisuus ja luterilaisuus opettaa Raamatusta tasan päinvastoin. Näillä kahdella ei ole mitään yhteistä. Jos joku muuta luulee, hellarit ovat häntä huijanneet ja nauravat ja pilkkaavat selän takana.
Helluntailaisuus on amerikkalaisten vapaamuurareiden luomus, Raamatun varoittama viimeisten aikojen suuri eksytys, yhdessä Jeesus-kielteisen juutalaisuuden, myös messiaanisuuden kanssaHelluntailaisuus on antikristillinen, antikristuksen vihauskonto. - ei.muuta
Painakaa.jo.kaaliinne kirjoitti:
Aijaaha. Hellareiden rikokset vieritettiin sittenkin luterilaisten niskaan. Helluntailaisuus ja luterilaisuus opettaa Raamatusta tasan päinvastoin. Näillä kahdella ei ole mitään yhteistä. Jos joku muuta luulee, hellarit ovat häntä huijanneet ja nauravat ja pilkkaavat selän takana.
Helluntailaisuus on amerikkalaisten vapaamuurareiden luomus, Raamatun varoittama viimeisten aikojen suuri eksytys, yhdessä Jeesus-kielteisen juutalaisuuden, myös messiaanisuuden kanssaHelluntailaisuus on antikristillinen, antikristuksen vihauskonto.Että osaat olla typerä.
Muuta sinusta ei voi sanoa.
Tee parannus ja usko evankeliumi Jeesuksesta, et näköjään vielä ole uudestisyntynyt Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta. ei.muuta kirjoitti:
Että osaat olla typerä.
Tee parannus ja usko evankeliumi Jeesuksesta, et näköjään vielä ole uudestisyntynyt Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.Puuttumatta kyseiseen keskusteluun, tämä ylläoleva kirjoitus paistoi silmiin joten laitan tähän vähän lainausta Raamatusta vaikken sitä osaakkaan ulkoa ;
" 21 "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. 22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. "
Miten helposti täällä nimitelläänkään toinen toisiaan mm. " typeryksiksi " , vailla tietämystä siitä että mitä tuo sana tarkoittaa sekä sanojalle että sille joka on sen kohteena. Ja sitten vielä sanan sanoja kehoittaa tekemään parannuksen veikkei näe roskaa omassa silmässään. Hah!
Aikuiset ihmiset, ja vielä sellaiset jotka sanovat olevansa uskossa nimittelevät toinen toisiaan näillä foorumeilla kuten lapset leikkikentällä. Olen uusi näillä foorumeilla, mutta jos tämä foorumi ei kerro mitään kätketystä ihmisluoneesta ja sen tekopyhyydestä niin sitten ei mikään.
Aivan käsittämättömän uskomatonta touhua. En tiedä pitäisikö itkeä, vaiko nauraa.
Mutta taidan valita itkun ja surun.- Minä.en.unohda.sanojasi
ei.muuta kirjoitti:
Että osaat olla typerä.
Tee parannus ja usko evankeliumi Jeesuksesta, et näköjään vielä ole uudestisyntynyt Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.Muista nuo sanasi. Minä muistan. Syytät lahkossanne traumatisoitunutta Jumalan lasta uudestisyntymättömäksi.
Oletan sinun kuuluvan tähän perkeleenlahkoon sananvalintojesi, sekä sen perusteella, että ryhdyt näitä rikollisia, lastenpahoinpitelijöitä puolustamaan.
Kellään aidolla kristityllä ei olisi motivaatiota tällaiseen uhrin mustamaalaamiseen.
- laukkuryssä
Saattaa olla, että ns. 'takavuosina' helluntailaisten suhtautuminen aloituksessa esitettyihin asioihin on ollut nimenomaan kyseisen kaltaista. Mutta nykyajan helluntailaisuudessa suhtautuminen on muuttunut suvaitsemaisemmaksi, koska helluntailaisetkin ovat huomioineet keskuudessaan tämän tosiasian, ettei uskoontulo helluntailaisuudessa tee kenestäkään tiettyyn muottiin valettua täydellistä, vaan uskoontullut ihminen on edelleenkin yhtä vajavainen vaelluksessaan kuin lähimmäisensäkin.
Näkemykseni asiassa on tämä, että helluntailainen pyrkii elämään uskonelämäänsä Raamatun Kirjoitusten ohjeita noudattaen, mikäli se suinkin on mahdollista ja asenne asioihin itsestä riippuu. - Uskontojenkiemurat
Kiitos teille jotka vastasitte aloitukseni kysymykseen.
Kenties olen syntynyt sinisilmäiseksi koska haluan löytää ihmisestä hyvän.
On silti yksi asia missä olen ehdoton. En hyväksy henkistä enkä fyysistä väkivaltaa missään muodossa. Näitä asioita tapahtuu aivan ilman uskoakin.
Olen syntymässäni saanut vanhempieni kautta tietyn uskonnon automaattisesti. Vapautta itse valita, ei ollut. Minkäänlaista uskonnollista kasvatusta en ole kotoa saanut, vain mitä koulun uskonnon opetus oli aikoinaan. Tietenkin tämä "uskottomuuteni" on joillekin myrkkyä. Aivan yhtälailla uskontoja vastustavat eivät hyväksy minua ties mistä syystä.
En ole ajatellut elää elämääni vain miellyttääkseni muita. Olen riittävän vahva myöntämään ääneen epätäydellisyyteni ja kertomaan haluni olla edes hieman parempi ihminen.
Eli uskokoon jokainen mitä haluaa ja miten haluaa, silti toistaan kunnioittaen. Eikö tämä olisi aivan kaikille hyvä tavoite meille?
Miksi kummassa tännekin palstalle hakeutuu henkilöitä, jotka haluavat vain lietsoa negatiivista ilmapiiriä? Onko tullut mieleen että tuo käytös on myös sitä henkilökohtaista uskoa?
Voisiko tämän asenteen kantaville perustaa kirkon alttarilla, missä voitte "vääräuskoisten" päitä katkoa?
Menkää itseenne te yleistäjät ja vain pahasta puhuvat. - KTS--
Ai hellareiden "jumala" saapastelee Jaikalin mukaan sisälle kuin hollitupaan ja pelottelee kuulijakunnan pahanpäiväisesti niin että paska jäykkänä pitää patsastella ja pidätellä hengitystään.
Kuulostaa pikemminkin pahalle hengelle jota laitalahkolaiset politiikassakin levittelevät kaikkialle maailmaan.- jaikaliii
Jumala voi ilmestyä ihmiselle ja uskovien tilasuuksissa monella eri tavalla. Mutta en ole koskaan aikaisemmin enkä sen jälkeen kokenut sellaista mitä tuossa tilaisuudessa koin. Jumala tuli sisään niin etä tuntui. Jumalan pyhyyden edessä ihminen on tosi pieni. Kyllä siinä housut tutisee ellei ole Jumalan lapsi. Mutta minulla ei ollut pelkoa, eikä luultavasti kenelläkään toisellakaan. Oli vain pyhä kunnioitus ja odotuksen tunne että mitä nyt seuraavaksi .....
Mikäli elävä Jumala ja yhteys Häneen kiinnostaa, kannattaa käydä uskovien tilaisuuksissa ja etukäteen pyytää Jumalaa ilmestymään ja puhumaan ihan henkilökohtaisella tavalla. Kyllä Jumala ilmestyy tavalla tai toisella mikäli ihminen on tosissaan ja etsii Häntkä koko sydämestään. Ja kun Jumala ilmestyy, se on Herran Jeesuksen Kristuksen läsnäolossa. Ei siinä tarvitse pelätä koska Pyhä Henki on Toinen puolustajamme (Jumala ilmestyy Pyhässä Hengessä) ja Jeesus, joka on Aina läsnä on meidän ensimmäinen Puolustajamme. Mitä sitä uskova pelkää kun KAKSI PUOLUSTAJAA ON mukana? - Uskomatonuskova
jaikaliii kirjoitti:
Jumala voi ilmestyä ihmiselle ja uskovien tilasuuksissa monella eri tavalla. Mutta en ole koskaan aikaisemmin enkä sen jälkeen kokenut sellaista mitä tuossa tilaisuudessa koin. Jumala tuli sisään niin etä tuntui. Jumalan pyhyyden edessä ihminen on tosi pieni. Kyllä siinä housut tutisee ellei ole Jumalan lapsi. Mutta minulla ei ollut pelkoa, eikä luultavasti kenelläkään toisellakaan. Oli vain pyhä kunnioitus ja odotuksen tunne että mitä nyt seuraavaksi .....
Mikäli elävä Jumala ja yhteys Häneen kiinnostaa, kannattaa käydä uskovien tilaisuuksissa ja etukäteen pyytää Jumalaa ilmestymään ja puhumaan ihan henkilökohtaisella tavalla. Kyllä Jumala ilmestyy tavalla tai toisella mikäli ihminen on tosissaan ja etsii Häntkä koko sydämestään. Ja kun Jumala ilmestyy, se on Herran Jeesuksen Kristuksen läsnäolossa. Ei siinä tarvitse pelätä koska Pyhä Henki on Toinen puolustajamme (Jumala ilmestyy Pyhässä Hengessä) ja Jeesus, joka on Aina läsnä on meidän ensimmäinen Puolustajamme. Mitä sitä uskova pelkää kun KAKSI PUOLUSTAJAA ON mukana?Voisitteko siirtyä puimaan erimielisyyksiänne jonnekin muualle?
- Kristinuskoinen.Soffi
Uskomatonuskova kirjoitti:
Voisitteko siirtyä puimaan erimielisyyksiänne jonnekin muualle?
Miksi "muualle"? Eikös asia ole ihan sama siellä "muuallakin"?
Mutta te haluaisitte säilyttää helluntaikasvonne "puhtaina". Te itse, helluntailaiset, olette koko riitakysymyksen aloittaneet ja hyökkäätte kristinuskoisia vastaan kaikkialla ja nimenomaan siellä "muualla".
Ette tykkää kun vihauskontoanne käsitellään sen omalla foorumilla (jossa, täällä, haukutte ja solvaatte kristinuskoisia). - Uskomatonuskova
Kristinuskoinen.Soffi kirjoitti:
Miksi "muualle"? Eikös asia ole ihan sama siellä "muuallakin"?
Mutta te haluaisitte säilyttää helluntaikasvonne "puhtaina". Te itse, helluntailaiset, olette koko riitakysymyksen aloittaneet ja hyökkäätte kristinuskoisia vastaan kaikkialla ja nimenomaan siellä "muualla".
Ette tykkää kun vihauskontoanne käsitellään sen omalla foorumilla (jossa, täällä, haukutte ja solvaatte kristinuskoisia).Olen kylläkin kristilliseen kirkkoon kuuluva, joten lopetappa luuleminen heti alkuunsa. Osaatko alkuunkaan hävetä mitä nyt kirjoittelit??
En ole täällä pilkkaamassa enkä syyttelemässä mitään uskontoa.
Olen kiinnostunut uskonnoista ja hämmästelen vallitsevaa rähinää.
Antaako sun uskosi oikeuden hyökkäävään käytökseen, nyt esim mua kohtaan?
Ei anna. Tämä on elämässäni periaate, jolla kohtelen kanssaihmisiä.
Tuntuu sille että nyt sulla on ongelma itsesi kanssa, uskonnon vetäminen aiheeksi on vain selitys. Uskon ei pidä olla ahdistava asia. Eikö uskon pitäisi asua sydämessä ja sen pitäisi tuoda hyvää oloa?
Niin, riidankylväjät eivät millään lailla vastaa aloituksen kysymykseen, jotenka hyviin tapoihin kuuluisi jättää vastaamatta ja tehdä oma aloitus. Viestien sisältöjen pitäisi olla asiallisia..
Tarkoitukseni ei ole loukata tällä vastauksella. Uskontojen uhreja on paljon ja jokainen heistä on liikaa. Pitää muistaa kohtuus uskossakin ettei se mene fanaattisuudeksi. Seuraava etappi on henkinen romahdus, silloin usko ei auta.
Pidä itsestäsi huoli. - Uskomatonuskova
Olen kylläkin kristilliseen kirkkoon kuuluva, joten lopetappa luuleminen heti alkuunsa. Osaatko alkuunkaan hävetä mitä nyt kirjoittelit??
En ole täällä pilkkaamassa enkä syyttelemässä mitään uskontoa.
Olen kiinnostunut uskonnoista ja hämmästelen vallitsevaa rähinää.
Antaako sun uskosi oikeuden hyökkäävään käytökseen, nyt esim mua kohtaan?
Ei anna. Tämä on elämässäni periaate, jolla kohtelen kanssaihmisiä.
Tuntuu sille että nyt sulla on ongelma itsesi kanssa, uskonnon vetäminen aiheeksi on vain selitys. Uskon ei pidä olla ahdistava asia. Eikö uskon pitäisi asua sydämessä ja sen pitäisi tuoda hyvää oloa?
Niin, riidankylväjät eivät millään lailla vastaa aloituksen kysymykseen, jotenka hyviin tapoihin kuuluisi jättää vastaamatta ja tehdä oma aloitus. Viestien sisältöjen pitäisi olla asiallisia..
Tarkoitukseni ei ole loukata tällä vastauksella. Uskontojen uhreja on paljon ja jokainen heistä on liikaa. Pitää muistaa kohtuus uskossakin ettei se mene fanaattisuudeksi. Seuraava etappi on henkinen romahdus, silloin usko ei auta.
Pidä itsestäsi huoli.Katsoin tätä ketjua nyt tarkemmin. Jos olet tänne kirjoittanut terveisin.Soffi nimimerkillä..
En tainnut olla alkuunkaan hakoteillä rehellisen mielipiteeni kanssa, ikävä kyllä.
Eikä tämäkään viestini ole ilkeilyä. - eksyinmuttaselvisin
Katsoin tätä ketjua nyt tarkemmin. Jos olet tänne kirjoittanut terveisin.Soffi nimimerkillä..
En tainnut olla alkuunkaan hakoteillä rehellisen mielipiteeni kanssa, ikävä kyllä.
Eikä tämäkään viestini ole ilkeilyä.Tyylisi muistuttaa aikalailla erään tuttavani käytöstä...En tiedä vakaumustasi,mutta tuotoksesi perusteella voisin sovittaa sinut aivottomien besserwissereiden helluntailaisten lohkoon oikein helposti. Ei,tämäkään ei ole ilkeilyä.... En todella tunne montaakaan oikeasti mukavaa ihmistä,rehellistä henkilöä helluntaista-päinvastoin. Ovat tärvelleet ja tuhonneet valtavasti henkisellä puolella,materiaa unohtamatta. Pysykää kaukana niistä!
- Siitä.vaan
Katsoin tätä ketjua nyt tarkemmin. Jos olet tänne kirjoittanut terveisin.Soffi nimimerkillä..
Eikä tämäkään viestini ole ilkeilyä.Jos joku ei erityisesti ilmoita olevansa muuta kuin helluntailainen, helluntailaisten foorumilla voi silloin hyvällä syyllä olettaa hänen olevan hellari.
Itse olen moneen kertaan ilmaissut oman vakaumukseni, tuon sitä tämän tästä julki, joten hellarina ei kukaan voi minua pitää. Olen kuitenkin helluntaiuskonnon uhri. Erittäin julman ja raa'an kohtelun uhri kaikenlisäksi, jo aivan sylivauvasta alkaen.
Minulla on suoranainen agenda lyödä tämä vihollinen päivittäin. Kostaa pahoinpidellyn ja loukatun lapsen puolesta jonka avunpyynnöiltä helluntaisatanistit sulkivat korvansa.
Pidän helluntaiuskontoa itsensä Perkeleen lahkona, eivätkä tosiasiat, kun niitä rehellisesti katsotaan, voi muuta osoittaakaan.
Saat ihan rauhassa liittyä noiden muidenkin rikollisten joukkoon ja alkaa solvata ja nimitellä minua. Ei se minuun enää satu. - eiköseolesurkeaa
Siitä.vaan kirjoitti:
Jos joku ei erityisesti ilmoita olevansa muuta kuin helluntailainen, helluntailaisten foorumilla voi silloin hyvällä syyllä olettaa hänen olevan hellari.
Itse olen moneen kertaan ilmaissut oman vakaumukseni, tuon sitä tämän tästä julki, joten hellarina ei kukaan voi minua pitää. Olen kuitenkin helluntaiuskonnon uhri. Erittäin julman ja raa'an kohtelun uhri kaikenlisäksi, jo aivan sylivauvasta alkaen.
Minulla on suoranainen agenda lyödä tämä vihollinen päivittäin. Kostaa pahoinpidellyn ja loukatun lapsen puolesta jonka avunpyynnöiltä helluntaisatanistit sulkivat korvansa.
Pidän helluntaiuskontoa itsensä Perkeleen lahkona, eivätkä tosiasiat, kun niitä rehellisesti katsotaan, voi muuta osoittaakaan.
Saat ihan rauhassa liittyä noiden muidenkin rikollisten joukkoon ja alkaa solvata ja nimitellä minua. Ei se minuun enää satu.Miksi noin pahoin kohtelet omaa itseäsi?
- saaosuaoikeaankin
Siitä.vaan kirjoitti:
Jos joku ei erityisesti ilmoita olevansa muuta kuin helluntailainen, helluntailaisten foorumilla voi silloin hyvällä syyllä olettaa hänen olevan hellari.
Saat ihan rauhassa liittyä noiden muidenkin rikollisten joukkoon ja alkaa solvata ja nimitellä minua. Ei se minuun enää satu.Ymmärrä soffi se että täälläkin on ihmsiä jotka osaavat tulkita tarinoitasi, eivätkä mene ihan noin halpaan kuin kuvittelet.
Että sinua olisi heti vauvasta pahoinkohdeltu helluntain taholta, mitä se sitten tarkoittaakin, onko siinä mukana kaikki helluntait Hangosta Petsamoon vai mikä se määrittely lieneekin!
Jos sinulla on moitetta ihmisiä kohtaan, niin suuntaa ne nyt ainakin oikein, ei tykillä ol epakko täitä ampua. - Ilman.tulkkia
saaosuaoikeaankin kirjoitti:
Ymmärrä soffi se että täälläkin on ihmsiä jotka osaavat tulkita tarinoitasi, eivätkä mene ihan noin halpaan kuin kuvittelet.
Että sinua olisi heti vauvasta pahoinkohdeltu helluntain taholta, mitä se sitten tarkoittaakin, onko siinä mukana kaikki helluntait Hangosta Petsamoon vai mikä se määrittely lieneekin!
Jos sinulla on moitetta ihmisiä kohtaan, niin suuntaa ne nyt ainakin oikein, ei tykillä ol epakko täitä ampua.Tulkintasi minusta ovat kertomusta omasta itsestäsi, siitä minkälaiseksi sinä kuvittelet minut. Siinä sulle psykologiaa ja lääketiedettä.
Olin aikoinaan leikkauksessa, johon tunaroinneista huolimatta, ihmekumma en kuollut. Kun menin sittemmin terveysasemalle poistattamaan tikkejä, sairaanhoitaja sanoi, ettei osaa poistaa niitä ja neuvoi aamulla lähtemään sairaalan päivystykseen. En ollut kummemmasta sairaanhoitajasta kuullutkaan. Luulisi jokaisen osaavan. Ellei hän sitten ollut siivooja, valkoinen takki päällä. Tätä ei nykyään voi koskaan varmuudella tietääkään.
Poistin ne kotona itse. Olisi pitänyt jo alkujaankin tehdä niin, ilman turhaa terkkarilla käyntiä. Mutta luottamukseni sairaanhoitoon oli vielä kohtalainen.
Kun elämänkokemukset lisääntyvät, huomaa, että lähes kaikki, mihin on uskonut, on huijausta. Kannattaa luottaa vain itseensä. Mutta ensin on itse oltava luotettava ja varma siitä, mikä on totuus ja pysyä siinä.
Jos kirjoitan ja sanon jotain, se on täsmälleen ollut niin. Mutta teillä on suunnaton motivaatio saada muut uskomaan, että valehtelen.
Joten tulkitse sinä vaan itseäsi. Saat tietysti tulkita minuakin, mutta älä laita "tulkintojasi" ja aavistuksiasi nettiin, siinä ylittyy mahd. rikoksen raja. - vapaamaajokaiselle
Ilman.tulkkia kirjoitti:
Tulkintasi minusta ovat kertomusta omasta itsestäsi, siitä minkälaiseksi sinä kuvittelet minut. Siinä sulle psykologiaa ja lääketiedettä.
Olin aikoinaan leikkauksessa, johon tunaroinneista huolimatta, ihmekumma en kuollut. Kun menin sittemmin terveysasemalle poistattamaan tikkejä, sairaanhoitaja sanoi, ettei osaa poistaa niitä ja neuvoi aamulla lähtemään sairaalan päivystykseen. En ollut kummemmasta sairaanhoitajasta kuullutkaan. Luulisi jokaisen osaavan. Ellei hän sitten ollut siivooja, valkoinen takki päällä. Tätä ei nykyään voi koskaan varmuudella tietääkään.
Poistin ne kotona itse. Olisi pitänyt jo alkujaankin tehdä niin, ilman turhaa terkkarilla käyntiä. Mutta luottamukseni sairaanhoitoon oli vielä kohtalainen.
Kun elämänkokemukset lisääntyvät, huomaa, että lähes kaikki, mihin on uskonut, on huijausta. Kannattaa luottaa vain itseensä. Mutta ensin on itse oltava luotettava ja varma siitä, mikä on totuus ja pysyä siinä.
Jos kirjoitan ja sanon jotain, se on täsmälleen ollut niin. Mutta teillä on suunnaton motivaatio saada muut uskomaan, että valehtelen.
Joten tulkitse sinä vaan itseäsi. Saat tietysti tulkita minuakin, mutta älä laita "tulkintojasi" ja aavistuksiasi nettiin, siinä ylittyy mahd. rikoksen raja.saat ihan vapaasti kerätä itsesi niin täyteen vihaa kuin haluat, ole hyvä vain.
- Totuus221133
opetusta pyhityksestä. https://www.youtube.com/watch?v=gCZuqy6keEc
- OtapaSiitäSelvää
Synnin tekeminen lienee kiellettyä kaikissa kristillisissä yhteisöissä, mutta vaihtelua on siinä, miten syntiä tekeviä kohdellaan ja mitkä asiat tulkitaan synniksi. Ja toisia syntejä suvaitaan enemmän kuin toisia, sillä onhan synneillä myös vakavuuseroja.
- missätervesilmä
Mihin ihminen tarvitsee noita alussa mainittuja mukakielltyinä helluntaissa?
eikö sivistynyt ihminen jo luonostaan häpeä kiroilua ja muita typeryyksiä ilman mitään uskoakin!- ulk-92
"Sivistynyt" eli paljon kouluja käynyt ja hyvän kasvatuksen saanut ehkä häpeääkin, mutta tavalliset ihmiset kiroilevat ja tekevät kaikenlaista pahaa ilman minkäänlaista häpeää tai katumusta, eli sitä tapaa pidetään hyväksyttävänä ja normaalina.
- Työssä.huomattu
ulk-92 kirjoitti:
"Sivistynyt" eli paljon kouluja käynyt ja hyvän kasvatuksen saanut ehkä häpeääkin, mutta tavalliset ihmiset kiroilevat ja tekevät kaikenlaista pahaa ilman minkäänlaista häpeää tai katumusta, eli sitä tapaa pidetään hyväksyttävänä ja normaalina.
Niin, ja jos joku ei kiroile ja tee pahaa samalla tavalla kuin muut, niin häntä pidetään "epänormaalina" jne.
- vanhurskaudeestavapaasuo
Työssä.huomattu kirjoitti:
Niin, ja jos joku ei kiroile ja tee pahaa samalla tavalla kuin muut, niin häntä pidetään "epänormaalina" jne.
se on sitä normaalia suomalaistakin kristillisyyden ilmentymää kaiketi jossa ei ole lahkolaiset päässeet pilaamaan hyvää kiroilun ilmapiiriä.
sellaista helluntaivapaata hienoa eloa? - Työssä.huomattu
Ihmiset ovat pahansuopia, kateellisia, haureellisia, juomareita, ilkeitä ja anastajia... työpaikalta viedään surutta tavaraa ilman lupaa... ja tehdään kaikkea pahaa
- Anonyymi00039
Helluntalais säännöt kirjoittavat helluntalaiset itse. Evankelis luterilaiset eivät koska Raamattu on ainut mitä Evk.lut. uskoo.
- Anonyymi00041
Oikeastaan vain sotahulluus pitää olla ehdottomasti kiellettyä.
Muita voi tehdä satunnaisesti ettei tule synnittömäksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä3471317- 54773
2 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk57762- 38735
Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä153675Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma26651Miia Heikkinen avautui !
Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa62637- 47634
- 57628
- 46586