METEOROLOGIEN VIRHE

kamikaze2

Tapahtunut katasrofi olisi ollut lievempi jos paikalliset meteorologit olisivat tehneet hälytyksen.He syylllistyivät hirvittävään tekoon
kun eivät tehneet hälytystä vaan päättivät"suojella alueen matkailua" jää käsitys ja viha heitä kohtaan, ettei tuonnepäin maailmaa ole mitään menemistä koska he eivät välitä ihmishengistä!!KARMEAA

18

3139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksu

      Miks ihmeessä meteorologit????? Eihän ne seuraa maanjäristyksiä eikä merienkään toimintaa...

      Oletkos yhtään järjissäsi??

      • Aleph

        Lue uutiset ja sano vasta sitten järjettömäksi.

        Meteorologit tutkivat ilmastoa, ja ilmasto on erittäin hyvin sidoksissa merien toimintaan ja maanjäristyksiin.

        Lue tämän aamuinen aamulehti, siellä on aiheesta lisää.


      • kamikaze 2

        Meteorologeille ilmoitettiin tsunamista aamulla ja aikaa olis ollu toimia.


      • raksu
        kamikaze 2 kirjoitti:

        Meteorologeille ilmoitettiin tsunamista aamulla ja aikaa olis ollu toimia.

        ...,riippuen paikasta, 0-6h.


    • Nimetön

      kerrankos täälläkin on ennusteltu poutaa, mutta niin vain on vesisateita tullut.

    • Syyllisiä etsitään tietysti, kas kun ei tätä mitenkään saada Osaman tekosiksi.
      Perseestä puheet ennakkohalytyksistä. Aikaa olisi ollu 5 minuuttia pienimmillään. Ei täälläkään ole mitään ennakkovaroitussyteemiä, vaikkei tuommoista katstrofia ole ennen ollut täälläkään, kuten Thaimaassa.
      Ja vielä viranomaisia, kas kun suomen viranomaiset eivä olleet varautuneet maanjäristyksiin ulkomailla.
      Syyttäkää, jos siitä lohtua saatte, syyllinen ei tällä kertaa ole ihminen

    • dikk

      mitä tekemistä meteorologeilla siihen on? meteorologit ei käsittääkseni seuraa mannerlaattojen toimintaa, vaan geologit. rankkasateet ois ollu toinen juttu.

      korjatkaa jos olen väärässä.

      • Aleph

        Järistyksestä tiedettiin noin 1,5 tuntia ennen aallon iskeytymistä sri lankaan ja intiaan.

        Syynä tähän oli se, että uutisella pelättiin olevan vahingollinen vaikutus alueen turismiin.

        Lue tämän päiväinen aamulehti.


      • ***

        Meteorologit kyllä tutkii noita tsunameja eikä todellakaan voida syyttää heitä siitä etteivät varoittaneet ihmisiä.

        Tsunamin nopeus kun saattaa olla lähemmäs tuhat kilometriä tunnissa ja varoittaminen olisi vain aiheuttanut paniikin tai uteliaisuuden jolloin ihmiset olisivat kerääntyneet rannalle katsomaan(?) ja osa paniikissa poistumaan korkeammalle seudulle.

        Luulen että uteliaisuus olisi voittanut ja tuhansittain ihmisiä olisi kerääntynyt katsomaan tuota luonnonihmettä.Tämähän on vain spekulointia.Ruumiita tuli silti erittäin paljon.


      • InDy
        *** kirjoitti:

        Meteorologit kyllä tutkii noita tsunameja eikä todellakaan voida syyttää heitä siitä etteivät varoittaneet ihmisiä.

        Tsunamin nopeus kun saattaa olla lähemmäs tuhat kilometriä tunnissa ja varoittaminen olisi vain aiheuttanut paniikin tai uteliaisuuden jolloin ihmiset olisivat kerääntyneet rannalle katsomaan(?) ja osa paniikissa poistumaan korkeammalle seudulle.

        Luulen että uteliaisuus olisi voittanut ja tuhansittain ihmisiä olisi kerääntynyt katsomaan tuota luonnonihmettä.Tämähän on vain spekulointia.Ruumiita tuli silti erittäin paljon.

        "syyllinen ei tällä kertaa ole ihminen"
        Tuo oli hassuin väite jonka tästä asiasta olen kuullut.
        Ihminenhän on syyllinen luonnonmullistuksiin, ja se on kiistaton fakta.


      • ornotologi
        InDy kirjoitti:

        "syyllinen ei tällä kertaa ole ihminen"
        Tuo oli hassuin väite jonka tästä asiasta olen kuullut.
        Ihminenhän on syyllinen luonnonmullistuksiin, ja se on kiistaton fakta.

        Vai ihminen syyllinen maanjäristyksiin *kuolee nauruun* :))))))))


      • Aleph
        ornotologi kirjoitti:

        Vai ihminen syyllinen maanjäristyksiin *kuolee nauruun* :))))))))

        Jos tiedät aiheesta enemmänkin, sekä tuhoon johtaneista syistä, niin jaa tietosi.

        Kukaan ei väittänyt että ihminen olisi syyllinen maanjäristyksiin, vaan siihen ettei asiasta informoitu ajoissa. Lue uutiset niin tiedät enemmän.


      • know-it-all
        ornotologi kirjoitti:

        Vai ihminen syyllinen maanjäristyksiin *kuolee nauruun* :))))))))

        Täällä tuntuu tietäjiä riittävän! Ihmisethän on myös syyllisiä dinosaurusten sukupuuttoon...
        Seismologia tutkii maanjäristyksiä, meteorologia ilmastoa.


      • ***
        know-it-all kirjoitti:

        Täällä tuntuu tietäjiä riittävän! Ihmisethän on myös syyllisiä dinosaurusten sukupuuttoon...
        Seismologia tutkii maanjäristyksiä, meteorologia ilmastoa.

        Kyllä meteorologi tutkii tsunameja.


    • know-it-all

      Meteoroligiassa tutkitaan ilmastoa, seismologiassa maanjäristyksiä... Tsunamithan johtuu joko maanjäristyksestä tai tulivuorenpurkauksesta. Meteorologit on lähinnä ennustajia...

      • Aleph

        Lue uutiset ja hauku vasta sitten.

        Kuten jo aiemmin sanoin, meteorologia on erittäin läheisesti kytköksissä merellisiin tapahtumiin.

        Voit viisastelusi sijaan auttaa uhreja esimerkiksi lahjoittamalla rahaa.


      • Jaska

        No miksi ihmeessä hyvät ihmiset etsitte syyllisiä?? Tapahtunut mikä tapahtunut, ei sitä voi muuttaa vaikka syyllinen löytyisikin.


      • Johtaja
        Jaska kirjoitti:

        No miksi ihmeessä hyvät ihmiset etsitte syyllisiä?? Tapahtunut mikä tapahtunut, ei sitä voi muuttaa vaikka syyllinen löytyisikin.

        Sri Lanka ja Thaimaa eivät kuulu kansainvälisen ennakkovaroituksen piiriin, toisin kuin vaikka Japani.
        Kyseisenlaatuisia katastrofeja tapahtuu Bengalinlahdella kerran 700 vuodessa, siinä syy.
        Totuus on, ettei kunnollista ennakkovaroitusta pystytty antamaan.
        LÄHDE: USAN järistysseurantakeskus

        Tietoliikenneyhteydet eivät toimi tuollapäin ihan samalla tavalla kuin mihin meillä on totuttu. Ainahan asiat olisi voitu paremmin hoitaa, totta tietenkin sekin.
        Katastrofi oli monen tekijän summa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe